Presidentinvaalit 2012

Vakavia keskusteluja isoista asioista - tiede, talous, politiikka, uskonto, yhteiskunnalliset asiat. Ei onelinereitä/puzznuzzia.
masa

Re: Presidentinvaalit 2012

Viesti Kirjoittaja masa »

EveryWoman kirjoitti:Missäs pressa niitä tutkintotodistuksia esittelee

Samalla logiikalla Hakkarainen ja Lisäätähänjokumissi sopivat eduskuntaan.


Käsittämätöntä kuvitella että joku fruitcake sopisi Putinin neuvottelupöytään paremmin kuin Niinistö.
Avatar
Haemaeraemies
Kitisijä
Viestit: 3886
Liittynyt: 14.08.2005 18:34

Re: Presidentinvaalit 2012

Viesti Kirjoittaja Haemaeraemies »

masa kirjoitti:
EveryWoman kirjoitti:Missäs pressa niitä tutkintotodistuksia esittelee

Samalla logiikalla Hakkarainen ja Lisäätähänjokumissi sopivat eduskuntaan.
Hienosti ohitit faktan että Haavisto tosiaan on veivannut rauhanhommia tosi pahoissa paikoissa, ja useissa rooleissa, ja semmoista hommaa ei tehdä menestyksekkäästi jos ei ole jotain diplomaatin taitoja.

Totta että presidentille on suotava korkeakoulu-tutkinto, mutta niin, kyllä tuollaiset ansiot voi laskea olevan jo jotain.
Good human, but sometimes if needed, a bad citizen.
EveryWoman
Kitisijä
Viestit: 5729
Liittynyt: 15.08.2005 21:45

Re: Presidentinvaalit 2012

Viesti Kirjoittaja EveryWoman »

So Hard kirjoitti:
EveryWoman kirjoitti:Haavisto on todistetusti etevä diplomaatti olematta tippaakaan nössö. Tällainen on jo sinänsä niin harvinaista, että pidän todennäköisenä ettei toista vastaavan kaliiberin lahjakkuutta tule ehdokkaaksi enää omana elinaikanani.
Ahtisaari, Rehn, Holkeri? Mun äänestysiässä on tullut jo useampi etevä diplomaatti ehdolle.
Mä uskon, että Haavisto on vielä vähän näitä etevämpi; sellainen poikkeuksellisen etevä. Mutta se on vain aavistus, henk. koht. mielipiteeni, enkä rupea jankkaamaan millä perusteella näin arvelen. Joka tapauksessa aivan kirkkaasti etevin nyt tarjolla olevista ehdokkaista.

Lisäksi vielä plussaa siitä, että Haavisto ei leimallisesti enää edusta suurten ikäluokkien maailmankatsomusta, vaan tajuaa jotain myös nykymaailman menosta.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14934
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Presidentinvaalit 2012

Viesti Kirjoittaja So Hard »

EveryWoman kirjoitti:Niinistö (joka on muuten koulutukseltaan kandi; ei mikään huippumeriitti sekään)
Tuota, oikeustieteen kandidaatti on ylempi korkeakoulututkinto. Se, että nykyään valmistutaan OTK:n sijaan suoraan OTM:ksi ei ole muutos tutkinnon tasossa vaan nimitys on muutettu EU-tutkintojen vastaavuussyistä. Valmistuin aikanaan itse kandiksi jolla on oikeus käyttää maisterin arvonimeä. Aiemmin sen maisterin arvonimen käyttö piti erikseen parilla sadalla ostaa.

Onhan se ylempi korkeakoulututkinto kuitenkin vähän eri asia kuin lukion paperit.
Universaali disclaimer.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14934
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Presidentinvaalit 2012

Viesti Kirjoittaja So Hard »

EveryWoman kirjoitti:Mä uskon, että Haavisto on vielä vähän näitä etevämpi; sellainen poikkeuksellisen etevä. Mutta se on vain aavistus, henk. koht. mielipiteeni, enkä rupea jankkaamaan millä perusteella näin arvelen.
Ei sitten muuta kuin Nobel-ehdokkuuksia odottelemaan. (Argumentaatiosi kieltämättä alkaa kuulostaa uskonnolta.)
Universaali disclaimer.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21482
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Presidentinvaalit 2012

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

NuoriDaavid kirjoitti:
sivustahuutaja kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:No ei kait Halonen voi olla sateenkaarisymboli, kun (jos) on kaapissa!
SETA:n puheenjohtaja!?
Mun mielestäni ihan rehellisesti tuo ei kerro henkilön seksuaalisesta suuntautumisesta mitään varmaa.
Sinun logiikallasi sateenkaari on homo, koska homojen symboolin pitää olla homo? Symboli on symboli, eikä välttämättä 1:1 edustamansa kanssa.
EveryWoman
Kitisijä
Viestit: 5729
Liittynyt: 15.08.2005 21:45

