Typerimmät uutiset

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Pitääkö yhteiskunnan hankkia hieno purjevene? ”Kalliit harrastukset ovat usein perheiden valintoja”
https://www.hs.fi/urheilu/art-2000009457073.html

Kalliit harrastukset ovat usein perheen valintoja, mutta eivät aina. Tunnen perheen, jonka hallitus pakotti ostamaan 10 miljoonan purjeveneen Ameria's Cupiin. Tarina on tosi. Kaikki harrastukset _EIVÄT_ ole perheiden valintoja.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Nastarenkaat ovat ongelma? Byhyy, mitään ei voi tehdä?
https://www.hs.fi/kotimaa/art-2000009484445.html

Mikä siinä on niin vaikea lätkäistä nastarenkaille haittavero?
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16597
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Saksan demarihallitus on saanut Saksan vihreät hyväksymään Saksan liberaalien ajaman Suomen persujen ilmastopaketin: https://www.hs.fi/ulkomaat/art-2000009484554.html
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^ :o
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^^
Voi kyynelten kyynel. Miten siinä vihreässä siirtymässä nyt noin kävi? Kaikenhan piti olla ihanaa ja ah niin tuottavaa ja kannattavaa.

Samaan aikaan 2022 CO2 per kWh:
Suomi 136 g / kwh
Saksa 346 g / kwh

Mutta meidän nielut ovat romahtaneet!
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Onneksi Kiina rakentaa hulluna lisää hiilivoimalaitoksia niin saadaan maapallo pelastettua.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16597
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

https://www.hs.fi/politiikka/art-2000009485151.html

Turhauttaa kokoomuksen valikoiva suhtautuminen insentiiveihin. Ei ehkä lupaa hyvää sote-himmelien purkunäkymien kannalta.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16597
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

https://www.hs.fi/kotimaa/art-2000009490248.html

Ei saisi naureskella mielenterveysongelmaisten rikolliselle hyväksikäytölle, enkä mä sille aspektille hihittelekään, mutta on tässä jotain hauskaa. Kaverit ovat lavastaneet olemattomia murhia ja pahoinpitelyitä tekoverineen kaikkineen, ja saaneet uhrin uskomaan, että tämä johtaa väkivaltaista rikollisliiga. Kunpa tämä luovuus, yritteliäisyys ja tehokkuus olisi saatu vähän konstruktiivisempaan käyttöön.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ Eikös tää nyt ollut silleen utilitaarisesti konstruktiivista kun miehen 750.000€ levitettiin laajempaan käyttöön?
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2772
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

^^Saisihan tuosta ö-luokan leffakäsiksen
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

https://www.hs.fi/kaupunki/art-2000009501866.html

Ottaa päähän tämä HUS:n kitinä. Eiväthän hoitajat ole maasta loppuneet. Rahaa tiskiin, niin varmasti löytyy.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Kohta voit ilmoittautua valtionyhtiöiden hallitusjäsenten resurssipooliin
https://www.hankintailmoitukset.fi/en/p ... 7/overview

Tämä on tämmöinen nollatuntihommeli. Vastaat puhelimeen ja lähdet hallitustamaan minne käsky käy. Fiksulta vaikuttava systeemi.

Veronmaksajana minua lämmittää ajatus, että valtion omaisuus on resurssipoolilaisten vakaissa käsissä.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

sivustahuutaja kirjoitti: 11.04.2023 9:37

Tämä on tämmöinen nollatuntihommeli. Vastaat puhelimeen ja lähdet hallitustamaan minne käsky käy. Fiksulta vaikuttava systeemi.
.
Voin toimittaa varallaoloa hintaan 10k/kk. VArsinainen työ sitten 1000€/tunti etänä, 2000€/tunti, jos pitää tulla paikalle. Kirjalliset työt (esim- sähköposteihin vastaaminen) samalla tuntihintalla. Laskutus alkavan tunnin mukaan. Minimilaskutus 2h. Lisäksi matkakulut.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

https://www.is.fi/politiikka/art-2000009511534.html

Aaltola pohtii, pitäisikö harkita.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14885
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja So Hard »

James Potkukelkka kirjoitti: 11.04.2023 17:15 https://www.is.fi/politiikka/art-2000009511534.html

Aaltola pohtii, pitäisikö harkita.
Eiköhän tuo nyt ole selvä kalastus josko joku pyytäisi
Universaali disclaimer.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

https://www.hs.fi/kotimaa/turku/art-2000009512810.html

Miksi Finnairin pitäisi lentää kannattamattomia lentoja?
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ Eikö Turun kaupungilla ole julistettu ilmastohätätilaa? Mistä tuo johtuu?
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16597
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Mä olen tietysti samaa mieltä, että espoolaisen veronmaksajan rahoilla ei ole syytä pitää yllä kannattamattomia hiilipäästölentoyhteyksiä jönsesterin pikkukentille. Mut samaan aikaan olen sitä mieltä, että keskustelu asiasta on ollut aika tasotonta.

