Typerimmät uutiset

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21450
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

urpiainen kirjoitti:Mikä vika on "lapsettomassa", "lapsilta kielletyssä" tai vaikka "vain aikuisille tarkoitetussa"?
Lapseton viittaa vähän siihen suuntaan, että lapsia ei ole vaikka haluttaisiin. Noi jälkimmäiset taas viittaavat pikahotelleihin.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16733
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

sivustahuutaja kirjoitti:
urpiainen kirjoitti:Mikä vika on "lapsettomassa", "lapsilta kielletyssä" tai vaikka "vain aikuisille tarkoitetussa"?
Lapseton viittaa vähän siihen suuntaan, että lapsia ei ole vaikka haluttaisiin. Noi jälkimmäiset taas viittaavat pikahotelleihin.
Hyvä vastaus. Mutta en mitenkään voi uskoa, että hyväksyt myöskään "lapsivapaan". Mitä termiä itse käyttäisit?
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25765
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

urpiainen kirjoitti:
sivustahuutaja kirjoitti:
urpiainen kirjoitti:Mikä vika on "lapsettomassa", "lapsilta kielletyssä" tai vaikka "vain aikuisille tarkoitetussa"?
Lapseton viittaa vähän siihen suuntaan, että lapsia ei ole vaikka haluttaisiin. Noi jälkimmäiset taas viittaavat pikahotelleihin.
Hyvä vastaus. Mutta en mitenkään voi uskoa, että hyväksyt myöskään "lapsivapaan". Mitä termiä itse käyttäisit?
Kyllä tuo on vähiten huono. Kaikki muut (paitsi lapseton) viittaavaat aikuisviihteen suuntaan. Esim. "Aikuisten hotelli" tuo swinger-menon mieleen.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 6253
Liittynyt: 17.02.2011 13:04

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja elco »

No eikö kaikki voita, jos aikuishotelli kuulostaa seedyltä? Lapsifasistit menevät ilolla pikkuistensa kanssa muualle ja lapsivapaat aikuiset saavat kaipaamansa rauhaa niin lapsilta kuin niiden sietämättömiltä vamhemmilta.
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16733
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

James Potkukelkka kirjoitti:
urpiainen kirjoitti:Hyvä vastaus. Mutta en mitenkään voi uskoa, että hyväksyt myöskään "lapsivapaan". Mitä termiä itse käyttäisit?
Kyllä tuo on vähiten huono. Kaikki muut (paitsi lapseton) viittaavaat aikuisviihteen suuntaan. Esim. "Aikuisten hotelli".
Tämä on kyllä vaikea. "Lapsivapaa" on minusta vain liian rumaa kieltä. Toisaalta ymmärrän kyllä, että vaikka riski siitä, että joku lapsiperhe kokee velvollisuudekseen pelastaa laspettomuudesta kärsivän hotellin vierailullaan, on kuitenkin aika häviävän pieni, niin silti markkinointikieleen sopii varmaan vähän takkuisesti kielteinen, jonkin tekijän puuttumista ilmaiseva termi. "Lapsivapaa" taas tosiaan ilmaisee hotellilta löytyvän yhden, muilta hotelleilta mahdollisetsi puuttuvan positiivisen ominaisuuden, ja sopii siten paremmin markkinointikieleen kuin minkään puutteen korostus (captain obvious rides again). Mutta kai tähän nyt joku vielä tyydyttävämpi ilmaus keksitään?
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25765
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^Ei pidä uskoa kaikkea, mitä lehdissä lukee.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16733
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

elco kirjoitti:No eikö kaikki voita, jos aikuishotelli kuulostaa seedyltä?
En mä tiedä kuulostaako se varsinaisesti likaiseltakaan. Vertautuu ehkä enemmän johonkin lapsiparkkiin tai koirahotelliin. Paikka, jonne dementoitunut isoisä kärrätään siksi aikaa kun viriilimmät lähtevät pitämään hauskaa.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16733
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