Re: Presidentinvaalit 2012

Viesti Kirjoittaja EveryWoman »

masa kirjoitti:
EveryWoman kirjoitti:Missäs pressa niitä tutkintotodistuksia esittelee
Samalla logiikalla Hakkarainen ja Lisäätähänjokumissi sopivat eduskuntaan.
Ei tutkintotodistuksen puute ole este eduskuntaan sopimiselle, jos meriittejä ja osaamista muuten on. Tutkinto on väline tiettyjen juttujen saavuttamiseksi. Jotkut saavuttavat paljon myös ilman tutkintoa; se on varmasti hankalampaa, ja siksikin tällaiset saavutukset painavat paljon.
Käsittämätöntä kuvitella että joku fruitcake sopisi Putinin neuvottelupöytään paremmin kuin Niinistö.
Ei "joku fruitcake", vaan Haavisto. Haavistolle homous ei mitä ilmeisimmin ole minkäänlainen ongelma diplomaattisissa tehtävissä. Monelle muulle se voisi olla.
EveryWoman
Kitisijä
Viestit: 5729
Liittynyt: 15.08.2005 21:45

Re: Presidentinvaalit 2012

Viesti Kirjoittaja EveryWoman »

So Hard kirjoitti:Tuota, oikeustieteen kandidaatti on ylempi korkeakoulututkinto. Se, että nykyään valmistutaan OTK:n sijaan suoraan OTM:ksi ei ole muutos tutkinnon tasossa vaan nimitys on muutettu EU-tutkintojen vastaavuussyistä. Valmistuin aikanaan itse kandiksi jolla on oikeus käyttää maisterin arvonimeä. Aiemmin sen maisterin arvonimen käyttö piti erikseen parilla sadalla ostaa.
Asia selvä.
EveryWoman
Kitisijä
Viestit: 5729
Liittynyt: 15.08.2005 21:45

Re: Presidentinvaalit 2012

Viesti Kirjoittaja EveryWoman »

Vesper kirjoitti:^^ Ootteks te noin pöljiä?
Muakin kieltämättä hieman yllättää tämä monien kykenemättömyys suhtautua homoihin samoin kuin muihinkin ihmisiin suhtaudutaan. Ts. kyselyikämäinen kiinnostus asioihin, jotka olisi luullut monen käyneen itsensä kanssa läpi jo ajat sitten.

No, parempi myöhään kuin ei laisinkaan.
EveryWoman
Kitisijä
Viestit: 5729
Liittynyt: 15.08.2005 21:45

Re: Presidentinvaalit 2012

Viesti Kirjoittaja EveryWoman »

sivustahuutaja kirjoitti:
EveryWoman kirjoitti:Piditkö muka Halosta jossain vaiheessa jotenkin uskottavana ulkopolitiikan sillanrakentajana?
Kyllä Halosesta jotain tuollaista odotettiin ekan kautensa alussa. Tai pikemminkin odtettiin hänen symboliarvonsa kantavan, mikäli toiminta on edes perusvarmaa pressailua. Jokin Halosessa ilmeisesti miellytti kansaa kun hänet kerran uudelleen valittiin.
Mä kysyin mitä SÄ ajattelet. Miten voit puhua Haavistosta ja Halosesta edes samana päivänä? Itse en olisi mistään hinnasta pystynyt äänestämään Halosta, koska pidin selvänä ettei hän persoonallisuutensa puolesta lainkaan sovi presidentiksi. Niinistö olisi sopinut paljon, paljon paremmin.

Halonen valittiin oikeiston vastustamisen vuoksi (ja jotkut varmaan jonkun ihme sukupuolikiintiöajattelun vuoksi); ei siksi että hänestä olisi kauheasti tykätty. Ts. ihmiset eivät äänestä ehdokasta, joka sopii pressaksi parhaiten, vaan oman puolueensa ehdokasta tai suosituimmista ehdokkaista sitä, jonka puolue on vähiten vastenmielinen. Ei näin, ihmiset!
masa

Re: Presidentinvaalit 2012

Viesti Kirjoittaja masa »

EveryWoman kirjoitti:Haavistolle homous ei mitä ilmeisimmin ole minkäänlainen ongelma diplomaattisissa tehtävissä. Monelle muulle se voisi olla.
Täsmälleen näin. En usko että homopressa on kovin kovaa valuuttaa Suomen nykyisten kauppakumppaneiden pöydissä.

