Typerimmät uutiset

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25656
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Vagabondo kirjoitti: 06.10.2017 8:20 ^ Naureskelin alkuun, että ihan hyvää parodiaa, mutta se taisikin olla tosissaan :shock:

En sitten jaksanut lukea loppuun... :krooh:
Yhden ihmisen henkilökohtaista terapiointia. Mutta niinhän taide monesti on.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9445
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

James Potkukelkka kirjoitti: 06.10.2017 8:46 Yhden ihmisen henkilökohtaista terapiointia. Mutta niinhän taide monesti on.
Siksi mä en yleensä välitä taiteesta. Ei mua kiinnosta rypeä tuskassa.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16688
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Kyllä mä tavallaan ymmärrän, että reaktio tällaiseen on vähän ärsyyntynytkin. On siinä jotain tavattoman omahyväistä, että kaveri mankuu siitä, että toteuttaessaan itseään muiden rahoituksella muilla on mielipide näihin tekemisiin eikä vain pohjaton kiinnostus siihen, miltä taiteilijasta tuntuu ja miten hän kokee asiat. Sitten taas toisaalta, tämä omakin ärtymyksenitunikin lähestyy asiaa VLSHM:n vinkkelistä ja on sellaisena vähän kyseenalainen, koska valta-asymmetria on niin ilmeinen.

Ja sitä paitsi, kyllä tyypillä on myös yleisemminkin ihan validi pointti. Erityisesti tähän koin täyttä samaistumista:

”Luin, että Louhimies tekee 3. Tuntemattoman sotilaan. Aloin nauraa ja mietin, että ette ole tosissanne. Niitä on jo kaksi ihan samanlaista ja nyt sitten kolmas samanlainen elokuva – vallalta vallalle, sediltä sedille.”

Menemättä nyt siihen, että Mollbergin Tuntematon ei ole "ihan samanlainen" kuin Laineen Tuntematon, niin onhan tämä Suomi 100 -juhlavuoden Tuntemattoman uusi filmatisointi ehkä väsynein mahdollinen ajatus. Aamun Hesarissa taisi olla joku juttu myös tuoreesta virolaisesta sotaelokuvasta, jossa puretaan traumaa siitä, että virolaiset taistelivat pahimmillaan sisällissotamaisesti kommunismin ja natsisimin puolilla. Artikkelissa kysytään minusta ihan osuvasti, että koska suomalainen sotaelokuva voisi päästä vastaavalle kypsyystasolle ja nostaa jotain uusia näkökulmia tai uusia kysymyksiä koskien tätä kansallisesti merkittävää historiallista katastrofia. Meillä sen sijaan filmataan uusia versioita Linnan 50-luvun alun näkemyksestä. Keskustelu, jos sitä on, ei etsi uusia näkökulmia tai kyseenalaista kansallisia myyttejä, vaan pyrkii vahvistamaan kansallista ortodoksiaa Suuresta Isänmaallisesta Sodasta. Suomi on välillä aika neuvostoliittolainen.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25656
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^Eikös tuo 3. Tuntematon ole ihan kaupallinen projekti? Eli imho aivan turha tarkastella asiaa jostain muusta näkövinkkelistä. Se tehdään samasta syystä kuin joku salkkari spin off.

edit: onhan se toki mielenkiintoista, miksi Suuri Isänmaallinen Sota on niin merkittävä osa suomalaista identiteettiä.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9445
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

urpiainen kirjoitti: 06.10.2017 10:03 Kyllä mä tavallaan ymmärrän, että reaktio tällaiseen on vähän ärsyyntynytkin.
Haluan painottaa, että mun reaktio ei ole ärsyyntynyt, vaan puhtaasti välinpitämätön. On ihan yhdentekevää onko projektia olemassa, mitä se sisältää ja miten siihen joku muu reagoi. Ei kosketa mun maailmaa millään tasolla. Kuten ei myöskään tuntemattoman sotilaan uusi filmatisointikaan.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25656
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Vagabondo kirjoitti: 06.10.2017 10:28
urpiainen kirjoitti: 06.10.2017 10:03 Kyllä mä tavallaan ymmärrän, että reaktio tällaiseen on vähän ärsyyntynytkin.
Haluan painottaa, että mun reaktio ei ole ärsyyntynyt, vaan puhtaasti välinpitämätön. On ihan yhdentekevää onko projektia olemassa, mitä se sisältää ja miten siihen joku muu reagoi. Ei kosketa mun maailmaa millään tasolla. Kuten ei myöskään tuntemattoman sotilaan uusi filmatisointikaan.
Mun reaktio taas ei ollut uskoakseni ärsyyntynyt vaan enemmänkin säälivä. Koen laimeaa sääliä, kun näen, miten vaikeaa joillain on.

Uusimpaan tuntemattomaan suhtaudun aika pitkälti samalla tavalla kuin johonkin salkkarit spin offiin. Eli ihmettelen, että kaikkea sitä ollaan valmiita rahan takia tekemään.

