Typerimmät uutiset

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9440
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Ehkä hollywoodin kannattaisi laskea miesnäyttelijöiden palkkoja, jotta tämä tasa-arvoongelma poistuisi. Rikkaita nuo kuuluisat naisnäyttelijätkin tuntuu olevan, joten tuskin nälkään kuolisivat.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25640
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Voin tulla esim. seuraavaan Conan elokuvaan tai vampyyri-ensirakastajaksi samalla palkalla kuin Hollywoodin naistähdet, niin saadaan palkkaero umpeen!
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16685
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Vaikea seurata keskustelua. Varmaan on niin, että Hämähäkkimies oli vähän huono esimerkki (paitsi ehkä sillä metatasolla, että miksi sukkahousuhahmot ovat perinteisesti olleet etupäässä miehiä, ja naissupersankarit jotain sidekickejä). Mutta se oli tosiaan vain esimerkki, sain Hesarin jutusta kuvan, että sukupuolten palkkaero päärooleissa on ihan hyvin dokumentoitu rakenteellinen fakta.

Onko tämä hersyvän hauskasti hassutteleva kriittinen vastareaktio asian esiin nostamiseen perinteinen vulgaari-markkikataloushenkinen parahdus, vai mistä on kyse?
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25640
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

urpiainen kirjoitti: 08.04.2024 10:27 vulgaari-markkikataloushenkinen parahdus
Itse ajattelen, että työnantaja ei koskaan maksa senttiäkään enempää kuin on pakko. Ilmeisesti naiset hinnoittelevat itsensä halvemmiksi.

Tai sitten naistähdet eivät vedä väkeä teattereihin samalla tavalla.

Miksi naisjalkapallolijoille ja jääkiekkoilijoille maksetaan vähemmän? Ymmärtääkseni siksi, että maksajia (eli yleisöä) ei kiinnosta yhtä paljon kuin miesten urheilu.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21373
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

urpiainen kirjoitti: 08.04.2024 10:27 Mutta se oli tosiaan vain esimerkki, sain Hesarin jutusta kuvan, että sukupuolten palkkaero päärooleissa on ihan hyvin dokumentoitu rakenteellinen fakta.
Vaikka noin olisi, niin mitä sitten? Pitäisi vähintään osoittaa, että naisten tähdittämät elokuvat tuottavat merkittävästi vähemmän suhteessa heidän palkkioonsa. Jos Cruiselle maksetaan enemmän, mutta Cruisen leffat silti tuottavat v*tusti, niin leffan rahoittaneiden tahojen näkökulmasta Cruise on ollut palkkionsa arvoinen.

Seuraavaksi varmaan tehdään ongelma siitä, että miesoletettu (Cheek) möi enemmän kuin naisoletettu (Alma).
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21373
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

James Potkukelkka kirjoitti: 08.04.2024 10:36 Miksi naisjalkapallolijoille ja jääkiekkoilijoille maksetaan vähemmän? Ymmärtääkseni siksi, että maksajia (eli yleisöä) ei kiinnosta yhtä paljon kuin miesten urheilu.
Olet väärässä! Naislätkää ei näytetä primetimessa, joten katselijoilla ei ole mahdollisuutta nähdä sitä! Naislätkälle pitää asettaa tv-kiintiöt, jotka ovat vähintään 40% lätkän ruutuajasta. Silloin toteutuu mahdollisuuksien tasa-arvo!
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25640
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^^po. "tuottavat enemmän suhteessa palkkioon"?
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21373
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^
juu, typo.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21373
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Suomeen ehdotetaan mallia, joka velvoittaisi suoratoistopalvelut investoimaan kotimaiseen sisältöön.
https://www.hs.fi/kulttuuri/art-2000010345720.html

Mitä hiton järkeä tuossa nyt on? Jos kotimainen sisältö on paskaa, josta ei haluta maksaa, niin miten hyvinvointia lisää se, että Netflix pakotetaan tuhlaamaan tuohon paskaan? Eikö 600 miljoonan YLE riitä?
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25640
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Ehdotan tilattavaksi 25 miljoonalla suomenkielistä huumorirappia!

Edit: itse voin tuottaa gonzotyylisiä matkustusvideoita.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21373
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^
Kuulostaa hyvältä. Itse lähetin Netflixille tarjouksen laadukkaista unboxing-dokumenteista ja option ostaa 49% tuotantoyhtiöni osakekannasta.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25640
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

"Pystyykö Dave erottamaan sokkotestissä singaporelaisen Michelin-ravintolan kalleimman samppanjan edullisemmasta merkistä"
"Eteläisen pallonpuoliskon golf-kohteet amatöörin silmin"
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Vastaa Viestiin