Typerimmät uutiset

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23475
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Suomen suurin uhka on, kuten on aina ollut, ay-liike.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16673
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Asunnot | Nyt on hyvä aika ostaa asunto, sanoo asunto­myyjä: https://www.hs.fi/kaupunki/art-2000010133850.html
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25611
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Juu.

Vaikka syttyisi kolmas maailmansota, asuntomyyjän mukaan juuri nyt on hyvä aika ostaa asunto ja näytöillä on selvää vilkastumista viime aikoina.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14936
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

James Potkukelkka kirjoitti: 22.01.2024 8:41 ...näytöillä on selvää vilkastumista viime aikoina.
Alalla on hyvää pöhinää. Mä niin tykkään tuosta sanasta. Vastaushan on lukijalla, mitä tuo nyt sitten tarkoittaakaan.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25611
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

https://www.hs.fi/hyvinvointi/art-2000010015302.html

Oikein lääkäri vastaamassa. Ne varmasti tietää

vmp
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21365
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^
Kyllä sinä tiedät. Et sinä halua katsella pikkarinsaumoja.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25611
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

sivustahuutaja kirjoitti: 24.01.2024 11:17 ^
Kyllä sinä tiedät. Et sinä halua katsella pikkarinsaumoja.
Mielestäni salilla pitää treenata ilman housuja. Hiukan kyllä katsovat kieroon, mutta kerron olevani lääkäri, niin hyväksyvät.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23475
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

James Potkukelkka kirjoitti: 24.01.2024 10:48 https://www.hs.fi/hyvinvointi/art-2000010015302.html

Oikein lääkäri vastaamassa. Ne varmasti tietää

vmp
Käytän korisshortseja niin (vielä) ei pallit vilahtelisi lahkeesta.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23475
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

”En haluaisi olla missään tekemisissä Yhdysvaltojen kanssa”

Ja haastateltu melkein ainoastaan selkeasti vasureita, jotka perse pystyssä odottaa ryssien hyökkäysta. Ja yhtä norjalaista.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21365
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ Älä parjaa. Minusta on ilo nähdä, että ruotsissa on ihmisiä, jotka eivät käytä googlen, applen, metan tai microsoftin tuotteita. Tuollainen käyttäytyminen vaatii jokapäiväisiä henkilökohtaisia uhrauksia ja todistaa todellisesta ideologiasta toisin kuin paskanpuhuminen ja moraaliposeeraus.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16673
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Daven anonymiteetti on kyllä mennyttä. Ei se ole espoolainen sankarilääkäri, vaan Anne Mouhijärveltä.

Presidentinvaalit | Anne Peltola meinasi äänestää, mutta sitten yksi ehdokkaista töppäsi – "Ei voisi vähempää kiinnostaa": https://www.hs.fi/kotimaa/art-2000010155548.html
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21365
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^
Minusta on liikuttavaa että jonkun mielestä pitää muistaa maidon hinta ulkoa. Mikä tuohon on syynä?
- Meneekö nämä ihmiset kauppaan ostamaan maitolitraa tasaraha kädessään?
- Ajattelevatko he, että eivät siinä maitohyllyllä osaa valita sitä halvinta purkkia, jos eivät osaa sen hintaa ulkoa?
- Ehkä he kuvittelevat kauppiaan kusettavan heitä ja vaihtavan kaikkien maitojen hinnat heitä varten jos kauppias saa selville, etteivät he tiedä hintaa?
- He uskovat jonkun kaverinsa pääsevän joskus haluatko miljonääriksi ohjelmaan ja varautuvat puheluun opettelemalla maidon hinnan?

Täysin käsittämätön konsepti minulle. Ne hinnat ovat siellä hyllyssä ja niitä voi vertailla keskenään. Ei niitä hintoja kukaan täysjärkinen opettele ulkoa.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25611
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

urpiainen kirjoitti: 30.01.2024 13:04 Daven anonymiteetti on kyllä mennyttä. Ei se ole espoolainen sankarilääkäri, vaan Anne Mouhijärveltä.

Presidentinvaalit | Anne Peltola meinasi äänestää, mutta sitten yksi ehdokkaista töppäsi – "Ei voisi vähempää kiinnostaa": https://www.hs.fi/kotimaa/art-2000010155548.html
Ilmeisesti maitolitran hinnan kysyminen presidenttitenteissä on tosiaan huomattavasti tärkeämpää kuin luulin :D
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25611
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

sivustahuutaja kirjoitti: 30.01.2024 13:18 ^
Minusta on liikuttavaa että jonkun mielestä pitää muistaa maidon hinta ulkoa. Mikä tuohon on syynä?
- Meneekö nämä ihmiset kauppaan ostamaan maitolitraa tasaraha kädessään?
- Ajattelevatko he, että eivät siinä maitohyllyllä osaa valita sitä halvinta purkkia, jos eivät osaa sen hintaa ulkoa?
- Ehkä he kuvittelevat kauppiaan kusettavan heitä ja vaihtavan kaikkien maitojen hinnat heitä varten jos kauppias saa selville, etteivät he tiedä hintaa?
- He uskovat jonkun kaverinsa pääsevän joskus haluatko miljonääriksi ohjelmaan ja varautuvat puheluun opettelemalla maidon hinnan?

