Työläs torstai

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
Hans Jörgen
Kitisijä
Viestit: 1040
Liittynyt: 29.07.2011 4:26

Työläs torstai

Viesti Kirjoittaja Hans Jörgen »

Näin voisi povata, kun keskiviikkokin on vielä hieman vaiheessa. Herätys seiskalta svedupelleilemään, joten vielä ehtii sopivasti venytellä jalat ja katsella samalla Breaking badin. Kolme yötä vaatineen harkan palautus iltapäivällä, vielä pitäisi yksi tehtävä vääntää siihen liittyen, mutta taidan koettaa taiteilla sen kasaan syssymmällä eli svedupelleilyjen jälkeen.
küllküll

Re: Työläs torstai

Viesti Kirjoittaja küllküll »

Yhteistyöknin tarjoama showdiner Sedun musiikkiteatteri "Koitossa"
Olihan tuo mielenkiintoinen konsepti. Istut syömässä ja dokaamassa teatterissa. "Beatles-musikaali" tosin oli "hyvä biitles-tribuuttibändi tökeröin amatöörinäytellyin aasinsilloin", mutta tuskinpa kukaan tuossa ympäristössä mitään hyperteatteria odottaakaan. Safka oli ihan jees eikä juomatarjoiluissakaan valittamista.

Näin saturoitunut olo yhden orkesterin musiikin suhteen oli viimeksi viime kesänä Norjassa, kun kahdeksan tunnin siirtymätaipaleen aikana koetettiin kaverin kanssa montako biisiä Eläkeläisiä jaksetaan kuunnella putkeen. Muistaakseni 78.
Avatar
Dumiz
Kitisijä
Viestit: 2248
Liittynyt: 04.07.2011 9:44

Re: Työläs torstai

Viesti Kirjoittaja Dumiz »

En oo ikinä verhoja ostanut, tänään saattaa tulla eka kerta! Apuva.
Ruokalan kalapuikko Pena
Avatar
Pulkannaru
Kitisijä
Viestit: 4952
Liittynyt: 28.07.2008 22:31
Paikkakunta: Jäässä

Re: Työläs torstai

Viesti Kirjoittaja Pulkannaru »

On kyl työlästä. Kahden miehen töitä yritän painaa menemään. Ei siinä muuten mitään, mutta kun ei meinaa omistakaan selvitä työajan puitteissa. Meinaa yöt olemaan liian lyhyitä :krooh:
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
Sola
Kitinän uhri
Viestit: 673
Liittynyt: 19.06.2010 18:54

Re: Työläs torstai

Viesti Kirjoittaja Sola »

Dear Eki.
Mun käy sääliks yhtä kerjäläisnaista juna-asemalla. Rahaa en anna mut tekis mieli antaa sille villatakki. Siellä on jo kylmä ja sillä on mun mielestä hirmu vähän vaatteita päällä.
Mitä teen?
Yst.terv. Epätietoinen
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Työläs torstai

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Sola kirjoitti:Dear Eki.
Mun käy sääliks yhtä kerjäläisnaista juna-asemalla. Rahaa en anna mut tekis mieli antaa sille villatakki. Siellä on jo kylmä ja sillä on mun mielestä hirmu vähän vaatteita päällä.
Mitä teen?
Yst.terv. Epätietoinen
Takin voit hyvin halutessasi antaa. Älä anna rahaa.

Yst. terv. Eki
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
Mirkku
Kitisijä
Viestit: 1286
Liittynyt: 20.08.2008 12:54

Re: Työläs torstai

Viesti Kirjoittaja Mirkku »

Taas mua läpsittiin perseelle. Kopiointi on siis vaarallista puuhaa? :roll:
"To infinity... and beyond!"
"Oh, I'm detecting nuttiness!"
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Työläs torstai

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Mirkku kirjoitti:Taas mua läpsittiin perseelle. Kopiointi on siis vaarallista puuhaa? :roll:
Mä en ikimaailmassa voisi kuvitella läpsiväni ketään töissä perseelle. Eo:n tarkoitus ei ole korostaa omaa hyvyyttäni.

