Keskiviikon Kehittelyt

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Keskiviikon Kehittelyt

Viesti Kirjoittaja Vesper »

MiiX kirjoitti:
Vesper kirjoitti:
Kreitsu kirjoitti:Mun ÄO riitti sen huomaamaan, mutten jaksanut (silloin) sanoa mitään, koska jotkut on niin herkkiä, jos ne huomaa, ettei niiden ÄO riita kirjoittamaan lyhenteitä oikein. :P
Taitaa sullakin olla aika alhainen, kirjoitusvirheestä päätellen.
Prkl myönnettäköön.
:facepalm:
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
ninnithequeen

Re: Keskiviikon Kehittelyt

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Mirkku kirjoitti:
ninnithequeen kirjoitti:^Jep, muutetaan Maamme-laulu Allahin ylistykseksi ja islamistien kielelle, hyvä tulee.
Niin. Tuossa lehtijutussahan olikin mainittu, että kansallislaulut ovat yllättävän nationalistisia, sisältävät vihapuheita ja ovat liian maskuliinisia. Dosentin mukaan tämä ei edistä peruskoulun opetussuunnitelman toteutumista, mikä puolestaan pohjautuu mm. monikulttuurisuuden hyväksymiselle ja tasa-arvolle.

Luitko muuten ollenkaan tuota lehtijuttua, vai veditkö islamin hatusta?
En vetänyt ihan hatusta, mutta onhan täällä muuteltu esim. kouluissa vaikka mitä näitten maahanmuuttajien takia.
Avatar
Haemaeraemies
Kitisijä
Viestit: 3886
Liittynyt: 14.08.2005 18:34

Re: Keskiviikon Kehittelyt

Viesti Kirjoittaja Haemaeraemies »

ninnithequeen kirjoitti:
Mirkku kirjoitti:
ninnithequeen kirjoitti:^Jep, muutetaan Maamme-laulu Allahin ylistykseksi ja islamistien kielelle, hyvä tulee.
Niin. Tuossa lehtijutussahan olikin mainittu, että kansallislaulut ovat yllättävän nationalistisia, sisältävät vihapuheita ja ovat liian maskuliinisia. Dosentin mukaan tämä ei edistä peruskoulun opetussuunnitelman toteutumista, mikä puolestaan pohjautuu mm. monikulttuurisuuden hyväksymiselle ja tasa-arvolle.

Luitko muuten ollenkaan tuota lehtijuttua, vai veditkö islamin hatusta?
En vetänyt ihan hatusta, mutta onhan täällä muuteltu esim. kouluissa vaikka mitä näitten maahanmuuttajien takia.
Lol, huomaa kyllä että kiihko menee nyt tiedon edelle. Maahanmuuttajat ei ole vaatinut esimerkiksi suvirren muuttamista, vaan vapaa-ajattelijat, jotka tahtoivat siitä uskonollisesti neutraalin.

Mutta onhan se kiva möykätä ja syytellä muita.

EDIT: annahan nyt sitten esimerkki mitä on maahanmuuttajien toimesta / takia muutettu?

EDIT2: sanamuoto.
Viimeksi muokannut Haemaeraemies, 24.08.2011 16:06. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Good human, but sometimes if needed, a bad citizen.
Avatar
MiiX
Elämätön Kitisijä
Viestit: 350
Liittynyt: 17.07.2011 15:13
Paikkakunta: Oulu

Re: Keskiviikon Kehittelyt

Viesti Kirjoittaja MiiX »

Vesper kirjoitti:
MiiX kirjoitti:
Vesper kirjoitti: Taitaa sullakin olla aika alhainen, kirjoitusvirheestä päätellen.
Prkl myönnettäköön.
:facepalm:
Oho :lol:

No nyt ainakin Vesper sai kaipaamansa todisteet minun matalasta ÄO:sta.

