Ai tämä olikin mielipidekysymys..Frederik Krueger kirjoitti: Yksityispostikäyttöön löytyy mielestäni parempiakin vaihtoehtoja kuin Express.
Tekniikka & Nörtteily-osion Kysy/Vastaa-ketju
Re: Tekniikka & Nörtteily-osion Kysy/Vastaa-ketju
-
- Kitisijä
Työjutut erikseen, niihin käytettäviä ohjelmistoja kun kytätään ihan tosissaan.bliss kirjoitti:Jos sattuu olemaan rehellinen ihminen? Jos rehelliset työt tehdään noilla ohjelmilla?
Mä ainakin maksan ohjelmistani.
Paras päivä ikinä.
-
- Kitisijä
Minkä kokoista televisiota palstan osaavat suosittelevat, kun mulla on katseluetäisyys noin 4,5 metriä ?
Tykki ei onnistu kovin helposti, kiitos vi(i)ston katon ja piuhojen vedossa on rakenteista johtuen haastetta tarpeeksi. Siksi siis TV.
Tykki ei onnistu kovin helposti, kiitos vi(i)ston katon ja piuhojen vedossa on rakenteista johtuen haastetta tarpeeksi. Siksi siis TV.
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
-
- Kitisijä
Aina isoin mahdollinen jos ei puhuta monitorietäisyyksistä. Joku 45-50 tuumainen on hyvä. Yli 50 tuumaiset ovat liian kalliita.Pulkannaru kirjoitti:Minkä kokoista televisiota palstan osaavat suosittelevat, kun mulla on katseluetäisyys noin 4,5 metriä ?
-
- Kitisijä
^
Ajattelin jotain 46" tai 48". Mitä niitä sattuu olemaan.
Suosituksia alle 2k€ luokassa ?
Ajattelin jotain 46" tai 48". Mitä niitä sattuu olemaan.
Suosituksia alle 2k€ luokassa ?
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
-
Rauno Räsänen:
-
- Kitisijä
^Ei hajuakaan malleista. Vuoden sisään tilanne on muuttunut siten, että Full HD:n hinta on tippunut ja käytännössä yli 45" lcd:tä ei löydä kuin full hd:na. Eli Full HD on ihan ok, vaikket neljästä metristä sillä tarkkuudella mitään teekään.
Sonyt on usein hyviä (1350€):
http://hintaseuranta.fi/tuote.aspx/79470
Tämä LG on ainakin halpa (1079€):
http://hintaseuranta.fi/tuote.aspx/78814
Sonyt on usein hyviä (1350€):
http://hintaseuranta.fi/tuote.aspx/79470
Tämä LG on ainakin halpa (1079€):
http://hintaseuranta.fi/tuote.aspx/78814
Ulkoinen kovalevy herjaa: "Varmista että levy ei ole kirjoitussuojattu ja ettei tiedosto ole käytössä".
Levy ei ole kirjoitussuojattu, eikä tiedosto ole käytössä kun yrittää kovalevyn sisällä siirtää tiedostoja kansiosta toiseen. Levylle saa kuitenkin tallennettua tiedostoja ja perustettua uusia kansioita.
Mikä piru vaivaa ulkoista kovalevyä (Lacie) ?
Levy ei ole kirjoitussuojattu, eikä tiedosto ole käytössä kun yrittää kovalevyn sisällä siirtää tiedostoja kansiosta toiseen. Levylle saa kuitenkin tallennettua tiedostoja ja perustettua uusia kansioita.
-
- Kitisijä
No koska kiinteällä kovollasi majaileva Winukkasi (?) tuon herjan näyttää, eikä suoraan irtolevy tietenkään, itse veikkaan, että vika ei ole ulkoisessa kovossasi vaan tietokoneesi käyttiksessä. Buuttaile koko konetta tai lopulta vittuuntuneena uudelleen(päälle, ei tyhjentäen ceetä) asenna koko käyttis. (Tuon sanon vain koska en muuta yleispätevää neuvoa vikoihin keksi)Mulli75 kirjoitti:Ulkoinen kovalevy herjaa: "Varmista että levy ei ole kirjoitussuojattu ja ettei tiedosto ole käytössä".
