Kondis-keskiviikko

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
Avatar
Kreitsu
Kitisijä
Viestit: 5039
Liittynyt: 09.05.2006 8:45
Paikkakunta: Brexitland

Re: Kondis-keskiviikko

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

Hei sipsu, vastaa mullekin! Odottelen yhä niitä tutkimustuloksia vai oliko kommenttisi vaan mutua ja/tai omaa kokemusta?!
Sipsukka

Re: Kondis-keskiviikko

Viesti Kirjoittaja Sipsukka »

saira kirjoitti:^^Tota, minkä ikäinen mä olen? Ja sä voit sanoa mua millä perusteella mustavalkoiseksi? En mä sun elämänkokemustasi väheksy, mut älä säkään mun. Voisin ehkä sanoa tuntevani oman elämäni ja lapseni paremmin kuin sinä. Ja taatusti eroon oli hyvä syy, mutta koska sä et tunne mua, sä et taida tietää sitä, joten kommenttis siitä meni ihan pirusti metsään...

Mun lapseni on nähnyt kuinka molemmat vanhemmat ottavat aikuisten juomaa. Ei ole edes miettinyt asiaa, muuten kuin toteamalla sen olevan aikuisille, ei lapsille. Turvattomuuden tunnetta hän taatusti tunsi eron johdosta, mutta olemme ehkä osanneet käsitellä sitäkin oikein, vielä ei olla tarvittu ulkopuolista apua. Ainakaan vielä hän ei kastele sänkyä eikä näe painajaisia.

Keskusteluun saa toki osallistua, mutta kysy ennemmin kuin heitä ehdottomia, yleistäviä kommentteja. Eivät meinaan kertaakaan ole osuneet muhun oikein.
Totta, että heitin yleistäviä kommentteja, joista otit osuman vaikka en sinua tarkoittanut kirjoittaessani. Tyhmin kommentti minulta oli tuo mustavalkoiseksi vertaaminen sinuun. Ainut kommentti missä luokittelin sinut, mutta johtui siitä että olin altavastaajana ja silloin sitä heittää hädissään typeriä kommentteja.
Itse olen mustavalkoinen vaikka jo näin vanha.
Viimeksi muokannut Sipsukka, 21.09.2011 21:05. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
ninnithequeen

Re: Kondis-keskiviikko

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Kreitsu kirjoitti:Hei sipsu, vastaa mullekin! Odottelen yhä niitä tutkimustuloksia vai oliko kommenttisi vaan mutua ja/tai omaa kokemusta?!
Eksä jo tajuu kuka ääliö pikkubimbo toi on???
Sipsukka

Re: Kondis-keskiviikko

Viesti Kirjoittaja Sipsukka »

ninnithequeen kirjoitti:
Kreitsu kirjoitti:Hei sipsu, vastaa mullekin! Odottelen yhä niitä tutkimustuloksia vai oliko kommenttisi vaan mutua ja/tai omaa kokemusta?!
Eksä jo tajuu kuka ääliö pikkubimbo toi on???
Kommenttini oli sekä mutua että omaa kokemusta, mutta näytti kovasti järisyttävän tätä rauhaa.
Viimeksi muokannut Sipsukka, 21.09.2011 21:09. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
masa

Re: Kondis-keskiviikko

Viesti Kirjoittaja masa »

ninnithequeen kirjoitti:
Kreitsu kirjoitti:Hei sipsu, vastaa mullekin! Odottelen yhä niitä tutkimustuloksia vai oliko kommenttisi vaan mutua ja/tai omaa kokemusta?!
Eksä jo tajuu kuka ääliö pikkubimbo toi on???
HellBell?
Avatar
saira
Kitisijä
Viestit: 3388
Liittynyt: 14.08.2005 19:47
Paikkakunta: Tampere

Re: Kondis-keskiviikko

Viesti Kirjoittaja saira »

Sipsukka kirjoitti:
ninnithequeen kirjoitti:
Kreitsu kirjoitti:Hei sipsu, vastaa mullekin! Odottelen yhä niitä tutkimustuloksia vai oliko kommenttisi vaan mutua ja/tai omaa kokemusta?!
Eksä jo tajuu kuka ääliö pikkubimbo toi on???
Kommenttini oli sekä mutua että omaa kokemusta, mutta näytti kovasti järisyttävän tätä rauhaa.
Ja sä ihmettelet järistystä kun ensin kommentoit mun eroani tietämättä taustoja, ja heität ilmaan arvauksen siitä, että yrittäisin olla lapseni edessä jotain muuta kuin oikeasti olen?