Avainjuttu lienee tuo, jonka Arvekin nostaa kärjeksi, eli maakunnissa olevien kansainvälisten toimijoiden yhteydet maailmalle. Ja tällaisessa todella pienessä avotaloudessa aika monen toimijan soisi olevan kansainvälisesti verkottoitunut. Eivät nämä Suomen sisäiset lennot palvele kotimaan matkustamista vaan ovat syöttöliikennettä Seutulan kansainvälisille lennoille. Aika paljon sujuvampaa hankkiutua lähtökaupungin kentälle ja vaihtaa Helsinki-Vantaalla, kuin matkustaa maitse pks:lle ja lentää eteenpäin. Osin tähän vaikuttaa sekin tosi outo ratkaisu, että pääradat eivät kulje lentokentän kautta niin kuin monissa maissa.

Voi olla, että maakuntalentoliikenteen tuki ei ole ollut niitä typerimpiä aluetukia - ainakaan ennen kuin aloimme ymmärtää vastuutamme ilmastosta.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Lentojen matalasta käyttöasteesta päätellen moni on jo nyt halunnut tehdä samoin kuin kaupunginjohtaja, eli ajaa omalla autolla Hki-Vantaalle. Asiakkaat ovat päättäneet, että eivät halua maksaa lennoista.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16597
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

James Potkukelkka kirjoitti: 13.04.2023 10:06 Lentojen matalasta käyttöasteesta päätellen moni on jo nyt halunnut tehdä samoin kuin kaupunginjohtaja, eli ajaa omalla autolla Hki-Vantaalle. Asiakkaat ovat päättäneet, että eivät halua maksaa lennoista.
Joo, kuten sanoin, en ole eri mieltä. Arveen argumentti tosin tuntui olevan, että tarjonta on jo nyt niin heikkoa, että se jo itsessään laskee kysyntää, jolloin tarjontaa tulisi pikemminkin parantaa kuin heikentää entisestään. Ei ole ehkä kovin uskottavaa. Tarkoitin vain, että minusta tämä ei ole ihan mielenkiinnoton ja itsestäänselvä ratkaisu, vaan kertoo jotain aluepolitiikkamme haasteissa globaalissa taloudessa. Haluaisin ihan vonwrightinä vähän rypistää kulmakarvojani ja arvella, että ehkä tämä keskustelu on samalla symptoomi jostain syvemmästä.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

urpiainen kirjoitti: 13.04.2023 10:12 . Haluaisin ihan vonwrightinä vähän rypistää kulmakarvojani ja arvella, että ehkä tämä keskustelu on samalla symptoomi jostain syvemmästä.
Mielenkiintoinen pointti on ainakin se, että ilmastouskovainen kokoomuskaupunginjohtaja haluaa yksityisen yrityksen tekevän kannattamatonta lentoliikennettä!

kuva ehkä kuuluu asiaan

Kuva

Ps. jos mulla olisi asiaa Turkuun (onneksi ei ole!), niin en kerta kaikkiaan keksi, miksi lentäisin sinne. Luonnollisesti menisin omalla autolla.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16597
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Mä olen ajanut omalla autolla viime vuosina useita kertoja Turkuun. Suosittelen. Se on tosi kiva kaupunki. Turun tauti on pilannut miljöötä paljon, mutta joki ja aavistus historiasta kompaktissa koossa on aika jees.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

urpiainen kirjoitti: 13.04.2023 10:12 Joo, kuten sanoin, en ole eri mieltä. Arveen argumentti tosin tuntui olevan, että tarjonta on jo nyt niin heikkoa, että se jo itsessään laskee kysyntää, jolloin tarjontaa tulisi pikemminkin parantaa kuin heikentää entisestään.
En ymmärrä, mikä tässä on ongelma. Turun kaupunki voi järjestää tarjouskilpailun 4 + 4 vuoden lennoista. Kaupunki sitten maksaa nuo lennot, oli matkustajia tai ei, ja myy noille lennoille lippuja. Lippujen myynnin voi myö ulkoistaa kilpailutuksen voittaneelle lentoyhtiölle. Kaupungin neuvotteluvoima on tuossa huimasti suurempi kuin yksittäistä lippua ostavan turkulaisen pisnesmiehen, joten lennot saadaan huippuhalvalla. Vuorovälinkin saa päättää itse, esim. lähtö tasatunnein olisi hyvä.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14885
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Jotenkin tämä otsikko ei juuri ole se jota odotin .

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/888f ... 1b1971cbbc
Universaali disclaimer.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ Huomenna julkaistaan otsikko "Olkiluoto 3 aloittaakin sähköntuotannon jo 5 päivää etuajassa odotettuun nähden".
Vastaa Viestiin