Käytätkö ravintolisiä?

Yleinen lätinä jä kitinä
Avatar
Georgina
Kitisijä
Viestit: 3302
Liittynyt: 23.12.2005 22:36

Re: Käytätkö ravintolisiä?

Viesti Kirjoittaja Georgina »

NuoriDaavid kirjoitti:^Oli Oulussakin tankotanssia.
Yritin lauantaina tuohon mainitsemaasi baariin kun oltiin kaikki "vakiot" todettu teinien valtaamiksi. Vaihtoehdot oli siis homobaari ja tissibaari. Homobaarissa ollaan niin usein että päädyttiin tissibaariin niin sehän oli menny just kahelta kiinni, ei päästy! Istuttiin sitten never grow oldissa ja manattiin oulun baaritarjontaa kunnes meidät potkaistiin pipopäiden kera pihalle.
When my baby is good she is good, but when she is bad she's even better
masa

Re: Käytätkö ravintolisiä?

Viesti Kirjoittaja masa »

Täällähän ei tietenkään kukaan muu uskalla tunnustaa olevansa keski-ikäinen Iskelmää kuunteleva tavis, mutta onkos joku teistä törmännyt tuohon Iskelmällä pyörivään Terveyden tukipilarit ohjelmaan?

Siellä on siis äänessä tämä nainen: http://www.prohealth.fi/index.php?id=2
Myös kammoamani Juha Vuorinen on samasa ohjelmassa heittämässä mukahauskaa paskaläppää pilaten ohjelman, mutta siittä huolimatta tuo Heinonen on kyl melkoisen vakuuttava jutuissaan.

http://www.iskelma.fi/index.php?option= ... gram&cid=7

Minulle tuosta ohjelmasta on ollut sen verran apua, että en käytä, enkä suunnittele käyttäväni mitään lisäravinteita. Heinosen mukaan homma kun on niin korkealentoista ydinfysiikkaa, ettei näin tyhmä kaveri tajua suosituksista hevon mitään. On parempi siis olla ilman.
Avatar
Pulkannaru
Kitisijä
Viestit: 4952
Liittynyt: 28.07.2008 22:31
Paikkakunta: Jäässä

Re: Käytätkö ravintolisiä?

Viesti Kirjoittaja Pulkannaru »

^
Jokunen vuosi sitten kuuntelin aamulla kun tuli SuomiPopilta.
Sitä saan kiittää liian hiivan häätämisestä, ja/tai ongelman tunnistamisesta. Nyt kroppa voi paremmin. Muuten en tuota ole juurikaan kuunnellut.
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 4213
Liittynyt: 19.08.2005 14:09

Re: Käytätkö ravintolisiä?

Viesti Kirjoittaja annepa »

saira kirjoitti: Itse syön B12- ja A-D-E-vitamiineja, biologisia.
Mistä saa biologista D:tä pillerinä? :O Kävin apteekista kysymässä ja ne sanoi että kaikki on synteettisiä. Otin sit synteettistä koska se on parempi kuin ei mitään. En siis syö kalaa joten D:t on tod näk aika vähissä jatkuvasti.
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Käytätkö ravintolisiä?

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Georgina kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:^Oli Oulussakin tankotanssia.
Yritin lauantaina tuohon mainitsemaasi baariin kun oltiin kaikki "vakiot" todettu teinien valtaamiksi. Vaihtoehdot oli siis homobaari ja tissibaari. Homobaarissa ollaan niin usein että päädyttiin tissibaariin niin sehän oli menny just kahelta kiinni, ei päästy!
:(
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 4213
Liittynyt: 19.08.2005 14:09

Re: Käytätkö ravintolisiä?

Viesti Kirjoittaja annepa »

annepa kirjoitti:
saira kirjoitti: Itse syön B12- ja A-D-E-vitamiineja, biologisia.
Mistä saa biologista D:tä pillerinä? :O Kävin apteekista kysymässä ja ne sanoi että kaikki on synteettisiä.
Jaa kyllä nyt Yliopiston apteekista löytyi muutama valmiste joissa D3 on eristetty lampaan villasta.
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Avatar
saira
Kitisijä
Viestit: 3388
Liittynyt: 14.08.2005 19:47
Paikkakunta: Tampere

Re: Käytätkö ravintolisiä?