Kyllä, luin vastauksesi, ja toivoisin tulevaisuudessa, että kysyt ennen kommentointia. Muuten tämä juttu voidaan puolestani unohtaa.
"The only reason for time is so that everything doesn't happen at once."
~Albert Einstein
Avatar
Kreitsu
Kitisijä
Viestit: 5039
Liittynyt: 09.05.2006 8:45
Paikkakunta: Brexitland

Re: Kondis-keskiviikko

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

ninnithequeen kirjoitti:
Kreitsu kirjoitti:Hei sipsu, vastaa mullekin! Odottelen yhä niitä tutkimustuloksia vai oliko kommenttisi vaan mutua ja/tai omaa kokemusta?!
Eksä jo tajuu kuka ääliö pikkubimbo toi on???
No en. Valaise mua. Täällä vaihtuu nimimerkit niin tiuhaan, etten pysy perässä.
Viimeksi muokannut Kreitsu, 21.09.2011 21:25. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Kreitsu
Kitisijä
Viestit: 5039
Liittynyt: 09.05.2006 8:45
Paikkakunta: Brexitland

Re: Kondis-keskiviikko

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

Sipsukka kirjoitti: Kommenttini oli sekä mutua että omaa kokemusta, mutta näytti kovasti järisyttävän tätä rauhaa.
Miten niin? Ei nyt taas mitään ihme kortteja kehiin, plz.
Sipsukka

Re: Kondis-keskiviikko

Viesti Kirjoittaja Sipsukka »

Kreitsu kirjoitti:
Sipsukka kirjoitti:Viranomainenhan on tervetullut ystävä ja perheen pelastaja, jos tilanne on niin paha.

Siitäkin olen eri mieltä, että muka parempi juoda baarissa kuin kotona. Baarissa juomaa riittää, mutta kotoa se loppuu. Ja humalainen vanhempi on häpeä lapselle eli parempi vaan pysyä häkissä ja varoa mekastelua kotona jottei naapureiden edessäkään tarvitse hävetä.
Lapselle on suurempi pelko se, missä se vanhempi hortoilee kun nähdä se tallessa kotona.

Ai loppuu vai? Onko tästäkin tutkimus? Ei meiltä vaan loppunut. Ja oikeasti oli vähän niin kuin vapaapäivä meille lapsille, kun vanhemmat lähti vaihteeksi ryyppämään ja mekastamaan muualle. Ja kun baari menee kinni, voikin tulla kotiin jatkoille. Ainakin viinaa piisaa, kun joi ekana baarin tyhjäksi.

Eli aika tapaus- ja perhekohtaisia juttuja, joita ei ehkä kannattaisi lähteä yleistämään.
Ja susta tuli fiksu, tasapainoinen ja elämänhaluinen ja se on tosi hienoa.
Puhuin pelkästään omasta kokemuksestani.

Juovalla vanhemmalla ei ole vaihtoehtoja, ei kellään ole. En pitäisi sen hienompana ja vahvempana ihmisenä sitä, joka suuntaa aggressionsa ja kaippunsa johonkin yleisesti hyväksyttyyn tekemiseen.

Itselläni oli kaksi vanhempaa, toinen joi kuin suomalainen mies, toinen oli pidättäytyväinen kuin suomalaisen naisen kuuluikin.

Häpesin erityisesti sitä isäni julkijuopottelua. Siksi en kannata seurassa juopottelua.

Isäni hoiti muut elämän osa-alueet erittäin maillikkaasti ja sain siis olla ylpeä hänestä, äitini taas oli omalla harmaalla linjallaan jotenkin häpeäksi minulle. Näin myöhemmin kun olen tajunnut isäni hienon julkisuuskuoren taakse, on siellä ollut kovia juttuja kohdata ja tajuta ja päin vastoin äidilleni olen avannut pikku hiljaa sydäntäni ja hän on oikeastaan hieno ihminen. En tajunnut sitä silloin.

