Espoon kauppalan kehittäminen

Vakavia keskusteluja isoista asioista - tiede, talous, politiikka, uskonto, yhteiskunnalliset asiat. Ei onelinereitä/puzznuzzia.
James Potkukelkka
Kitisijä

Re: Espoon kauppalan kehittäminen

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Kuten sanoin, vika on varmaan täällä päässä. En siis ymmärrä, mihin kritiikki kohdistuu.

Kysehän on siitä, että kunnallistekniikka suunnitelmien mukaan siirrettiin tulevan rakennuksen tieltä.

https://www.mercell.com/en/tender/25588 ... ender.aspx
Ei vertaistasi sulle, sä lilja Saaronin. Suo armos lahjat mulle ja kaste Siionin
sivustahuutaja
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

James Potkukelkka kirjoitti: 05.06.2026 8:31 En nyt ymmärrä (vika varmaan täällä monitorin ja tuolin välissä).
TArkoitatko tätä?

https://www.google.com/maps/@60.1776027 ... FQAw%3D%3D
Just nimenomaan. Tuossa kuvassa on tuo neliönmutoinen alue, jota ei ole aiemminkaan käytetty parkkipaikkana, vaikka sille pläntille ei ole mitään fiksua käyttöä. Siinä ei siis koskaan ole ollut mitään tapahtumia tms.

Nyt sitten tehtiin johtosiirrot mahdollisesti koskaan tuiemattoman teatterin kohdalta. Monttu täytettiin ja aukio vedettiin ihan pelkistetylle asfaltille. Lopputulos on rumempi kuin se aiempi laatoitus. Tilanteen voisi pelastaa tekemällä kohdasta parkkipaikan, edes väliaikaisesti, mutta jotenkin epäilen, että se jää rumaksi, sieluttomaksi ja täysin käyttämättömäksi asfalttikentaksi vuosikausiksi, kenties vuosikymmeniksi, Espoon parhaalla ja kailleimmalla alueella.

Ei minulla tämän kummenpaa kritiikkiä ollut. Ei kai tämä ole mikään iso juttu, koska maalaispitäjässä on ihan normaalia, että sitä marketin asfalttikenttää ei sitten koskaan käytetetä mihinkään.

Edit: Aiemmin koko aukio oli kivetty, myös tuo kohta. Nyt siinä on asfaltti. Kaunista.
https://www.google.com/maps/@60.1776405 ... FQAw%3D%3D
James Potkukelkka
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Ok. Omasta mielestäni vaikuttaa siltä, että kaikki menee suunnitelmien mukaan. Ensin siirretään kunnallistekniikka, sitten tilapäinen asfaltti ja jatkossa rakentaminen. Omasta mielestäni olisi melkoista tuhlausta laittaa tuhon taas kivetys, joka sitten kohta revittäisiin taas auki.
Ei vertaistasi sulle, sä lilja Saaronin. Suo armos lahjat mulle ja kaste Siionin
sivustahuutaja
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^
Îhan ymmärrettävä näkemys, jos uskot, että teatteria vain lykättiin vuodella.

Itse näen kaksi vaihtoehtoa:
a) Teatteria aidosti lykättiin ja päättäjät ovat niin pohjattoman tyhmiä, että eivät ymmärrä vuoden rahoituskulujen jäävän pienemmäksi kuin tämän rakentamisen paussin
b) Teatterin lykkäys on savuverho ja tuki sille on hävinnyt. Rahaa ei löydy ensi vuonnakaan.