Kreikan lainan vakuudet

Vakavia keskusteluja isoista asioista - tiede, talous, politiikka, uskonto, yhteiskunnalliset asiat. Ei onelinereitä/puzznuzzia.

Kreikan lainan vakuudet

Suomi saa vakuudet, muut eivät
1
6%
Useampi saa suomityyppiset vakuudet
0
Ei ääniä
Suomelle joku vesitetty vakuusmalli
7
41%
Suomi ei saa mitään vakuuksia, mutta osallistuu silti
6
35%
Suomi ei osallistu ja Kreikan tukipaketti tehdään ilman Suomea
1
6%
Suomi ei osallistu ja koko paketti kaatuu
2
12%
 
Ääniä yhteensä: 17

Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Kreikan lainan vakuudet

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

MiiX kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:Jos maataloustuki suomessa loppuu, niin maanviljely Suomessa pitkälti loppuu. Tämä ei haitaa. Ruoasta on ylitarjontaa markkinoilla. Miksi ruokaa ei voi tuoda ulkomailta? Mulle tulee kohta LEDejä Kiinasta ja auto Saksasta. Miksi ruoka olisi poikkeus?
Siellä on ylitarjontaa ja esimerkiksi Ingman tuo nytkin jonkin verran maitoa Ruotsista. Ongelma on se, että sielläkään ei ole ylitarjontaa niin paljoa, että sillä voitaisiin paikata Suomen maanviljelyn loppumisen tuottama aukko kokonaan.
NuoriDaavid kirjoitti:Jos maidon tuonti ulkomailta ei onnistu, niin mitä sitten. Sittenhän sitä tuotetaan Suomessa ja hinta nousee tasolle, jolla tuotanto kannattaa. Mikä ongelma?
Ei se hinta yhtäkkiä pomppaa siitä huolimatta. Siihen mennessä kaikki maatalousyritykset on kerennyt jo lopettaa tuotantonsa ja tuottajat todennäköisesti etsiä itselleen uuden ammatin. Tuotannosta saataisiin takaisin ehkä 1/5, mikä taas ei riittäisi millään edes ulkomailta tuotavien elintarvikkeiden lisäksi vastaamaan suomalaisten kulutukseen.
Jos suomessa syntyisi pula ruoasta/maidosta niin silloinhan em. tuotteiden hinta Suomessa nousisi. Tästä tuskin olet eri mieltä?

Kun hinta nousee riittävästi, niin lopulta em. asioiden tuottaminen Suomessa alkaa kannattaa ilman tukia.

Miksi ihmeessä Suomessa ei tuotettaisi maitoa ja muita elintarvikkeita markkinaehtoisesti, jos se kerran kannattaa?

Todellinen ongelmahan tässä on se, että maailman pohjoisimpana maatalousmaana ruoan tuottaminen suomessa ei pysty kustannuksilla kilpailemaan ulkomaisen tuonnin kanssa. Mitä sitten? Miksi Suomessa pitää väkisin tuottaa kallillaa jotain, jota voidaan muualla tehdä halvemmalla?

Ei ole suomalaisten maanviljelijöiden vika, että Suomen kasvukausi on lyhyt. Typeryyttä on sen sijaan se, että täällä hampaat irvessä viljellään maata.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
MiiX
Elämätön Kitisijä
Viestit: 350
Liittynyt: 17.07.2011 15:13
Paikkakunta: Oulu

Re: Kreikan lainan vakuudet

Viesti Kirjoittaja MiiX »

huima kirjoitti:Jos ruuan tuotanto, jakelu ja vähittäismyynti on Suomessa vääristynyt - olen ihan sen kannalla, että järjestelmiä uusitaan ja romutetaan -- jotta koko yhteiskunnan tasolla resurssit kohdistettaisiin järkevästi. Henkilökohtaisella tasolla se tarkottaisi, että yksittäisten tuottajien taru monilla seuduilla loppuisi, vähenisi tai vaatisi merkittäviä muutoksia, jotta toiminta voisi olla kannattavaa koko yhteiskunnan tasolla.
Tässä oon kyllä puoliks samoilla linjoilla. Osin tuohon suuntaan ollaan menossa jo tällä hetkellä. Tilojen kokoa pitää kasvattaa jatkuvasti kannattavuuden turvaamiseksi ja pienet tilat vähenee jatkuvasti, mikä on jopa minun mielestä hyvä kehitys.

