Typerimmät uutiset

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12291
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

So Hard kirjoitti: 11.09.2023 13:04
Homeboy65 kirjoitti: 11.09.2023 13:00
So Hard kirjoitti: 11.09.2023 12:52 En kyllä ymmärrä sen paremmin ihmisiä jotka laittavat yli 10.000 € käsilaukkuun tai rannekelloon. Rajahyödyksi jää jonkun nicheporukan respect. Olettavasti porukalle jolla on vitusti fyrkkaa se nicheporukan respect on sitten tärkeä, mutta ylittää mun rajallisen ymmärryksen.
Sikarikkaalle 10 000 euroa voi olla vain suolaraha.
Thank you, Captain Obvious! Noita laukkuja ja kelloja kun ostavat muutkin kuin sikarikkaat.
Thank you for the information, Major Sarcastic.
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Ylermi Ylihankala kirjoitti: 11.09.2023 13:04
James Potkukelkka kirjoitti: 11.09.2023 13:02 No nehän ovat keräilyesineitä.
Olen ymmärtänyt, että samalla lailla kalliit rannekellotkin ovat. Eli ihmisellä harvoin on vain yksi kallis kello.
No noinhan se on.

Jos mulla olisi käytännössä rajattomasti rahaa, voisin kyllä tällaisia ostella

https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/ ... 000aa85df7
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Nyt tarkkaavainen lukija huomauttaa, että
onhan tuo Afganistanin kuninkaalle kuulunut mersu autona huonompi, kuin nykyautot. Mielestäni tämä on kuitenkin ehkä hiukan eri asia kuin se, että 100t kello on huonompi kello kuin 500:n Apple Watch. Vai onko?
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

So Hard kirjoitti: 11.09.2023 13:03
James Potkukelkka kirjoitti: 11.09.2023 13:01 Olen ennenkin sanonut, että kalliissa kelloissa on se ongelma, että ne ovat kelloina huonompia kuin tavalliset kellot.

Uskoakseni paras kello, jonka rahalla saa, on Apple Watch.
Apple watch on rumahko Kaikki kalliit kellot näyttävät paremmalta. Että Apple watch on käyttäjälleen arvokas, täytyy kaivata sen älyominaisuuksia. Kaikki eivät kaipaa sellaista.
Juu.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

sivustahuutaja kirjoitti: 11.09.2023 12:47
James Potkukelkka kirjoitti: 11.09.2023 12:42 Itse tod. näk. Arskan varallisuudella käyttäisin uusinta Apple Watchia.
Tuo erottaa teidät kynäniskat meistä miehistä. Minulla ja Arskalla ei ole aikaa säätää kellojen kanssa.
Vain köyhillä on kiire!1
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja So Hard »

James Potkukelkka kirjoitti: 11.09.2023 13:43
sivustahuutaja kirjoitti: 11.09.2023 12:47
James Potkukelkka kirjoitti: 11.09.2023 12:42 Itse tod. näk. Arskan varallisuudella käyttäisin uusinta Apple Watchia.
Tuo erottaa teidät kynäniskat meistä miehistä. Minulla ja Arskalla ei ole aikaa säätää kellojen kanssa.
Vain köyhillä on kiire!1
Vain köyhille aika ei ole rahaa!
Universaali disclaimer.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14927
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

So Hard kirjoitti: 11.09.2023 14:02
James Potkukelkka kirjoitti: 11.09.2023 13:43
sivustahuutaja kirjoitti: 11.09.2023 12:47

Tuo erottaa teidät kynäniskat meistä miehistä. Minulla ja Arskalla ei ole aikaa säätää kellojen kanssa.
Vain köyhillä on kiire!1
Vain köyhille aika ei ole rahaa!
Köyhillä ei ole rahaa!
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

https://www.hs.fi/kaupunki/helsinki/art ... 47239.html

Mun mielestä on typerää, että nää Helsingin venäläisravintolat joutuvat sulkemaan ovensa, kun jengi boikotoi kaikkea venäläisyyteen liittyvää, vaikka ei näillä kai tyypillisesti mitään tekemistä Venäjän valtion kanssa ole ollut. Mun mielestä esim. Kluuvikadun Fazerin olisi jo aikaa sitten pitänyt jotenkin brändätä itsensä sillä, että Tsaarin hovin sokerileipuriperinne elää aitona vain siellä vanhan suuriruhtinaskunnan peruja, kun neuvostoaika sotki jatkuvuuden itänaapurissa. Ja nyt tietty kaikki Suomen venäläiset ravintolat ukrainalaisilla teema-illoilla fiilistelmään sitä, miten täällä voi nauttia Venäjän kulttuurin parhaista puolista ilman kytköstä Putiniin. Mutta ei.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14927
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Olenkohan mä rasisti tai jotain, mut vähintäänkin hiljaisesti boikotoin kaikkea venäläistä? Ehkä nyt en pitkään Suomessa asuvia normi venäläisiä ihmisiä, mut koko lailla kaikkea muuta.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Tunnustan sielua polttavan ristiriidan kun äsken kuuntelin venäläistä musiikkia tykäten vaikka noin ylipäätään olenkin russofoobikko.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