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
Nythän saa 50-tuumasia hd ready-malleja superhalvalla. Sellanen vois tolle etäisyydelle passatakki. Esim Samsungin 50-tuumanen hybridi oli 950 euroa Markantalossa.Pulkannaru kirjoitti:Minkä kokoista televisiota palstan osaavat suosittelevat, kun mulla on katseluetäisyys noin 4,5 metriä ?
käynnistä -> suorita ja kirjoita kenttään chkdsk e: /f missä "e:" on ulkoisen kiintolevyasemasi levytunnus eli yleensä d:, e: tai f:.Mulli75 kirjoitti:Ulkoinen kovalevy herjaa: "Varmista että levy ei ole kirjoitussuojattu ja ettei tiedosto ole käytössä".
Ostoslistalla seuraavana olisi langaton tukiasema. Millaisia eroja noissa purkeissa on, onko niitä? Halvimmassakin mallissa näyttäisi olevan palomuurit yms., onko jokin syy hankkia yhtään sen hintavampaa vempelettä parin-kolmen koneen kotikäyttöä varten? Onko eri hintaisten laitteiden palomuureissa jotain eroa? Mulla ei ole erillistä modeemia, vaan RJ-45-kaapeli tungetaan suoraan seinässä olevaan pistokkeeseen. Onko sillä jotain merkitystä laitetta hankittaessa?
Laitetaan esimerkkiverrokeiksi vaikkapa nämä kaksi:
Halpa ja vähän kalliimpi
Halpa ja vähän kalliimpi
-
- Kitinän uhri
Lähinnä suurimmat erot käsittäkseni on konffauksen helppoudessa, softapäivityksissä etc. Sitten toisissa merkeissä tuntuu olevan enemmän mitä mielenkiintoisimpia outouksia joiden takia bitti ei vaan kulje katkomatta yhteyttä tai wlan:sta ei saa läheskään täysiä tehoja irti.SikaMika kirjoitti:Ostoslistalla seuraavana olisi langaton tukiasema. Millaisia eroja noissa purkeissa on, onko niitä? Halvimmassakin mallissa näyttäisi olevan palomuurit yms., onko jokin syy hankkia yhtään sen hintavampaa vempelettä parin-kolmen koneen kotikäyttöä varten? Onko eri hintaisten laitteiden palomuureissa jotain eroa? Mulla ei ole erillistä modeemia, vaan RJ-45-kaapeli tungetaan suoraan seinässä olevaan pistokkeeseen. Onko sillä jotain merkitystä laitetta hankittaessa?
Itse suosin tällähetkellä Zyxeliä joka on toiminut ongelmitta ja turvallisesti minimi konffauksella (ja suoraan julkisessa verkossa).
Kuulin huhua että toi halpis njetwjorkki olisi aika pitkälti linksyssin kamaa, joka on ainakin itsellä toiminut ihan OK. Vaihdoin tosin jo D-Linkkiin n-standardin takia.
Miksikähän läppärini kuulokeliitännästä tulee nykyään särkynyttä ääntä? Ensin luulin että stereovahvarini on rikki, ja sitten luulin että softa esivahvistaa signaalin päin vittua... mutta kyllä taitaa vaan olla kuulokeliitäntä sekaisin. Kuulokkeilla kuunneltunakin ääni särkyy, jos päävolumen laittaa täysille (minkä pitäisi olla ihan normaali signaali).
Voiko läppärin kuulokeliitäntä kärähtää niin että se rupeaa särkemään ääntä?
(jep, kyseessä on edelleen se sama wanha Lidlin läppäri. Harmi ettei tässä ole muita audio-ulostuloja, lienee aika ostaa kohtapian uusi läppäri ja/tai turvautua USB-audio -sovittimeen tämän kanssa)
Voiko läppärin kuulokeliitäntä kärähtää niin että se rupeaa särkemään ääntä?