Kaikesta huolimatta maataloustukien ankara leikkaaminen tai lopettaminen kokonaan yhtäkkiä ei vaan ole toimiva ratkaisu pitkällä aikavälillä. Ennemmin kannattaa tukea just tuota isompien tuotantolaitosten rakentamista ja tuotannon keskittämistä suurempiin yksiköihin ja paremmin tuottaville seuduille.
Was many years ago that I left home and came this way
I was a young man, full of hopes and dreams
But now it seems to me that all is lost and nothing gained
Avatar
MiiX
Elämätön Kitisijä
Viestit: 350
Liittynyt: 17.07.2011 15:13
Paikkakunta: Oulu

Re: Kreikan lainan vakuudet

Viesti Kirjoittaja MiiX »

NuoriDaavid kirjoitti:Jos suomessa syntyisi pula ruoasta/maidosta niin silloinhan em. tuotteiden hinta Suomessa nousisi. Tästä tuskin olet eri mieltä?

Kun hinta nousee riittävästi, niin lopulta em. asioiden tuottaminen Suomessa alkaa kannattaa ilman tukia.

Miksi ihmeessä Suomessa ei tuotettaisi maitoa ja muita elintarvikkeita markkinaehtoisesti, jos se kerran kannattaa?

Todellinen ongelmahan tässä on se, että maailman pohjoisimpana maatalousmaana ruoan tuottaminen suomessa ei pysty kustannuksilla kilpailemaan ulkomaisen tuonnin kanssa. Mitä sitten? Miksi Suomessa pitää väkisin tuottaa kallillaa jotain, jota voidaan muualla tehdä halvemmalla?

Ei ole suomalaisten maanviljelijöiden vika, että Suomen kasvukausi on lyhyt. Typeryyttä on sen sijaan se, että täällä hampaat irvessä viljellään maata.
Sulla alkaa kiertää pahasti kehää tämä homma. Kyllähän se voi olla kannattavaa, mutta kuinka moni tuottaja / uusi toimija silti palaa maanviljelyksen pariin, jos oma tila on jo lopetettu, lehmät pistetty paistiks ja koko homma pitäisi aloittaa puhtaalta pöydältä? En usko, että hirveän moni loppujen lopuksi. Yrityksiä voi perustaa pienemmälläkin riskillä.

Ylempänä otin jo kantaa, että järkevämpää on alkaa keskittämään tuotantoa suurempiin yksiköihin kuin kerralla ajaa koko maatalous alas ja todennäköisesti tuotanto ei koskaan palaisi entisiin määriin. Sulla ja monella muulla tuntuu olevan tavoitteena, että maataloustuet pitää pistää poikki kerralla ja heti, mikä kaataisi käytännössä kaikki maatilat.

Tuohon Suomen oman tuotannon tärkeyteen olen myös ottanut kantaa moneen kertaan.
Was many years ago that I left home and came this way
I was a young man, full of hopes and dreams
But now it seems to me that all is lost and nothing gained
Avatar
huima
Kitisijä
Viestit: 4217
Liittynyt: 17.04.2007 11:39

Re: Kreikan lainan vakuudet

Viesti Kirjoittaja huima »

NuoriDaavid kirjoitti: Ei ole suomalaisten maanviljelijöiden vika, että Suomen kasvukausi on lyhyt. Typeryyttä on sen sijaan se, että täällä hampaat irvessä viljellään maata.
Tämä.

Voi olla, että yhteiskunnan tasolla on jotain arvoa sillä - että hampaat irvessä tehdään arktisissa oloissa sitä viljelyä ja pohjoista maataloutta, mutta sitä pitää tarkastella objektiivisesti ja realistisesti ilman kiihkoilua.

Suomalaisista maataloustuotteista ei välttämättä tulee vientiveturia ( joitain marjoja ja sieniä lukuunottamatta ), mutta jalostetuista elintarvikkeista tai kemian tuotteista saattaa tulla isoa bisnestä esimerkiksi Valion tai Raision tuottamana, kunhan eivät häviä kansainvälisille jäteille näpertelemällä itse ensiksi liian pientä.

Maataloustuet ja protektionistiset tullit ovat tylppä instrumentti ja vääristävät globaalilla tasolla ruuan tuotantoa pahasti, haitaten siten markkinamekanismien positiivista toimintaa - eli tuotantoresurssien kohdentamista sinne, missä se voisi olla kannattavaa. Globaali ruokakriisi ei ratkea sillä, että siellä missä ruuan tuottaminen vaatii erittäin paljon resursseja tehdään sitä hampaat irvessä.

