Presidentinvaalit 2012

Vakavia keskusteluja isoista asioista - tiede, talous, politiikka, uskonto, yhteiskunnalliset asiat. Ei onelinereitä/puzznuzzia.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16736
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Presidentinvaalit 2012

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

masa kirjoitti:http://www.iltasanomat.fi/presidentinva ... 81652.html


Kyseessä on joku erinomainen vaalimainos tai sitten kysessä on silkka tyhmyys.
Viimeaikaisten vaalitulosten valossa sanoisin, että vaihtoehdot eivät ole mitenkään toisensa poissulkevia.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
masa

Re: Presidentinvaalit 2012

Viesti Kirjoittaja masa »

urpiainen kirjoitti: Viimeaikaisten vaalitulosten valossa sanoisin, että vaihtoehdot eivät ole mitenkään toisensa poissulkevia.
Ja tulokset kertovat mitä?

En ole seurannut ensimmäisiäkään panelia, enkä lukenut selostuksia.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Presidentinvaalit 2012

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

En kyllä tajua Niinistön käytöstä. Miksi hän ei nosta eläkettä, joka lain mukaan hänelle kuuluu. Mutta onhan sitä maailmassa muitakin asioita, joita en tajua.

Toisaalta kohtahan hän saa ihan kivaa verotonta liksaa.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16736
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Presidentinvaalit 2012

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

masa kirjoitti:
urpiainen kirjoitti: Viimeaikaisten vaalitulosten valossa sanoisin, että vaihtoehdot eivät ole mitenkään toisensa poissulkevia.
Ja tulokset kertovat mitä?
Että "silkan tyhmyyden" julkituominen voi olla "erinomaista vaalimainontaa", jonka seurauksena voi tulla iso jytky.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14934
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Presidentinvaalit 2012

Viesti Kirjoittaja So Hard »

NuoriDaavid kirjoitti:En kyllä tajua Niinistön käytöstä. Miksi hän ei nosta eläkettä, joka lain mukaan hänelle kuuluu. Mutta onhan sitä maailmassa muitakin asioita, joita en tajua.

Toisaalta kohtahan hän saa ihan kivaa verotonta liksaa.
Voisko taustalla olla sellainen selkäranka, että jos elättää itsensä omalla työllään, ei nosta noita "sopeutumiseläkkeitä."
Universaali disclaimer.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6315
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Presidentinvaalit 2012

Viesti Kirjoittaja exsu »

So Hard kirjoitti:
Voisko taustalla olla sellainen selkäranka, että jos elättää itsensä omalla työllään, ei nosta noita "sopeutumiseläkkeitä."
Herttainen ajatus. En usko hetkeäkään.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Presidentinvaalit 2012

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

So Hard kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:En kyllä tajua Niinistön käytöstä. Miksi hän ei nosta eläkettä, joka lain mukaan hänelle kuuluu. Mutta onhan sitä maailmassa muitakin asioita, joita en tajua.

Toisaalta kohtahan hän saa ihan kivaa verotonta liksaa.
Voisko taustalla olla sellainen selkäranka, että jos elättää itsensä omalla työllään, ei nosta noita "sopeutumiseläkkeitä."
Niin. Joo-o. Mutta onko Niinistö töissä? Mutta eihän sitä rahaa tosiaan ole pakko ottaa vastaan. Hämmentävää.

Mun mielestäni ei ole selkärangatonta ottaa vastaan niitä etuuksia, joita lain mukaan asioanomaiselle kuuluu.

Esim n puolet toimeentulotukeen oikeutetuista ei hae sitä. Mielestäni ei järkevää. Verot kuitenkin peritään kyselemättä.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Presidentinvaalit 2012

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Mun mielestäni on huolestuttavaa, jos poliitikolla oikeasti olisi noin paha moraalikouristus. Mitä se sitten seuraavaksi keksii?
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14934
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Presidentinvaalit 2012

Viesti Kirjoittaja So Hard »

NuoriDaavid kirjoitti:Mun mielestäni on huolestuttavaa, jos poliitikolla oikeasti olisi noin paha moraalikouristus. Mitä se sitten seuraavaksi keksii?
Olisihan se kieltämättä kamalaa jos sopeutumiseläkkeitä vastaan puhunut henkilö vielä tekisi niinkuin saarnaa! Toki on hieno vaalitemppu kun sen aloittaa jo 2009!