Tuli kyllä vedettyä facepalmit itsekin tähän kohtaan.
Was many years ago that I left home and came this way
I was a young man, full of hopes and dreams
But now it seems to me that all is lost and nothing gained
masa

Re: Keskiviikon Kehittelyt

Viesti Kirjoittaja masa »

Haemaeraemies kirjoitti: EDIT: annahan nyt sitten esimerkki mitä on maahanmuuttajien toimesta / takia muutettu?
.
Ainakin espoolaiset osaavat lyödä itseään päähän ihan ilman mamujen mielipidettä.

http://fi.wikipedia.org/wiki/Espoon_betoniporsaat
Avatar
Haemaeraemies
Kitisijä
Viestit: 3886
Liittynyt: 14.08.2005 18:34

Re: Keskiviikon Kehittelyt

Viesti Kirjoittaja Haemaeraemies »

masa kirjoitti:
Haemaeraemies kirjoitti: EDIT: annahan nyt sitten esimerkki mitä on maahanmuuttajien toimesta / takia muutettu?
.
Ainakin espoolaiset osaavat lyödä itseään päähän ihan ilman mamujen mielipidettä.

http://fi.wikipedia.org/wiki/Espoon_betoniporsaat
Minun pointtini juurikin: se että joku idari huutaa jonku poistamista vedoten johonkin asiaan Y, ei tee siitä maahanmuuttajien vikaa vaikkei niistä tykkäiskään. Onhan se älyllisesti helppo vaihtoehto syyttää tahoa jonka tapoja tai kulttuuria tunne, varsinkin kun siitä saa vielä raflaavia iskulauseita, mutta mitään tekemistä todellisuuden kanssa sillä ei ole.
Good human, but sometimes if needed, a bad citizen.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16673
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Keskiviikon Kehittelyt

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

RP kirjoitti:Mulla on asiaa, huomioithan joohan.
Ok. Katsotaan:
RP kirjoitti:Suurin virheeni lie herätä ollenkaan, aukaista lehti ja lukea vihahehkuisesta kansallislaulusta. Sänky, peitto, tyyny. Help.
Mun puolesta kansallislaulu yms. saa olla maskuliinisia. Maskuliinisia kipaleita Suomi neidon sisällä.

Mä en ollut edes koskaan ajatellut tätä asiaa tältä kannalta, mikä todistanee että mulla kenties on tähdellisempää tekemistä kuin arvon dosentilla rasistisine suvivirsineen (jos luin googlen juttuja oikein).
No jos sä nyt viittaat tähän eilisessä Hesarissa olleeseen mielipidejuttuun, niin en minä ainakaan kykene löytämään siitä mitään kovin kuohuttavaa. Tyyppi kai sanoo suurinpiirtein niin, että on kiinnostavaa, että toisaalta koululaitos on sitoutunut erilaisiin monikulttuurisuusideologioihin ja vastustamaan ahdasta, vanhanaikaista kansallismielisyyttä, mutta toisaalta nämä annettuina otetut itsestäänselvyydet kuten maammelaulu, lippulaulu ja maakuntalaulut ovat ajalta, jolloin tietoisesti rakennettiin nationalismia ja 1800-lukulaista kansallisuusaatetta. Nämä laulut (mm.) olivat täysin avoimesti ja ylpeästi propagandaa, joka vielä propagoi sellaisen ideologian puolesta, josta nykymaailma Veli-Matti Saarakkalaa (tjsp) lukuunottamatta on hyvästä syystä sanoutunut irti. Hieman ristiriitainen tilanne koulun sisällä.

Tästä huolimatta tyyppi nimenomaan ei esitä mitään sensuureja tai laulukieltoja (hänen mukaansa se ei voi olla ratkaisu) vaan sitä, että esimerkiksi musiikkitunneilla voitaisiin pyrkiä hieman intellektuaalimpaan opetussuunnitelmaan. Esimerkiksi niin, että ei vain toteutettaisi 1800-lukulaista reflektoimatonta laulelu-opetussuunnitelmaa, vaan paneuduttaisiin esimerkiksi näiden laulujen syntykonteksteihin, (piilo)viesteihin ja taustaoletuksiin. Tämä olisi kai jonkinlaista nykyaikana niin kovin tarpeellisen medialukutaidon ja itsenäisen kriittisyyden opettamista, missä minun on kovin vaikea nähdä mitään pahaa.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Nergal
Kitisijä
Viestit: 1660
Liittynyt: 17.01.2011 18:23
Paikkakunta: Tampere

Re: Keskiviikon Kehittelyt

Viesti Kirjoittaja Nergal »

Nyt koitellaan, eilen meni mirc sekasin, tänään prakaa seedbox.

