Presidentinvaalit 2012

Vakavia keskusteluja isoista asioista - tiede, talous, politiikka, uskonto, yhteiskunnalliset asiat. Ei onelinereitä/puzznuzzia.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14945
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Presidentinvaalit 2012

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Vagabondo kirjoitti:luksusasunto.
...huippumalli, tv-tähti jne.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Riemumieli
Kitisijä
Viestit: 6023
Liittynyt: 20.08.2005 23:12
Paikkakunta: Vantaa

Re: Presidentinvaalit 2012

Viesti Kirjoittaja Riemumieli »

Miksi Haavisto on koko kansan edustaja? Vihervasemmistoterrorismi ei kostuta minun simpukkaani, en pidä poliittisista broilereista, koulujen kesken jääminen ei herätä innostuntani, sivarius ei saa minulta kunnioitusta, teinin pokaaminen kehitysmaasta ei sekään.
Paras päivä ikinä.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9493
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Presidentinvaalit 2012

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Ylermi Ylihankala kirjoitti:
Vagabondo kirjoitti:luksusasunto.
...huippumalli, tv-tähti jne.
Jäikö mulla taas lauseeseen tulkinnanvaraa tai jotain, kun en ymmärrä vastausta.

Tarkoitin:

Toimittajan mielestä automaattisesti luksustalo, vaikka yleensä on kyseessä ihan normaali hieman uudempi alueen hintatason mukainen perusmateriaalein tehty rakennus.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Presidentinvaalit 2012

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Vagabondo kirjoitti:
Ylermi Ylihankala kirjoitti:
Vagabondo kirjoitti:luksusasunto.
...huippumalli, tv-tähti jne.
Jäikö mulla taas lauseeseen tulkinnanvaraa tai jotain, kun en ymmärrä vastausta.

Tarkoitin:

Toimittajan mielestä automaattisesti luksustalo, vaikka yleensä on kyseessä ihan normaali hieman uudempi alueen hintatason mukainen perusmateriaalein tehty rakennus.
Ylermi tarkoittaa, että paskalehdissä nyt jokainen malli on huippumalli, jokainen tv:ssä esiintyvä on tv-tähti jne eli toki jokainen omakotitalo on luksustalo.

Ja tietysti hinnan perusteellahan yli puolen miljoonan talot ovat pks:n ulkopuolella aika pakostakin luksustaloja.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9493
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Presidentinvaalit 2012

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

NuoriDaavid kirjoitti: Ylermi tarkoittaa, että paskalehdissä nyt jokainen malli on huippumalli, jokainen tv:ssä esiintyvä on tv-tähti jne eli toki jokainen omakotitalo on luksustalo.
:sir:

Vika siis ymmärryksessä.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16738
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Presidentinvaalit 2012

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

No on tuossa Vagabondon ja Daven reaktiossa kuitenkin pikkuisen sellaista Espoo-sokeutta: Sale ja Hauki kuitenkin ylittävät suomalaisten keskimääräisen asumisväljyyden yli sadalla prosentilla.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14934
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Presidentinvaalit 2012

Viesti Kirjoittaja So Hard »

urpiainen kirjoitti:No on tuossa Vagabondon ja Daven reaktiossa kuitenkin pikkuisen sellaista Espoo-sokeutta: Sale ja Hauki kuitenkin ylittävät suomalaisten keskimääräisen asumisväljyyden yli sadalla prosentilla.
Eihän Dave varmaan koe itsekään asuvansa mitenkään luksuksesti vaan ihan tavallisessa lääkärisavimajassa.
Universaali disclaimer.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9493
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Presidentinvaalit 2012

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

urpiainen kirjoitti:No on tuossa Vagabondon ja Daven reaktiossa kuitenkin pikkuisen sellaista Espoo-sokeutta: Sale ja Hauki kuitenkin ylittävät suomalaisten keskimääräisen asumisväljyyden yli sadalla prosentilla.
Ei se, että yllättävän suuri osa Suomalaisista asuu kerrostalossa verrattuna esim. Belgiaan, muuta perusomakotitaloa mitenkään. Tekstistä päätellen Sale ei edes asu omakotitalossa vaan paritalossa tai jossain muussa vastaavassa viritelmässä.

