James Potkukelkka kirjoitti: 04.04.2025 10:47
Uskonnonvapaus on kuitenkin yksi oleellisia ihmisoikeuksia ja sen takia en pakottaisi ihmisiä sen kaltaisiin taikamenoihin, joihin eivät ole halukkaita.
Mä ajattelisin, että uskonnonvapauden historiallinen ja eettinen perusta on nimenomaan siinä, että ihmiset olisivat vapaita uskontopohjaisesta vainosta ja syrjinnästä. On aika moinen tämän tradition perversoitunut juonne, että nyt uskonnonvapaudella halutaan oikeuttaa uskontopohjaista vainoa ja syrjintää.
Onhan sekin eräänlaista vainoa, että homopari väkisin änkeää kirkkoon, johon heitä ei haluta.
Ei pidä myöskään mennä moskeijaan porsaiden kanssa.
Nothing dramatic happens at the tipping point. That just means Amoc is then doomed and it will slowly die, but that process could take 50 to 100 years.
James Potkukelkka kirjoitti: 04.04.2025 10:38
No jätetään urheilu pois, mutta kerhot saavat rajata jäsenyyden sukupuolen mukaan.
Mut kyllä tämän käytännön perusteluja ja seurauksia kyseenalaistetaan nykyisin voimakkaasti (en puhu nyt juridiikasta, vaan yhteiskunnallisesta debatista): toteuttavatko ne tosiasiallista yhdenvertaisuutta, vai ovatko pikemminkin vanhojen, perusteettomien ja epäreiluina pidettyjen valtarakenteiden pönkittäjiä, vai kenties neutraaleja. Tällaisista asioista kai on ollut kyse esim. Suomalaisen klubin ympärillä olleessa kuohunnassa.
Mun vuoro lainata Urpiaista. Paljonhan näitä kerhoja on avattu, kun rajaamista on paheksuttu. Se pitäisikö tälläiseen historialliseen oikeuteen puuttua ihan lain kautta olisi ihan keskusteltava asia. Periaatteessa mun mielestä ei pitäisi rajata eikä pitäisi edes saada rajata, mutta en ole ihan varma onko yhteiskunta täysin rakenteellisesti valmis vielä sellaiseen. Mutta pitäisi ehdottamasti pyrkiä siihen ettei rajaamiselle olisi mitään tarvetta.
Miksi haluat kieltää ihmisten itsemääräämisoikeuden? Jos minä haluan perustaa kerhon vain hörökorville, miksen en saa tehdä niin?
Nothing dramatic happens at the tipping point. That just means Amoc is then doomed and it will slowly die, but that process could take 50 to 100 years.
sivustahuutaja kirjoitti: 04.04.2025 10:49
Eli lopetaan naisten vuorot ja karsitaan maahantulijat uskonnon perusteella? Muslmimaista tulevia muslimeja on aika turha ottaa, jos kristityt ovat niissä vainotumpia.
Pitääkö sun aina hienosäätää 5kg lekalla
Pitää puuttua siihen miten vanhoillisia uskontoja saa tulkita ja saarnata täällä. Uskonnon varjolla ei pitäisi saada polkea naisten oikeuksia eikä kiihottaa kansanryhmää vastaan. Ei toki syrjiä muutenkaan eikä harrastaa henkistä painostusta. Jos se johtaa siihen, että hartaat uskonnonharjoittajat eivät täällä halua asua, niin voivat vapaasti muuttaa muualle.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
James Potkukelkka kirjoitti: 04.04.2025 10:47
Uskonnonvapaus on kuitenkin yksi oleellisia ihmisoikeuksia ja sen takia en pakottaisi ihmisiä sen kaltaisiin taikamenoihin, joihin eivät ole halukkaita.
Mä ajattelisin, että uskonnonvapauden historiallinen ja eettinen perusta on nimenomaan siinä, että ihmiset olisivat vapaita uskontopohjaisesta vainosta ja syrjinnästä. On aika moinen tämän tradition perversoitunut juonne, että nyt uskonnonvapaudella halutaan oikeuttaa uskontopohjaista vainoa ja syrjintää.
Onhan sekin eräänlaista vainoa, että homopari väkisin änkeää kirkkoon, johon heitä ei haluta.