Le Fu!!!
Society failed to tolerate me and I have failed to tolerate society
Sola
Kitinän uhri
Viestit: 673
Liittynyt: 19.06.2010 18:54

Re: Keskiviikon Kehittelyt

Viesti Kirjoittaja Sola »

DitaVonShagwell kirjoitti: Joskus ne vaan painaa, kyllä se ohi menee :boohoo:
Taitaa olla monen asian yhteissumma että en vaan jaksanut. Ehkä seuraava lenkki menee sit paremmin. No, ainakin tuli saatua raitista ilmaa jos ei muuta :)

Oisko sulla muuten kiinnostusta ja tarpeeks kamaa jos lähtis taas kirpulle myymään? Mulla tot "roinaa" on taas kertynyt ja pitäis päästä niistä eroon..

Edit: Jos DVS ei lähe niin huolin mä jonkun muunkin seuraks :)
Viimeksi muokannut Sola, 24.08.2011 17:48. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18754
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Keskiviikon Kehittelyt

Viesti Kirjoittaja Niba »

Onneksi piti toppuutella viunan särpimisen kanssa illalla kun oli autokeikkaa tänään..
Rise and shining! klo 7 aamulla erään Pervoon takana olevan kurssikeskuksen hotellin huonolla runkopatjalla. onneksi pääse omaan sängyyn tänään..
Vähän pitkä työpäivä mutta ihan kivat ruuat oli, viski oli BL vaan kallista ja poltin sen viimeisen Cohiban..
Täytyy varmaan hakea Räävelistä lisää?
Pyyhin Netikettiin..
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Keskiviikon Kehittelyt

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

urpiainen kirjoitti:
MiiX kirjoitti:Minusta on paljon mukavampaa jos joku pitää minua edes tyhmänä, kuin että eivät reagoi ollenkaan
Outo on provokaattorin sielunmaisema.
Se on vaan wanha provokortti. Voidaan käyttää silloin, kun huumorikortti ei sovellu.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
DitaVonShagwell
Elämätön Kitisijä
Viestit: 497
Liittynyt: 25.11.2010 14:13

Re: Keskiviikon Kehittelyt

Viesti Kirjoittaja DitaVonShagwell »

Sola kirjoitti: Oisko sulla muuten kiinnostusta ja tarpeeks kamaa jos lähtis taas kirpulle myymään? Mulla tot "roinaa" on taas kertynyt ja pitäis päästä niistä eroon..

Edit: Jos DVS ei lähe niin huolin mä jonkun muunkin seuraks :)
et usko, mutta mä just ajattelin sua eilen .. ja mietin, että oliskohan sulle jo kerääntynyt myytävää. Oi ilo! Milloin mennään?
"Fool me 7 times shame on you, fool me 8 or more times shame on me" -Amy Wong
Sola
Kitinän uhri
Viestit: 673
Liittynyt: 19.06.2010 18:54

Re: Keskiviikon Kehittelyt

Viesti Kirjoittaja Sola »

^Mahtavaa :h:
Kun näin äkkiseltään katon niin 3-4.9 tai sitten 24-25.9 la tai su, molemmat käy mulle :)
Kerkeetkö noin pian? En oo kattonut miten pöytiä on vapaana mut luotan tuuriini. Hehehee.
Avatar
MiiX
Elämätön Kitisijä
Viestit: 350
Liittynyt: 17.07.2011 15:13
Paikkakunta: Oulu

Re: Keskiviikon Kehittelyt

Viesti Kirjoittaja MiiX »

NuoriDaavid kirjoitti:
urpiainen kirjoitti:
MiiX kirjoitti:Minusta on paljon mukavampaa jos joku pitää minua edes tyhmänä, kuin että eivät reagoi ollenkaan
Outo on provokaattorin sielunmaisema.
Se on vaan wanha provokortti. Voidaan käyttää silloin, kun huumorikortti ei sovellu.
Mulla on niin paska huumorintaju, että provoilu on tehokkaampi keino.
Was many years ago that I left home and came this way
I was a young man, full of hopes and dreams
But now it seems to me that all is lost and nothing gained
Avatar
Georgina
Kitisijä
Viestit: 3302
Liittynyt: 23.12.2005 22:36

Re: Keskiviikon Kehittelyt

Viesti Kirjoittaja Georgina »

Tänään töissäni keskityin suurelta osin maataloustukiin. Nyt lähden kotiin, aamulla reenit ennen kukonpierua ja sianlaulua. Jos koittais huomenna tehdä sitte ihan töitäki...
When my baby is good she is good, but when she is bad she's even better
Avatar
Nergal
Kitisijä
Viestit: 1660
Liittynyt: 17.01.2011 18:23
Paikkakunta: Tampere

Re: Keskiviikon Kehittelyt

Viesti Kirjoittaja Nergal »

Nergal kirjoitti:Nyt koitellaan, eilen meni mirc sekasin, tänään prakaa seedbox.

