Typerimmät uutiset

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Tai 'Tulipalo olkiluoto kolmosessa'.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

"Olkiluoto 3 on nyt valmis" https://www.tvo.fi/ajankohtaista/tiedot ... kanut.html

Ja tosiaan päivän etuajassa! Toivottavasti Espoon kaupungin viestintä ottaa mallia, kun uimahallin avaaminen joskus vuosikymmenen jälkipuolella lähestyy.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

urpiainen kirjoitti: 16.04.2023 7:26 Ja tosiaan päivän etuajassa! Toivottavasti Espoon kaupungin viestintä ottaa mallia, kun uimahallin avaaminen joskus vuosikymmenen jälkipuolella lähestyy.
Minkä vuosikymmenen? Ihan vaan näin tarkentavana kysymyksenä...
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

^ TVO:n johto on just varmistanut aika monen miljoonan bonukset, kun kaikista vaikeuksista huolimatta saivan OL3:n valmiiksi etuajassa!
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

urpiainen kirjoitti: 17.04.2023 10:47 ^ TVO:n johto on just varmistanut aika monen miljoonan bonukset, kun kaikista vaikeuksista huolimatta saivan OL3:n valmiiksi etuajassa!
:D
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Hjallis on aivan hilkulla saada perustavanlaatuisen oivalluksen liberaalin RKP:n ja kansalliskonservatiivien eroista!

"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Mäkin epäilen, että kyse ei ole sattumasta :D
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Onpa ihmeellinen köyhyysartikkeli taas hesarissa: https://www.hs.fi/hyvinvointi/art-2000009519109.html

DINK pariskunta, jolla ei ole mukamas varaa matkustaa ulkomaille, mutta säästöön voi helposti laittaa 1000€/kk vuokran jälkeen ilman että elämän laatu kärsii.

Lapseton pariskunta pääsee sesongin ulkopuolella äkkilähdöllä etelään 300€/henkilö. Jos matkustus olisi heidän prioriteettilistalla edes jotenkin merkittävä asia, niin loman rahoitus olisi helppo leikata joko säästöbudjetista tai sitten kuukausittaiseen käyttöön varatusta hupirahasta. Tai jos kummastakaan ei viitsi tinkiä, niin tekemällä pari päivää kuukaudessa lisää rahakkaita ylitöitä, joita artikkelin mukaan olisi tarjolla, mutta ei huvita tehdä. Lopputulemana artikkeli lapsettomasta pariskunnasta joka ei matkusta, koska matkustaminen ei kiinnosta ja silti matkustamista pidetään jutussa elämänlaadun mittarina :nuts:

Toisekseen omistusasuminen toimii vivuttamisella. Vuokranmaksusta eroon niin nopeasti kuin mahdollista eli haetaan ensin alle se halpa luukku jostain sivummalta, koska varallisuus ei kerry vuokraa maksamalla. Jos asuisivat jo omassa, niin säästöön jäisi reilu 500€/kk enemmän vähän vastikkeesta riippuen.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2772
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

Vagabondo kirjoitti: 22.04.2023 13:50 Onpa ihmeellinen köyhyysartikkeli taas hesarissa: https://www.hs.fi/hyvinvointi/art-2000009519109.html

DINK pariskunta, jolla ei ole mukamas varaa matkustaa ulkomaille, mutta säästöön voi helposti laittaa 1000€/kk vuokran jälkeen ilman että elämän laatu kärsii.
Olin tuossa viime-toissavuonna ilman tuloja ja sitten työmarkkinatuella. Kun nyt taas olen ollut about sairaanhoitajan palkalla IT-alalla (vanhassa työpaikassa), on jäänyt yli tonni kuussa säästöön. (Toki pitää huomioida, että ennakonpidätys on 0%)
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Vagabondo kirjoitti: 22.04.2023 13:50 Onpa ihmeellinen köyhyysartikkeli taas hesarissa: https://www.hs.fi/hyvinvointi/art-2000009519109.html
Samaa ihmettelin. Jos 2 päihteetöntä työssäkäyvää ei suomessa pärjäisi, niin sitten voitaisiin sammuttaa valot.
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8599
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja Lolita »

