Kerro vaivasta

Painaako joku mieltä? Haluatko purkaa sydäntäsi? Jos ei apu löydy, niin ainakin kuuntelevia korvia.
VAIN ASIALLISET KOMMENTIT! Kuri on kova.
CandyMan

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja CandyMan »

Rouva Pupu kirjoitti:Olen myös huomannut, että tykyttää välillä viereisen hampaan alta, joten jos siellä joku kasvaa, saattanee hyvinkin tehdä ikäviä kyseiselle hampaalle.
Mulla siellä oli joku mätäpaisekemokkula, vaikka ei ollut edes erityisen kipeä. Ihan vaan pikkaisen tuntui jotain jomotusta viisaudenhammasta hammasharjalla painettaessa.

Jos kunnalliselle soitat niin nehän eivät ainakaan Helsingissä halua tehdä asialle mitään ellet sano että särkee ihan oikeasti. Valitettavasti "pieni" liioittelu kannattaa tässä asiassa.
par-sky
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja par-sky »

tuli tänään testituloksia. mun kilpirauhasarvoissa on jotain vikaa ja niitä nyt seurataan. jaa-a. googlettamalla on selvinny oireita ja hoito, mutta missään ei kerrota mitä tapahtuu jos sitä ei hoideta. mitä silloin käy? vai paheneeko vaan oireet koko ajan? muutunko mä prinsessa ruususeksi? nukun sata vuotta?
Me transmitte sursum, Caledoni!
Rouva Pupu

Viesti Kirjoittaja Rouva Pupu »

En mä ole koskaan kuulllut, että joku olisi jättänyt hoitamatta. Luonnollisesti oireet varmasti jatkuvat, mahdollisesti pahenevat.

Kahdella ystävälläni on, toisella vajaa, toisella liikatoiminta.
Toinen menetti paljon hiuksia ja lihoi noin kolmekymmentä kiloa, oli väsynyt ja masentunut. Lääkityksellä hiusten lähtö loppui ja paino tippui normaaliin, plus ei väsymystä/mielialavaihteluja.
Toinen menetti myös hiuksia, jotka ei kasvaneet takaisin, joten on ns. pälvikalju, menkat oli vituillaan, laihtui törkeästi, eikä jaksanut mitään. Hoidolla parani, paitsi hiukset jäivät todella ohuiksi.
par-sky
Kitisijä

ei kun mietin vaan, että kun sitä ei nyt hoideta, vaan "tarkkaillaan", koska se ei ole vielä (siis arvo) niin korkea että aloitetaan välittömästi hoito. niin jos tullaan siihen tulokseen että ei tätä tarvi hoitaa, siinähän muutut väsyneemmäksi, lihavammaksi ja masentuneemmaksi. cope with it.

tuumasin siis myös että voiko se mennä itsestään pois?
irmelianneli
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja irmelianneli »

Onkohan kaikilla muillakin tämmöset PMS:t? Tekis mieli tappaa joka toinen vastaantulija. Ja itkee kaikki muut ajat ja nukkua. Vois vaan kirkua ja repiä iteltä hiukset päästä ja naapurin kans ja tapetit seiniltä. On vaan niin vitun epätoivonen ja surullinen ja epävarma ja paha olo ja raivo ja viha ja itku. Ja siihen päälle tietysti kipu ja särky ja turvotus ja pistely. Enkä käytä ees mitään pillereitä enkä hormoneja. Pitäisköhä..? Siskolla on samaa kans, ollu aina, mut vielä asteen pahempana.
brona
Kitinän uhri

Viesti Kirjoittaja brona »

Edith kirjoitti: :h: IhQuliini. Ja sympatiat sullekin kaiken sen jalka- ja muujutun kanssa. Sulla olis paljon enemman valittamisen syyta kuin mulla... Yritin kirjoittaa sulle joskus sympatia- yms. viestia yv:na, mutten loytanyt sopivia sanoja. Joten sanon nyt vihdoin tassa. Ja jos tarviit vaikka kaupassakayntiapua tai jotain, niin tarjoudun avuksi, en asu niin kovinkaan kaukana asuinalueestasi.