Veikkaa että se ei saisi edes audienssia Venäjälle.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14944
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Presidentinvaalit 2012

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Kriittinen suhtautuminen siihen, mitä muut (kuin länsimaat) ajattelevat homopressasta on kyllä eri asia kuin homovastaisuus. Ei pidä sokaistua ja rakastua erilaisuuteen vain siksi, että se jossain tapauksessa oikein käsiteltynä edesauttaa suvaitsevamman maailmankuvan leviämistä. Mielestäni on pelkästään järkevää olla edes vähän kriittiinen, mitä tulee pressan homouteen.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
EveryWoman
Kitisijä
Viestit: 5729
Liittynyt: 15.08.2005 21:45

Re: Presidentinvaalit 2012

Viesti Kirjoittaja EveryWoman »

masa kirjoitti:
EveryWoman kirjoitti:Haavistolle homous ei mitä ilmeisimmin ole minkäänlainen ongelma diplomaattisissa tehtävissä. Monelle muulle se voisi olla.
Täsmälleen näin. En usko että homopressa on kovin kovaa valuuttaa Suomen nykyisten kauppakumppaneiden pöydissä.
Ei. Vaan Haavisto osaa asennoitua ja käyttäytyä siten, että homoutensa ei ole ongelma neuvotteluissa. Joku toinen ei ehkä osaisi. Siksi homous ei ole argumentti suuntaan eikä toiseen, vaan kokonaisuus ratkaisee.
Veikkaa että se ei saisi edes audienssia Venäjälle.
No voi höpsis! Kaveri on menestyksellä toiminut mm. Saudi-Arabiassa, jota itse ainakin pidän paljon Venäjää pahempana ympäristönä homoille, ja ollut esim. Etelä-Sudanin itsenäistymisjuhlien kutsuvieraiden joukossa. Ja tämä siis aikana, jolloin hän ei ole ollut mikään valtionpäämies, joten kutsumatta jättämisestä ei olisi tullut mitään valtioiden välistä ongelmaa. Ovat siis ihan omasta tahdostaan hänet kutsuneet.

Aika pirun painavat perusteet olisi oltava, jotta Suomen presidentti ei voisi vierailla Venäjällä, ja sellaisia (uskottavia) perusteita nyt ei vaan ole. Ei valtioiden välisissä diplomatiakuvioissa ole varaa olla noin lapsellisia.

Ajatteletko sä muuten tosissasi, että esim. Putin ei voisi pitää ketään homoa hyvänä tyyppinä? Onko sulla itselläsi yhtään homokaveria? Jos Putinin meininkejä seuraa ja vertaa Haaviston tarinoihin mm. kouluajoiltaan, niin oletan että yhteinen sävel löytyy kyllä paljon helpommin kuin Halosen kanssa.

Puhutaanko ennemmin siitä, kuinka Halonen ei saanut kutsua Jenkkeihin? Haavisto olisi sielläkin kuin kala vedessä. Onko se oikeasti jotenkin uutta tietoa täällä, että jonkun osapuolen seksuaalinen suuntautuminen on noin suurissa ympyröissä ihan täysi sivuseikka? Persoonallisuus ja diplomatiataidot ratkaisevat. Edit: Niin, ja olemassaolevat suhteet tietty.
Viimeksi muokannut EveryWoman, 19.01.2012 18:24. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11450
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Presidentinvaalit 2012

Viesti Kirjoittaja Vesper »

EveryWoman kirjoitti:Ajatteletko sä muuten tosissasi, että esim. Putin ei voisi pitää ketään homoa hyvänä tyyppinä?
Ei tietenkään koska LSVH.

Voi pojat.
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Presidentinvaalit 2012

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

sivustahuutaja kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:
sivustahuutaja kirjoitti:
SETA:n puheenjohtaja!?
Mun mielestäni ihan rehellisesti tuo ei kerro henkilön seksuaalisesta suuntautumisesta mitään varmaa.
Sinun logiikallasi sateenkaari on homo, koska homojen symboolin pitää olla homo? Symboli on symboli, eikä välttämättä 1:1 edustamansa kanssa.
Ok. Mä uskon, että suurin osa Halosen äänestäjistä ekalla kaudella ei äänestänyt homosymbolia, vaan naista ja/tai demaria.