(jep, kyseessä on edelleen se sama wanha Lidlin läppäri. Harmi ettei tässä ole muita audio-ulostuloja, lienee aika ostaa kohtapian uusi läppäri ja/tai turvautua USB-audio -sovittimeen tämän kanssa)
^ Ei se mitenkään epänormaalia ole että kuulokeääni särkyy kun laittaa volumen täysille. Muistaakseni ton läppärin kanssa se ei edes vaatinut mitään ihme kikkailuja että äänen sai särkemään. Jos toi nyt kuitenkin on ihan uus ilmiö niin tarkista että softassa ei ole mitään pre-amplificationia/normalizea päällä esim. winampissa, ffdshowssa tmv. mitä kautta ääni nyt sitten kulkeekin. Parhaan tuloksen saavuttaa kun ei yritä ohjata liikaa potkua ulos itse liitännästä, ja kääntää vasta vahvistimesta volumea enemmän. Tsekkaa myös vahvistimesta onko siellä joku sisääntulosignaalin esivahvistusruuvi takalevyssä tmv. line-/micboosti käytössä.
Ei sekään ole mitenkään tavatonta jos 5 vuotta vanhasta integroidusta halpisäänipiirin d/a-muuntimesta joku kondensaattori kuivuu kyvyttömäksi ja moista aiheuttaa. Let her go. You can do it. USB-äänikortin valjastaminen tommoseen on vähän kuin ostaisi Tapolan Merville silikonit; turvallista pitää kiinni mutta kyyti ei parane, eikä kavereillekaan kehtaa näyttää.
Ei sekään ole mitenkään tavatonta jos 5 vuotta vanhasta integroidusta halpisäänipiirin d/a-muuntimesta joku kondensaattori kuivuu kyvyttömäksi ja moista aiheuttaa. Let her go. You can do it. USB-äänikortin valjastaminen tommoseen on vähän kuin ostaisi Tapolan Merville silikonit; turvallista pitää kiinni mutta kyyti ei parane, eikä kavereillekaan kehtaa näyttää.
Kiitos. Kyseessä on uusi ilmiö. Olin jo tarkistanut kaikkien ääniajureiden, koodekkien ja ohjelmien vahvistukset ja boostit eikä löytynyt mitään poikkeavaa. Lisäksi ääni ei säry läppäreiden omilla kaiuttimilla kuunneltaessa, vaan vain kuulokeliitännästä. Särön välttämiseksi pitää master volume laittaa niin pienelle, että vahvarista täytyy nostaa volumea todella paljon muihin laitteisiin verrattuna jotta päästään samalle tasolle. Näin matalalla volumella alkaa jo signaali-kohinasuhdekin olla aika heikoilla.Monsieur Manala kirjoitti:Jos toi nyt kuitenkin on ihan uus ilmiö niin tarkista että softassa ei ole mitään pre-amplificationia/normalizea päällä esim. winampissa, ffdshowssa tmv. mitä kautta ääni nyt sitten kulkeekin. Parhaan tuloksen saavuttaa kun ei yritä ohjata liikaa potkua ulos itse liitännästä, ja kääntää vasta vahvistimesta volumea enemmän.
Tämä on todennäköisin vaihtoehto. Tai sitten jokin osa on kärähtänyt kun ole tökännyt johtoa sisään ja sinne on päässyt joku virtapiikki. Vahvaristakin on tullut välillä aika pahoja töräyksiä johtoa laitettaessa.Ei sekään ole mitenkään tavatonta jos 5 vuotta vanhasta integroidusta halpisäänipiirin d/a-muuntimesta joku kondensaattori kuivuu kyvyttömäksi ja moista aiheuttaa.
Mutq se on ihan toimiva läppäri vielä muuten.Let her go. You can do it.

Noh.. kai on vihdoin aika pyhittää se hätävarakoneeksi ja ostaa uusi.
USB-äänikortin valjastaminen tommoseen on vähän kuin ostaisi Tapolan Merville silikonit; turvallista pitää kiinni mutta kyyti ei parane, eikä kavereillekaan kehtaa näyttää.

Auttakee!
Kannettavalla sijaitseva Application Serveri ei oikein pyöri. Toimii nimellä Localhost ja tarkoituksenaan olisi heittää tavaraa ulos portista 4848. Tavara ei kuitenkaan liiku, kyseisestä Localhostista ei pääse ulkomaailmaan. Arvaan vikana olevan liikenteen estävän palomuurin, mutten itkun ja kirveenkään avulla saa WLAN-purkkiin konffattua sääntöä joka sallisi liikenteen joko kyseisen portin kautta. Mikä avuksi?