Edit: vielä uusimmasta tuntemattomasta ja salkkarit spin offeista; tekemisen ihmettely ei sittenkään ole oikea ilmaisu. Ennemminkin ihmettelen, että kaikki se menee kaupaksi. Tietenkin sitä, mikä menee kaupaksi, tehdään.
Viimeksi muokannut James Potkukelkka, 06.10.2017 10:37. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9445
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

James Potkukelkka kirjoitti: 06.10.2017 10:15 Tuntematon ole ihan kaupallinen projekti? Eli imho aivan turha tarkastella asiaa jostain muusta näkövinkkelistä.
Näin mutuna sanoisin, vaikka en jaksanut selvittää onko asia näin:
Todennäköisesti se saa tukea ja tottakai se tukiraha on silloin joltain muulta pois. On luonnollista, että asia harmittaa sellaista, joka kuvittelee sen rahan olevan pois itseltään tai kannattamaltaan asialta.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16688
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

James Potkukelkka kirjoitti: 06.10.2017 10:15 ^Eikös tuo 3. Tuntematon ole ihan kaupallinen projekti? Eli imho aivan turha tarkastella asiaa jostain muusta näkövinkkelistä. Se tehdään samasta syystä kuin joku salkkari spin off.

edit: onhan se toki mielenkiintoista, miksi Suuri Isänmaallinen Sota on niin merkittävä osa suomalaista identiteettiä.
Editin kanssa viestisi on minusta mellkein sisäisesti ristiriitainen, tai ainakin eksplikoi sen minua kiinnostavan jännitteen: totta ihmeessä se on kaupallinen, kiinnostavaa on juuri se, miksi kaupallisen tuotannon on oltava (tai sen oletetaan välttämättä täytyvän olla) lähtökohtaisesti niin älyllisesti ja kulttuurisesti epäkunnianhimoista. Vähänhän tämä palautuu tähän kansan typeryyden ja kultivoitumattoman maun taivasteluun, mutta sellaista se wanna-be-elitistin elo on.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25656
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

urpiainen kirjoitti: 06.10.2017 10:39
James Potkukelkka kirjoitti: 06.10.2017 10:15 ^Eikös tuo 3. Tuntematon ole ihan kaupallinen projekti? Eli imho aivan turha tarkastella asiaa jostain muusta näkövinkkelistä. Se tehdään samasta syystä kuin joku salkkari spin off.

edit: onhan se toki mielenkiintoista, miksi Suuri Isänmaallinen Sota on niin merkittävä osa suomalaista identiteettiä.
Editin kanssa viestisi on minusta mellkein sisäisesti ristiriitainen, tai ainakin eksplikoi sen minua kiinnostavan jännitteen
En näe siinä mitään ristiriitaa tai jännitettä. Toki kaupallisen elokuvan tekijä haluaa hyödyntää merkittävää kansallista identiteettiä juhlavuonna, jolloin jokainen kunnon kansalainen kokee isänmaalliseksi velvollisuudekseen mennä katsomaan ko. elokuva ja virallisen tuen ja sponsoreidenkin saaminen em. asioiden takia on helppoa.

Eli elokuva vain heijastaa em. asiaa. Mutta miksi Suuri Isänmaallinen Sota on niin merkittävä osa suomalaista identiteettiä, se on mielestäni ainoa asiaan liittyvä kiinnostava kysmys.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25656
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Mielä LVHM-roolista.

Olin eilen (kuten torstaiketjussa jo raportoin) teatterissa katsomassa http://www.aleksanterinteatteri.fi/kaikki-mieheni/
ja en kyllä pystynyt oikein samaistumaan siinä esitettyyn mieskuvaan.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9445
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

James Potkukelkka kirjoitti: 06.10.2017 10:50 Olin eilen (kuten torstaiketjussa jo raportoin) teatterissa katsomassa http://www.aleksanterinteatteri.fi/kaikki-mieheni/
ja en kyllä pystynyt oikein samaistumaan siinä esitettyyn mieskuvaan.
Linkin perusteella en ole yllättynyt. En luultavasti itsekään kykenisi samaistumaan.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21386
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

James Potkukelkka kirjoitti: 06.10.2017 10:15
edit: onhan se toki mielenkiintoista, miksi Suuri Isänmaallinen Sota on niin merkittävä osa suomalaista identiteettiä.
Onhan ne mannerheim taustakuvat tietokoneella jotain tosi puuduttava, mutta vaikea nyt keksiä suomen historiasta muita vastaavia käännepisteitä kuin itsenäistymiset ja sen jälkeiset sodat. Käytännössä jokaisessa noissa päädyttiin oikeaan suuntaan. Niissä väärissä vaihtoehdoissa olisimme kommarivallan jälkeen nyt elintasossa samalla tasolla balttianmaiden kanssa.

En vaan löydä vaikkapa suomalaisesta runoudesta yhtä merkittäviä juttuja.