Toiselle kaudelle uudelleen pyrkiessä istuvan presidentin pitäisi töpeksiä valtavasti, jotta ei tulisi valituksi.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 6253
Liittynyt: 17.02.2011 13:04

Re: Presidentinvaalit 2012

Viesti Kirjoittaja elco »

masa kirjoitti: Veikkaa että se ei saisi edes audienssia Venäjälle.
Saapas, mutta se on vaan paidattoman Putinin juoni vääntää skuukkelilta salamavalojen välähdellessä nenän niskaan.
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Presidentinvaalit 2012

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

elco kirjoitti:
masa kirjoitti: Veikkaa että se ei saisi edes audienssia Venäjälle.
Saapas, mutta se on vaan paidattoman Putinin juoni vääntää skuukkelilta salamavalojen välähdellessä nenän niskaan.
No mun mielestä illan kuluessa voi tapahtua ihan jotain muuta, kun Putin ryhtyy esittelemään Pekalle treenattua vartaloaan..
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 6253
Liittynyt: 17.02.2011 13:04

Re: Presidentinvaalit 2012

Viesti Kirjoittaja elco »

EveryWoman kirjoitti:
So Hard kirjoitti: Ahtisaari, Rehn, Holkeri? Mun äänestysiässä on tullut jo useampi etevä diplomaatti ehdolle.
Mä uskon, että Haavisto on vielä vähän näitä etevämpi; sellainen poikkeuksellisen etevä.
Sääli ettei ulkoasianministeriön erikoistilannepakki Kimmo Kiljunen ole ehdolla! Enkä ymmärrä miksei, koska ei sillä nyt huonommin voisi mennä kuin Lipposella.

Vanha vitsihän on, että jos kaksi longhaul-lentskaa törmää ilmassa niin molempien hylyistä kömpii ulos kansainvälisellä konfrenssimatkalla oleva Kiljunen.
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21482
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Presidentinvaalit 2012

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

NuoriDaavid kirjoitti:Ok. Mä uskon, että suurin osa Halosen äänestäjistä ekalla kaudella ei äänestänyt homosymbolia, vaan naista ja/tai demaria.
Halonenhan oli tietenkin ensisijaisesti naissymboli, mutta vituiksi meni silti. Miksi homosymboli hoitaisi ulkosuhteet yhtään paremmin? Nää symbolit on jo katottu ja suomi tarvitsee ihan perus leipätyötä tekevän pressan.
EveryWoman
Kitisijä
Viestit: 5729
Liittynyt: 15.08.2005 21:45

Re: Presidentinvaalit 2012

Viesti Kirjoittaja EveryWoman »

sivustahuutaja kirjoitti:Halonenhan oli tietenkin ensisijaisesti naissymboli, mutta vituiksi meni silti. Miksi homosymboli hoitaisi ulkosuhteet yhtään paremmin? Nää symbolit on jo katottu ja suomi tarvitsee ihan perus leipätyötä tekevän pressan.
Nimen-omaan, eli Pekka Haaviston. Tunkekaa ne symbolit vaikka hanuriinne, jos anaaliseksi noin pakkomielteisesti kiehtoo, ja herätkää nykyaikaan.
EveryWoman
Kitisijä
Viestit: 5729
Liittynyt: 15.08.2005 21:45

Re: Presidentinvaalit 2012

Viesti Kirjoittaja EveryWoman »

Kai täällä kuitenkin tiedettiin, että Haavisto on arvioitu 40 asiantuntijan taholta kansainvälisesti vaikutusvaltaisemmaksi henkilöksi kuin kaksi kautta istunut presidentti Halonen?

Kymmenen parhaan joukossa ei ketään toista ehdokasta; Lipponen kahdestoista.
EveryWoman
Kitisijä
Viestit: 5729
Liittynyt: 15.08.2005 21:45

Re: Presidentinvaalit 2012

Viesti Kirjoittaja EveryWoman »

elco kirjoitti:Kiljunen.
reps
masa

Re: Presidentinvaalit 2012

Viesti Kirjoittaja masa »

EveryWoman kirjoitti: Ajatteletko sä muuten tosissasi, että esim. Putin ei voisi pitää ketään homoa hyvänä tyyppinä? .
Kyllä ja juurikin niin. Maa joka ei hyväksy edes pridekulkueita, ei ota avosylin vastaan homopressaaa.
EveryWoman kirjoitti: Onko sulla itselläsi yhtään homokaveria?
Tää on näköjään sama juttu kuin rasimiskeskusteluissa. Vaikka näkisit minkä seikan olevan jomman kumman haaran ongelmana, olet suvaitsematon ja ymmärtämätön sateenkaarirasisti. Aina ja ikuisesti.