Le Fu!!!
Kaikki korjattu ja homma käynnisssä.

Väsäsin aikanikuluksi venäläistyyppistä kastiketta lampaasta ja punajuuresta uunissa ja kylkeen paukautin perunamuusia. Kutkutti minun makuhermoja. Olo kuin puttepossulla ja pitäis jaksaa koodata muutama kikka vielä ja saitti vois olla beta vaiheessa.

Nähdään Iltalehdessä :D
Society failed to tolerate me and I have failed to tolerate society
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Keskiviikon Kehittelyt

Viesti Kirjoittaja Vesper »

McJanne kirjoitti:Dave! Paljonko perseessä on paskaa, siis montako kiloa? Metalax on ainakin sallittua, mutta mites Toilax tai joku muu? Onko WADA:n listoilla kiellettyinä?

Vai pitääkö vetää manuaalisesti perssuihkulla vaan?

edit: vai toimiskohan parhaiten jos laittaisi perseeseen kolaa ja tuuppaisi mentoksen vauhdilla seuraksi :D
En oo Dave, mutta apteekista saa kyllä ihan niitä tarkoitukseen olevia pusseja.
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Avatar
Kreitsu
Kitisijä
Viestit: 5046
Liittynyt: 09.05.2006 8:45
Paikkakunta: Brexitland

Re: Keskiviikon Kehittelyt

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

McJanne kirjoitti:Dave! Paljonko perseessä on paskaa, siis montako kiloa? Metalax on ainakin sallittua, mutta mites Toilax tai joku muu? Onko WADA:n listoilla kiellettyinä?
En ole Dave, mutta riippuu varmaan perseestä. Vedä Metalax, niin se selviää.

Nimim. Metalaxilla muinoin totaalisesti tyhjentynyt. Kandee varata aikaa tyhjentymiseen, mielellään koko päivä.
Avatar
Kreitsu
Kitisijä
Viestit: 5046
Liittynyt: 09.05.2006 8:45
Paikkakunta: Brexitland

Re: Keskiviikon Kehittelyt

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

^Ota se edellisenä iltana, niin aamulla perse laulaa ja ehdit laulattaa sitä rauhassa ennen reenejä. Metalaxhan ei toimi heti.

Ps. Ja muista pics or it didn't happen!
Avatar
DitaVonShagwell
Elämätön Kitisijä
Viestit: 497
Liittynyt: 25.11.2010 14:13

Re: Keskiviikon Kehittelyt

Viesti Kirjoittaja DitaVonShagwell »

Sola kirjoitti:^Mahtavaa :h:
Kun näin äkkiseltään katon niin 3-4.9 tai sitten 24-25.9 la tai su, molemmat käy mulle :)
Kerkeetkö noin pian? En oo kattonut miten pöytiä on vapaana mut luotan tuuriini. Hehehee.
Hmm... 3-4 olen lupautunut kummipoikaa kaitsemaan.. 24. voisi sopia, 25 päivä on taas häppeninkiä.
(mulla taas noi kaksi vkl tuossa välissä oli ollut parempia :D )
"Fool me 7 times shame on you, fool me 8 or more times shame on me" -Amy Wong
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14936
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Keskiviikon Kehittelyt

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Sain kuitenkin jonkinlaisen päivän koottua, vaikka herätys oli keskellä yötä. Salillakin tuli touhuttua. Jotenkin paska päivä kuitenkin, äiti perui aamulla kauan odottamansa lapsenlapsensa näkemisen sytostaattisivuvaikutuksien vuoksi. Ja serkku oli saanut täysin sivulliselta pahasti turpaansa muiden uhrien mukana viime yönä keskustassa. Huomenna on kuitenkin töitä ja HJK:n peli, joten ei ehdi murehtia.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
RP

Re: Keskiviikon Kehittelyt

Viesti Kirjoittaja RP »

urpiainen kirjoitti:
RP kirjoitti:Mulla on asiaa, huomioithan joohan.
Ok. Katsotaan:
RP kirjoitti:Suurin virheeni lie herätä ollenkaan, aukaista lehti ja lukea vihahehkuisesta kansallislaulusta. Sänky, peitto, tyyny. Help.
Mun puolesta kansallislaulu yms. saa olla maskuliinisia. Maskuliinisia kipaleita Suomi neidon sisällä.