Suurinpiirtein saman kokoinen paritalonpuolikas Laaksolahdesta ja hintakin täsmää:
http://asunnot.oikotie.fi/myytavat-asunnot/7004905

Siisti perusasunto perusmateriaaleilla mun mielestä. En mä nää vielä mitään luksusta noissa kuvissa. Uusi ja hyväkuntoinen toki.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16738
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Presidentinvaalit 2012

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

^ Eiks Niinistöllä ole asuinpinta-alaa joku 70 neliötä enemmän? Ja kyllä suomalaisten keskipalkalla saisi tohonkin tehdä aika kauan töitä.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
masa

Re: Presidentinvaalit 2012

Viesti Kirjoittaja masa »

exPertti kirjoitti: Juu, tienaakin sellaista perusduunariliksaa raskaasta työstä sekä ajaa perus "datsun patrollilla".

Kun taas duunariNiinistö ajaa 99 vuosimallin Hondalla.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14934
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Presidentinvaalit 2012

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Vagabondo kirjoitti:perusasunto
Voi hyvä tavaton. Ei suomalaisen perusasunto maksa liki 600K, ei sinne päinkään.
Universaali disclaimer.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21483
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Presidentinvaalit 2012

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

urpiainen kirjoitti:No on tuossa Vagabondon ja Daven reaktiossa kuitenkin pikkuisen sellaista Espoo-sokeutta: Sale ja Hauki kuitenkin ylittävät suomalaisten keskimääräisen asumisväljyyden yli sadalla prosentilla.
Eikö olisi aika hassua jos sale jäisi keskiarvon tuntumaan? Salen tienestit kuitenkin ylittävät suomalaisen keskiarvon reilusti yli sadalla prosentilla.

Ökyasunnosta on siis vähän hassua uutisoida, jos ei esim. ministerin kohdalla aina muisteta ministerin nauttivan ökypalkkaa, ökytyösuhdetuja ja paistattelevan ökyjulkisuudessa, josta tavis voi vain ökyunelmoda.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16738
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Presidentinvaalit 2012

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

So Hard kirjoitti:
Vagabondo kirjoitti:perusasunto
Voi hyvä tavaton. Ei suomalaisen perusasunto maksa liki 600K, ei sinne päinkään.
Mä olen kyllä kanssa nyt vähän ihmeissäni (vaikka toki Ylermikin oli ihan oikeassa).
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16738
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Presidentinvaalit 2012

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

sivustahuutaja kirjoitti:
urpiainen kirjoitti:No on tuossa Vagabondon ja Daven reaktiossa kuitenkin pikkuisen sellaista Espoo-sokeutta: Sale ja Hauki kuitenkin ylittävät suomalaisten keskimääräisen asumisväljyyden yli sadalla prosentilla.
Eikö olisi aika hassua jos sale jäisi keskiarvon tuntumaan? Salen tienestit kuitenkin ylittävät suomalaisen keskiarvon reilusti yli sadalla prosentilla.

Ökyasunnosta on siis vähän hassua uutisoida, jos ei esim. ministerin kohdalla aina muisteta ministerin nauttivan ökypalkkaa, ökytyösuhdetuja ja paistattelevan ökyjulkisuudessa, josta tavis voi vain ökyunelmoda.
Olisi hassua, "uutinen" oli dorka. Silti mä olen huolissani Vagabondon todellisuudentajusta.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9493
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Presidentinvaalit 2012

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

urpiainen kirjoitti:^ Eiks Niinistöllä ole asuinpinta-alaa joku 70 neliötä enemmän? Ja kyllä suomalaisten keskipalkalla saisi tohonkin tehdä aika kauan töitä.
En mä tiedä. Tietoni pohjautuu täysin iltalehden artikkeliin:

"Haukio asuu Niinistön kanssa Espoon Laaksolahdessa sijaitsevassa 176 neliön kaksikerroksisessa luksustalossa, josta löytyy muun muassa kolme makuuhuonetta, tilava takkahuone ja pihalta kaunis suihkulähde. Hintaa hulppealla talolla oli lehtitietojen mukaan noin 580 000 euroa."