Viesti Kirjoittaja saira »

^Yksi varma merkki, jolla biologisia vitamiineja on Marja Entrich. Apteekissa kaikki synteettisiä, mun tietääkseni. Myös luomuliikkeissä biologisia. Hinta on kalliimpi, mut oon huomannu tehonkin olevan eri luokkaa. ME:llä vitamiinit kasveista, eli E auringonkukasta, A porkkanasta, seleeni herneenpalosta ja C sitruksista, allergisoivat aineet poistettu, vastaa kahdeksaa hedelmää. D:tä en nyt juuri muista mistä on otettu. Näissä ei myöskään ole käytetty hiivaa eikä laktoosia.
"The only reason for time is so that everything doesn't happen at once."
~Albert Einstein
Avatar
aasi
Kitisijä
Viestit: 6685
Liittynyt: 01.07.2005 21:12
Paikkakunta: Uleåborg

Re: Käytätkö ravintolisiä?

Viesti Kirjoittaja aasi »

saira kirjoitti:^Yksi varma merkki, jolla biologisia vitamiineja on Marja Entrich. Apteekissa kaikki synteettisiä, mun tietääkseni.
Onko se nyt varmaa että synteettisissä on molekyylien isomeerit pielessä, vai koijataanko tässä taas huolella apinoita luonnonmukaisuudella?
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Käytätkö ravintolisiä?

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

annepa kirjoitti:Jaa kyllä nyt Yliopiston apteekista löytyi muutama valmiste joissa D3 on eristetty lampaan villasta.
Lampaanvillaöljystä (Lanolin) johdetaan D3 vitaminiinit melkoisen suurella prosentilla koskapa on halvin keino tuottaa hyvää kamaa.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
saira
Kitisijä
Viestit: 3388
Liittynyt: 14.08.2005 19:47
Paikkakunta: Tampere

Re: Käytätkö ravintolisiä?

Viesti Kirjoittaja saira »

aasi kirjoitti:
saira kirjoitti:^Yksi varma merkki, jolla biologisia vitamiineja on Marja Entrich. Apteekissa kaikki synteettisiä, mun tietääkseni.
Onko se nyt varmaa että synteettisissä on molekyylien isomeerit pielessä, vai koijataanko tässä taas huolella apinoita luonnonmukaisuudella?
Tämä siis lääkärin puhetta. Olen nähnyt tutkimuksen, jossa puhuttiin kuinka joku tietynlainen valo heijastuu synteettisistä ja biologisista vitamiineista erilailla, yritän etsiä sen.
"The only reason for time is so that everything doesn't happen at once."
~Albert Einstein
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 4213
Liittynyt: 19.08.2005 14:09

Re: Käytätkö ravintolisiä?

Viesti Kirjoittaja annepa »

Bluntly kirjoitti:
annepa kirjoitti:Jaa kyllä nyt Yliopiston apteekista löytyi muutama valmiste joissa D3 on eristetty lampaan villasta.
Lampaanvillaöljystä (Lanolin) johdetaan D3 vitaminiinit melkoisen suurella prosentilla koskapa on halvin keino tuottaa hyvää kamaa.
No onko lanoliini-D sit synteettistä vai ei? Nuo löyty ihan apteekista ja täällä jo sanottiin että apteekissa suurin osa on synteettistä. Maalaisjärjellä ajatellen ei.

Minäki oon lukenu että synteettinen ei ole yhtä hyvä tuo peilikuvahomman takia. Se on vähän kuin koittaisi laittaa vasemman käden hansikasta oikeaan käteen, kyllä se lämmittää mutta muuten menee päin prinkkalaa. Lukemani aineisto ei ollut lääketieteellistä tutkimusta.
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Avatar
BrianW
Kitisijä
Viestit: 1279
Liittynyt: 14.08.2005 18:50
Paikkakunta: Suomen Ritchmond
Viesti:

Re: Käytätkö ravintolisiä?

Viesti Kirjoittaja BrianW »

annepa kirjoitti:
saira kirjoitti: Itse syön B12- ja A-D-E-vitamiineja, biologisia.
Mistä saa biologista D:tä pillerinä? :O Kävin apteekista kysymässä ja ne sanoi että kaikki on synteettisiä. Otin sit synteettistä koska se on parempi kuin ei mitään. En siis syö kalaa joten D:t on tod näk aika vähissä jatkuvasti.
Paula Heinosen luennolta opin, että Bioteekin D-super on luomu ja tehdään kalasta. Ostin heti.
When the going gets weird, the weird turn pro.

Dr. Hunter S. Thompson
Avatar
scarface
Elämätön Kitisijä
Viestit: 306
Liittynyt: 07.04.2011 22:12

Re: Käytätkö ravintolisiä?

Viesti Kirjoittaja scarface »

Magnesiumia vedän lisänä päivittäin, samoin Omega-3:ta ja D-vitamiinia. Eli vastaus kysymykseen: kyllä :)
Avatar
Kreitsu
Kitisijä
Viestit: 5039
Liittynyt: 09.05.2006 8:45
Paikkakunta: Brexitland

Re: Käytätkö ravintolisiä?