Ei suomalaista maataloutta kannata myöskään kokonaan ajaa alas, mutta epäilen että hommassa olisi paljon virtaviivaistettavaa ja kehitettävää esimerkiksi erilaisten historiallisten aluepolitiikan perinteiden purkamisessa. Vaikeaahan se on ja tulee olemaan, mutta tyhmäähän se olisi jäädä kiinni menneeseen - jos maailma ympärillä on muuttunut.
Avatar
MiiX
Elämätön Kitisijä
Viestit: 350
Liittynyt: 17.07.2011 15:13
Paikkakunta: Oulu

Re: Kreikan lainan vakuudet

Viesti Kirjoittaja MiiX »

Noniin, Huima on kyllä ensimmäinen joka osaa (toki minun lisäksi :lol: ) suhtautua tähän hommaan realistisesti.
Was many years ago that I left home and came this way
I was a young man, full of hopes and dreams
But now it seems to me that all is lost and nothing gained
Avatar
huima
Kitisijä
Viestit: 4217
Liittynyt: 17.04.2007 11:39

Re: Kreikan lainan vakuudet

Viesti Kirjoittaja huima »

MiiX kirjoitti:Sulla alkaa kiertää pahasti kehää tämä homma.
...
Sulla ja monella muulla tuntuu olevan tavoitteena, että maataloustuet pitää pistää poikki kerralla ja heti, mikä kaataisi käytännössä kaikki maatilat.
...
Tuohon Suomen oman tuotannon tärkeyteen olen myös ottanut kantaa moneen kertaan.
ND vain kärjistää tehdäkseen pointin selväksi.

Miksi maatalous ( eli agriteollisuus ) pelaisi eri säännöillä kuin muut teollisuudenalat. Näitä pitää yhteiskunnassa katsoa kokonaisuutena ja tehdä järkevä hyöty/kustannus -analyysi siitä miten yhteiskunnan kannattaa eri toimialoja tukea, jos lainkaan.

Valtio on suhteellisen huono synnyttämään ja ylläpitämään teollisuutta. Valtion tehtävänä pitäisikin olla tarjota toimintaympäristöä, jossa ihmiset voivat toimia ja yrittää mahdollisimman tehokkaasti.

Monimutkainen tukijärjestelmä joka vääristää globaalilla tasolla ruuan tuotantoa ei ole sitä.

Vai onko?
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16688
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Kreikan lainan vakuudet

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

MiiX kirjoitti:Noniin, Huima on kyllä ensimmäinen joka osaa (toki minun lisäksi :lol: ) suhtautua tähän hommaan realistisesti.
Ja tämän osoittaa se, että Huima toistaa saman, jota sulle on koetettu jo pari sivua takoa kalloon?
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
huima
Kitisijä
Viestit: 4217
Liittynyt: 17.04.2007 11:39

Re: Kreikan lainan vakuudet

Viesti Kirjoittaja huima »

urpiainen kirjoitti:
MiiX kirjoitti:Noniin, Huima on kyllä ensimmäinen joka osaa (toki minun lisäksi :lol: ) suhtautua tähän hommaan realistisesti.
Ja tämän osoittaa se, että Huima toistaa saman, jota sulle on koetettu jo pari sivua takoa kalloon?
Tätä minäkin ihmettelin hieman, mutta joskus saman asian sanominen eri sanoin saa aikaan erilaisen reaktion.

ND:n tyyli heitti Miixillä selkeästi defenssit päälle.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16688
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Kreikan lainan vakuudet

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

huima kirjoitti:
urpiainen kirjoitti:
MiiX kirjoitti:Noniin, Huima on kyllä ensimmäinen joka osaa (toki minun lisäksi :lol: ) suhtautua tähän hommaan realistisesti.
Ja tämän osoittaa se, että Huima toistaa saman, jota sulle on koetettu jo pari sivua takoa kalloon?
Tätä minäkin ihmettelin hieman, mutta joskus saman asian sanominen eri sanoin saa aikaan erilaisen reaktion.