Siitä kommenttini. Sairasta en puhunut, ainoastaan omasta sairaudestani.
Avatar
Dumiz
Kitisijä
Viestit: 2248
Liittynyt: 04.07.2011 9:44

Re: Kondis-keskiviikko

Viesti Kirjoittaja Dumiz »

ninnithequeen kirjoitti:
Kreitsu kirjoitti:Hei sipsu, vastaa mullekin! Odottelen yhä niitä tutkimustuloksia vai oliko kommenttisi vaan mutua ja/tai omaa kokemusta?!
Eksä jo tajuu kuka ääliö pikkubimbo toi on???
Kyl se tajus, huvikseen vaan kyselee!!!
Ruokalan kalapuikko Pena
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10702
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kondis-keskiviikko

Viesti Kirjoittaja Elppis »

Te ette nyt tajunneet mun ajatuksenjuoksua.

SoHard - Jos menet päivystykseen lapsen kanssa, joka on kotona illalla kaatunut ja haiset alkoholillle, on lääkärin velvollisuus ilmoittaa asiasta. Se, onko ottanut kaksi vai kaksitoista, on ihan sama siinä vaiheessa. Sille ei voi mitään. Mä en vain henk. koht itse halua ajautua koskaan siihen tilanteeseen, en mä holhoa ketään. Mutta juu, ymmärrän kyllä tuohtumuksenne.. mutta mulla, päinvastoin kuin teillä kaikilla muilla näköjään, ei ole niin ruusuiset muistot lapsuudesta kun vanhemmat nauttivat alkoholia kotona.
The great club outshines the individual, always and forever.
Sipsukka

Re: Kondis-keskiviikko

Viesti Kirjoittaja Sipsukka »

Dumiz kirjoitti:
ninnithequeen kirjoitti:
Kreitsu kirjoitti:Hei sipsu, vastaa mullekin! Odottelen yhä niitä tutkimustuloksia vai oliko kommenttisi vaan mutua ja/tai omaa kokemusta?!
Eksä jo tajuu kuka ääliö pikkubimbo toi on???
Kyl se tajus, huvikseen vaan kyselee!!!
Ninnin seurassa on turvallista olla, kun se ei oikeasti tajua. Muut älkäätten pliis arvailko, koska se ei ole se juttu.
Avatar
Kreitsu
Kitisijä
Viestit: 5039
Liittynyt: 09.05.2006 8:45
Paikkakunta: Brexitland

Re: Kondis-keskiviikko

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

Sipsukalle siis: Ok, kiitos tarkennuksesta.

En tosin ole missään kohdin edes yrittänyt väittää, että minusta tuli tasapainoinen jne. Se ei ollut edes oleellista tässä keskustelussa.

Pointti oli se, että on ihan kamalaa joidenkin mielestä, jos vanhempi ottaa muutaman siiderin kotona, kun lapsikin on paikalla.

Oman kokemukseni toin esille vastineena sinun joihinkin kommentteisi mm.

"Lapsuuden muistot ovat aika hatara käsite.
Kaikista vaikeimmat asiat unohdetaan, mutta kyllä niitä oireillaan,
kaikki mitkä aikuisena on muiden mahdottomuutta, on yleensä sen oman kasvuympäristön koettua ristiriitaisuutta.
Ja totta kai sitä omaa lapsuutta romatisoidaan, kuten mitä tahansa menneisyyttä ja
omille myöhemmille teoilleen selitykset keksitään,
vaikka pitäisi syyt löytää."


Katsoin aiheelliseksi oikaista tätä ajatusta, että aika automaagisesti kultaa muistot. Ehkä joillain kultaa, jollain ei. Muutenkin kommenttisi olivat monilta osin mielestäni aika ehdottomia ja sallivat vain yhden tavan ts. NÄIN käy aina, jos sitä ja tätä. Mä en oikein jaksa sellasta.

Ja Dumikselle: En tiedä. Katso vähän mun viestimäärä ja mieti, kuinka usein hengailen täällä. Joskus on pitkiäkin taukoja, joten en oikeasti tiedä enkä jaksa leikkiä mitään arvausleikkejä.