Miltä ko. toiminta susta tuntuu? Kivalta? Ikävältä?
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10702
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Re: Työläs torstai

Viesti Kirjoittaja Elppis »

Itiksessä on sellanen yksjalkanen jäbä, joka keppi toisessa kädessä ja kahvimuki toisessa kerjää rahaa Tallinnanaukiolla. Sillä on näköjään diili sen mun vakkarikiinalaisen ravintolan kans että vaihdattaa päivän päätteeks rahansa siellä. Toissakeskiviikkona jätkä toi luultavimmin "päivän saaliinsa" eli iski kasan kolikoita pöydälle = 120€.

SATAKAKSKYTEUROA!
The great club outshines the individual, always and forever.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Työläs torstai

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Elppis kirjoitti:Itiksessä on sellanen yksjalkanen jäbä, joka keppi toisessa kädessä ja kahvimuki toisessa kerjää rahaa Tallinnanaukiolla. Sillä on näköjään diili sen mun vakkarikiinalaisen ravintolan kans että vaihdattaa päivän päätteeks rahansa siellä. Toissakeskiviikkona jätkä toi luultavimmin "päivän saaliinsa" eli iski kasan kolikoita pöydälle = 120€.

SATAKAKSKYTEUROA!
Oletko kateellinen yksijalkaiselle kerjäläiselle?
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16597
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Työläs torstai

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

NuoriDaavid kirjoitti:Älä anna rahaa.
(Aluksi disclaimer: en anna rahaa kerjäläisille, paitsi heltyessäni poikkeuksellisesti. Pääsääntöisesti siis en, ja silloinkin kun annan, ei tietyssä mielessä pitäisi.)

Mutta sitten asiaan. Eikö Kitinän äärikokoomuskontekstissa ole vähän ongelmallista argumentoida, että kerjäläisille ei pitäisi antaa rahaa?

Tai siis ilmeinen argumentti rahan antamista vastaan on se, että kerjäläiskysymys on ensisijaisesti rakenteellinen, sosiaali- ja tulonjakopoliittinen ongelma, eikä mikään yksittäinen humanitäärinen kriisi. Niinpä kysymys pitäisi myös ratkaista rakenteellisen politiikan keinoin. Jos kysymystä kohtelee humanitäärisenä kriisinä ja yksittäistapauksena ja antaa almun kerjäläiselle, ymmärtää tilanteen luonteen väärin ja tilanteen helpottamisen sijaan itse asiassa osallistuu ja myötävaikuttaa kerjäläisyyttä uusintaviin rakenteisiin. Siis itse asiassa aiheuttaa ongelmaa, jota haluaisi pikemminkin poistaa. Ongelma pitäiis ratkaista rakenteellisin toimin Romaniassa, EU:ssa ja Suomessa sosiaali- ja talouspolitiikan keinoin yhetisten verovarojen avulla.

Tai siis näin minun vihervasemmistolaisetsa kukkahattunäkökulmastani käsin. Kitinän kokoomussiipi taas on hellyttävän yksimielinen siitä, että Thatcher oli oikeassa esittäessään, että ei ole mitään yhteiskuntaa, on vain yksilöitä (ja perheitä). Rakenteelliset keinot ovat kommunismia, yhteisillä (siis toisten) varoilla ei pidä tukea muiden maiden ongelmia, hyysätä sosiaalitapauksia tai mitään muutakaan. Sosiaalipolitiikka on tuomittavaa muiden rahojen jakopolitiikkaa, auttaminen pitää perustua amerikkalaisen uskonnollisen oikeistokonservativismin hengessä yksittäisten henkilöiden haluun lahjoittaa omia varojaan suoraan johonkin tarkoitukseen. Tästä näkökulmasta kerjäläisongelmaan on kai karkeasti ottaen kaksi suhtautumistapaa: kielletään ongelma (kerjäläiset vain kuuluvat yhteiskuntaan (aina on kyvyttömiä, jotka eivöt pärjää muuten) tai trodetaan vain, että menisivät töihin) tai annetaan rahaa itse.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Mirkku
Kitisijä
Viestit: 1286
Liittynyt: 20.08.2008 12:54

Re: Työläs torstai

Viesti Kirjoittaja Mirkku »

NuoriDaavid kirjoitti:
Mirkku kirjoitti:Taas mua läpsittiin perseelle. Kopiointi on siis vaarallista puuhaa? :roll:
Mä en ikimaailmassa voisi kuvitella läpsiväni ketään töissä perseelle. Eo:n tarkoitus ei ole korostaa omaa hyvyyttäni.