Täysin käsittämätön konsepti minulle. Ne hinnat ovat siellä hyllyssä ja niitä voi vertailla keskenään. Ei niitä hintoja kukaan täysjärkinen opettele ulkoa.
Kyllä tämä liittyy siihen, onko "ehdokas vieraantunut kansan arjesta".

Ehdotan vaalitenttikysymykseksi, paljonko Teslan dollakurssi oli eilen NYSE:ssä.

Edit: muistin 5% väärin. En tiedä, hyväksyisinkö.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21365
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^
En ymmärrä silti. Eikö oikea vastaus ole "menen maitohyllylle ja katson mitä maito maksaa?".

Minusta maidon hinnan opettelijat ovat vieraantuneet rationaalisesta todellisuudesta.

EDIT: meinasin antaa esimerkiksi ishares acc SP500 ETF kurssin. Minulla on sitä vitusti enemmän kuin maitoa, mutta kurssista ei ole mitään hajua. Sen hinnan näkee klikkaamalla sisään nordnettiin.
Viimeksi muokannut sivustahuutaja, 30.01.2024 13:37. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14936
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Ei kai kukaan usko, että kärkipoliitikko voisi olla arjen päällä. Siellähän ne vieraantuu pikkutakeissaan ja palavereissaan arjesta että kohina käy. Jos joku heistä muistaa maitopurkin hinnan, on hän sen varta vasten mieleensä painanut.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25611
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Ylermi Ylihankala kirjoitti: 30.01.2024 13:37 Ei kai kukaan usko, että kärkipoliitikko voisi olla arjen päällä. Siellähän ne vieraantuu pikkutakeissaan ja palavereissaan arjesta että kohina käy. Jos joku heistä muistaa maitopurkin hinnan, on hän sen varta vasten mieleensä painanut.
Olen ennenkin kertonut, että Tervon "Koljatti" kirjassa Vanhanen opetteli excelistä ulkoa elintarvikkeiden hintoja ennen vaalitenttiä :)
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16673
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Maitolitran hinnan kysymisessä on sama ajatus kuin nykyhallituksen hellimässä kansalaisuuskokeessa, joka sinisilmäisyysministerin mukaan "mittaa muun muassa henkilön integroitumista yhteiskuntaan."
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21365
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^
Kansalaisuuskoe:
- kanada
- australia
- tanska
- singapore
- sveitsi
- norja

Näyttää siltä, että suurimmassa osassa maailman supermaista on käytössä kansalaisuuskoe. Vittu mitä paskanatseja.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16673
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

sivustahuutaja kirjoitti: 30.01.2024 14:03 Näyttää siltä, että suurimmassa osassa maailman supermaista on käytössä kansalaisuuskoe. Vittu mitä paskanatseja.
Mitä sä nyt taas riehut. Eihän kukaan tässä ole esittänyt mitään normatiivista kantaa kansalaisuuskokeesta, vaan koettanut selittää sulle minkälainen ajattelu on maitolitrakysymyksen taustalla. Ajattelin, että analogia kansalaisuuskokeeseen toimisi hyvin, koska (a) sun ajattelusi operoi tunnetusti niin korostetusti analogioilla ja (b) kansalaisuuskokeen ymmärrys kuuluu jotenkin lähtökohtaisesti sun viitekehykseesi.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21365
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^
Minusta kansalaisuuskoe ei ole erityisen fiksu. Parempi vaatia tulijoita tulemaan toimeen omalla palkallaan ja potkitaan sitten sopeutumattomat pois. Toimii paremmin kuin joku paperitesti. Kielitaitovaatimuskin on täysin turha. Jos joku tulee toimeen muinaiskreikaksi, niin tervetuloa vaan.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25611
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14936
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Onkohan kuvan suunnittelija vielä hengissä?
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21365
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Vegaanisten valmis­ruokien hyllyllä paljastuu järkytys: Näähän maksaa!?
https://www.hs.fi/kaupunki/helsinki/art ... 43999.html

"Haluan erottua hyvänä ja oikeamielisenä lumihiutaleena, mutta haluan bulkkipaskapersujen halvat hinnat".

Valinnat maksavat. Jotkut enemmän kuin toiset. Vegaanisten tuotteiden hinnat laskevat, kun niitä ostetaan riittävästi.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21365
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Näen joka päivä saman vanhan miehen ikkunassa ja olen huolissani hänestä. Moni vanha odottaa yhtä ja samaa: hoivapaikkaa
https://www.hs.fi/kaupunki/helsinki/art ... 53944.html

Mistä ihmeestä kirjoittaja päättelee, että mies tarvitsee hoitopaikan? Eihän nyt ihmisiä laiteta mihinkään hoitopaikkaan jos kerran kotonakin pärjää. Jutun mies ei todennäköisesti tarvitse hoitopaikkaa, vaan luultavasti ihmissuhteita ja mahdollisesti apua mielenterveyteen.

Kaikilla ei ole kivaa kaikenaikaa. Tuo ei ole peruste ryhtyä hyysäämään ihmistä. Ei me kyetä auttamaan edes aidosti apua tarvitsevia, vaan lapsia murhataan vanhempien toimesta.
Vastaa Viestiin