Missä mielessä ei haluta? Liberaaleilla on jo enemmistö kirkolliskokouksessakin. Mut joo, mun mielestä olisi ihan hyvä kehityskulku, jos tällaisista syistä kirkko menettäisi jäseniään, ja ihmiset meinisivät muualle juhlimaan. Mut samalla pitäisi sit kyllä luopua myös kirkon julkisista tehtävistä, rahoituksesta ja asemasta.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
urpiainen kirjoitti: 04.04.2025 11:04
Missä mielessä ei haluta? Liberaaleilla on jo enemmistö kirkolliskokouksessakin. Mut joo, mun mielestä olisi ihan hyvä kehityskulku, jos tällaisista syistä kirkko menettäisi jäseniään, ja ihmiset meinisivät muualle juhlimaan. Mut samalla pitäisi sit kyllä luopua myös kirkon julkisista tehtävistä, rahoituksesta ja asemasta.
Mikä siis on se ongelma tässä? Urkuri ilmeisesti läytyy helposti. Jos valitsemalleni parturillani on paska päivä, niin en minä jää itkemään, vaan otan sellaisen, jolle raha kelpaa.
urpiainen kirjoitti: 04.04.2025 10:50
Missä mielessä ei haluta? Liberaaleilla on jo enemmistö kirkolliskokouksessakin.
Ev. lut. kirkko ei tällä hetkellä vihki samaa sukupuolta olevia. Nyt kirkko sitten sääntöjensä mukaan ehkä muuttaa sääntöjään.
Miksi ihmeessä monilla, jotka eivät kuulu kirkkoon, on niin suuri tarve puuttua heidän puuhasteluunsa? Emmehän mene muslimeillekaan väkisin tuputtamaan porsaan kasleria.
urpiainen kirjoitti: 04.04.2025 11:04
Mikä siis on se ongelma tässä? Urkuri ilmeisesti läytyy helposti. Jos valitsemalleni parturillani on paska päivä, niin en minä jää itkemään, vaan otan sellaisen, jolle raha kelpaa.
Mun mielestä on hankalaa, että kun menen pitkälti julkisin varoin ylläpidettyyn kansanparturiin, kun pidän erityisesti tämän parturin leikkaustavasta, ja olen sopinut tämän parturin kanssa tukanleikkuusta, niin sitten joudun järkkäämään sinne rahalla jonkun toisen siivoojan lakaisemaan lattiat, kun vakiosiivoja ei pidä siitä vähemmistöstä, johon kuulun.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
James Potkukelkka kirjoitti: 04.04.2025 10:59
Missä mielessä ei haluta? Liberaaleilla on jo enemmistö kirkolliskokouksessakin.
Ev. lut. kirkko ei tällä hetkellä vihki samaa sukupuolta olevia. Nyt kirkko sitten sääntöjensä mukaan ehkä muuttaa sääntöjään.
Miksi ihmeessä monilla, jotka eivät kuulu kirkkoon, on niin suuri tarve puuttua heidän puuhasteluunsa? Emmehän mene muslimeillekaan väkisin tuputtamaan porsaan kasleria.
Mun mielestä oltiin rajattu keskustelu esitettyyn tulevaisuuden keissiin, jossa kirkko on jo suostunut vihkimään samaa sukupuolta olevia, mutta haluaa kuitenkin säilyttää kaikenlaisille tukityöntekijöille oikeuden syrjiä sukupuolisen suuntautumisen perusteella. Kirkkoon kuulumattomien suuri tarve johtuu varmaan kirkon yhteiskunnallisesta roolista ja asemasta, jossa sille syydetään valtiolta rahaa ja annetaan julkisia tehtäviä.
urpiainen kirjoitti: 04.04.2025 11:15
Mun mielestä on hankalaa, että kun menen pitkälti julkisin varoin ylläpidettyyn kansanparturiin, kun pidän erityisesti tämän parturin leikkaustavasta, ja olen sopinut tämän parturin kanssa tukanleikkuusta, niin sitten joudun järkkäämään sinne rahalla jonkun toisen siivoojan lakaisemaan lattiat, kun vakiosiivoja ei pidä siitä vähemmistöstä, johon kuulun.