Mä en itsekään ymmärrä millä rahoilla ihmiset täällä asuntoja ostelee ja eikä ne ymmärrä mitään rahan päälle, sillä en ostaisi esimerkiksi linkkaamaani aika normaalia hintatasoa edustavaa asuntoa lähellekään pyydetyllä hinnalla, sillä sellaisen pykää itse 200K€.

Espoon nykyhintasolla luksusta alkaa mielestäni samaa siellä miljoonan hintaluokassa. Linkki noin niinkuin esimerkiksi. Ero Niinistön kämpän spekseihin on mielestäni merkittävä:

http://asunnot.oikotie.fi/myytavat-asunnot/6859057
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Presidentinvaalit 2012

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

sivustahuutaja kirjoitti:Ökyasunnosta on siis vähän hassua uutisoida, jos ei esim. ministerin kohdalla aina muisteta ministerin nauttivan ökypalkkaa, ökytyösuhdetuja ja paistattelevan ökyjulkisuudessa, josta tavis voi vain ökyunelmoda.
Mun todellisuudentaju on varmasti sumentunut, mutta mä en koe, että ministerin palkka olisi mitenkään "ökypalkka".

Duuni on kyllä äärimmäisen rankka. Urpilainenkin lienee tällä hetkellä jo taas brysselissä. Eilen oli Hakaniemessä työväentalolla siihen aikaan, kun olin menossa nukkumaan.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Presidentinvaalit 2012

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Vagabondo kirjoitti:linkkaamaani aika normaalia hintatasoa edustavaa asuntoa lähellekään pyydetyllä hinnalla, sillä sellaisen pykää itse 200K€.
Miksi et tee niin ja kääräise 350 000 voittoa?
Viimeksi muokannut NuoriDaavid, 23.01.2012 11:52. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
EveryWoman
Kitisijä
Viestit: 5729
Liittynyt: 15.08.2005 21:45

Re: Presidentinvaalit 2012

Viesti Kirjoittaja EveryWoman »

Riemumieli kirjoitti:Miksi Haavisto on koko kansan edustaja? Vihervasemmistoterrorismi ei kostuta minun simpukkaani, en pidä poliittisista broilereista, koulujen kesken jääminen ei herätä innostuntani, sivarius ei saa minulta kunnioitusta, teinin pokaaminen kehitysmaasta ei sekään.
Siksi, että suurin osa kansasta kiinnittää huomionsa muuhun kuin luettelemiisi epäolennaisuuksiin.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14934
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Presidentinvaalit 2012

Viesti Kirjoittaja So Hard »

NuoriDaavid kirjoitti:
Vagabondo kirjoitti:linkkaamaani aika normaalia hintatasoa edustavaa asuntoa lähellekään pyydetyllä hinnalla, sillä sellaisen pykää itse 200K€.
Miksi et tee niin ja kääräise 400 000 tonnia voittoa?
Samaa mää kansa ihmettelen, kun hyvää tonttiakaan tuskin saa tuolla 200 K€:llä.
Universaali disclaimer.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9493
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Presidentinvaalit 2012

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

So Hard kirjoitti:
Vagabondo kirjoitti:perusasunto
Voi hyvä tavaton. Ei suomalaisen perusasunto maksa liki 600K, ei sinne päinkään.
Niin käsittämättömältä kuin se kuulostaakin, niin Espoossa sillä rahalla ei saa kuin perusasunnon. Turha kuvitellakaan ostavansa sillä vielä mitään luksusta. Sama koskee kyllä Helsingin kantakaupunkiakin. Maakunnissa vastaava talo irtoaa 200K€-350K€. Muut isommat kaupungit sitten hintatasossa siihen väliin.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
EveryWoman
Kitisijä
Viestit: 5729
Liittynyt: 15.08.2005 21:45

Re: Presidentinvaalit 2012

Viesti Kirjoittaja EveryWoman »

Vagabondo kirjoitti:Mä en itsekään ymmärrä millä rahoilla ihmiset täällä asuntoja ostelee ja eikä ne ymmärrä mitään rahan päälle, sillä en ostaisi esimerkiksi linkkaamaani aika normaalia hintatasoa edustavaa asuntoa lähellekään pyydetyllä hinnalla, sillä sellaisen pykää itse 200K€.