Joku kertoo mulle tai on kertomatta. En menetä kuitenkaan yöuniani, jos en saa tietää.
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10702
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kondis-keskiviikko

Viesti Kirjoittaja Elppis »

Eikä kitinässä ole ääliöitä pikkubimboja! On pikkuääliöitä ja bimboja. Hmpf.
The great club outshines the individual, always and forever.
Avatar
Dumiz
Kitisijä
Viestit: 2248
Liittynyt: 04.07.2011 9:44

Re: Kondis-keskiviikko

Viesti Kirjoittaja Dumiz »

^^ Ninniähän mä kritisoin höhlä. Toi on maailman vammaisin vastaus: "eksä oikeesti tajuu?". No vittu sen takii usein kysytään kun ei tiedetä.
Ruokalan kalapuikko Pena
Avatar
Kreitsu
Kitisijä
Viestit: 5039
Liittynyt: 09.05.2006 8:45
Paikkakunta: Brexitland

Re: Kondis-keskiviikko

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

Elppis kirjoitti:mutta mulla, päinvastoin kuin teillä kaikilla muilla näköjään, ei ole niin ruusuiset muistot lapsuudesta kun vanhemmat nauttivat alkoholia kotona.
No ei mullakaan ruususet kokemukset ollu. Olen usein kuullut hokemia, että alkoholistiperheen lapsista tulee joko alkoholisteja/muita päihderiippuvaisia TAI absolutisteja.

Noh, musta ei tullut kumpaakaan enkä usko olevani ainoa. Itse komppailen taavettia (en nyt jaksa etsiä sitä viestiä, mutta siinä hän mm. ihmetteli sitä salamyhkäisyyttä, jota alkoholin ympärille rakennetaan). Kukin tietty tyylillään. Itse en tosiaan koe, että lapsi kärsii muutamasta satunnaisesti otetusta saunakaljasta.

Sivuhuomautus vielä: En kyllä siis näe mitään järkeä ottaa niitä saunakaljoja, jos voi olla ottamattakin. Siis on mielestäni kaunis periaate olla naukkailematta lapsen seurassa.

Ja nyt en jaksa tätä aihetta enää :)
Viimeksi muokannut Kreitsu, 21.09.2011 22:18. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Kreitsu
Kitisijä
Viestit: 5039
Liittynyt: 09.05.2006 8:45
Paikkakunta: Brexitland

Re: Kondis-keskiviikko

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

Dumiz kirjoitti:^^ Ninniähän mä kritisoin höhlä. Toi on maailman vammaisin vastaus: "eksä oikeesti tajuu?". No vittu sen takii usein kysytään kun ei tiedetä.
Oho, mut täällei ikinä voi tietää :P
Sipsukka

Re: Kondis-keskiviikko

Viesti Kirjoittaja Sipsukka »

Kreitsu kirjoitti:Sipsukalle siis: Ok, kiitos tarkennuksesta.

En tosin ole missään kohdin edes yrittänyt väittää, että minusta tuli tasapainoinen jne. Se ei ollut edes oleellista tässä keskustelussa.

Pointti oli se, että on ihan kamalaa joidenkin mielestä, jos vanhempi ottaa muutaman siiderin kotona, kun lapsikin on paikalla.

Oman kokemukseni toin esille vastineena sinun joihinkin kommentteisi mm.

"Lapsuuden muistot ovat aika hatara käsite.
Kaikista vaikeimmat asiat unohdetaan, mutta kyllä niitä oireillaan,
kaikki mitkä aikuisena on muiden mahdottomuutta, on yleensä sen oman kasvuympäristön koettua ristiriitaisuutta.
Ja totta kai sitä omaa lapsuutta romatisoidaan, kuten mitä tahansa menneisyyttä ja
omille myöhemmille teoilleen selitykset keksitään,
vaikka pitäisi syyt löytää."


Katsoin aiheelliseksi oikaista tätä ajatusta, että aika automaagisesti kultaa muistot. Ehkä joillain kultaa, jollain ei. Muutenkin kommenttisi olivat monilta osin mielestäni aika ehdottomia ja sallivat vain yhden tavan ts. NÄIN käy aina, jos sitä ja tätä. Mä en oikein jaksa sellasta.
Ehdin ensin, myönsin olevani mustavalkoinen ja monesti juuri arvostelee muita niillä omilla kasvunpaikoilla.

Muistoja käsittelemme märehtien, jotkut muistot kultaantuu ja jotkut mädäntyy. Aika huonoissa kantimissa on historiankirjat ja monilla saattaa olla ihan väärä käsitys itsestään, siis myös huonompi.