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

En ole käyttänyt vuosikausiin mitään (paitsi about viikon ajan b12-vitua ja sain finnejä - lopetin käyttämisen). Tänään ostin Perfectil-pillereitä, jotka tekevät kuulemma gutaa iholle, kynsille ja hiuksille. Ostin tabut nimenomaan karvanlähtöni takia, vaikka en epäilekään olevani kaljuuntumassa. Mutta tuskin niistä haittaakaan on, vaikka eihän sitä tietenkään tiedä vaikka olisikin. Mutta katsotaan nyt kuinka käy.
"I've learned so much from my mistakes...
I'm thinking of making a few more."
Avatar
Kreitsu
Kitisijä
Viestit: 5039
Liittynyt: 09.05.2006 8:45
Paikkakunta: Brexitland

Re: Käytätkö ravintolisiä?

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

Enpä huomaa mitään muutosta missään paitsi pissa on neonkeltaista aina pillerin ottamisen jälkeen. Jatkan ravinteen vetämistä niin kauan kuin ne kestää eli aika kauan, koska sain kaksi pakettiä (30 tabua/pakkaus) yhden hinnalla. Ja onhan tässä nyt jotenkin sellainen olo, että teen itselleni hyvää.
"I've learned so much from my mistakes...
I'm thinking of making a few more."
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Käytätkö ravintolisiä?

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Aika huikea pulveri tuo beeta-alaniini. Lenkkien pituudet kasvaneet huimasti kun maitohapot ei iskekkään heti.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Kerberos I
Kitinän uhri
Viestit: 549
Liittynyt: 21.04.2021 14:43
Paikkakunta: Savvoo hilij.. no ei vatussa!

Re: Käytätkö ravintolisiä?

Viesti Kirjoittaja Kerberos I »

Käytän säännöllisesti kuurin rautavalmistetta, sen minkä vatsa kestää. Feritiini oli kaksi vuotta sitten mitattuna huimat 15.. Ja D-vitamiinia menee 50 mikrogrammaa per päivä.
"Ainoa todellinen viisaus on tieto siitä, että et tiedä yhtään mitään." - Sokrates
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Käytätkö ravintolisiä?

Viesti Kirjoittaja exsu »

Mä oon jättänyt omegat pois. Pidän edelleen hyödyllisenä, mutta kyllästyin röyhtäilemään kalaa pitkin päivää. D-vitskua menee edelleen, ja sitten aamulla sellainen marketin porevitamiini, mutta se oikeastaan vain maun puolesta, en usko että siitä imeytyy oikein mitään tarpeellista.

Raudan kanssa sama kun omegan kanssa. Se olisi hyödyllistä kun hb on aina tosi matala (ferritiiniä ei ole mitattu), mutta koska vatsavaivat/ yökötys niistä rautavalmisteista ovat pahempi vaiva, niin jää syömättä.

Jossain kohtaa söin iltamagnesiumia, mutta yhtä aikaa sen kanssa alkoivat holtittomat painajaiset, joten tiputin pois. Jossain kohtaa voisikin kokeilla uudelleen oliko niillä joku yhteys.
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14885
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Käytätkö ravintolisiä?

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Magnesium-kalsium on käytössä koska en juuri käytä maitotuotteita ja kramppeja pukkaa ilman nagnesiumlisää.
Universaali disclaimer.
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2772
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: Käytätkö ravintolisiä?

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

D-vitamiinia ja B12:sta satunnaisesti. Olisi myös purkki C-vitamiinia, mutta olen vetänyt tuorepuristettua appelsiinimehua pari vuotta niin paljon (helposti toista litraa päivässä), että legot alkavat hajota.

Edit: puolituttu ylilääkäri sanoi joskus, että osa tarvitsee D-vitamiinilisää ja itse käyttää flunssaan suht isoa annosta C-vitamiinia, jonka on todettu lyhentävän sen kestoa keskimäärin muutaman tunnin.
Kerttu
Kitinä paheena
Viestit: 46
Liittynyt: 31.01.2018 17:17
Paikkakunta: KesäSuomi plus syksykin joskus

Re: Käytätkö ravintolisiä?

Viesti Kirjoittaja Kerttu »

^Paprikassa on enemmän c-vitamiinia kuin appelsiinissa, kandee vaihtaa siihen tai ottaa rinnalle.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Käytätkö ravintolisiä?