Miltä ko. toiminta susta tuntuu? Kivalta? Ikävältä?
Nyt, parin vuoden jälkeen se jo naurattaa, aluksi etoi. Aivan sama. Se on vanha setä, pistän dementian piikkiin. Jotenkin tuntuu, ettei se edes itse tajua sitä tehneensä :lol:
"To infinity... and beyond!"
"Oh, I'm detecting nuttiness!"
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Työläs torstai

Viesti Kirjoittaja Gat »

Mirkku kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:
Mirkku kirjoitti:Taas mua läpsittiin perseelle. Kopiointi on siis vaarallista puuhaa? :roll:
Mä en ikimaailmassa voisi kuvitella läpsiväni ketään töissä perseelle. Eo:n tarkoitus ei ole korostaa omaa hyvyyttäni.

Miltä ko. toiminta susta tuntuu? Kivalta? Ikävältä?
Nyt, parin vuoden jälkeen se jo naurattaa, aluksi etoi. Aivan sama. Se on vanha setä, pistän dementian piikkiin. Jotenkin tuntuu, ettei se edes itse tajua sitä tehneensä :lol:
Voisitko laittaa galleriaan selkeän peppukuvan (paljaana tai pikkareissa), niin voisimme arvioida onko sen sedän toiminta tervettä vai epätervettä?
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14885
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Työläs torstai

Viesti Kirjoittaja So Hard »

urpiainen kirjoitti:Eikö Kitinän äärikokoomuskontekstissa ole vähän ongelmallista argumentoida, että kerjäläisille ei pitäisi antaa rahaa?
Ei. Koko kerjäläisongelmaa ei olisi, jos kukaan ei antaisi heille rahaa. Pahaksi onneksi kukkahattutädit eivät ymmärrä sitä. Jokainen joka ei anna kerjäläisille rahaa kuitenkin laskee kerjäämisen tulotasoa omalta osaltaan ja siten vähentää insentiiviä kerjäämiseen ja lisää insentiiviä, no sanotaan nyt vaikkapa koulunpenkillä tai töissä notkumiseen.
Universaali disclaimer.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Työläs torstai

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

urpiainen kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:Älä anna rahaa.
(Aluksi disclaimer: en anna rahaa kerjäläisille, paitsi heltyessäni poikkeuksellisesti. Pääsääntöisesti siis en, ja silloinkin kun annan, ei tietyssä mielessä pitäisi.)

Mutta sitten asiaan. Eikö Kitinän äärikokoomuskontekstissa ole vähän ongelmallista argumentoida, että kerjäläisille ei pitäisi antaa rahaa?

Tai siis ilmeinen argumentti rahan antamista vastaan on se, että kerjäläiskysymys on ensisijaisesti rakenteellinen, sosiaali- ja tulonjakopoliittinen ongelma, eikä mikään yksittäinen humanitäärinen kriisi. Niinpä kysymys pitäisi myös ratkaista rakenteellisen politiikan keinoin. Jos kysymystä kohtelee humanitäärisenä kriisinä ja yksittäistapauksena ja antaa almun kerjäläiselle, ymmärtää tilanteen luonteen väärin ja tilanteen helpottamisen sijaan itse asiassa osallistuu ja myötävaikuttaa kerjäläisyyttä uusintaviin rakenteisiin. Siis itse asiassa aiheuttaa ongelmaa, jota haluaisi pikemminkin poistaa. Ongelma pitäiis ratkaista rakenteellisin toimin Romaniassa, EU:ssa ja Suomessa sosiaali- ja talouspolitiikan keinoin yhetisten verovarojen avulla.