ND:n tyyli heitti Miixillä selkeästi defenssit päälle.
Joo. Mä olen ollutkin saamastani Kitinä-palautteesta huomaavinani, että ehkä tässä ilmaisun tyylilajissa olisi tässäkin päässä hieman kehitettävää. Ja nyt siis kai myös Davella. Tarjosit hyvän oppitunnin.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
huima
Kitisijä
Viestit: 4217
Liittynyt: 17.04.2007 11:39

Re: Kreikan lainan vakuudet

Viesti Kirjoittaja huima »

Kuva
Avatar
MiiX
Elämätön Kitisijä
Viestit: 350
Liittynyt: 17.07.2011 15:13
Paikkakunta: Oulu

Re: Kreikan lainan vakuudet

Viesti Kirjoittaja MiiX »

urpiainen kirjoitti:
MiiX kirjoitti:Noniin, Huima on kyllä ensimmäinen joka osaa (toki minun lisäksi :lol: ) suhtautua tähän hommaan realistisesti.
Ja tämän osoittaa se, että Huima toistaa saman, jota sulle on koetettu jo pari sivua takoa kalloon?
Öö? ND on ollut koko ajan sillä linjalla, että maatalous saisi loppua Suomesta kokonaan. Sinua taas tässä keskustelussa ei ole ihan hirveästi näkynyt ja pitkälti oon väitellyt ND:n kanssa tästä asiasta.

Toki olen voinut käsittää ND:n ajatukset väärinkin ja koko väittely on ollut turhaa ja pelkkä väärinkäsitys, mutta en käsittääkseni missään vaiheessa oo väittänyt, että nykyinen tukipolitiikka olisi täydellinen :P

Mulla ei oo mitään sitä vastaan, että pieniä tiloja yhdistetään suurempiin yksiköihin ja kannattavuutta parannetaan tällä tavalla, mutta nimenomaan semmonen "tuet pois nyt ja heti" -asenne kyllä heittää mulla samantien defenssit päälle.
Was many years ago that I left home and came this way
I was a young man, full of hopes and dreams
But now it seems to me that all is lost and nothing gained
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Kreikan lainan vakuudet

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

huima kirjoitti:
urpiainen kirjoitti:
MiiX kirjoitti:Noniin, Huima on kyllä ensimmäinen joka osaa (toki minun lisäksi :lol: ) suhtautua tähän hommaan realistisesti.
Ja tämän osoittaa se, että Huima toistaa saman, jota sulle on koetettu jo pari sivua takoa kalloon?
Tätä minäkin ihmettelin hieman, mutta joskus saman asian sanominen eri sanoin saa aikaan erilaisen reaktion.

ND:n tyyli heitti Miixillä selkeästi defenssit päälle.
Hitto soikoon. En olisi uskonut, että argumentointi vaahtokylvystä samalla shampaanjaa vispilällä sekoittaen olisi paras lähestymistapa maataloustukikeskusteluun.

Minä sentään olen laittanut heinää seipäille ja kantanut paaleja niska limassa.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Kreikan lainan vakuudet

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

MiiX kirjoitti: "tuet pois nyt ja heti" -asenne.
No en mä sitä mieltä ole, että tukien maksatus pitäisi lopettaa tänään klo 24. Toki ne pitäisi lopettaa asteittain pitkän (esim. kymmenen vuoden) siirtymäajan kanssa.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
MiiX
Elämätön Kitisijä
Viestit: 350
Liittynyt: 17.07.2011 15:13
Paikkakunta: Oulu

Re: Kreikan lainan vakuudet

Viesti Kirjoittaja MiiX »

NuoriDaavid kirjoitti:
MiiX kirjoitti: "tuet pois nyt ja heti" -asenne.
No en mä sitä mieltä ole, että tukien maksatus pitäisi lopettaa tänään klo 24. Toki ne pitäisi lopettaa asteittain pitkän (esim. kymmenen vuoden) siirtymäajan kanssa.
No nyt alkaa kuulostaa jo järkevältä. Lievästä väärinkäsityksestä oli sitten kyse.

Tosin siinä olen eri mieltä, että omasta mielestäni tukea pitäisi leikata asteittain sen mukaan, miten maatalouden kannattavuus kehittyy. Toki jos kymmenessä vuodessa maatalous pärjäisi ilman tukia, niin voihan ne sitten lopettaa kokonaan.
Was many years ago that I left home and came this way
I was a young man, full of hopes and dreams
But now it seems to me that all is lost and nothing gained
Avatar
Georgina
Kitisijä
Viestit: 3302
Liittynyt: 23.12.2005 22:36

