Typerimmät uutiset

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
Avatar
aasi
Kitisijä
Viestit: 6690
Liittynyt: 01.07.2005 21:12
Paikkakunta: Uleåborg

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja aasi »

Tasan ei mene muumit kanootissa.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Hyvähän se on, että saadaan uusia veteraaneja Linnan juhliin!1
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21487
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Jumankekka, nythän me saadaan lisää sotaveteraaneja!? Keräykset voi jatkua, kylpylät porskuttavat ja "kiitos 2013-"paidat menevät kuin kuumille kiville!

Edit: olipas hidas.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23547
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Älä tee tätä mokaa pippuripihvin kanssa

Mutta entäs jos syön pihvini junttimaisesti veden kera?
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21487
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Bluntly kirjoitti:Älä tee tätä mokaa pippuripihvin kanssa

Mutta entäs jos syön pihvini junttimaisesti veden kera?
Ihan sama mitä juot, kunhan et syö pippuripihviä. Pihvit pihvinä.
Avatar
aasi
Kitisijä
Viestit: 6690
Liittynyt: 01.07.2005 21:12
Paikkakunta: Uleåborg

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja aasi »

Tasan ei mene muumit kanootissa.
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11450
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Ihan fiksua. Tekijöistä löytyy jos vaikka mitä puoskaria ja ollaan aika kovien aineiden kanssa tekemisissä.
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23547
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

sivustahuutaja kirjoitti:Ihan sama mitä juot, kunhan et syö pippuripihviä. Pihvit pihvinä.
Mutta kun tykkään hyvintehdystä viherpippurikastikkeesta verisen pihvini päällä.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Vesper kirjoitti:
Ihan fiksua. Tekijöistä löytyy jos vaikka mitä puoskaria ja ollaan aika kovien aineiden kanssa tekemisissä.
Tässähän on tarkoitus suojella noita tekijöitä. Työterveyslaitoksella kun olin, niin kerrottiin, että nuo rakennekynsien tekijät on tosiaan uusi nouseva työperäisten allergioiden ja kosketusihottumien joukko.

Mutta en mä nyt tiedä, onko oikea ratkaisu alan tekeminen luvanvaraiseksi.

Ei monet muutkaan alat ole luvanvaraisia, vaikka niissä ollaan tekemisissä herkistävien aineiden kanssa.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11450
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja Vesper »

No joo, ehkä luvanvaraisuus ei ole oikea tie, mutta jotain valvontaa tulisi olla. Sama pätee myös esim. kampaajiin, ovat yhtä lailla tätä yliherkistyvää/allergisoituvaa porukkaa. Mulla oli hyvin osaava ja koulutuksiakin järjestävä kynsiteknikko, joka meidän suhteen loppuaikoina joutui tekemään kynsiä hengityssuojaimen ja suojakäsineiden kanssa, koska ei vaan kroppa kestänyt.
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Vesper kirjoitti:No joo, ehkä luvanvaraisuus ei ole oikea tie, mutta jotain valvontaa tulisi olla. Sama pätee myös esim. kampaajiin, ovat yhtä lailla tätä yliherkistyvää/allergisoituvaa porukkaa. Mulla oli hyvin osaava ja koulutuksiakin järjestävä kynsiteknikko, joka meidän suhteen loppuaikoina joutui tekemään kynsiä hengityssuojaimen ja suojakäsineiden kanssa, koska ei vaan kroppa kestänyt.
Toi kampaajien problematiikka on kyllä tiedossa ja se luullakseni opetetaan niille koulussa. Mutta suuri osa kampaajista joutuu tosiaan vaihtamaan alaa. Pitäisi olla koko ajan hanskat kädessä ja kaikkia kampauksia ei voi hanskat kädessä tehdä.

