Nikkarointi

Aktiviteettien suunnitteluun ja kertaukseen.
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Nikkarointi

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Käsityöketjun bongasin, mutten jaksanut etsiä olisiko nikkaroinnille ollut oma ketju. Tässäpä nyt sellainen. Tiedän, että palstalla on muitakin "käsityöläisiä" itseni lisäksi.

Avaan parilla kysymyksellä:

1. Onko kenelläkään kokemusta lipaston laatikoiden sisäpuolen päällystämisestä kankaalla? Uudistan lipastoa uuteen uskoon ja koska kyseinen kapistus on tarkoitettu lähinnä alusvaatteiden ja nailonien säilytykseen, haluaisin päällystää laatikot sisältä kankaalla. Ajatuksena oli kevyt toppaus vanulla ja kankaan kiinnittäminen verhoilunastoilla. Parempia ideoita?

2. Varatossa lojuu sairaalakäytössä ollut lasten sänky, se sellainen korkea metallihäkkyrä pyörillä ja pleksikaukalolla. Pleksi on nurkista murtunut ja pitäisi korjata. onko lasikuitu paras vaihtoehto?
Viimeksi muokannut Vesper, 02.09.2011 11:38. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Nikkarointi

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Vesper! Sä oot kyllä vaimomatskua. Osaat sekä naisten että miesten työt.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Nikkarointi

Viesti Kirjoittaja Vesper »

NuoriDaavid kirjoitti:Vesper! Sä oot kyllä vaimomatskua. Osaat sekä naisten että miesten työt.
Thanks. Vielä pitäis oppia kirjoittamaan.
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Avatar
Pulkannaru
Kitisijä
Viestit: 4952
Liittynyt: 28.07.2008 22:31
Paikkakunta: Jäässä

Re: Nikkarointi

Viesti Kirjoittaja Pulkannaru »

Kokeile sulaako muovipleksi asetoniin. Jos juu, niin leikkaa jostain sopiva siivu ja liuota asetoniin ja korjaa tuolla mömmöllä levennetty halkeama. Pitäisi asetonin haihduttua tulla jokseenkin hyvän näköiseksi, mutta korjattu kohta vaatii toki hiontaa ja/tai kiilotusta. Kannattaa toki kokeilla ns näkymättömään paikkaan.

Jos tarkempi muovilaatu on tiedossa, niin netistä löytynee korjausmahdollsuudet/ -ohjeet.

Lasikuitu ei oikein kunnolla taida pysyä muiden muovimateriaalien päällä. Koskapa lasikuitu+hartsi vääntyile sanaan tapaan kuin muovit.
Viimeksi muokannut Pulkannaru, 02.09.2011 11:47. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Nikkarointi

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Vesper kirjoitti:Ajatuksena oli kevyt toppaus vanulla ja kankaan kiinnittäminen verhoilunastoilla. Parempia ideoita?
Vanu voi aikaamyöten painua, ohut superloni voisi olla vaihtoehto.
Vesper kirjoitti: Pleksi on nurkista murtunut ja pitäisi korjata. onko lasikuitu paras vaihtoehto?
Pleksin korjailu lasikuidulla ei ole ihan helpoin operaatio, eikä tulos välttämättä ole kovinkaan nättiä. Murtuneesta pleksistä voisi vaikka leikata rikkoutuneen osan pois ja tehdä puusta kehykset alkuperäisen koon saavuttamiseksi. Tai ostaa uudet pleksit.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Nikkarointi

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Uutta pleksiä ei niin vaan osteta eikä sitä oikein voi millään korvatakaan. Mutta kokeilen tota Pulkiksen vinkkiä asetonista, tänks!
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Johnny Winter

Re: Nikkarointi

Viesti Kirjoittaja Johnny Winter »

Vesper kirjoitti:Uutta pleksiä ei niin vaan osteta eikä sitä oikein voi millään korvatakaan. Mutta kokeilen tota Pulkiksen vinkkiä asetonista, tänks!
Jos menee ketuiksi, niin soita jonnekin messufirmaan. Ne pojat, eli "somistajat", askartelee ihan mitä vaan.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Nikkarointi

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Pitäisi nitoa canvastaulun kangas kiinni puiseen kehykseen. Onko kellään kokemuksia minkämoinen sinkilä olisi hyvä sellaiseen puuhaan?
Universaali disclaimer.
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Nikkarointi

Viesti Kirjoittaja Vesper »