exPertti kirjoitti:Opettajat ovat mulkkuja.
Vaikka jossain vaiheesa elämääni vähän hurahdin opiskelemiseen ja sittemmin hukkasin muutaman voden myös itse opettamiseen, niin kyllä minusta tämä Peran ytimekäs muotoilu jotenkin tavoitaa sen lähtökohdan, jolla tervehenkisen nuoren tulee suhtautua päsmäröiviin auktoriteetteihin ja rajoittaviin kansalaisvelvollisuuksiin. Ja tällaisen arvioivan tahon lahjominen on laajemminkin vähän epäilyttävää. En ole kai koskaan vienyt mitään lahjaa opettajalle ja jotenkin pidän koko käytäntöä jotenkin vähän sellaisena, joka putoaa kielteisen suhtautumisen ansaitsevien tapojen syvään ja laajaan koriin.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 6253
Liittynyt: 17.02.2011 13:04

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja elco »

exPertti kirjoitti: Juuri sellainen paikka angry lonereille ja tinder-sinkuille. :)
Ei vaan mene kaaliin minkä helvetin takia tämä lehtineekerinaikkonen haluaa pikkuisineen tuollaiseen seuraan.
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 6253
Liittynyt: 17.02.2011 13:04

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja elco »

^ Toi on ehkä suurin syy vastustaa paitsi lapsia myös niiden natsivanhempia: ne ovat kuin viherkommarit, jotka haluavat kaikille muille(kin) ainoastaan kamalaa kurjuutta.
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14943
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Lyön palstakunniastani vetoa, että Elcosta tulee isä kolmen vuoden sisään. Täytyy tuollaiselle räksyttämiselle joku mullistava loppu saada.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23539
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Eiköhän tuo Gattiksen paikka ole jo varattu.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 6253
Liittynyt: 17.02.2011 13:04

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja elco »

Ylermi Ylihankala kirjoitti:Lyön palstakunniastani vetoa, että Elcosta tulee isä kolmen vuoden sisään. Täytyy tuollaiselle räksyttämiselle joku mullistava loppu saada.
No et ainakaan häviä juuri mitään.
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
prosessi
Kitinän uhri
Viestit: 716
Liittynyt: 13.11.2010 14:05

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja prosessi »

urpiainen kirjoitti:
James Potkukelkka kirjoitti:
urpiainen kirjoitti:Hyvä vastaus. Mutta en mitenkään voi uskoa, että hyväksyt myöskään "lapsivapaan". Mitä termiä itse käyttäisit?
Kyllä tuo on vähiten huono. Kaikki muut (paitsi lapseton) viittaavaat aikuisviihteen suuntaan. Esim. "Aikuisten hotelli".
Tämä on kyllä vaikea. "Lapsivapaa" on minusta vain liian rumaa kieltä. Toisaalta ymmärrän kyllä, että vaikka riski siitä, että joku lapsiperhe kokee velvollisuudekseen pelastaa laspettomuudesta kärsivän hotellin vierailullaan, on kuitenkin aika häviävän pieni, niin silti markkinointikieleen sopii varmaan vähän takkuisesti kielteinen, jonkin tekijän puuttumista ilmaiseva termi. "Lapsivapaa" taas tosiaan ilmaisee hotellilta löytyvän yhden, muilta hotelleilta mahdollisetsi puuttuvan positiivisen ominaisuuden, ja sopii siten paremmin markkinointikieleen kuin minkään puutteen korostus (captain obvious rides again). Mutta kai tähän nyt joku vielä tyydyttävämpi ilmaus keksitään?
Jäin miettimään, että voisiko oikeaa sanaa etsiä sieltä, mitä seurauksia lapsivapaudella hotellille haetaan, mutta törmäsin hassuun ongelmaan. Onko se hiljaisuus, jota lasten metelöinnin puutteella haetaan? Ovatko lapsivapaat hotellit hiljaisempia? Vai kuuluuko siellä kuitenkin tavanomaista enemmän panemisen ääniä naapurihuoneista, käytävissä kännissä remuamista jne.? Meluvapaista hotelleista tuskin voi siis puhua. Vai halutaanko muuten vain eroon lapsista, ettei tarvitse arvailla vauhkona mitä jokin naapuripöydän/-huoneen lapsi ehkä saattaa lähiminuutteina tehdä, tai sitten jättää tekemättä? Yllätysvapaa hotelli? Ärtymättömyyshotelli? Ei kuulosta sekään kovin markkinointihenkiseltä, jos termi kuulostaa heikkohermoisille suunnatulta. Hmmm... Alkoholimyönteinen hotelli? Eivät ainakaan lapsiperheiden vanhemmat aamulla kyylää vihamielisesti naapuripöydistä krapulapotilaita. Sekin pitäisi ehkä vielä erotella työmatkahotelleista, joissa alkoholi ja huorat toki olisi lasten lisäksi kielletty, tai jotain...
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21450
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