Tuntemattoman uudelleen filmaaminen on vähän hölmöä kun alkuperäinen leffa toimii edelleen.
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 6253
Liittynyt: 17.02.2011 13:04

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja elco »

Minusta tämä Wille tuntuu saaneen kaiken aivan liian helposti. On helppoa syyttää rakenteita, sortoa ja heteromiestä siitä kun ei anneta rahaa ja unohtaa se, että itse on vitun outo, kiukkuinen mulkvisti, joka kuvittelee vihollisia ja peikkoja ympärilleen raivokkaammin kuin kamalinkaan natsi. Nyky-yhteiskunnan syöpä on juuri nimenomaan se, että syy on aina jossain vitun rakenteessa ja toisaalta siinä, että jaetaan tukia sen sijaan, että käytäisiin kauppaa.

Katson Mad meniä jälkijunassa hbolta ja kyllä oli vaan hienoa meininkiä ennen kun kaikki miehet olivat komeita alfaheteroita, naiset kauniita kotirouvia ja lapsia pidettiin ruodussa väkivalloin.
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25656
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

https://www.hs.fi/kotimaa/art-2000005399349.html

Sanoisin, että vika ole byrokratiassa vaan siinä, että kyseinen raskaana oleva henkilö on nainen.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14926
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Saahan sitä kokea olevansa vaikka etana, mutta nisäkäsuros ei voi olla raskaana.
Universaali disclaimer.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21386
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ Tuo pätee vaan fyysiseen raskauteen.
Avatar
Bhven
Kitisijä
Viestit: 4291
Liittynyt: 28.01.2011 22:35
Paikkakunta: Pökäle
Viesti:

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja Bhven »

Mies raskaana -> Kaikkien suomalaisten henkilötunnukset vaihtoon -> Konsultointia konsulteilla ja järjestelmien päivitys -> hinta 100 - 1500 miljoonaa.
In 1852 Henri Giffard flew a 3-horsepower steam-powered dirigible over Paris. it was the first powered aircraft.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16688
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

https://www.hs.fi/politiikka/art-2000005412065.html

Hallitus juhlii, sai taas torjuttua oman esityksensä!
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25656
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000005419697.html

Toimittaja yrittää saada kovasti jotain kauhistelua aikaan, mutta ei oikein tunnu keksivän, mikä tässä nyt on väärin. Kait ajatus kulkee, että jos Laura Räty tekee jotain, kait sen täytyy olla väärin.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 6253
Liittynyt: 17.02.2011 13:04

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja elco »

Valtioneuvoston tekoälyn tulevaisuus-ohjausryhmä on listannut kahdeksan avainta, joiden avulla Suomi viedään tekoälyaikaan:

1. Kasvatamme tekoälyn avulla yritysten kilpailukykyä
2. Hyödynnämme dataa kaikilla sektoreilla
3. Nopeutamme ja helpotamme tekoälyn käyttöönottoa
4. Varmistamme huippuosaamisen ja houkuttelemme huippuosaajia
5. Teemme rohkeita valintoja ja investointeja
6. Rakennamme maailman parhaat julkiset palvelut
7. Luomme uudenlaisia yhteistyömalleja
8. Nostamme Suomen tekoälyajan suunnannäyttäjäksi

Juu-u. Kuka ottaa kopin vitosesta: Virtanen? Kutosesta, Tuppurainen? Otatko Tuppurainen seiskan ja kasin kanssa niin saadaan kokous päätettyä?

EDIT: Nyt selasin tuota raporttia: "Vapaan älyn alueiden muodostamiseksi tarvitaan helppo ja nopea prosessi pilottialueiden ja kokeilujen toteuttamiseen ja vaadittavien lupien saamiseen." Mitvit? Onko tämä taas joku salajuoni, jossa kepusuomeen pumpataan vapaan älyn alueen tukea?
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21386
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ kepulainen vapaan älyn alue kuulostaa fiksulta. Äly pitää vapauttaa tieteen ja järjen kahleista.
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 6253
Liittynyt: 17.02.2011 13:04

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja elco »

Noni, nyt tekoälytutkijatkin ovat huomanneet, että kannattaa takoa kun rauta on kuuma ja ehdottavat 40 miljardin lisälainaa ja sen sijoittamista tekoälytutkimukseen!
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14926
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Tekoäly joka korvaisi kepun 40 miljardilla maksaisi itsensä takaisin parissa vuodessa. Sen ei tarvitsisi olla edes erityisen viisas, enemmänkin tyhmä mutta ahkera.
Universaali disclaimer.
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 6253
Liittynyt: 17.02.2011 13:04

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja elco »

^ Elikä siis meinaat, että käytetään 40mrd superkepuälyn kehittämiseen?

Tuostahan ne juuri varoittelevat, että arvopohja ja tavoitteet pitäisi saada koodattua kerralla oikein tai ei hyvä heilu.
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25656
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

elco kirjoitti: 24.10.2017 6:51 40mrd superkepuälyn kehittämiseen?
Kuulostaa sen kaltaiselta eksitentiaaliselta uhalta, josta Elon Musk on varoitellut!
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Vastaa Viestiin