(Mutta urhelija? Ei taalla. Venytellyt olen vain ja tehnyt pari pienta kavelylenkkia. Pallomaha olen.)
Tackar :h: avuntarjouksesta, myös Lolitalle! Olen ollut Mortin kanssa äidin hoivissa sairaalasta pääsyn jälkeen. Pallomaha kohta itsekin mamman sapuskoilla, röyh.
...
brona
Kitinän uhri

Viesti Kirjoittaja brona »

Irmelianneli: kyllä mä sinuna painelisin lääkärille. Tuohan vaikuttaa huomattavasti sun elämänlaatuusi ja jos sitä voidaan jollain lääkkeellä lievittää, niin hopihopi. Ennenkuin löydät sen kirveen...
...
Keikaus
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Keikaus »

irmelianneli kirjoitti:Onkohan kaikilla muillakin tämmöset PMS:t? Tekis mieli tappaa joka toinen vastaantulija. Ja itkee kaikki muut ajat ja nukkua. Vois vaan kirkua ja repiä iteltä hiukset päästä ja naapurin kans ja tapetit seiniltä. On vaan niin vitun epätoivonen ja surullinen ja epävarma ja paha olo ja raivo ja viha ja itku. Ja siihen päälle tietysti kipu ja särky ja turvotus ja pistely. Enkä käytä ees mitään pillereitä enkä hormoneja. Pitäisköhä..? Siskolla on samaa kans, ollu aina, mut vielä asteen pahempana.
Mullakin on välillä aika paha pms ja ärsyttää välillä ihan kaikki ja väsyttää. Mun neuvot on että kofeiini kaikissa muodoissa pois, se vaan lisää sellaista ahdistusta ja pinnankireyttä. Samoin sokeri ja huonot hiilihydraatit pois ja tilalle tarpeeksi proteiinia. Maito, kalkkuna ja banaani rauhoittavat, joten niitä kannattaa napsia. Talvella väsymykseen auttaa kirkasvalolamppu.

Urheilu on myös oiva lääke tähänkin vaivaa eli sitäkin kannattaisi harrastaa. Esim. uinti on rauhoittavaa. Urheillessa voit myöskin purkaa sitä vihaasi, jos treenaat vähän rankemmin.

Sitten on tietenkin lääkkeitäkin. Esim. masennuslääkkeitä voi popsia pms-aikaan.

Joo, ja sit välillä on ihan ookoo kaivautua peiton alle ja unohtaa kaikki gagga vähäksi aikaa ja hemmotella itseään. Kunhan ei siis jää sinne ikuisiksi ajoiksi.

En ole itse tsekannut, mutta googlesta voisi löytyä vaikka mitä neuvoja, jos paukauttaa sanat pms ja nutrition tai pms ja tips tai pms ja home remedies tai jotain tuollaista.
Kikkelis kokkelis.
Keikaus
Kitisijä

Joo, tsekkasin googlesta sanaparilla pms tips niin tuli suunnilleen samoja neuvoja kuin mitä tuossa edellä kirjoitin. Katso sieltä vielä yksityiskohtaisemmat neuvot...
Kikkelis kokkelis.
mustaenkeli
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja mustaenkeli »

Päässä heittää, nenästä tulee paksua räkää, kurkussaki hiukan vielä tuntuu ja lihaksiin sattuu.
Vahinko etteivät äiditkin saa lähteä milloin heitä huvittaa ja ruveta nukkumaan ulkosalla. Varsinkin äidit sitä toisinaan tarvitsisivat.
-muumimamma
irmelianneli
Kitisijä

Keikaus kirjoitti:Mullakin on välillä aika paha pms ja ärsyttää välillä ihan kaikki ja väsyttää. Mun neuvot on että kofeiini kaikissa muodoissa pois, se vaan lisää sellaista ahdistusta ja pinnankireyttä. Samoin sokeri ja huonot hiilihydraatit pois ja tilalle tarpeeksi proteiinia. Maito, kalkkuna ja banaani rauhoittavat, joten niitä kannattaa napsia. Talvella väsymykseen auttaa kirkasvalolamppu.