sivustahuutaja kirjoitti: 22.04.2023 15:26
Vagabondo kirjoitti: 22.04.2023 13:50 Onpa ihmeellinen köyhyysartikkeli taas hesarissa: https://www.hs.fi/hyvinvointi/art-2000009519109.html
Samaa ihmettelin. Jos 2 päihteetöntä työssäkäyvää ei suomessa pärjäisi, niin sitten voitaisiin sammuttaa valot.
Olihan tuo vähän kumma juttu. Tienaavat ihan niinkuin sadat tuhannet muut ja elävät ihan keskivertoelämää, muuta silti annetaan ymmärtää kuin siinä olisi jotain poikkeuksellista. Eihän tuossa ollut mitään muutettavaa ja palkat on kuten muillakin. Jos käyttäisivät rahansa toisin, olisi elämä toisennäköistä, kyllä tuolla rahalla saisi ns. instaelämän, mutta sitten ei olisi säästöjä ja olisi muuten köyhempää.

Ihmiset aina kuvittelevat muiden elävän jotenkin leveämmin ja rikkaammin ja tienaavan sikana enemmän, mutta ihan samanlaisia ne naapurienkin elämät on. Mä elän tollasta ihan samanlaista "köyhää" elämää sillä erotuksella, että on jo se omistusasunto (kolmas) ja auto. Matkustaa voi ja säästöjä jää. Suu säkkiä myöten, sano.
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

https://yle.fi/a/74-20029851

Tampereella kerrottu härskejä vitsejä vappuaattona skumppaa tarjoiltaessa!!1111
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ Peeniks-tapauksesta on myös järjestetty ryhmäterapiaa teekkareille. This Is The Way.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja So Hard »

James Potkukelkka kirjoitti: 03.05.2023 8:30 https://yle.fi/a/74-20029851

Tampereella kerrottu härskejä vitsejä vappuaattona skumppaa tarjoiltaessa!!1111
Ehkä kuitenkin se konteksti jossa viisikymppinen setämies tulee opiskelijoiden vappujuhlaan kertomaan rasvaisia juttuja opiskelijatytöille on enemmän tässä se ongelma kuin se että joku kertoi törkeän vitsin.
Universaali disclaimer.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14928
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

So Hard kirjoitti: 03.05.2023 8:48 Ehkä kuitenkin se konteksti jossa viisikymppinen setämies tulee opiskelijoiden vappujuhlaan kertomaan rasvaisia juttuja opiskelijatytöille on enemmän tässä se ongelma kuin se että joku kertoi törkeän vitsin.
Ja lehtijutun tästä tekee epäillyn toimarius tuossa naapurekennuksen firmassa.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

So Hard kirjoitti: 03.05.2023 8:48
James Potkukelkka kirjoitti: 03.05.2023 8:30 https://yle.fi/a/74-20029851

Tampereella kerrottu härskejä vitsejä vappuaattona skumppaa tarjoiltaessa!!1111
Ehkä kuitenkin se konteksti jossa viisikymppinen setämies tulee opiskelijoiden vappujuhlaan kertomaan rasvaisia juttuja opiskelijatytöille on enemmän tässä se ongelma kuin se että joku kertoi törkeän vitsin.
No onhan se toki tyhmää käytöstä. Mutta imho tämä paisuu suhteettomasti. Ko. setämies ei kuitenkaan ollut mitenkään määräävässä asemassa opiskelijoihin nähden. Eri asia, jos kyseessä olisivat olleet firman bileet.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja So Hard »

James Potkukelkka kirjoitti: 03.05.2023 9:02No onhan se toki tyhmää käytöstä. Mutta imho tämä paisuu suhteettomasti. Ko. setämies ei kuitenkaan ollut mitenkään määräävässä asemassa opiskelijoihin nähden. Eri asia, jos kyseessä olisivat olleet firman bileet.
Niinno, onhan se tietynlainen ajankuva että tämmöisestä tulee lehtijuttu. Mutta someaikana "kohuja" tulee kaikenmoisesta.