http://www.uusisuomi.fi/kotimaa/75547-4 ... a-niinisto

Niinistöhän piti aika tiukkaa kululinjaa puhemiehenä ja kollegat napisivat jo siitä.
Universaali disclaimer.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21482
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Presidentinvaalit 2012

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

urpiainen kirjoitti:kokoomus taas pyrkii latistamaan tiedemaailman yritysten lyhyen tähtäimen koulutustarpeiden täyttäjäksi ja halvaksi tuotekehittelytueksi.
Tuon aika yksisilmäinen näkökulma. Kokoomus haluaisi kyllä karsia kuluja monista paikoista ja lisätä yritysyhteistyön määrää varsinkin yritysvihamielisessä yliopistomaailmassa. Yliopistotutkimuksen vaikutukset yritysten innovaatiohin ovat kuitenkin niin aukottomasti todistettu, että kokoomuksesta tuskin löytyy laajempaa halua leikata tasokasta perustutkimusta.

Mielestäni kokoomuksen toimet ovat systemaattisesti kohdistuneet siihen, että tiedemaailman perustutkimus poikisi mahdollisimman paljon toimintaa yritysmaailmaan. Yliopistomaailman laajempi hyödyntäminen soveltavassa tutkimuksessa olisi typerää, koska asiakastuntemus kuitenkin on firmoilla. Yliopistojen henkilöstön toimiminen yrityspuolella ja mahdollisesti spin-offien perustaminen on paljon fiksumpi tapa hyödyntää yliopistotutkimusta.

Sitä paitsi huippututkimuksen eräs merkittävimpiä tehtäviä on lisätä absorptiokykyä, jolloin olisi oikeastaan tavoitteiden vastaista lisätä yliopiston ohjausta ja heikentää henkilöiden hakautumista yliopistotutkimuksen pariin. On ihan todistettu juttu, että yliopistot toimivat portaaleina globaaliin tiedemaailmaan. Homma siis toimii niin, että innokas tutkija nysvää yliopistolla ihan omia juttujaan. Sitten jonkinlaisessa yritysyhteistyökuviossa, joka voi olla vaikka dippatyö, löydetään linkki globaalin tieteen ja yrityksen tarpeiden välille. Tämä sitten poikii patentteja, joista työstetään yrityksen toimesta innovaatioita.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16736
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Presidentinvaalit 2012

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

sivustahuutaja kirjoitti:
urpiainen kirjoitti:kokoomus taas pyrkii latistamaan tiedemaailman yritysten lyhyen tähtäimen koulutustarpeiden täyttäjäksi ja halvaksi tuotekehittelytueksi.
Tuon aika yksisilmäinen näkökulma.
Mitä, meinaatko sä, ettei mun yhden lauseen provokiteytys muka kykene huomioimaan kaikkia monimutkaisen asian aspekteja? Toisaalta, minusta itse syyllistyt tässä kokoomusfanituksessasi projisoimaan kokoomuksen tosiasialliseen tiedepolitiikkaan omia toiveitasi.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21482
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Presidentinvaalit 2012

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

urpiainen kirjoitti:Mitä, meinaatko sä, ettei mun yhden lauseen provokiteytys muka kykene huomioimaan kaikkia monimutkaisen asian aspekteja?
En tiennyt tuota provoksi. Joku yritysvihamielinen yliopistotutkija olisi voinut lohkaista tuon tosissaan.
urpiainen kirjoitti: Toisaalta, minusta itse syyllistyt tässä kokoomusfanituksessasi projisoimaan kokoomuksen tosiasialliseen tiedepolitiikkaan omia toiveitasi.
Kokkareiden riveissä on paljon konservatiiveja, joille tiedepolitiikan nyanssit ovat vieraita. Lisäksi kaikki poliitikot ajavat paljon etupolitiikkaa. Ymmärtämättömyys ja omien intressien ajaminen on kuitenkin universaali ilmiö poliitikkojen keskuudessa, eli pyrin tarkastelmaan miten noiden ulkopuolella toimitaan. Mielestäni kokoomuksen tiedopolitiikka puutteistaan huolimatta tähtää innovaatioiden kautta tapahtuvaan hyvinvoinnin kasvuun. Innovaatiothan vastaavat kahta kolmasosaa hyvinvoinnin lisääntymisestä.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16736
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Presidentinvaalit 2012