Mikä on sisäinen portti, mikä ulkoinen? Onko sisäinen sisäverkkoni sisäinen ja ulkoinen ulkoverkkoon johtava portti? Miksi kaikki on niin vaikeata? Kaksi hyvää opiskeluiltaa iltaa mennyt lähinnä kasseja puristellessa kun hommat ei toimi. Vituttaa...
Kannettavalla sijaitseva Application Serveri ei oikein pyöri. Toimii nimellä Localhost ja tarkoituksenaan olisi heittää tavaraa ulos portista 4848. Tavara ei kuitenkaan liiku, kyseisestä Localhostista ei pääse ulkomaailmaan. Arvaan vikana olevan liikenteen estävän palomuurin, mutten itkun ja kirveenkään avulla saa WLAN-purkkiin konffattua sääntöä joka sallisi liikenteen joko kyseisen portin kautta. Mikä avuksi?
Mikä on sisäinen portti, mikä ulkoinen? Onko sisäinen sisäverkkoni sisäinen ja ulkoinen ulkoverkkoon johtava portti? Miksi kaikki on niin vaikeata? Kaksi hyvää opiskeluiltaa iltaa mennyt lähinnä kasseja puristellessa kun hommat ei toimi. Vituttaa...
Trööt, määkin tahon jonkun 40-> tuumasen töllöttimen.. hintaluokka 1ke+bedlam kirjoitti:Nythän saa 50-tuumasia hd ready-malleja superhalvalla. Sellanen vois tolle etäisyydelle passatakki. Esim Samsungin 50-tuumanen hybridi oli 950 euroa Markantalossa.Pulkannaru kirjoitti:Minkä kokoista televisiota palstan osaavat suosittelevat, kun mulla on katseluetäisyys noin 4,5 metriä ?
Entäs tää?
50-tuumainen Full-HD tuohon rahaan on kyllä melko houkuttavan kuuloinen kapistus. LG:stä on vain sen verran varoiteltu telkkumarkkinoilla, että itse en uskaltaisi.Dumis kirjoitti:Trööt, määkin tahon jonkun 40-> tuumasen töllöttimen.. hintaluokka 1ke+bedlam kirjoitti:Nythän saa 50-tuumasia hd ready-malleja superhalvalla. Sellanen vois tolle etäisyydelle passatakki. Esim Samsungin 50-tuumanen hybridi oli 950 euroa Markantalossa.Pulkannaru kirjoitti:Minkä kokoista televisiota palstan osaavat suosittelevat, kun mulla on katseluetäisyys noin 4,5 metriä ?
Entäs tää?
Dumis kirjoitti:]Entäs tää?
Uh. Toi bluetooth-kuulokejuttu kuulostaa hyvältä. Just se mitä mä tarttisin!
Kokemuksia kolmesta:SikaMika kirjoitti:Ostoslistalla seuraavana olisi langaton tukiasema. Millaisia eroja noissa purkeissa on, onko niitä?
Siemens XXX -> ilmeisesti viallinen, ei konffautunut kolmen tunnin tappelullakaan
ZyXEL ZyAIR G-500: toimi alun toista vuotta, kunnes lakkasi varoittamatta
Verkkokaupan halppis "Netwjork" - juuri sama joka linkissäsikin: konffaus 2 min ja ainakin nämä kolme päivää toiminut varsin mallikkaasti. Pidämme peukkuja.
Tyhmä minä ei ymmärrä, miksi reitittimessä pitäisi olla palomuuri, jos kerran koneessa on toimiva firewall. No, ei kaikkien tulekaan ymmärtää kaikkea.
-
- Kitinän uhri
Jos on vain yksi kone niin silloin ei kauheasti ole väliädaddykillkill kirjoitti: Tyhmä minä ei ymmärrä, miksi reitittimessä pitäisi olla palomuuri, jos kerran koneessa on toimiva firewall. No, ei kaikkien tulekaan ymmärtää kaikkea.
(paitsi että en windows konetta laittaisi mistän hinnasta suoraan ulkoverkkoon kiini mutta tämä on vain henkilökohtainen mielipide).