Urheilu on myös oiva lääke tähänkin vaivaa eli sitäkin kannattaisi harrastaa. Esim. uinti on rauhoittavaa. Urheillessa voit myöskin purkaa sitä vihaasi, jos treenaat vähän rankemmin.

Sitten on tietenkin lääkkeitäkin. Esim. masennuslääkkeitä voi popsia pms-aikaan.

Joo, ja sit välillä on ihan ookoo kaivautua peiton alle ja unohtaa kaikki gagga vähäksi aikaa ja hemmotella itseään. Kunhan ei siis jää sinne ikuisiksi ajoiksi.

En ole itse tsekannut, mutta googlesta voisi löytyä vaikka mitä neuvoja, jos paukauttaa sanat pms ja nutrition tai pms ja tips tai pms ja home remedies tai jotain tuollaista.
Keikku on nii <3

Jotakuinkin näillä opein olen yrittänytkin elellä. Urheilua tosiaankin vois kyllä lisätä, vaan nyt kun tuli yhtäkkiä töitä, niin on jäänyt vähän vähemmälle, ei muka jaksa.. Työmatkat onneksi edes kävelen tai pyöräilen, vajaa 10km.

Kirkasvalolamppua olen harkinnut (muutenkin depressioon taipuvaisena ihmisenä) ...ois vaa ylimääräistä valuuttaa. Eiks ne oo aika kalliita? Psyykenlääkkeitä ei millään haluais ruveta syömään, kun on niistä joskus pois päässyt.

Kyllä kai tää jotenkin menee, näin kun yksin elelee. Toista on siskollani, jolla kuitenkin on perhe ja sillä on kyllä pahemmat oireet ku mulla. Se on ihan kamala tunne, kun niille tunteille ja ajatuksille ei mahda mitään eikä niitä saa käännettyä mitenkään offille eikä ajateltua järkevästi ja aikuisesti ja ku ei sitä itkua pysty lopettamaan. Pelottavaa joskus.
BrianW
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja BrianW »

Mulla on lähes käyttämätön kirkasvalolamppu jos sellaista tarviit. Hinnoista varmaan sovitaan.

Ja kommenttina, että Keikku on todella viisas, viksu ja kiva. Tosin sain sen kuvan, että Boratin loistokkuus ei aivan niin täydellisesti ole valaistunut hänelle, kuin minulle. Kukaan ei siis ole täydellinen.

Varsinaisesta asiasta ei luonnollisesti ole kuin havaintoja millaista oli olla ko ongelmasta kärsivän ihmisen seurassa.

Pizzaa olen aikoinani kaapinut seinästä ja katosta ja väistellyt erilaisia lentäviä esineitä kuten kynttilänjalkoja tms käteensattuvaa.

Kannatan kaikkia keinoja, jotka auttaa.
When the going gets weird, the weird turn pro.

Dr. Hunter S. Thompson
mustaenkeli
Kitisijä

BrianW kirjoitti:Mulla on lähes käyttämätön kirkasvalolamppu jos sellaista tarviit. Hinnoista varmaan sovitaan.
Tää tahtois kans! ei ois useempaa ylimäärästä?
Vahinko etteivät äiditkin saa lähteä milloin heitä huvittaa ja ruveta nukkumaan ulkosalla. Varsinkin äidit sitä toisinaan tarvitsisivat.
-muumimamma
BrianW
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja BrianW »

yksi on vain. Se on varastoituna sisareni autotallissa Keravalla. Teen kaupat kenen kanssa vaan, kunhan vaivattomasti hoituu.
When the going gets weird, the weird turn pro.