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

^ No kyllä ainakin minusta näyttää pikemminkin siltä, että peruskokoomuslainen kanta on se, että korkeakoulutus pitää sovittaa vastaamaan elinkeinoelämän tunnistettuja tarpeita, kun taas innovaatioteoreettisesta näkökulmasta korkeakoulutus pitää tietysti valjastaa palvelemaan tarpeita, joita elinkeinoelämä ei vielä osaa edes arvata tulevaisuudessa omaavansa. Innovaatioteoreettisesti voisi ajatella, että Suomen yliopistojen pitäisi kilpailla johtavien länsimaisten yliopistojen kanssa; peruskokoomuslaisella ohjelmalla viiteryhmäksi on tulossa pikemminkin Intian teknilliset korkeakoulut, mitään niiltä pois ottamatta.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21482
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Presidentinvaalit 2012

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

urpiainen kirjoitti:^ No kyllä ainakin minusta näyttää pikemminkin siltä, että peruskokoomuslainen kanta on se, että korkeakoulutus pitää sovittaa vastaamaan elinkeinoelämän tunnistettuja tarpeita, kun taas innovaatioteoreettisesta näkökulmasta korkeakoulutus pitää tietysti valjastaa palvelemaan tarpeita, joita elinkeinoelämä ei vielä osaa edes arvata tulevaisuudessa omaavansa.
Minusta kanta on pikemminkin, että tunnistetut tarpeet pitää huomioida. Kenelläkään sen sijaan ei ole kristallipalloa, joten on ihan turha keskuskomitean toimesta pohtia tulevaa. Antaa markkinoiden hoitaa innovaatiot ja yliopistomaailman tutkimus. Kyllä se tiedeyhteisö keskittyy oleelliseen kun raha jaetaan tulosten mukaan.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16736
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Presidentinvaalit 2012

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Presidentinvaalit 2012

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Sale oli eilisessä Ylen tentissä hyvä.

Tänään kaikki 8 ehdokasta tentissä Ylellä.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14944
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Presidentinvaalit 2012

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Mä en välillä ymmärrä itseäni. Sale oli alunperin mun ainoa varteenotettava ehdokas, mutta olen lämmennyt myös Haavistolle sittemmin. En uskalla pureutua syvemmin mistä moinen kiinnostus puppelivihreään kumpuaa, lopputulos kun voi olla herkälle mielelle tuhoisa.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Presidentinvaalit 2012

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Ylermi Ylihankala kirjoitti:Mä en välillä ymmärrä itseäni. Sale oli alunperin mun ainoa varteenotettava ehdokas, mutta olen lämmennyt myös Haavistolle sittemmin. En uskalla pureutua syvemmin mistä moinen kiinnostus puppelivihreään kumpuaa, lopputulos kun voi olla herkälle mielelle tuhoisa.
Haavisto on esiintynyt hyvin ja jos en äänestäisi Salea, äänestäisin Haavistoa (tai Pavea).
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14944
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Presidentinvaalit 2012

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Haavisto on hyväkäytöksinen, miellyttävä ja hyvä puhumaan. Ja fiksu.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14934
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Presidentinvaalit 2012

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Ylermi Ylihankala kirjoitti:Haavisto on hyväkäytöksinen, miellyttävä ja hyvä puhumaan. Ja fiksu.
Kasvissyönnin ja homppeliuden voisi niellä, mutta edustusvaimona maailmalla herraa itseä puolta nuorempi latinokampaaja on vaan vähän liikaa. Edustusfiguurihan presidentti kuitenkin on. Toki Haavistosta voisi kasvaa suurikin arvojohtaja - myös Hitler oli kasvissyöjä!
Universaali disclaimer.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14944
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Presidentinvaalit 2012

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

So Hard kirjoitti:Kasvissyönnin ja homppeliuden voisi niellä, mutta edustusvaimona maailmalla itseä puolta nuorempi latinokampaaja on vaan vähän liikaa.
Nimenomaan. Tässä se minunkin pullonkaula seisoo. Jään pohtimaan, miten moiseen puolisoon suhtaudutaan muualla, lähinnä muissa kuin vapaamielisissä länsimaissa. Tällä hetkellä olen sitä mieltä, että on ehkä parempi, kun ei ota riskiä.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16736
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Presidentinvaalit 2012