urpiainen kirjoitti: 11.09.2023 15:43 https://www.hs.fi/kaupunki/helsinki/art ... 47239.html

Mun mielestä on typerää, että nää Helsingin venäläisravintolat joutuvat sulkemaan ovensa, kun jengi boikotoi kaikkea venäläisyyteen liittyvää, vaikka ei näillä kai tyypillisesti mitään tekemistä Venäjän valtion kanssa ole ollut.
Noiden asiakkaiden raha vain hakeutui muualle. Tämä on sitä luovaa tuhoa. Venäjä eksotiikka on karissut ja kukaan ei voisi enää kuvitella vievänsä ulkomaisia vieraitaan venäläiseen ravintolaan. Ikävä tilanne toki yrittäjälle.

IMHO, venäläinen ruoka ei ole keskimäärin eriyisen hyvää ja varsinkin hinta-laatusuhde on surkea. Venäläinen ravintola ei mahtuisi TOP100 listalleni, jos harkitsisin illallista stadissa. Jotenkin esim. nepalilaiset ovat onnistuneet pitämään hinta-laatu -suhteen korkeammalla.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

James Potkukelkka kirjoitti: 11.09.2023 13:01 Uskoakseni paras kello, jonka rahalla saa, on Apple Watch.
Tähän olisi kiva kuulla perusteluja. Ihan vaan kun en tiedä mitään Apple Watchista, en omista mitään Applen tuotteita enkä kaipaa puhelimeeni mitään kännykkätoimintoja. GPS ja sykemittaus on sen sijaan korkealla ominaisuuslistalla ja perinteisesti olen käyttänyt joko Polarin tai Suunnon kelloja jonkinlaisen kotimaisuuden perusteella.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Vagabondo kirjoitti: 11.09.2023 17:05
James Potkukelkka kirjoitti: 11.09.2023 13:01 Uskoakseni paras kello, jonka rahalla saa, on Apple Watch.
Tähän olisi kiva kuulla perusteluja. Ihan vaan kun en tiedä mitään Apple Watchista, en omista mitään Applen tuotteita enkä kaipaa puhelimeeni mitään kännykkätoimintoja. GPS ja sykemittaus on sen sijaan korkealla ominaisuuslistalla ja perinteisesti olen käyttänyt joko Polarin tai Suunnon kelloja jonkinlaisen kotimaisuuden perusteella.
Eo. väittämä siis tarkoittaa yleiskelloja. Luonnollisesti esim. urheilukelloista löytyy varmasti nimenomaan urheilijalle parempia. Mutta Apple watch on mielestäni yleisälykelloista paras. Eo. edellyttää luonnollisesti iPhonen omistamista. Yhdessä ne toimivat erinomaisesti yhdessä. Ei vaadi koskaan mitään konffausta, vaan yhteensopivuus on heti laatikosta avatessa. Samaten tietysti applen kuulokkeet toimivat kellon kanssa heti laatikosta otettaessa.

Kännyyn paritettuna GPS ja puhelinominaisuudet tulevat automaattisesti. Saattaa kellossakin olla gps, en ole katsonut, mutta puhelimesta se ainakin saa sen. Uusimmissa malleissa on myös happisaturaatioanturi. Munkin kellossani on jo esim. ekg ja pulssianturi.

Applen ekosysteemi on laaja ja mikä tahansa kaupassa myytävä härveli yleensä tukee sitä. Esim. pyöräni nyt siirtää automaattisesti datan puhelimen ja ja kellon urheiluappsiin ja kännyn appsin kartta peilautuu pyörän näyttöön (tämö varmasti toimisi androdillakin kyllä). Kaikki puhelimen appsit toimivat kellon kanssa.