Dr. Hunter S. Thompson
mustaenkeli
Kitisijä

BrianW kirjoitti:yksi on vain. Se on varastoituna sisareni autotallissa Keravalla. Teen kaupat kenen kanssa vaan, kunhan vaivattomasti hoituu.
Jos hinta on mun kukkarolle kohtuullinen, voisin hakea kahen viikon päästä...
-muumimamma
Stadinarska
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Stadinarska »

mustaenkeli kirjoitti:
BrianW kirjoitti:yksi on vain. Se on varastoituna sisareni autotallissa Keravalla. Teen kaupat kenen kanssa vaan, kunhan vaivattomasti hoituu.
Jos hinta on mun kukkarolle kohtuullinen, voisin hakea kahen viikon päästä...
Täällä Stadissa on mukavaa mennä katsomaan tavarataloihin ihmisiä ja tavaroita ihan ilman stressiä ostamisesta. Jos meinaan sitä valoa ja toiminta haluaa käpyynsä! Kauhean nätisti ovat somistaneet tavaratalot. Mää ainakin viihdyn ikkunashoppailemassa! Mahtako sulla Mustis olla vieroitusoireita Hesasta? :)
mustaenkeli
Kitisijä

Stadinarska kirjoitti:Mahtako sulla Mustis olla vieroitusoireita Hesasta? :)
Ei. Suureen kaupunkiin en kaipaa. Viikko sitten käväsin Kuopion keskustassa. Kiertelin kolmevarttia erilaisia putiikkeja ja sain tarpeekseni. Liikaa ihmisiä. Hyppäsin autoon ja suuntasin Prisman kautta kotio...
-muumimamma
irmelianneli
Kitisijä

Oispa kyl mukava, mut hankalahan se on täältä käsin tämmösiä kauppoja hieroa. Asutte siellä niin syrjässä :(
Dumari

Viesti Kirjoittaja Dumari »

Yläselkä aivan saatanan kipeä. Yleensä se on tuo alaselkä joka vihoittelee, mutta nyt yöunien jälkeen yläselkään sattuu erittäin paljon välistä. En muistaakseni ole kokenut moista aikaisemmin, perkele.
Elppis
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Elppis »

Miks aina hyvien asioiden ohessa tulee huonot asiat?

Ensin on helvetin onnellinen omasta puolesta, sitten itketään siskon idioottimaisuutta. :evil: Vieläkin on paska olo, vaikka mies silittikin eilen päätä ja piti sylissä. Mun sisko tarttis oikeasti kallonkutistajaa ja vähän saatana KURIA VITTU ELÄMÄÄNSÄ!

Hups, noni - se sit siitä. Kiitos että sain avautua :)
The great club outshines the individual, always and forever.
par-sky
Kitisijä

oikean käden nimettömän pää pistelee puutuneena vähän väliä. on nyt jatkunut pari päivää.
Keikaus
Kitisijä

irmelianneli kirjoitti: Keikku on nii <3

Jotakuinkin näillä opein olen yrittänytkin elellä. Urheilua tosiaankin vois kyllä lisätä, vaan nyt kun tuli yhtäkkiä töitä, niin on jäänyt vähän vähemmälle, ei muka jaksa.. Työmatkat onneksi edes kävelen tai pyöräilen, vajaa 10km.

Kirkasvalolamppua olen harkinnut (muutenkin depressioon taipuvaisena ihmisenä) ...ois vaa ylimääräistä valuuttaa. Eiks ne oo aika kalliita? Psyykenlääkkeitä ei millään haluais ruveta syömään, kun on niistä joskus pois päässyt.

Kyllä kai tää jotenkin menee, näin kun yksin elelee. Toista on siskollani, jolla kuitenkin on perhe ja sillä on kyllä pahemmat oireet ku mulla. Se on ihan kamala tunne, kun niille tunteille ja ajatuksille ei mahda mitään eikä niitä saa käännettyä mitenkään offille eikä ajateltua järkevästi ja aikuisesti ja ku ei sitä itkua pysty lopettamaan. Pelottavaa joskus.
No sullahan on hyvä liikunta-annos jo noissa työmatkoissa.