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Ylermi Ylihankala kirjoitti:
So Hard kirjoitti:Kasvissyönnin ja homppeliuden voisi niellä, mutta edustusvaimona maailmalla itseä puolta nuorempi latinokampaaja on vaan vähän liikaa.
Nimenomaan. Tässä se minunkin pullonkaula seisoo. Jään pohtimaan, miten moiseen puolisoon suhtaudutaan muualla, lähinnä muissa kuin vapaamielisissä länsimaissa. Tällä hetkellä olen sitä mieltä, että on ehkä parempi, kun ei ota riskiä.
Oletteko te kaikki nämä vuodet vaan huijanneet minua Kitinässä, ja todellisuudessa ole kalapuikkoviiksisiä isäntämiehiä Peräseinäjoelta?
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
prosessi
Kitinän uhri
Viestit: 716
Liittynyt: 13.11.2010 14:05

Re: Presidentinvaalit 2012

Viesti Kirjoittaja prosessi »

Ylermi Ylihankala kirjoitti:
So Hard kirjoitti:Kasvissyönnin ja homppeliuden voisi niellä, mutta edustusvaimona maailmalla itseä puolta nuorempi latinokampaaja on vaan vähän liikaa.
Nimenomaan. Tässä se minunkin pullonkaula seisoo. Jään pohtimaan, miten moiseen puolisoon suhtaudutaan muualla, lähinnä muissa kuin vapaamielisissä länsimaissa. Tällä hetkellä olen sitä mieltä, että on ehkä parempi, kun ei ota riskiä.
En usko, että kumppaniin maailmalla kiinnitettäisiin ollenkaan huomiota, todennäköisesti aika harva viitsisi perehtyä sillä tarkkuudella aiheeseen, että kumppania edes tajuttaisiin pitää kumppanina. Kuviteltaisiin joksikin avustajaksi. Mitäänsanomaton latinokampaaja on varmasti tässä yhteydessä parempi kuin mitä joku Tom of Finland presidentin kumppanina olisi. Ja toisaalta, jos kumppani noteerattaisiin kumppaniksi ja aiheesta nousisi äläkkä, olisi se lähinnä mielenkiintoista. Suomi lakkaisi olemasta pieni ja mitäänsanomaton Euroopan reunavaltio ja muuttuisi eksoottisen liberaaliksi kummajaiseksi, jonkinlaiseksi Australian pohjoiseksi pikkuveljeksi.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16736
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Presidentinvaalit 2012

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

NuoriDaavid kirjoitti:tai Pavea
Vaikka EU on kansan syvien rivien mielissä tietysti aika huonossa huudossa näinä aikoina, niin jotenkin olen taipuvainen varovasti symppaamaan sen kannan kanssa, että (i) suhteet Venäjän johtoon kuuluvat jatkossakin pressan keskeiseen toimenkuvaan ja (ii) pressana olisi näin ollen hyvä olla joku, joka on varaukseton länsi-eurooppalainen EU-henkilö. Suomen on näyttävä Venäjän suuntaan elimellisenä osana Länsi-Eurooppaa; kekkoslaisten bilateraalisten puliveivausten aika on ohi. Paveen tämä osuu siinäkin mielessä poikkeuksellisen tanakasti, että vaikka kai vanhoista synneistä pitäisi joskus armahtaa, niin siinä missä Kitinässäkin syytetään historiallisista faktoista vähät välittäen, ideologisen tuskan parahduksen vallassa, demareita ja Neuvostoliiton kaatumisen jälkeen aikuistuneita vasemmistoliittolaisia Neuvostoliiton myötäilijöiksi ja maanpettureiksi, niin Paven maanpetoksellisesta toiminnasta on kiistatonta näyttöä: Eikö Ahti Karjalaisen jäämistöstä löytynyt Paven kirje, jossa tämä selosti järjestäneensä asiat Vladimirovin kanssa niin, että tarvittaessa Suomen ja NL:n suhteet kiristyvät hetkessä hälyttäviksi lauetakseen sitten siihen, että Karjalainen matkustaa Moskovaan neuvottelemaan? Jonkinlainen 80-luvun toisinto noottikriisistä, siis. Joka tapauksessa, Pavesta ainakin tiedämme, että hän on valmis hyvin erikoiseen toimintaan diktatuurin kanssa ajaessaan omia sisäpoliittiisia intressejään.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Presidentinvaalit 2012

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

^No Pave on tietysti machiavellimainen juonittelija Jumalan armosta, mutta kun se on niin hyvä tyyppi!
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.