Re: Kreikan lainan vakuudet

Viesti Kirjoittaja Georgina »

urpiainen kirjoitti:No, ehkä tällä päästäisiin eroon osista maataloustukia ja saataisiin kepuli-isännät uuninpankolta töihin. Se tekisi gutaa kansantaloudelle.
En päässy ketjua tämän pidemmälle kun oli pakko takertua tähän! Et kai nyt ihan tosissaan meinaa että joku tienaa niillä maataloustuilla uuninpankolla makoillen?!?!?!? ootko milloin käyny jossain maatilalla? Jumalauta siellä porukka painaa ympäripyöreää päivää 350 päivää vuodessa ihan vaan innostuksesta asiaan että saataisiin suomalaisille perkele pilkkahintaan kotimaista ruokaa. Suomen maatalous on historiallisesti tärkeä, kansantaloudellisesti korvaamaton ja täysin aliarvostettu ammatinhaara. Halpatuonti ulkomailta, jossa tuotannon eettisyydestä, terveellisyydestä tai luonnonmukaisuudesta ei usein liene kuultukaan, uhkaa näivettää tämän Suomalaisen kultakimpaleen. Maataloustuet edes jonkinasteisen kannattavuuden saamiseksi tälle maajussien harrastukselle on vähintä mitä voidaan odottaa! *puhkuu*
When my baby is good she is good, but when she is bad she's even better
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Kreikan lainan vakuudet

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Georgina kirjoitti:kansantaloudellisesti korvaamaton
:rofl:

Taisi tulla pieni kirjoitusvirhe. Tarkoitit varmaan, että kansantalous joutuu korvaamaan sitä muutamalla miljardilla vuodessa?
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Kreikan lainan vakuudet

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Georgina kirjoitti: tälle maajussien harrastukselle
Niin. Se on vaan helvetin kallis harrastus veronmaksajille. Yleensä harrastukset joutuu maksamaan itse.

Yritystoiminnankin kuuluu maksaa itse itsensä.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
Georgina
Kitisijä
Viestit: 3302
Liittynyt: 23.12.2005 22:36

Re: Kreikan lainan vakuudet

Viesti Kirjoittaja Georgina »

Ois vissiin kuitenkin kannattanut lukea ketju loppuun ennekuin päästi kierrokset tappiin, sama asia on jo täällä väännetty.
NuoriDaavid kirjoitti:
Miksi ihmeessä Suomessa ei tuotettaisi maitoa ja muita elintarvikkeita markkinaehtoisesti, jos se kerran kannattaa?
Siksi että minua ainakin hlökohtaisesti kiinnostaa miten se ruoka on tuotettu. Onko eläinten olot olleet minkälaiset, minkälaisia torjuntaineita on peltoon ruiskutettu. Vain siksi että nään lehmien naapurissa olevan tyytyväisiä elämäänsä niin voin syödä vielä lihaa.

Lisäksi, vaikkakin hieman kaukaa haettuna mutta täysin mahdollisena: mikäli tulis joku kansallinen hätätila tai sota tai ylitsepääsemätön talouskriisi tai tautiepidemia mikä nyt ikinä joka pysäyttäisi tuonnin suomeen niin olis ihan mukavaa jatkaa silti syömistä.
When my baby is good she is good, but when she is bad she's even better
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Kreikan lainan vakuudet

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Suomessa oli 1970-luvulla laaja tekstiiliteollisuus. Sitten tuli halpatuonti Aasiasta ja tekstiiliteollisuus kuoli pois. Kukaan ei vakavissaan vaatinut, että suomalaista tekstiili- ja vaatetusteollisuutta olisi pitänyt tukea verovaroin. Kun ei kannata niin ei kannata. Sellaista se markkinatalous on.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
huima
Kitisijä
Viestit: 4217
Liittynyt: 17.04.2007 11:39

Re: Kreikan lainan vakuudet

Viesti Kirjoittaja huima »

^Mitä sanottiinkaan siitä kiihkoilusta.

Kyllähän maataloutta arvostetaan ja jopa niin paljon, että maajussien naittamistakin varten on oma tv-ohjelma. Missä on metallimiehelle-morsian -ohjelma -- kysyn vaan!

Tää on niin tätä, kun ihmiset saavat sätkyn ja brainfarttailevat ympäriinsä.

Ihan sama kuin vaikkapa terveydenhuollosta puhuttaessa. Joo työ on raskasta ja hoiva-ala on tärkeää, kuten myös hyvin toimiva julkinen terveydenhuolto yleisesti kansantalouden kannalta. Mutta mikä on se oikea summa, jonka julkisen sektorin pitää siihen laittaa ja miten se pitäisi käyttää? Mikä on oikea palkka hoitajalle tai lääkintävahtimestarille?