Rehellisyyden vuoksi mainittakoon, että en nyt varma ole, etteikö android-maailmastakin voisi vastaavaa kello-känny komboa löytyä.
Viimeksi muokannut James Potkukelkka, 11.09.2023 17:34. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

^ Eli tarkemmin sanottuna väitteesi on, että Apple Watch on iPhonen omistajalle yleisälykelloista paras?
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Vagabondo kirjoitti: 11.09.2023 17:33 ^ Eli tarkemmin sanottuna väitteesi on, että Apple Watch on iPhonen omistajalle yleisälykelloista paras?
Juu :D
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

James Potkukelkka kirjoitti: 11.09.2023 17:34
Vagabondo kirjoitti: 11.09.2023 17:33 ^ Eli tarkemmin sanottuna väitteesi on, että Apple Watch on iPhonen omistajalle yleisälykelloista paras?
Juu.
:sir:

Kuulostaa uskottavalta.

Henk. koht. Suunto täyttää tällä hetkellä kellolle asettamani vaatimukset. Mä kaipaan enemmän urheilukelloa kuin älykelloa.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2772
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

So Hard kirjoitti: 11.09.2023 13:03
James Potkukelkka kirjoitti: 11.09.2023 13:01 Olen ennenkin sanonut, että kalliissa kelloissa on se ongelma, että ne ovat kelloina huonompia kuin tavalliset kellot.

Uskoakseni paras kello, jonka rahalla saa, on Apple Watch.
Apple watch on rumahko Kaikki kalliit kellot näyttävät paremmalta. Että Apple watch on käyttäjälleen arvokas, täytyy kaivata sen älyominaisuuksia. Kaikki eivät kaipaa sellaista.
En ole koskaan innostunut Applen kellosta (ulkonäön takia) vaikka on iLaitteita.

Sen sijaan hankin mielenhäiriössä vuosia sitten Suunnon kellon (joka oli pitänyt palauttaa nettikauppaan, koska siitä ei näe aikaa toisin kuin kuvissa; mustassa ruudussa sammuksissa olevien nestekideiden pitäisi näyttää aikaa ym.) Aikoinaan hain Suunnolle töihinkin, mutta ei ollut silloin näyttää osaamista.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Yliopisto on vallattu.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/8135 ... 74f2dd582d

Olenko ymmärtänyt oikein: opiskelijat oleskelevat nyt tiloissa, joissa he muutenkin saavat oleskella? Kaivinkoneeseen kahliutumisessa olisikin tullut kylmä.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^Aion tänään illalla vallata kotini sohvan vastalauseena Ukrainan sodalle!
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Nythän ne sentään valtasivat yliopiston rakennuksen, eikä opiskelijoiden omaa rakennusta, kuten 60-luvulla!

Mut yliopistojen pää- ja hallintorakennusten "valtaamisella" on tietysti aika pitkä ja kansainvälinen historia, eli sikäli ihan perinnetietoinen ja perusteltu muoto protestille on tämä (aika vähän siellä kyllä näyttä olevan aktiiveja mukana). Orpohan on nyt heti muutaman kuukauden jälkeen osoittamassa, että puheet koulutuksen erityissuojelusta indeksileikkausten ja vastaavien edessä taisivat jälleen olla vain niitä kokoomuksen juhlapuheita, eli toki opiskelijoilta jotain mielenilmausta sopii odottaakin. Suomen ylioppilaskuntien liitto käsittääkseni pykää jotain hökkeliä siinä parin korttelin päässä budjettineuvottelujen edustalle, mutta se kuulostaa jotenkin yhteiskunnallisesti vaarattomalta teekkarihuumorilta, valtaamisessa on edes vähän painokkaampi klangi.

"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ Olisivat sitten vaikka saartaneet eduskuntatalon ihmisketjulla. Vaikka kohta kyllä sataa. Banderollin ripustaminen kiltahuoneelle on vähän noloa.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Lukiolaiset valtasivat.... Lukion!
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/78b5 ... d4d98cd100

Valtaus päättyy klo 13, kun Jani-Miinalla loppuisi muutenkin koulu.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

^ Hesarin mukaan olivat ensisijaisesti vallanneet koulun instagram-tilin, ja lisäksi joitain yleisiä tiloja rakennuksesta.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ Miten yleisten tilojen valtaus eroaa siitä, että lukiolaiset vain oleskelisivat noissa yleisissä tiloissa koulupäivän aikana? Tuskin ne illaksi sinne jää.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Ehkä etäopiskeluun tottuneet opiskelijat eivät tajua, että ennen vanhaan sinne universtaalle tai lukioon mentiin niinku joka arkipäivä, eikä sitä vielä pidetä "valtauksena".

Kun homie on estynyt niin totean, että suomalaisten opiskelijoiden olot kuuluvat maailman parhaimpiin.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Vastaa Viestiin