Äh, turha pelätä jotain uuden polven masennuslääkkeitä, jos ne helpottaa elämää. Tietenkin jos ilman selviää, niin kiva.

Nuo kirkasvalolamput ovat sellaista satasen luokkaa. Se on kyllä sellainen investointi, joka kannattaa. Itse en oikein tiedä, miten tulisin enää toimeen. Joulun jälkeenhän niitä saattaisi olla pienellä alennuksella myynnissä tai sitten niitä voisi yrittää katsoa jostain huuto.netistä halvemmalla.

Kyllä sä noille ajatuksillesi jotain voit. Voit suhtautua niihin esim. niin, että ne ovat vain ajatuksia, eivät sen kummempaa tai sitten sanoa itsellesi hiljaa tai ääneen STOP ja ajatella jotain korvaavaa, mukavampaa tilalla.

Mä mietin, että voiskohan sulla olla keskittymishäiriö tai vastaava, kun sä olet joskus aikaisemmin maininnut epäileväsi jotain sen suuntaista. Mullahan on ja se on pahimmillaan juuri ennen kuukautisia. Ärsyttää, laiskottaa, ei tahdo saada mitään aikaan, addiktioherkkyys on huipussaan ja sitä rataa. :wink:
Kikkelis kokkelis.
Keikaus
Kitisijä

BrianW kirjoitti: Ja kommenttina, että Keikku on todella viisas, viksu ja kiva. Tosin sain sen kuvan, että Boratin loistokkuus ei aivan niin täydellisesti ole valaistunut hänelle, kuin minulle. Kukaan ei siis ole täydellinen.
Tack tack. Borat oli ehkä vähän liian yksinkertainen hahmo mun makuun, vaikka toisaalta nauratti aivan kauheasti sen sosiaalisten sääntöjen rikkomukset.
Kikkelis kokkelis.
irmelianneli
Kitisijä

Keikaus kirjoitti:Mä mietin, että voiskohan sulla olla keskittymishäiriö tai vastaava, kun sä olet joskus aikaisemmin maininnut epäileväsi jotain sen suuntaista. Mullahan on ja se on pahimmillaan juuri ennen kuukautisia. Ärsyttää, laiskottaa, ei tahdo saada mitään aikaan, addiktioherkkyys on huipussaan ja sitä rataa. :wink:
Kyllähän mulla vois olla. Nyt tosin, kun olen saanut ihan todellisen suurenluokan keskittymishäiriöisen sekoboltsin poikaystäväkseni (kaikella rakkaudella :)), olenkin yhtäkkiä alkanut omasta mielestäni vaikuttaa hyvinkin normaalilta/viilipytyltä..:mrgreen:
Keikaus
Kitisijä

irmelianneli kirjoitti:
Keikaus kirjoitti:Mä mietin, että voiskohan sulla olla keskittymishäiriö tai vastaava, kun sä olet joskus aikaisemmin maininnut epäileväsi jotain sen suuntaista. Mullahan on ja se on pahimmillaan juuri ennen kuukautisia. Ärsyttää, laiskottaa, ei tahdo saada mitään aikaan, addiktioherkkyys on huipussaan ja sitä rataa. :wink:
Kyllähän mulla vois olla. Nyt tosin, kun olen saanut ihan todellisen suurenluokan keskittymishäiriöisen sekoboltsin poikaystäväkseni (kaikella rakkaudella :)), olenkin yhtäkkiä alkanut omasta mielestäni vaikuttaa hyvinkin normaalilta/viilipytyltä..:mrgreen:
Jaa jaa, niinkin se voi mennä. Jos kuitenkin epäilet ko. vaivaa itsessäsi, kehotan hakeutumaan tutkimuksiin. Mun elämä sai kyllä ihan uuden suunnan, kun sain diagnoosin ja hoitoa. Elämä ei ole enää niin helkkarin vaikeaa.
Kikkelis kokkelis.