Jos maatalous ei ole kannattavaa, niin on kysyttävä mitä sille asialle pitäisi tehdä. Se maataloustuki ei välttämättä ole se oikea vastaus, vaan vain piilottaa niitä oikeita ongelmia jotka pitäisi ratkaista.
Avatar
Georgina
Kitisijä
Viestit: 3302
Liittynyt: 23.12.2005 22:36

Re: Kreikan lainan vakuudet

Viesti Kirjoittaja Georgina »

NuoriDaavid kirjoitti:
Georgina kirjoitti:kansantaloudellisesti korvaamaton
:rofl:

Taisi tulla pieni kirjoitusvirhe. Tarkoitit varmaan, että kansantalous joutuu korvaamaan sitä muutamalla miljardilla vuodessa?
en tarkoittanut. Mielestäni olisi ihan katastrofi ettei meillä olisi kotimaista ruuan tuotantoa. Olkoonkin että sitä joudutaan verovaroin tukemaan.
When my baby is good she is good, but when she is bad she's even better
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Kreikan lainan vakuudet

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Georgina kirjoitti:Ois vissiin kuitenkin kannattanut lukea ketju loppuun ennekuin päästi kierrokset tappiin, sama asia on jo täällä väännetty.
NuoriDaavid kirjoitti:
Miksi ihmeessä Suomessa ei tuotettaisi maitoa ja muita elintarvikkeita markkinaehtoisesti, jos se kerran kannattaa?
Siksi että minua ainakin hlökohtaisesti kiinnostaa miten se ruoka on tuotettu. Onko eläinten olot olleet minkälaiset, minkälaisia torjuntaineita on peltoon ruiskutettu. Vain siksi että nään lehmien naapurissa olevan tyytyväisiä elämäänsä niin voin syödä vielä lihaa.
Öö? Jos sua kiinnostaa ja jos riittävän montaa muutakin kiinnostaa maksaa ekstraa tuosta, niin silloinhan se kannattaa. Jos taas riittävän montaa ei kiinnosta maksaa ekstraa tuosta, niin se on voi voi.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Kreikan lainan vakuudet

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Georgina kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:
Georgina kirjoitti:kansantaloudellisesti korvaamaton
:rofl:

Taisi tulla pieni kirjoitusvirhe. Tarkoitit varmaan, että kansantalous joutuu korvaamaan sitä muutamalla miljardilla vuodessa?
en tarkoittanut. Mielestäni olisi ihan katastrofi ettei meillä olisi kotimaista ruuan tuotantoa. Olkoonkin että sitä joudutaan verovaroin tukemaan.
Ehkä "kansantaloudellisesti korvaamaton" tarkoittaa hevosten kielellä jotain muuta kuin kansantalouden kielellä.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
huima
Kitisijä
Viestit: 4217
Liittynyt: 17.04.2007 11:39

Re: Kreikan lainan vakuudet

Viesti Kirjoittaja huima »

Georgina kirjoitti:en tarkoittanut. Mielestäni olisi ihan katastrofi ettei meillä olisi kotimaista ruuan tuotantoa. Olkoonkin että sitä joudutaan verovaroin tukemaan.
Miksei ole katastrofi ettei ole kotimaista televisiotuotantoa?

Miksei ole katastrofi ettei ole enää kotimaista vaateteollisuutta kuin nimeksi?

Miksi se on katastrofi Suomen rajojen sisällä, kun tavara, raha ja ihmiset liikkuvat rajojen yli?
Avatar
Georgina
Kitisijä
Viestit: 3302
Liittynyt: 23.12.2005 22:36

Re: Kreikan lainan vakuudet

Viesti Kirjoittaja Georgina »

NuoriDaavid kirjoitti:
Georgina kirjoitti: tälle maajussien harrastukselle
Niin. Se on vaan helvetin kallis harrastus veronmaksajille. Yleensä harrastukset joutuu maksamaan itse.

Yritystoiminnankin kuuluu maksaa itse itsensä.
puuttumatta siihen että moniakaan harrastuksia ei tarvitse maksaa itse (vrt. esim. jäähallit) Niin vaikka yritystoiminnan kuuluukin maksaa itse itsensä niin maatalous on yleishyödyllistä toimintaa jonka tukeminen verovaroin on paljon tärkeämpää kuin moni muu asia mihin suomessa työnnetään rahaa.
When my baby is good she is good, but when she is bad she's even better
Vastaa Viestiin