exPertti kirjoitti:Luuletko, että joku vanhempi kannustaa lastaan viemään halvan koriste-esineen opettajalle? Kyllä noin oudossa tilanteessa takuulla on kyseessä pienen lapsen halu viedä opettajalle jotakin.
Vanhemmat sen aika suurella todennäköisyydellä päättävät mitä lapsi opelle vie. Hyvään kasvatukseenkuuluu myös se, mitä ihmisille viedään lahjaksi. Hirvityksiä ei viedä muiden riesaksi, eikä munille potkita vastaantulijoita.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14932
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Ylermi Ylihankala kirjoitti:Lyön palstakunniastani vetoa, että Elcosta tulee isä kolmen vuoden sisään. Täytyy tuollaiselle räksyttämiselle joku mullistava loppu saada.
Et viittis rahavetoa lyödä?
Universaali disclaimer.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14943
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

elco kirjoitti:
Ylermi Ylihankala kirjoitti:Lyön palstakunniastani vetoa, että Elcosta tulee isä kolmen vuoden sisään. Täytyy tuollaiselle räksyttämiselle joku mullistava loppu saada.
No et ainakaan häviä juuri mitään.
Huutele vaan vielä kun voit.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6315
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja exsu »

exPertti kirjoitti: Juuri sellainen paikka angry lonereille ja tinder-sinkuille. :)
Mä väittäisin, että vähintään puolet noiden paikkojen asiakaskunnasta koostuu ilman lapsia lomailevista vanhemmista. Ainakin omassa kaveripiirissä lapsivapaiden hotellien arvostelu on herättänyt eniten kummastusta juuri niissä, joilla on itse lapsia. Jos ei tarvitse lomalla kuunnella omien rääkymistä, niin ei mielellään kuuntele vieraidenkaan. Sen sijaan meillä, joiden arjessa ei tarvitse kohdata moista käninää, on paljon suurempi toleranssi siihen loma-aikana.
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23539
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Ja tämäkö on muka jokin uutinen?

Leijonilla enemmän katsojia kuin vaalitentillä
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12417
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

Bluntly kirjoitti:Ja tämäkö on muka jokin uutinen?

Leijonilla enemmän katsojia kuin vaalitentillä
Suuri osa uutisista on itsestäänselvyyksiä. Jollakin ne palstat täytyy täyttää.
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Hans Jörgen
Kitisijä
Viestit: 1040
Liittynyt: 29.07.2011 4:26

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja Hans Jörgen »

Homeboy65 kirjoitti:
Suuri osa uutisista on itsestäänselvyyksiä. Jollakin ne palstat täytyy täyttää.
Keskustelupalstatkin?
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21450
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ Mot
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25765
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

No nyt on kovaa tekstiä!
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Riemumieli
Kitisijä
Viestit: 6023
Liittynyt: 20.08.2005 23:12
Paikkakunta: Vantaa

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja Riemumieli »

James Potkukelkka kirjoitti:No nyt on kovaa tekstiä!
Puuttuuhan tuosta englantilaistyylinen olkaa hyvä -ilmaisu. "Noudattakaa voimassa olevaa lainsäädäntöä, olkaa hyvä" kuulostaa paljon paremmalta. Ulkomaalaiset totisesti pelästyvät nähdessään Suomeen saapuessaan lukuisat kiellot ilman kohteliasta pyyntöä.
Paras päivä ikinä.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14932
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Metroasemalla pitäisi kuuluttaa "mind the legislation including but not limited to municipal code of conduct"!
Universaali disclaimer.