Kirkon budjetti on luokkaa miljardin ja yhteiskunnallisiin tehtäviin se saa tukea 122 miljoonaa. Ei kuulosta pitkälti julkisin varoin pyörivältä pumpulta, vaikka tuki merkittävä onkin.
Ortodoksinen kirkko sai 2,5 meur / 30 meur, eikä salli edes naispappeja.
^Saako kirkko valtiolta jotain ylikompensaatiota palveluistaan? En ole niin tututustunut asiaan, mutta mistä kirkolle maksetaan?
James Potkukelkka kirjoitti: 04.04.2025 11:29
^Saako kirkko valtiolta jotain ylikompensaatiota palveluistaan? En ole niin tututustunut asiaan, mutta mistä kirkolle maksetaan?
Käsittääkseni tuo joku 120 M€/a on tarkoitettu hautaustoimen hoitoon, kulttuurihistoriallisten rakennusten ja kirkonkirjojen ylläpitoon. Ei ehkä kuulosta ylikompensaatiolta. Mun mielestä erityisen hankala on myös kirkon kulttuurinen rooli vaikkapa kouluopetuksessa, erilaisissa julkisissa työryhmissä, oppilaitos-, sairaala- ja sotilaspappisysteemissä, ja mitäköhän niitä kaikkia on.
Kuulun muuten kirkkoon. Toivon että maksamallani osuudella pidetään esin.keskiaikaisia kirkkorakennuksia yllä. Normaalin fyysikon tavoin en voi väittää ettei mitään korkeampaa voimaa voisi olla olemassa; ei vaan ole tullut vastaan, eikä vaikuta yleisen elämänkokemuksen perusteella että tulisi.
liukuu kuin veltto penis avaruusalus vitun isolla momentilla avaruudessa
Kuulun muuten kirkkoon. Toivon että maksamallani osuudella pidetään esin.keskiaikaisia kirkkorakennuksia yllä. Normaalin fyysikon tavoin en voi väittää ettei mitään korkeampaa voimaa voisi olla olemassa; ei vaan ole tullut vastaan, eikä vaikuta yleisen elämänkokemuksen perusteella että tulisi.
Voi olla, että ympärillämme on jatkuvasti näkymättömiä vaalenpunaisia yksisarvisia. Asiaa ei voi poissulkea.
Tavallisen näköisen Paulin, 22, uskomaton elämä: seurustelee maailman halutuimman naisen kanssa ja tienaa miljoonia
Pauli nyt sattuu olemaan 198 senttiä, painoa 107 kiloa, miljonääri huippu-urheilja..
Tavallisen näköisen Paulin, 22, uskomaton elämä: seurustelee maailman halutuimman naisen kanssa ja tienaa miljoonia
Pauli nyt sattuu olemaan 198 senttiä, painoa 107 kiloa, miljonääri huippu-urheilja..
Mä en tajunnut tämän jutun asetelmasta mitään. Paul on siis maailman kolmanneksi varakkaimman ammattiurheilusarjan (wikipedian mukaan) supertähti, ja Olivia on entinen yliopistourheilija ja nykyinen someinfluensseri. Eiks tän asetelman olisi voinut kirjoittaa yhtä hyvin toisin päin?
Mä en tajunnut tämän jutun asetelmasta mitään. Paul on siis maailman kolmanneksi varakkaimman ammattiurheilusarjan (wikipedian mukaan) supertähti, ja Olivia on entinen yliopistourheilija ja nykyinen someinfluensseri. Eiks tän asetelman olisi voinut kirjoittaa yhtä hyvin toisin päin?
Ei Oliviakaan mitään elättäjää tarvinne, mutta tosiaan juttu on aivan päätön. Jos ei rikas huippu-urheilija saa kaunista tyttöystävää, niin kuka sitten..