Mutta varmasti valistuksen kautta toi kynsipuoli pitäisi saada kuntoon. Työnantajalla on vastuu järjestää työolosuhteet turvallisiksi, mutta yksityisyrittäjät vastaavat tietysti itse omista työoloistaan.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
huima
Kitisijä
Viestit: 4217
Liittynyt: 17.04.2007 11:39

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja huima »

^ Moni yrittäjä näyttää noissa olevan jonkinlainen maahanmuuttotaustainen tai ainakin työntekijät ovat suurelta osin, joten voi olettaa että työsuojelu ei ole ainoa asia missä ehkä mennään harmaalla alueella. Hinnat näissä palveluissa ovat kuitenkin työmäärään nähden sellaisia, että on ihan käsittämätöntä miten se voi olla bisnestä kenellekään. Ts. jos muutamalla kympillä tehdään tunnin tai parin tunnin verran duunia - ja siihen vielä materiaalit, tilakulut ja muut päälle.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21487
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

huima kirjoitti:^ Moni yrittäjä näyttää noissa olevan jonkinlainen maahanmuuttotaustainen tai ainakin työntekijät ovat suurelta osin, joten voi olettaa että työsuojelu ei ole ainoa asia missä ehkä mennään harmaalla alueella. Hinnat näissä palveluissa ovat kuitenkin työmäärään nähden sellaisia, että on ihan käsittämätöntä miten se voi olla bisnestä kenellekään. Ts. jos muutamalla kympillä tehdään tunnin tai parin tunnin verran duunia - ja siihen vielä materiaalit, tilakulut ja muut päälle.
Tuollainen ei voi päättyä onnellisesti.
Avatar
saira
Kitisijä
Viestit: 3388
Liittynyt: 14.08.2005 19:47
Paikkakunta: Tampere

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja saira »

Vesper kirjoitti:No joo, ehkä luvanvaraisuus ei ole oikea tie, mutta jotain valvontaa tulisi olla. Sama pätee myös esim. kampaajiin, ovat yhtä lailla tätä yliherkistyvää/allergisoituvaa porukkaa. Mulla oli hyvin osaava ja koulutuksiakin järjestävä kynsiteknikko, joka meidän suhteen loppuaikoina joutui tekemään kynsiä hengityssuojaimen ja suojakäsineiden kanssa, koska ei vaan kroppa kestänyt.
Tääkin riippuu niin merkistä. Esim näitä hengityssuojaimia on paljon merkeillä, joissa geelit viilataan pois kynsistä tai joista lähtee kaasuja. Mä taas teen sellaisella merkillä, missä omia kynsiä tai geelejä ei viilata, eikä aineista itsessään lähde kaasuja tai suurempia hajuja. Ja mä taas olen hajuherkkä ihminen, migreeni tulee helposti. Tällä merkillä sitäkään ei tartte miettiä.
"The only reason for time is so that everything doesn't happen at once."
~Albert Einstein
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11450
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja Vesper »

saira kirjoitti:
Vesper kirjoitti:No joo, ehkä luvanvaraisuus ei ole oikea tie, mutta jotain valvontaa tulisi olla. Sama pätee myös esim. kampaajiin, ovat yhtä lailla tätä yliherkistyvää/allergisoituvaa porukkaa. Mulla oli hyvin osaava ja koulutuksiakin järjestävä kynsiteknikko, joka meidän suhteen loppuaikoina joutui tekemään kynsiä hengityssuojaimen ja suojakäsineiden kanssa, koska ei vaan kroppa kestänyt.
Tääkin riippuu niin merkistä. Esim näitä hengityssuojaimia on paljon merkeillä, joissa geelit viilataan pois kynsistä tai joista lähtee kaasuja. Mä taas teen sellaisella merkillä, missä omia kynsiä tai geelejä ei viilata, eikä aineista itsessään lähde kaasuja tai suurempia hajuja. Ja mä taas olen hajuherkkä ihminen, migreeni tulee helposti. Tällä merkillä sitäkään ei tartte miettiä.
Tekee ProNailsin tuotteilla, en tunne sen tarkemmin.