Mielestäni TJ vastasi kyllä ihan fiksusti. Myönsi, pyysi anteeksi ja eteenpäin.
Universaali disclaimer.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^
Totesi suoraan, että antaa olla. Hoitakaa skumpparekkanne ensi vapuksi muualta. Eihän se vaadi kuin vähän liitua.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14928
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

James Potkukelkka kirjoitti: 03.05.2023 9:02 No onhan se toki tyhmää käytöstä. Mutta imho tämä paisuu suhteettomasti. Ko. setämies ei kuitenkaan ollut mitenkään määräävässä asemassa opiskelijoihin nähden. Eri asia, jos kyseessä olisivat olleet firman bileet.
"– Bitwise on Pirkanmaalla vahvasti näkyvä IT-yritys ja potentiaalinen työnantaja monelle tekniikan opiskelijalle, joten toimitusjohtaja Mikkonen näyttäytyy opiskelijoille auktoriteettina. Tämän vuoksi Mikkosen toiminnasta huomauttamiseen voi olla opiskelijalla korkea kynnys."
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^
Ei tuo tulkinta nyt ihan lennä, jos pikkufirma tarjoilee skumppaa yleisesti kaikille. Siinä on ihan hyvä mahdollisuus huomauttaa asiasta.

Minäkin olen auktoriteetti, koska olen potentiaalinen panokumppani.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14928
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

"Myös opiskelijoiden fyysistä koskemattomuutta on loukattu, kun Mikkonen on kaatanut kuohuviiniä heidän päälleen ilman lupaa"

Kyllä tässä ihan roteva sekoilu on kyseessä. Ei vain yksi tai kaksi huonoa läppää.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^
Eikös tässä nyt ollut kyse siitä, että ensin sitä kuoharia oli kaataessa tullut lasista yli ja siitä oli sitten kehitetty rivo vitsi?

Mutta en siis suosittele nykyään moista toimintaa kellekään. Antaa lumihiutaleiden juhlia keskenään omilla rahoillaan.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14928
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

sivustahuutaja kirjoitti: 04.05.2023 9:25 ^
Eikös tässä nyt ollut kyse siitä, että ensin sitä kuoharia oli kaataessa tullut lasista yli ja siitä oli sitten kehitetty rivo vitsi?

Mutta en siis suosittele nykyään moista toimintaa kellekään. Antaa lumihiutaleiden juhlia keskenään omilla rahoillaan.
Ilmeisesti taas tiedät jotakin, mitä ei media tiedä. Itse olen näiden lehtijuttujen varassa, joissa on puhuttu monikossa sekä "spermauhreista" että nyt myös "kuoharikastujista". Ymmärrän myös tuon valta-asema-aspektin, joka ei tosin ole tässä niin kristallinkirkas kuin voisi olla.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ Tuo luki jossain ensimmäisistä jutuista. Tarina oli looginen. Kiireessä kaadetaan heilutettuja skumppia, joten ylihän se tulee lasista, varsinkin jos kaataja on vähän maistissa. Pitää olla pikkuisen sekaisin, jos tuota pitää "fyysisen koskemattomuuden loukkauksena". Toki myönnän olevani väärässä, jos äijä on aidosti kaatanut jonkun päälle kuoharia. Sehän selviää pian.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Nimitykset | Poliitikoista koostuva hallinto­neuvosto torjui Sitran hallituksen ehdokkaan yliasia­mieheksi: https://www.hs.fi/politiikka/art-200000 ... fcff2653fe

Vielä pitää Kepu huolen omistaan. Jääskeläinen on melkein yksin vastuussa siitä, että Suomen asema lehdistönvapauden kärkimaana huojuu. Ylen pomona pyrki estämään pääministeri Sipilän arvostelun, ja ajoi kriittiset politiikan toimittajat Ylestä vapaampiin hommiin Suomen Kuvalehteen ja Hesariin. Palkkioksi tästä puolueen edun valvonnasta Jääskeläinen nimitettiin ilman mitään kokemusta saati ansioita sektorilta OKM:n korkeakoulu- ja tiedeosaston ylijohtajaksi, missä virassa sitten pilasi Marinin hallituksen satsaukset korkeakoulutukseen alistamalla kaiken aluepolitiikalle. Jääskeläinen ja Kurvisen sementoimat aluerakenteet rapauttavat Suomen kilpailukykyä vielä vuosia. Ja tästä palkkioksi sitten kepun esityksellä ohi hallituksen tahdon Sitran yliasiamieheksi.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Vastaa Viestiin