Tai siis näin minun vihervasemmistolaisetsa kukkahattunäkökulmastani käsin. Kitinän kokoomussiipi taas on hellyttävän yksimielinen siitä, että Thatcher oli oikeassa esittäessään, että ei ole mitään yhteiskuntaa, on vain yksilöitä (ja perheitä). Rakenteelliset keinot ovat kommunismia, yhteisillä (siis toisten) varoilla ei pidä tukea muiden maiden ongelmia, hyysätä sosiaalitapauksia tai mitään muutakaan. Sosiaalipolitiikka on tuomittavaa muiden rahojen jakopolitiikkaa, auttaminen pitää perustua amerikkalaisen uskonnollisen oikeistokonservativismin hengessä yksittäisten henkilöiden haluun lahjoittaa omia varojaan suoraan johonkin tarkoitukseen. Tästä näkökulmasta kerjäläisongelmaan on kai karkeasti ottaen kaksi suhtautumistapaa: kielletään ongelma (kerjäläiset vain kuuluvat yhteiskuntaan (aina on kyvyttömiä, jotka eivöt pärjää muuten) tai trodetaan vain, että menisivät töihin) tai annetaan rahaa itse.
Mulla on identiteettikriisi nykyään kun en ole oikein enää aivan lepomäkeläinen laissez faire enkä oikein mokuttaja enkä vassarikaan, toivottavasti en kepulainenkaan.

Mikä mä olen?

Mutta asiaan: koska kerjäläisten tuominen suomeen on organisoitunutta toimintaa, en oikein näe, että tähän voisi soveltaa periamerikkalaista ihmiseltä ihmiselle auttamista.

Mähän siis olen esim. lainannut rahaa yksittäiselle potilaaalle, kuten tarkkavaiset lukijat muistavat. Mies oli vieläpä mamu ja mitä todennäköisimmin muslimi.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10702
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Re: Työläs torstai

Viesti Kirjoittaja Elppis »

NuoriDaavid kirjoitti:
Elppis kirjoitti:Itiksessä on sellanen yksjalkanen jäbä, joka keppi toisessa kädessä ja kahvimuki toisessa kerjää rahaa Tallinnanaukiolla. Sillä on näköjään diili sen mun vakkarikiinalaisen ravintolan kans että vaihdattaa päivän päätteeks rahansa siellä. Toissakeskiviikkona jätkä toi luultavimmin "päivän saaliinsa" eli iski kasan kolikoita pöydälle = 120€.

SATAKAKSKYTEUROA!
Oletko kateellinen yksijalkaiselle kerjäläiselle?
Kuka niin sanoi? :) Kunhan ihmettelen että miten paljon ihmiset antaa sitä rahaa kuitenkin vaikka niin moni sanoo olevansa sitä vastaan.
The great club outshines the individual, always and forever.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16597
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Työläs torstai

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

So Hard kirjoitti:
urpiainen kirjoitti:Eikö Kitinän äärikokoomuskontekstissa ole vähän ongelmallista argumentoida, että kerjäläisille ei pitäisi antaa rahaa?
Ei. Koko kerjäläisongelmaa ei olisi, jos kukaan ei antaisi heille rahaa. Pahaksi onneksi kukkahattutädit eivät ymmärrä sitä. Jokainen joka ei anna kerjäläisille rahaa kuitenkin laskee kerjäämisen tulotasoa omalta osaltaa ja siten vähentää insentiiviä kerjäämiseen ja lisää insentiiviä, no sanotaan nyt vaikkapa koulunpenkillä tai töissä notkumiseen.
Eikö tämä nyt ole aika puhdasoppisesti se suhtautumisversio, että kielletään kerjäläisongelman olemassaolo (siis se rakenteellinen ongelma) ja ajatellaan, että nykymeiningissä kerjäläisyys vain on liian houkutteleva uravaihtoehto muiden joukossa. Muistuttaa prostituutiokeskustelua, ja pidänkin argumenttia yhtä todellisuudesta vieraantuneena tässäkin kontekstissa.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14885
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Työläs torstai