Oli minulla myös parempi puoli, meitä on siis kaksi. Tämä vanhempi lapsi ei todellakaan näe lapsuuttamme samalla tavalla. Ei hänen elämänsä häiriintynyt isämme juopottelusta. Hänellä oli oma elämä, mutta minä joka keskityin isäni pelastamiseen, en tajunnut, että siskoni pelasti samaan aikaan äitiämme.
Avatar
saira
Kitisijä
Viestit: 3388
Liittynyt: 14.08.2005 19:47
Paikkakunta: Tampere

Re: Kondis-keskiviikko

Viesti Kirjoittaja saira »

Elppis kirjoitti:mutta mulla, päinvastoin kuin teillä kaikilla muilla näköjään, ei ole niin ruusuiset muistot lapsuudesta kun vanhemmat nauttivat alkoholia kotona.
Mulla on tosiaan ruusuiset muistot siitä, mutta sen takia haluan jatkaa lapseni kanssa samalla tavalla. Meillä alkoholi ei ole koskaan ollut negatiivinen asia paljoutensa tai piilossa olonsa vuoksi, eikä toisaalta se ole mulle ollut teini-iässäkään mikään juttu edes kapinoida vanhempia vastaan. Mulle ilmoitettiin kotoa sopivassa iässä, että "jos/kun alat kokeilemaan alkoholia, tee se kotona, missä voit turvallisesti etsiä omat rajasi", eli ei tarvitse piilotella asiaa, vaikka siihen ei ole kannustettukaan. Vanhempani ovat mielestäni olleet asian suhteen hyvin realisteja, ja menneet sen mukaan asiassa. Luultavasti juuri tuon vuoksi olin itse aika vanha kun edes kokeilin alkoholia, se ei ollut mikään "juttu".
"The only reason for time is so that everything doesn't happen at once."
~Albert Einstein
Avatar
Nergal
Kitisijä
Viestit: 1660
Liittynyt: 17.01.2011 18:23
Paikkakunta: Tampere

Re: Kondis-keskiviikko

Viesti Kirjoittaja Nergal »

Peruin tilauksen koska keppi on kourassa nyt! Rakastan! Vieläkun osais soittaa... Slayeria tässä tapaillaan:



Vähän on matkaa että pääsee samoihin riffeihin kiinni tovin jälkeen.
Society failed to tolerate me and I have failed to tolerate society
Sipsukka

Re: Kondis-keskiviikko

Viesti Kirjoittaja Sipsukka »

Elppis kirjoitti:Eikä kitinässä ole ääliöitä pikkubimboja! On pikkuääliöitä ja bimboja. Hmpf.
Tosi hyvä huomio, itse en olisi ikinä osanut noin pienellä liikkeellä tehdä lausetta, jonka alta löytää itsensä ja viihtyy paikassaan.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14885
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Kondis-keskiviikko

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Elppis kirjoitti:SoHard - Jos menet päivystykseen lapsen kanssa, joka on kotona illalla kaatunut ja haiset alkoholillle, on lääkärin velvollisuus ilmoittaa asiasta.
Ilmoittaa mitä ja kenelle?
Se, onko ottanut kaksi vai kaksitoista, on ihan sama siinä vaiheessa. Sille ei voi mitään.
Mille ei voi mitään?
Mä en vain henk. koht itse halua ajautua koskaan siihen tilanteeseen, en mä holhoa ketään. Mutta juu, ymmärrän kyllä tuohtumuksenne.. mutta mulla, päinvastoin kuin teillä kaikilla muilla näköjään, ei ole niin ruusuiset muistot lapsuudesta kun vanhemmat nauttivat alkoholia kotona.
Oliks tää suunnattu mulle? Mä en kyllä ole mitenkään tuohtunut, en tiedä onko joku muu. Kuten sanoin, nollalinja on hyvä juttu, mutta ei mitenkään välttämätön paitsi jos on syytä epäillä sitä, että ei pysty pitämään itseään toiminta- ja huolehtimiskykyisenä.
Universaali disclaimer.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14885
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Kondis-keskiviikko