Minä en vaan usko että homopressa on paras käyntikortti maallemme tässä nykyisessä tilanteessa. Eikö se riitä?
EveryWoman kirjoitti: Puhutaanko ennemmin siitä, kuinka Halonen ei saanut kutsua Jenkkeihin?
Sama sakki joka äänesti Halosen valtaan, ovat nyt äänestämässä Pekkaa. Virheestä ei siis opittu yhtään mitään.
Viimeksi muokannut masa, 19.01.2012 22:34. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
EveryWoman
Kitisijä
Viestit: 5729
Liittynyt: 15.08.2005 21:45

Re: Presidentinvaalit 2012

Viesti Kirjoittaja EveryWoman »

masa kirjoitti:Maa joka jyrää armeijan voimin pridekulkueita, ei ota avosylin vastaan homopressaaa.
Joudun vielä uudelleen kysymään: uskotko sä siis aivan täysin tosissasi tähän?
Minä en vaan usko että homopressa on paras käyntikortti maallemme tässä nykyisessä tilanteessa. Eikö se riitä?
Mä vaan ihmettelen sitä, että homous sun silmissä ohittaa aivan kaiken muun (persoonallisuuden, kokemuksen, lahjakkuuden, asenteen, motivaation jne.). Ja ilmeisesti tästä syystä kuvittelet, että asia olisi mm. Venäjän pääministerille/presidentillekin niin vaikea, että hän olisi valmis tekemään Eurooppa-poliittisen itsemurhan ihan vain jotta ei tarvitsisi homoa kutsua kylään.

Jos mun pitäisi valita pressaksi henkilö a tai henkilö b, ja tietäisin heistä ainoastaan sen, että a on hetero ja b homo, niin valitsisin a:n. Mutta kun tiedossa on suuri määrä hyvin paljon olennaisempiakin asioita, niin pidän hyvin outona että jonkun mielessä se homous voi saada näin megalomaaniset mittasuhteet.
EveryWoman kirjoitti: Puhutaanko ennemmin siitä, kuinka Halonen ei saanut kutsua Jenkkeihin?
Sama sakki joka äänesti Halosen valtaan, ovat nyt äänestämässä Pekkaa. Virheestä ei siis opittu yhtään mitään.
Meillä on tuttavapiirissä ainakin tukku viimeksi Niinistöä äänestäneitä, jotka nyt äänestävät ilman muuta Haavistoa.
masa

Re: Presidentinvaalit 2012

Viesti Kirjoittaja masa »

EveryWoman kirjoitti: Joudun vielä uudelleen kysymään: uskotko sä siis aivan täysin tosissasi tähän?
Kyllä.

Kysytään toisin. Kumpiako on maailmassa enemmän. Kaltaisiani sateenkaarirasisteja vai kaltaisiasi sateenkaarihöpönassuja? Meinaan vaan että kumpiko vastaanotto on homopressalle todennäköisempi?
Mä vaan ihmettelen sitä, että homous sun silmissä ohittaa aivan kaiken muun (persoonallisuuden, kokemuksen, lahjakkuuden, asenteen, motivaation jne.). Ja ilmeisesti tästä syystä kuvittelet, että asia olisi mm. Venäjän pääministerille/presidentillekin niin vaikea, että hän olisi valmis tekemään Eurooppa-poliittisen itsemurhan ihan vain jotta ei tarvitsisi homoa kutsua kylään.

Ei vaan Niiinistö ohittaa Haaviston.

Tosin Haaviston huonoksi puoleksi lasken homouden ja latinon toyboyn, jotka mahdollisilla valtiovirailuilla saisivat aikaan niin pahan häpeän tunteen etten ikinä voisi olla mitenkään ylpeä maamme keulakuvasta. Ja minä haluan olla ylpeä presidentistämme viimesten katastrofikausien jälkeen.


EveryWoman kirjoitti:
Jos mun pitäisi valita pressaksi henkilö a tai henkilö b, ja tietäisin heistä ainoastaan sen, että a on hetero ja b homo, niin valitsisin a:n. Mutta kun tiedossa on suuri määrä hyvin paljon olennaisempiakin asioita, niin pidän hyvin outona että jonkun mielessä se homous voi saada näin megalomaaniset mittasuhteet..
Minä valitsen sen henkilön joka mielestäni on paras luotsaamaan Suomen historiansa suurimmasta talouskriisista ja lamasta ohitse. Haavisto ei ole lähelläkään sitä henkilöä.
EveryWoman kirjoitti: Meillä on tuttavapiirissä ainakin tukku viimeksi Niinistöä äänestäneitä, jotka nyt äänestävät ilman muuta Haavistoa.
Heikot sortuu elon tiellä.