Sähän muuten varmaan osaisit suositella hyvää merkkiä geelilakkauksiin. Ajateltiin kaverin kanssa että ihan ajankäytöllisistä syistä alettaisiin tekemään geelilakkaukset ihan itse toisillemme.
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

sivustahuutaja kirjoitti:
huima kirjoitti:^ Moni yrittäjä näyttää noissa olevan jonkinlainen maahanmuuttotaustainen tai ainakin työntekijät ovat suurelta osin, joten voi olettaa että työsuojelu ei ole ainoa asia missä ehkä mennään harmaalla alueella. Hinnat näissä palveluissa ovat kuitenkin työmäärään nähden sellaisia, että on ihan käsittämätöntä miten se voi olla bisnestä kenellekään. Ts. jos muutamalla kympillä tehdään tunnin tai parin tunnin verran duunia - ja siihen vielä materiaalit, tilakulut ja muut päälle.
Tuollainen ei voi päättyä onnellisesti.
Miten niin? Menestyvä dynaaminen tietokonemies tulee manikyyriin, katseet kohtaavat, vaahtokylpy kuohuu ja samppanja kuplii. Junous pox zäp.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
saira
Kitisijä
Viestit: 3388
Liittynyt: 14.08.2005 19:47
Paikkakunta: Tampere

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja saira »

Vesper kirjoitti:
saira kirjoitti:
Vesper kirjoitti:No joo, ehkä luvanvaraisuus ei ole oikea tie, mutta jotain valvontaa tulisi olla. Sama pätee myös esim. kampaajiin, ovat yhtä lailla tätä yliherkistyvää/allergisoituvaa porukkaa. Mulla oli hyvin osaava ja koulutuksiakin järjestävä kynsiteknikko, joka meidän suhteen loppuaikoina joutui tekemään kynsiä hengityssuojaimen ja suojakäsineiden kanssa, koska ei vaan kroppa kestänyt.
Tääkin riippuu niin merkistä. Esim näitä hengityssuojaimia on paljon merkeillä, joissa geelit viilataan pois kynsistä tai joista lähtee kaasuja. Mä taas teen sellaisella merkillä, missä omia kynsiä tai geelejä ei viilata, eikä aineista itsessään lähde kaasuja tai suurempia hajuja. Ja mä taas olen hajuherkkä ihminen, migreeni tulee helposti. Tällä merkillä sitäkään ei tartte miettiä.
Tekee ProNailsin tuotteilla, en tunne sen tarkemmin.

Sähän muuten varmaan osaisit suositella hyvää merkkiä geelilakkauksiin. Ajateltiin kaverin kanssa että ihan ajankäytöllisistä syistä alettaisiin tekemään geelilakkaukset ihan itse toisillemme.
Juuri tänään testattiin yhtä lakkaa, merkkiä nyt en tähän hätään muista, mutta olen kuullut hyvää tuotteista, katson kun käyn töissä ja samalla raportoin kuinka on toiminu. :-)
"The only reason for time is so that everything doesn't happen at once."
~Albert Einstein
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11450
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja Vesper »

saira kirjoitti:Juuri tänään testattiin yhtä lakkaa, merkkiä nyt en tähän hätään muista, mutta olen kuullut hyvää tuotteista, katson kun käyn töissä ja samalla raportoin kuinka on toiminu. :-)
Kiva juttu, kiitos!
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Avatar
huima
Kitisijä
Viestit: 4217
Liittynyt: 17.04.2007 11:39

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja huima »

NuoriDaavid kirjoitti: Miten niin? Menestyvä dynaaminen tietokonemies tulee manikyyriin, katseet kohtaavat, vaahtokylpy kuohuu ja samppanja kuplii. Junous pox zäp.
I was just doing research.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16742
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

NuoriDaavid kirjoitti:Eihän kukaan kysy energiatekniikan professorilta nykymusiikin tilasta.
No just HS-raatihan kysyy: http://www.hs.fi/juttusarja/hsraati/art ... 5262106871

Tai no, ei siellä ehkä just energiatekniikan professoria ollut, mutta muita aika kaukana diplomisellistin osaamisalueesta taapertavia hahmoja.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

urpiainen kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:Eihän kukaan kysy energiatekniikan professorilta nykymusiikin tilasta.
No just HS-raatihan kysyy: http://www.hs.fi/juttusarja/hsraati/art ... 5262106871

Tai no, ei siellä ehkä just energiatekniikan professoria ollut, mutta muita aika kaukana diplomisellistin osaamisalueesta taapertavia hahmoja.
Okei. Hesari on tasapuolisen tyhmä. Mun mielestäni energiatekniikan professorilta ei kannata kysyä maan suurimpaan päivälehteen mielipidettä sellokilpailusta eikä diplomisellistä puolestaan energiaratkaisuista.