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Jos meinaat tätä "Lastensuojeluilmoitus on tehtävä tilanteissa, joissa lapsen hoidon ja huolenpidon tarve, kehitystä vaarantavat olosuhteet tai oma käyttäytyminen ilmoituksen tekijän subjektiivisen arvion mukaan edellyttävät lastensuojelun tarpeen selvittämistä. Ilmoitusvelvollisuus voidaan täyttää myös yhdessä lapsen tai hänen vanhempansa kanssa tekemällä lastensuojeluun pyyntö lastensuojelutarpeen arvioimiseksi. Jos perhe ei suostu pyynnön tekemiseen tai heitä ei tavoiteta, on tehtävä lastensuojeluilmoitus." niin ei se mikään automaatio ole, että lääkärin pitää ilmoittaa jos päivystykseen tullut vanhempi on nauttinut muutakin kuin kansalaisluottamusta. Ainoastaan jos tilanne edellyttää lääkärin subjektiivisen arvion mukaan sitä. Vaikea kuvitella että fiksusti käyttäytyvä vanhempi, vaikka olisi nauttinut muutaman enemmänkin, herättäisi hälytyskellon.
Universaali disclaimer.
Sipsukka

Re: Kondis-keskiviikko

Viesti Kirjoittaja Sipsukka »

saira kirjoitti:
Elppis kirjoitti:mutta mulla, päinvastoin kuin teillä kaikilla muilla näköjään, ei ole niin ruusuiset muistot lapsuudesta kun vanhemmat nauttivat alkoholia kotona.
Mulla on tosiaan ruusuiset muistot siitä, mutta sen takia haluan jatkaa lapseni kanssa samalla tavalla. Meillä alkoholi ei ole koskaan ollut negatiivinen asia paljoutensa tai piilossa olonsa vuoksi, eikä toisaalta se ole mulle ollut teini-iässäkään mikään juttu edes kapinoida vanhempia vastaan. Mulle ilmoitettiin kotoa sopivassa iässä, että "jos/kun alat kokeilemaan alkoholia, tee se kotona, missä voit turvallisesti etsiä omat rajasi", eli ei tarvitse piilotella asiaa, vaikka siihen ei ole kannustettukaan. Vanhempani ovat mielestäni olleet asian suhteen hyvin realisteja, ja menneet sen mukaan asiassa. Luultavasti juuri tuon vuoksi olin itse aika vanha kun edes kokeilin alkoholia, se ei ollut mikään "juttu".
En oikeasti ole tahallani eri mieltä kanssasi, mutta tästä taas olen ja varmaan siksi, että meillä on erilainen tausta, mutta koska reagoimme toisiimme, on meillä jotain samaa pakolla vaikka olemme kuin yö ja päivä.

Eli minun mielestäni typerin tilanne on jos vanhemmat opettaa lapsensa juomaan. Tyhmintä ikinä olisi juoda oman vanhempansa kanssa. Lapsen on parempi juhlia ikäistensä kanssa ja jättää vanhemmat omaan lääväänsä.
Avatar
saira
Kitisijä
Viestit: 3388
Liittynyt: 14.08.2005 19:47
Paikkakunta: Tampere

Re: Kondis-keskiviikko

Viesti Kirjoittaja saira »

Sehän siinä, mua ei ole ikinä kannustettu juomaan, eikä vanhempani koskaan ole kuskanneet nuorisolle juotavaa. Mutta koska vanhempani hyvin muistivat omasta nuoruudestaan, se on aika yleistä nuorilla. Myös mun ystävilläni. Mutta koska olemme aina pystyneet puhumaan kaikesta, ilman pelkoa toisten reaktioista (vaikka välillä kiehahdettiin ja huudettiin, ni vartin päästä halattiin ja itkettiin kuinka toisia rakastamme) olemme voineet puhua suoraan myös tästä. Eli mun vanhempani näkivät, että turvallisempaa minulle itselleni on se, että kokeilen ne rajani turvallisessa seurassa, jossa en sammuile minnekään tms kuin että tekisin sen ties missä. Ja olemme vasta minun aikuisena ollessani juoneet ylipäätään samaan aikaan.

Ja itse asiassa tuo läävä-kommentti on taas sellainen, mihin tarttuisin, koska meillä ei ikinä kotona myöskään ollut sellaista.

Lisäys: Vielä mielelläni kysyisin minkä vuosikymmenen lapsia olet? Itse olen siis 70-luvulla syntynyt.
"The only reason for time is so that everything doesn't happen at once."
~Albert Einstein
Vastaa Viestiin