Sitten jos on enemmän koneita ts syntyy sisäverkko, niin on kätevämpi että ulkoverkkoon menevät yhteydet on keskitetty yhden palomuurin taakse, esim tiedostojen ja tulostimien jako sisäverkossa on paljon näppärämpää tällä tavoin eikä tarvitse laittaa niin jyrkkiä sääntöjä jokaiselle koneelle, koska voidaan olettaa että sisäverkon liikenne on turvallisempaa sillä "pahantekijät" on jo pysäytetty palomuuriin.
Kysymys 1.
Eikö Picasan weppialbumeissa ole mahdollista jakaa kaikkia kuvia kerralla kirjautumisen taakse?
Siis yksi osoite jonne logataan sisään ja jossa näkyvät kaikki albumit ja niiden sisältö?
Itse en ole keksinyt muuta jakomahdollisuutta, kuin jakaa jokainen kansio erikseen "Jaa-toiminnolla."
Kysymys 2
Mihin formaatiin kannattaa *.MOV-tiedostot konvertoida ja millä toolilla moinen onnistuu näppärämmin? Pitäisi siis laittaa videota jakoon, ja tuo mov on hieman hankala formaatti..
Eikö Picasan weppialbumeissa ole mahdollista jakaa kaikkia kuvia kerralla kirjautumisen taakse?
Siis yksi osoite jonne logataan sisään ja jossa näkyvät kaikki albumit ja niiden sisältö?
Itse en ole keksinyt muuta jakomahdollisuutta, kuin jakaa jokainen kansio erikseen "Jaa-toiminnolla."
Kysymys 2
Mihin formaatiin kannattaa *.MOV-tiedostot konvertoida ja millä toolilla moinen onnistuu näppärämmin? Pitäisi siis laittaa videota jakoon, ja tuo mov on hieman hankala formaatti..
-
- Kitisijä
Löytyykö netistä mielellään ilmaisia jakelulistapalveluita, freelists.org tapaan?
Freelists olisi muuten hyvä paitsi että:
- Siinä on estetty ettei listan ulkopuolinen pysty lähettämään jakelulistalle viestejä. Olisi mukavaa jos tuo olisi valinnainen ominaisuus, eli tarvittaessa sen voisikin sulkea jos meinaa olla spammereista liikaa haittaa. Joka tapauksessa ajoittain on tarvetta että listan ulkopuolinenkin pystyy lähettämään viestiä listalaisille.
- Freelists arkistoi servereilleen kaikki jakelulistalle lähetetyt viestit. Vaikka tämän viestiarkiston saakin tarvittaessa salasanan taakse (defaulttina viestihistoria näkyy kaikille maailman ihmisille), epäilyttää jo se että listan kautta lähetettyjä meilejä yleensäkään arkistoidaan palveluun.
Freelists olisi muuten hyvä paitsi että:
- Siinä on estetty ettei listan ulkopuolinen pysty lähettämään jakelulistalle viestejä. Olisi mukavaa jos tuo olisi valinnainen ominaisuus, eli tarvittaessa sen voisikin sulkea jos meinaa olla spammereista liikaa haittaa. Joka tapauksessa ajoittain on tarvetta että listan ulkopuolinenkin pystyy lähettämään viestiä listalaisille.
- Freelists arkistoi servereilleen kaikki jakelulistalle lähetetyt viestit. Vaikka tämän viestiarkiston saakin tarvittaessa salasanan taakse (defaulttina viestihistoria näkyy kaikille maailman ihmisille), epäilyttää jo se että listan kautta lähetettyjä meilejä yleensäkään arkistoidaan palveluun.
Onko joku pissinyt mun muroihin?
Kappas, DivX 7 ilmestyi vasta hiljattain (ainakin mulle pätskähtäneen mailin mukaan), eikä se tainnut aiemmin edes tukea HD-videota. Mikäli ymmärsin oikein.Monsieur Manala kirjoitti:Jostain syystä noita kodekkeja/formaatteja ei tunnu enää kukaan käyttävän HD-materiaalin kanssa. En ole tarkemmin tutustunut siihen miksi.Duck kirjoitti:Varastossa ei ikävä kyllä ollut yhtään HD-pätkää DivX / XVid -formaatissa.
http://www.divx.com/en/products/softwar ... D=ANN00008