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Nyt viikko 100 milligrammaa 5-htp, lähinnä kokeiluna alkaako vatsa vikuroimaan. Eipä tunnu moista, joten huomisesta 200 mg. En nyt tiedä onko vielä vaikutuksia. Viimeyönä heräsin vain kahdesti ja kummallakin kerralla nukahti aika nopeasti, mutta tuo nyt voi mennä normaaliin vaihteluun.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re:

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

NuoriDaavid kirjoitti: 10.10.2011 10:44 En käytä, en tarvi.
Ei ne lääkärit mitään tiedä!

Tosiaan aiempi tutkimusnäyttö ei ole oikein löytänyt hyötyjä. Nyt kuitenkin juuri äskettäin oli Hamasin sanomissa tämä juttu

https://www.hs.fi/tiede/art-2000010141938.html



Tuossa siteerattiin mm tätä

https://www.sciencedirect.com/science/a ... 6523663427
In COSMOS-Clinic, we observed a modest benefit of MVM compared with placebo on global cognition over 2 y {mean difference [95% confidence interval (CI)] = 0.06 SD units (SU) (−0.003, 0.13)}, with a significantly more favorable change in episodic memory [mean difference (95% CI) = 0.12 SU (0.002, 0.23)] but not in executive function or attention [mean difference (95% CI) = 0.04 SU (−0.04, 0.11)]. The meta-analysis of COSMOS substudies showed clear evidence of MVM benefits on global cognition [mean difference (95% CI) = 0.07 SU (0.03, 0.11); P = 0.0009] and episodic memory [mean difference (95% CI) = 0.06 SU (0.03, 0.10); P = 0.0007]; the magnitude of effect on global cognition was equivalent to reducing cognitive aging by 2 y.
Toki huomattava, että havaittu ero on pieni "the magnitude of effect on global cognition was equivalent to reducing cognitive aging by 2 y"

Tuon mukaan tässä tuoreimmassa rouskivat "Haleon; Centrum Silver®" valmistetta.
IMG_3112.jpeg
Pienen googlettelun mukaan Suomessa saman valmistajan myymä

Multitabs Herra 47 olisi aika vastaava
Haleon valmiste
Haleon valmiste
Sunnuntaina kävin alakerran Cittarista hakemassa https://www.multi-tabs.fi/tuotehaku/aikuiset/50/

joka sekin aika lähellä.

https://www.multi-tabs.fi/content/dam/c ... df/50+.pdf

Lähikaupasta ei tuota Herra 47:ää löytynyt.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Kreitsu
Kitisijä
Viestit: 5039
Liittynyt: 09.05.2006 8:45
Paikkakunta: Brexitland

Re: Käytätkö ravintolisiä?

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

Just monivitajuttuja ei kannattaisi popsia. :paavi: Niissä ei ole otettu ollenkaan huomioon, miten eri vitamiinit/ravintoaineet vaikuttavat toistensa imeytymiseen. Esim. rauta ja kalsium samassa tabussa on huono kombo (kalsium heikentää raudan imeytymistä). Lisäksi ihan kaikki vitamiinit saa ruuasta, jos nyt oikeasti niitä rehuja syö. Esim. puolikkaassa paprikassa on jo koko päivän c-vitamiinit.

Lisäksi, jos saa kalsiumia riittävästi ruokavaliosta (otaksuisin, että maitotuotteita käyttävät väkisinkin saavat), niin sitä en kyllä ainakaan itse vetelisi lisänä: voi kuulemma kasvattaa riskiä sairastua sydän- ja vesisuonitauteihin plus lisätä munuaissairauksia.

Itse vetelen tällä hetkellä lisänä miedon rautalisän (johon on lisätty c-vitamiinia imeytymisen parantamiseksi), D-vitamiinia joka toinen päivä koska on niin pimmeetä (lopetan käytön keväällä) ja B12-vitamiinia. Rautatabun otan tyhjään vatsaan tai jos jotain syön, niin c-vitamiinipitoisia rehuja kuten paprikaa.
"I've learned so much from my mistakes...
I'm thinking of making a few more."
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2772
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: Käytätkö ravintolisiä?

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

Rouskutin eilen yhden d-vitamiinitabletin. Jossain jutussa mainittiin, että juuri sen kanssa ei olen niin tarkkaa, voi ottaa vaikka kuukauden annoksen kerralla, koska se kertyy vähitellen.

Multivitajutuissa on kai se hyvä puoli, ettei mitään ole niin paljon, että olisi vaikutuksia suuntaan tai toiseen.

Kaikki varmaan muistavat 30-vuoden takaisen suomalaisen tutkimuksen, joka jouduttiin keskeyttämään eettisistä syistä, koska E-vitamiini lisäsi syöpäriskiä.
Vastaa Viestiin