Espoon nykyhintasolla luksusta alkaa mielestäni samaa siellä miljoonan hintaluokassa. Linkki noin niinkuin esimerkiksi. Ero Niinistön kämpän spekseihin on mielestäni merkittävä:

http://asunnot.oikotie.fi/myytavat-asunnot/6859057
Niinistö on viimeisen päälle laskelmoiva ja pitää huolta kansansuosiostaan (esim. äänesti kansan vihaamaa eduskunnan lisärakennusta vastaan, vaikka varmasti osasi laskea kuinka häviävän pieni osa sen kustannukset olivat budjetista, ja hyvin tiesi kuinka kipeästi sitä tarvittiin). Nostamaton eläkekin on nostamatta vain toistaiseksi (sen voi nostaa myöhemmin, eli Niinistö ei menetä sitä vaikka ei nyt nostaisikaan).

Sopii hyvin kuvioon, että ei pröystäile asumisellaan vaikka voisi.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14934
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Presidentinvaalit 2012

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Vagabondo kirjoitti:
So Hard kirjoitti:
Vagabondo kirjoitti:perusasunto
Voi hyvä tavaton. Ei suomalaisen perusasunto maksa liki 600K, ei sinne päinkään.
Niin käsittämättömältä kuin se kuulostaakin, niin Espoossa sillä rahalla ei saa kuin perusasunnon. Turha kuvitellakaan ostavansa sillä vielä mitään luksusta. Sama koskee kyllä Helsingin kantakaupunkiakin. Maakunnissa vastaava talo irtoaa 200K€-350K€. Muut isommat kaupungit sitten hintatasossa siihen väliin.
Minusta on turha höpistä mitä jokin maksaa maakunnissa, kun pääkaupunkiseudun asumisväljyys on pääkaupunkiseudun asumisväljyyttä.
Universaali disclaimer.
masa

Re: Presidentinvaalit 2012

Viesti Kirjoittaja masa »

Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14934
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Presidentinvaalit 2012

Viesti Kirjoittaja So Hard »

EveryWoman kirjoitti:Niinistö on viimeisen päälle laskelmoiva
Onks tääkin nyt uskomus ja aavistus, samassa sarjassa sen kanssa että Pekka on taas hyvis jolla on Obama-luokan ohjusveneen potentiaali räjäyttää Suomen talouskasvu taivaisiin?

Voisko olla vaan niin, että Sauli tykkää asua missä asuu ja on ostanut sellaisen kämpän mistä tykkää. Ei, kyllä loogisempi selitys on se, että kaveri on niin kärmes, että arkensa tärkeimmätkin asiat on hankittu pelkästään Mäntyniemi mielessä.
Universaali disclaimer.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9493
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Presidentinvaalit 2012

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

So Hard kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti: Miksi et tee niin ja kääräise 400 000 tonnia voittoa?
Samaa mää kansa ihmettelen, kun hyvää tonttiakaan tuskin saa tuolla 200 K€:llä.
Tonttimaa on mielestäni ihan ylihintaista pääkaupunkiseudulla ja pidän sitä suurinpana syynä paikalliselle hintatasolle.

Mä saisin tällä hetkellä arviolta noin 100% voittoa, jos myisin nykyisen asuntoni. Talon rakentaminen työn tekemisen ohella tuhoaa kaiken harrastuksiin ja perheeseen käytettävissä olevan vapaa-ajan, joten en ole tällä hetkellä innokas rakentamaan uutta. Toisaalta oletan taloon sijoittamani varallisuuden olevan kohtuullisesti inflaatiosuojattuna taloon kiinnitettynä, enkä varsinaisesti tarvitse sitä rahaa tällä hetkellä, vaan sille voi olla myöhemmin enemmän käyttöä.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.