Mutta toki Hesarin tilaaminen ja lukeminen on aivan vapaaehtoista.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16742
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

NuoriDaavid kirjoitti:
urpiainen kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:Eihän kukaan kysy energiatekniikan professorilta nykymusiikin tilasta.
No just HS-raatihan kysyy: http://www.hs.fi/juttusarja/hsraati/art ... 5262106871

Tai no, ei siellä ehkä just energiatekniikan professoria ollut, mutta muita aika kaukana diplomisellistin osaamisalueesta taapertavia hahmoja.
Okei. Hesari on tasapuolisen tyhmä. Mun mielestäni energiatekniikan professorilta ei kannata kysyä maan suurimpaan päivälehteen mielipidettä sellokilpailusta eikä diplomisellistä puolestaan energiaratkaisuista.

Mutta toki Hesarin tilaaminen ja lukeminen on aivan vapaaehtoista.
Voisihan sitä kenties ajatella, että energiatekniikan professorin mielipide - ja erityisesti sen perustelu - sellokilpailujen luonteesta voi olla kovin mielenkiintoinen, vaikka ei opettaisi lukijalle varsinaisesti mitään itse sellokilpailusta. Vastaavasti, opettaahan se mahdollisesti ymmärtämään lisää maailmasta ja sen toiminnasta, kun lukee, miltä kannalta kansalainen diplomisellisti arvioi energiapolitiikkaa. Sanomalehden funktio voi olla muutakin kuin puhdasta tiedonvälitystä, ainakin kriittis-konstruktiiviselle lukijalle, joka ei vain odota päätänsä täytettävän uusilla, politbyroon oikeaoppisiksi vahvistamilla tiedoilla vaan on pikemminkin valmis arvioimaan itse lukemansa merkitystä. Ja kyllähän sanomalehteen mahtuu erilaisia juttuja: kannassasi uhkaa kuulua vakava näkemys siitä, että ennen kuin sotaveteraanien asiat on saatu kuntoon, ei sanomalehtien pidä muusta kirjoittaman!
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

^Mua ei henk. koht. kiinnosta, mitä mieltä energiatekniikan professori on sellon soitosta tai diplomisellisti uudesta ydinvoimalasta.

Ns. kansan syvien rivien tuntoja olen kyllä kiinnostunut seuraamaan laajemmalla tieteellisellä otannalla selvitettynä. Luen kyllä, mitä mielipidetiedustelu sanoo uuden ydinvoimalan tai kehitysavun suosiosta. Yksilötapauksessa mua ei kiinnosta, mitä mieltä ihmiset ovat asioista, joista eivät ymmärrä mitään.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16742
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

NuoriDaavid kirjoitti:^Mua ei henk. koht. kiinnosta, mitä mieltä energiatekniikan professori on sellon soitosta tai diplomisellisti uudesta ydinvoimalasta.

Ns. kansan syvien rivien tuntoja olen kyllä kiinnostunut seuraamaan laajemmalla tieteellisellä otannalla selvitettynä. Luen kyllä, mitä mielipidetiedustelu sanoo uuden ydinvoimalan tai kehitysavun suosiosta. Yksilötapauksessa mua ei kiinnosta, mitä mieltä ihmiset ovat asioista, joista eivät ymmärrä mitään.
Kuten aina, me ollaan jo käyty tämä keskustelu: viewtopic.php?f=12&t=1995&p=626554&hilit=raati#p626554
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

^Joo.

Mutta ehkä olen jotenkin viallinen, koska toisten ihmisten yksilötason mielipiteet asioista, joista he eivät todennäköisesti tiedä mua enempää, eivät kiinnosta.

Kuten sanoin, mua kyllä kiinnostaa laajempi otanta mielipiteistä, koska sillä on merkitystä. Yksittäisen taviksen mielipiteellä ei ole merkitystä.

Jos Jyrki Katainen sanoo, että kehitysapua pitää alentaa, sillä on merkitystä. Jos Tane Roskapankissa sanoo saman, sillä ei ole. Jos oikein painotettu gallup sanoo, että 95% vastaajista on sitä mieltä, että kehitysapua pitää alentaa, silläkin on merkitystä.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.