Viesti Kirjoittaja So Hard »

urpiainen kirjoitti:
So Hard kirjoitti:
urpiainen kirjoitti:Eikö Kitinän äärikokoomuskontekstissa ole vähän ongelmallista argumentoida, että kerjäläisille ei pitäisi antaa rahaa?
Ei. Koko kerjäläisongelmaa ei olisi, jos kukaan ei antaisi heille rahaa. Pahaksi onneksi kukkahattutädit eivät ymmärrä sitä. Jokainen joka ei anna kerjäläisille rahaa kuitenkin laskee kerjäämisen tulotasoa omalta osaltaa ja siten vähentää insentiiviä kerjäämiseen ja lisää insentiiviä, no sanotaan nyt vaikkapa koulunpenkillä tai töissä notkumiseen.
Eikö tämä nyt ole aika puhdasoppisesti se suhtautumisversio, että kielletään kerjäläisongelman olemassaolo (siis se rakenteellinen ongelma) ja ajatellaan, että nykymeiningissä kerjäläisyys vain on liian houkutteleva uravaihtoehto muiden joukossa. Muistuttaa prostituutiokeskustelua, ja pidänkin argumenttia yhtä todellisuudesta vieraantuneena tässäkin kontekstissa.
Minulle kerjäläisongelmassa ongelma on se, että ne kerjäläiset tulevat tänne. Ei se, että joidenkin ansiotaso on heikko. Jos sitä murehtisi, saisi murehtia puolta maailmaa.
Universaali disclaimer.
Avatar
saira
Kitisijä
Viestit: 3388
Liittynyt: 14.08.2005 19:47
Paikkakunta: Tampere

Re: Työläs torstai

Viesti Kirjoittaja saira »

Istun miehen seurana parturissa. Meni perkele leikkaan melkein perseeseen asti ulottuvan lettinsä lyhyeksi. Koitin kysellä josko voisin olla muualla sen ajan ku letti leikataan, ei kestä katsella...
"The only reason for time is so that everything doesn't happen at once."
~Albert Einstein
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16597
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Työläs torstai

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

NuoriDaavid kirjoitti:Mulla on identiteettikriisi nykyään kun en ole oikein enää aivan lepomäkeläinen laissez faire enkä oikein mokuttaja enkä vassarikaan, toivottavasti en kepulainenkaan.

Mikä mä olen?

Mutta asiaan: koska kerjäläisten tuominen suomeen on organisoitunutta toimintaa, en oikein näe, että tähän voisi soveltaa periamerikkalaista ihmiseltä ihmiselle auttamista.
Sä olet vain keski-iän kriisissä poikkeuksellisen nuorena kokenut sen mullistavan tunteen, kun etuoikeutetun parempiosaisen silmät avautuvat maailman todellisuudelle ja lapsenusko mustavalkoisiin talousmalli-yksinkertaistuksiin sortuu monimutkaisen empirian edessä (ns. Holkeri-Ilaskivi syndrooma), eli sä olet toipuva ex-kokoomuslainen. Sinänsä mä kyllä symppaan tilanteesi kannalta siinä mielessä, että kuten olen moneen kertaan Kitinässä valitellut, ajatus minkä tahansa suomalaisen puolueen äänestämisestä ja tukemisesta on minulle sisällöllisesti pitkälti vastenmielinen, tosin ei yhtä vastenmielinen kuin passiiviseksi jääminen.

Ja asiaan: niin minäkin ajattelen, mutta ajattelen myös, että ongelmaa ei pitäisi lakata pohtimasta, vaikka romanialaiskerjäläiset saataisiinkin pois Helsingin katukuvasta.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Sola
Kitinän uhri
Viestit: 673
Liittynyt: 19.06.2010 18:54

Re: Työläs torstai

Viesti Kirjoittaja Sola »

Mietin mä sitäkin että jos mä annan sille villatakin niin seuraavana päivänä se ois ehkä kuitenkin niissä ryysyissä, ilman villatakkia, syystä että sillä tavalla saa ehkä enemmän rahaa?
Oikeesti mua ny mietityttää tää dilemma :?
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16597
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Työläs torstai