"kun sut nurinniskoin, sai kirjailija Arthur, mä seinältä sut kiskoin, sä olit pelkkä narttu"
Mut oli joo taas varsin tolkuton lehtijuttu. Ilmeisesti tämä oli tehty suoraan linkatun GQ-jutun pohjalta, mutta kulmaa oli väkisin väännetty johonkin muuhun suuntaan, ettei olisi ihan suora käännös/plagiaatti. En kyllä edes ymmärrä, miksi tällaista juttua alun perinkään edes halutaan sovittaa Suomeen, kun kai amerikkalaiset baseball-pelaajat ja yliopistosometähdet ovat lähtökohtaisesti aika tuntemattomia ja epärelevantteja suomalaisille. On meillä lehdistö.
urpiainen kirjoitti: 11.04.2025 11:47
Näin joskus sellaisen jutun, jossa Taylor Swift oli onnen tyttö kun seukkasi seukkasi miljoonia tienaavan Travis Kelcen kanssa. Taylor Swithin omaisuus on 1,6 miljardia.
Tämä on varmasti se hyvin paljon suomalaisille vaikeampi ilmiö ymmärtää kuin ammattilaisbaseball-pelaaja. Suomalainenkin voi ymmärtää viimeksi mainittuja mutatis mutandis änäri, mutta tuo rikkaat yliopistourheilijat on meille aivan käsittämätön.
Luin että jenkkien yliopistojen parkkipaikoilla Ferrarit ja Lambourghinit eivät ole mitenkään harvinaisia, kun paikalliset yliopiston urheilutähdet saapuvat harkkoihin.
Jenkkien yliopistourheilu on monin paikoin maassa suositumpaa kuin ammattilaisliigojen. Esmes yliopistopäävalkku voi saada melkein seitsemännumeroisen korvauksen vuodessa.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
James Potkukelkka kirjoitti: 11.04.2025 13:04
Tämä on varmasti se hyvin paljon suomalaisille vaikeampi ilmiö ymmärtää kuin ammattilaisbaseball-pelaaja. Suomalainenkin voi ymmärtää viimeksi mainittuja mutatis mutandis änäri, mutta tuo rikkaat yliopistourheilijat on meille aivan käsittämätön.
Luin että jenkkien yliopistojen parkkipaikoilla Ferrarit ja Lambourghinit eivät ole mitenkään harvinaisia, kun paikalliset yliopiston urheilutähdet saapuvat harkkoihin.
Rikkaat yliopistourheilijat on itseasiassa aika uusi juttu jenkeissä. Siis muuten kuin vanhempien rahoilla. Siellä on ollut aika tiukat sponssisopimukset kieltävä säädäntö minkä takia urheilijoita on kosiskeltu ilmaisella opiskelulla, valmennuksella ja harjoitusolosuhteilla. Somen myötä tähän nyt tullut muutos ja sitä kautta saa nykyään tienata. Ko. Olivia taitaa olla se kovatuloisin tämän uuden aikakauden yliopistourheilija.
Jos nyt muistan oikein, niin isoin jenkkifutisstadioni löytyy yliopistojoukkueelta ja vetää yli 100 000 katsojaa.
Nopea googlaus vahvistaa: https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_A ... y_capacity
Ensimmäinen NFL stadium on vasta sijalla 16. Yliopistojoukkueiden kenttiä kaikki ennen sitä.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
James Potkukelkka kirjoitti: 11.04.2025 13:04
Rikkaat yliopistourheilijat on itseasiassa aika uusi juttu jenkeissä. Siis muuten kuin vanhempien rahoilla. Siellä on ollut aika tiukat sponssisopimukset kieltävä säädäntö minkä takia urheilijoita on kosiskeltu ilmaisella opiskelulla, valmennuksella ja harjoitusolosuhteilla. Somen myötä tähän nyt tullut muutos ja sitä kautta saa nykyään tienata. Ko. Olivia taitaa olla se kovatuloisin tämän uuden aikakauden yliopistourheilija.
Uusi juttu joo. " In 2021, the NCAA implemented an interim policy which allows student-athletes to profit from their name, image, and likeness. College athletes can now enter partnerships with brands, sign endorsement deals, sell their autographs and other merchandise, make paid appearances, and so on."
Disclaimer: en tiedä asiasta juurikaan mitään, mutta jokin aika sitten luin tuon juuri, että viime vuosina säännöt muuttuneet.
Kolmantena on Olivia listalla. Nämä ovat käsittääkseni vuosituloja
Ensimmäisenä tulee mieleen joku girthmasterr -tyyppinen tapaus.
Oh behave
Mitäs videoita sitä on katsottu!