So Hard kirjoitti:Pitäisi nitoa canvastaulun kangas kiinni puiseen kehykseen. Onko kellään kokemuksia minkämoinen sinkilä olisi hyvä sellaiseen puuhaan?
Just vetelin omaani aika hevillä, näyttäis olevan 12 mm. Pienempikin riittää.
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18736
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Nikkarointi

Viesti Kirjoittaja Niba »

Parasta olisi vain vetää kunnon pleksit? ;)

Niin tuli mieleen että voisihan tuolin pehmusteet tehdä uretaanista, ruiskuttaisi vaan istuintyynyn täyteen ja istuisi päälle, kun kovettunut niin olisi aina hyvä yksilöllinen ja sopiva paikka istua? Saisko Nobelin tästä keksinnöstä?
Viimeksi muokannut Niba, 30.01.2012 1:24. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Pyyhin Netikettiin..
Leevi
Kitinän uhri
Viestit: 659
Liittynyt: 25.10.2007 16:15

Re: Nikkarointi

Viesti Kirjoittaja Leevi »

Vanu voi tosiaan painua ja onko sitä saatavana tasaisen paksuisena ja tiheänä levynä? B mainitsema vaahtomuovi sopivana kerroksena voisi toimia jos haluaa sisäpuolesta pehmeän. Itse olen liimannut kankaan suoraan levyn pinnalle. Ihan siisti mutta ei tietenkään kovin pehmeä.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Nikkarointi

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Viimeksi muokannut Bluntly, 14.04.2012 15:31. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Manaaja

Re: Nikkarointi

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

Komeat saunanlauteet.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Nikkarointi

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Siinäpä palstan ammattipakertajille naureskeltavaksi kuinka B joutuu nyt pakertamaan.

Kuva
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Noppaelain
Elämätön Kitisijä
Viestit: 367
Liittynyt: 20.01.2011 1:33
Paikkakunta: Satunnainen

Re: Nikkarointi

Viesti Kirjoittaja Noppaelain »

Itse olen kunnostanut monia vanhoja huonekalua. Mitähän teen esim. perintöompelulaatikostolla :). (Niitä on nykyään kaksi.)

Vaikka olenkin nörtimpi kuin Nordea, parasta on päästä koneella käsittelemään puuta.
masa

Re: Nikkarointi

Viesti Kirjoittaja masa »

Bluntly kirjoitti:Siinäpä palstan ammattipakertajille naureskeltavaksi kuinka B joutuu nyt pakertamaan.

[img]
Kiljupönttö lauteiden alla? Vintage ass marinated poison?
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Nikkarointi

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Kokeilin tehdä viikinkisimaa.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
masa

Re: Nikkarointi

Viesti Kirjoittaja masa »

Bluntly kirjoitti:Kokeilin tehdä viikinkisimaa.
Persehiellä marinoitua simaa siis.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Nikkarointi

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Piti saada parveke sahanpuruun, joten askartelin:

Kuva
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Manaaja

Re: Nikkarointi

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

^ Ihan kiva.
Avatar
Georgina
Kitisijä
Viestit: 3302
Liittynyt: 23.12.2005 22:36

Re: Nikkarointi

Viesti Kirjoittaja Georgina »

^^ no ihan vitun vakuuttava.
When my baby is good she is good, but when she is bad she's even better
Avatar
KKK
Kitisijä
Viestit: 2446
Liittynyt: 26.10.2012 19:48
Paikkakunta: Joo

Re: Nikkarointi

Viesti Kirjoittaja KKK »

Autokatoksen betonilaatta on aika kulunut. Muutama ikävä öljytahra sekä pari nastyä koloa.

Onko vanhan laatan päälle mitään mahkua/ järkeä vetää ohut kerros uutta kuraa ja vetää päälle betonimaalia?
Amazing shit happens!
masa

Re: Nikkarointi

Viesti Kirjoittaja masa »

KKK kirjoitti:Autokatoksen betonilaatta on aika kulunut. Muutama ikävä öljytahra sekä pari nastyä koloa.

Onko vanhan laatan päälle mitään mahkua/ järkeä vetää ohut kerros uutta kuraa ja vetää päälle betonimaalia?

Ei.

Googlaa nanten ja osta niiltä 10 litraa kakskomponenttiepoksia. Maksaa satasen ja on helppo laittaa.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Nikkarointi

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Tein kukkatason keittiöön. Siitä tuli vino ja ruma.

Otan kossua suruun.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Nikkarointi

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Vastaa Viestiin