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

So Hard kirjoitti:
urpiainen kirjoitti:
So Hard kirjoitti: Ei. Koko kerjäläisongelmaa ei olisi, jos kukaan ei antaisi heille rahaa. Pahaksi onneksi kukkahattutädit eivät ymmärrä sitä. Jokainen joka ei anna kerjäläisille rahaa kuitenkin laskee kerjäämisen tulotasoa omalta osaltaa ja siten vähentää insentiiviä kerjäämiseen ja lisää insentiiviä, no sanotaan nyt vaikkapa koulunpenkillä tai töissä notkumiseen.
Eikö tämä nyt ole aika puhdasoppisesti se suhtautumisversio, että kielletään kerjäläisongelman olemassaolo (siis se rakenteellinen ongelma) ja ajatellaan, että nykymeiningissä kerjäläisyys vain on liian houkutteleva uravaihtoehto muiden joukossa. Muistuttaa prostituutiokeskustelua, ja pidänkin argumenttia yhtä todellisuudesta vieraantuneena tässäkin kontekstissa.
Minulle kerjäläisongelmassa ongelma on se, että ne kerjäläiset tulevat tänne. Ei se, että joidenkin ansiotaso on heikko. Jos sitä murehtisi, saisi murehtia puolta maailmaa.
No kyllä romanien asemassa on muutakin murehdittavaa kuin pekkä ansiotaso. Nutta niinhän sitä ajattelva ihminen saakin murehtia vähintään puolta maailmaa: muista M'Bokoa!
Viimeksi muokannut urpiainen, 13.10.2011 11:08. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9390
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Työläs torstai

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Kerjäämistä harrastetaan, koska monesti sillä tienaa paremmin kuin satunnaisella työnteolla. Se on myös ammattilaisten hommaa. Sääliä pitää osata herättää, joten kerjäämistä auttaa, jos puuttuu raajoja tai on esimerkiksi kylmä, joten ei ole sattumaa, että kerjäläisellä on huonoja vaatteita ja liian vähän päällä.

Mulla on mielikuva, että kaukomailla, missä kerjääminen kuuluu enemmän kultuuriin sosiaaliturvan puuttuessa ja sitä kautta kerjäläisten välinen kilpailu on suurempaa, amputoisivat terveitäkin ruumiinosia herättääkseen enemmän sääliä. Kyseisen artikkelin lukemisesta on sen verran aikaa, etten pysty lähdettä kaivamaan, joten menee mutuiluna.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16597
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Työläs torstai

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Vagabondo kirjoitti:Kerjäämistä harrastetaan, koska monesti sillä tienaa paremmin kuin satunnaisella työnteolla. Se on myös ammattilaisten hommaa. Sääliä pitää osata herättää, joten kerjäämistä auttaa, jos puuttuu raajoja tai on esimerkiksi kylmä, joten ei ole sattumaa, että kerjäläisellä on huonoja vaatteita ja liian vähän päällä.

Mulla on mielikuva, että kaukomailla, missä kerjääminen kuuluu enemmän kultuuriin sosiaaliturvan puuttuessa ja sitä kautta kerjäläisten välinen kilpailu on suurempaa, amputoisivat terveitäkin ruumiinosia herättääkseen enemmän sääliä. Kyseisen artikkelin lukemisesta on sen verran aikaa, etten pysty lähdettä kaivamaan, joten menee mutuiluna.
Siis on olemassa henkilöitä, jotka ovat niin epätoivoisia, että amputoivat raajojaan saadakaseen edes kerjäämällä vähän paremmin rahaa, jolloin eettis-rationaalinen suhtautuminen tähän on, että?
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Työläs torstai

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

urpiainen kirjoitti:Sä olet vain keski-iän kriisissä poikkeuksellisen nuorena kokenut sen mullistavan tunteen, kun etuoikeutetun parempiosaisen silmät avautuvat maailman todellisuudelle ja lapsenusko mustavalkoisiin talousmalli-yksinkertaistuksiin sortuu monimutkaisen empirian edessä (ns. Holkeri-Ilaskivi syndrooma), eli sä olet toipuva ex-kokoomuslainen .
Muuten varmasti oikein, mutta en ole kuitenkaan ex-kokkari. Sekoomushan on kuitenkin hyvin keskustaoikeistolainen hyvinvointivaltion säilyttäjäpuolue.

Lepomäkeläisiä laissez faireja puoleessa on hyvin vähän. Varmaan sama määrä kuin Sirpa Pietikäisen tapaisia vihervassareita.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Vastaa Viestiin