Mä en ollut edes koskaan ajatellut tätä asiaa tältä kannalta, mikä todistanee että mulla kenties on tähdellisempää tekemistä kuin arvon dosentilla rasistisine suvivirsineen (jos luin googlen juttuja oikein).
No jos sä nyt viittaat tähän eilisessä Hesarissa olleeseen mielipidejuttuun, niin en minä ainakaan kykene löytämään siitä mitään kovin kuohuttavaa. Tyyppi kai sanoo suurinpiirtein niin, että on kiinnostavaa, että toisaalta koululaitos on sitoutunut erilaisiin monikulttuurisuusideologioihin ja vastustamaan ahdasta, vanhanaikaista kansallismielisyyttä, mutta toisaalta nämä annettuina otetut itsestäänselvyydet kuten maammelaulu, lippulaulu ja maakuntalaulut ovat ajalta, jolloin tietoisesti rakennettiin nationalismia ja 1800-lukulaista kansallisuusaatetta. Nämä laulut (mm.) olivat täysin avoimesti ja ylpeästi propagandaa, joka vielä propagoi sellaisen ideologian puolesta, josta nykymaailma Veli-Matti Saarakkalaa (tjsp) lukuunottamatta on hyvästä syystä sanoutunut irti. Hieman ristiriitainen tilanne koulun sisällä.

Tästä huolimatta tyyppi nimenomaan ei esitä mitään sensuureja tai laulukieltoja (hänen mukaansa se ei voi olla ratkaisu) vaan sitä, että esimerkiksi musiikkitunneilla voitaisiin pyrkiä hieman intellektuaalimpaan opetussuunnitelmaan. Esimerkiksi niin, että ei vain toteutettaisi 1800-lukulaista reflektoimatonta laulelu-opetussuunnitelmaa, vaan paneuduttaisiin esimerkiksi näiden laulujen syntykonteksteihin, (piilo)viesteihin ja taustaoletuksiin. Tämä olisi kai jonkinlaista nykyaikana niin kovin tarpeellisen medialukutaidon ja itsenäisen kriittisyyden opettamista, missä minun on kovin vaikea nähdä mitään pahaa.
Mulla on tapana nähdä enneunia, näemmä.
Avatar
Pulkannaru
Kitisijä
Viestit: 4952
Liittynyt: 28.07.2008 22:31
Paikkakunta: Jäässä

Re: Keskiviikon Kehittelyt

Viesti Kirjoittaja Pulkannaru »

Vetäsin kolmen tunnin päikkärit, kun odotin eilen sovittua kaverin soittoa lenkille lähdöstä. Eli ei siis lähdetty, vaikka toisin sovittiin. No mutta -lenkki huomenna jossai muualla kotomaassamme.
Huomisesta perjantaihin hotellimajoituksessa ja päivisin luennoilla valveillapysymistä yrittäen.
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 6253
Liittynyt: 17.02.2011 13:04

Re: Keskiviikon Kehittelyt

Viesti Kirjoittaja elco »

Ai niin, hesarin myyntidroidi soitteli taasen ja tarjosi tilausta puoleen hintaan. Peruutin pravdan tilauksen alunperin joskus viime vuonna tympääntyneenä lehden linjaan ja tein saman Suomen kuivalle. Sitten joskus talvella soitti myyntidroidi ja sai koukun vetämään epähuomiossa. Hermothan siinä menivät vissiin toiseen mokutuspääkirjoitukseen ja vannoin, ettei koskaan enää. Totesin myyntidroidille, että hyvät on tarjoukset, mutta koska tulen aina niin vihaiseksi jo heti pääkirjoitussivulta niin en taida viitsiä tilata.
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
Sola
Kitinän uhri
Viestit: 673
Liittynyt: 19.06.2010 18:54

Re: Keskiviikon Kehittelyt

Viesti Kirjoittaja Sola »

DitaVonShagwell kirjoitti: 24. voisi sopia, 25 päivä on taas häppeninkiä.
Damn, toi ois sit ainut vaihtoehto tuo 24.9.
Vastaa Viestiin