Ensimmäinen autosi

Tietokonejutut, pelit ja muu nörtismi; autot, kaasupullot ja muut lelut
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Ensimmäinen autosi

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Eka auto, joka oli ihan ikkari, oli vanhempien mulle ostama Saab 99.Sain sen 1991.


Kuva


Tän näköinen, mutta peltivanteilla ja kori yksivärinen metallihohto. Käytetty tietysti. En muista vuosimallia. 2 litran kone, paperin mukaan 100 hevosvoimaa, mutta ei siltä tuntunut.

Auto meni lunastukseen, kun juuri kortin saanut tyttö tuli kolmion takaa eteen Leppävaaran vanhan Maksin ja kehä I:n risteyksessä.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23466
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Ensimmäinen autosi

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Juurikin kuvan mukainen rakkine:

Kuva

Vuosimalli oli -84 tai -86. Meni autoliikkeelle kun ostin nykyisen ooppelini.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14934
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Ensimmäinen autosi

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Nollakolmonen Avensis, uudempi korimalli. Olin saadessani (siis auton) jo kypsässä kolmenkympin iässä. Tuota ennen asuin keskustassa ja lainailin usein vanhempien autoja. Äipän Astra oli käytössäni parisen vuotta ennen tuota, muttei nimissäni.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Ensimmäinen autosi

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

^^Mulla oli samalla korimallilla, mutta diesel, käytössä ennen Saabia. Sekin meni lunastukseen. Liukkailla pamautin ketjukolarin Mannerheimin tiellä eduskuntatalon kohdalla. Se ei kuitenkaan muistaakseni "virallisesti" ollut mun, vaan vanhempani olivat antaneet sen mun käyttööni.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
Mirkku
Kitisijä
Viestit: 1286
Liittynyt: 20.08.2008 12:54

Re: Ensimmäinen autosi

Viesti Kirjoittaja Mirkku »

Toyota Corolla DX vm -81 :lol:
Siis just tällanen, mut paallljon siistimpi.
Kuva
Viimeksi muokannut Mirkku, 16.11.2011 18:49. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"To infinity... and beyond!"
"Oh, I'm detecting nuttiness!"
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9401
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Ensimmäinen autosi

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Eka auto oli vanhemmilta lahjaksi saatu Datsun Cherry -82 litrasella moottorilla. Olisko vuosi ollut -91.

Kuva
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
Nergal
Kitisijä
Viestit: 1660
Liittynyt: 17.01.2011 18:23
Paikkakunta: Tampere

Re: Ensimmäinen autosi

Viesti Kirjoittaja Nergal »

Oih! Eka oma oli veljeltä ostettu Ford Taunus 2.0 vm77 tupla del-lortoilla, lasketulla kannella, peltisarjalla ja tuplaputkilla. Muistaakseni vei öljyä sadalla 2l ja bensaa kevyesti 20l.

Kuva

Tekisi mieli ostaa moinen uudelleen ja värkätä/entisöidä siitä aito peto.
Society failed to tolerate me and I have failed to tolerate society
Avatar
Pulkannaru
Kitisijä
Viestit: 4952
Liittynyt: 28.07.2008 22:31
Paikkakunta: Jäässä

Re: Ensimmäinen autosi

Viesti Kirjoittaja Pulkannaru »

Kuva
-79 1,1 litranen ja vaalean sininen ilman metallin hohtoa. Ostin 90-luvun alussa omilla roposillani, 5000mk hintaan. Koneeseen oli tehty vuosi aiemmin 7000mk remppa kiinnileikkaamisen takia, sain siitä kuitin auton mukana. Parin tuhannen kilsan jälkeen vaihtoon meni virranjakaja, uusi alkuperäinen ois maksanut 3500mk ja Bosch:n vastaava 700mk nto. Ostin Bosch:n. Kaasarin kaasuläpän akselin helat oli lopussa taas parin tuhannen kilsan jälkeen, ei löytynyt varaosana kuin koko kaasari 3500mk hintaan, ostin uuden DelOrton korvauskaasarin 700mk nto ja autoon tuli lisää tehoa ja vääntöä katsastusmiesten ihmeeksi asti. Bensaakin alkoi menemään 10 ltr/100km. Mutta sai mennä sillä kululla. Ongelmaksi muodostui vaan kytkimien kestoikä. Koneessa oli liikaa vääntöä ja levyt leikkautuivat 10tkm välein kahteen isompaan ja tuhanteen pienempään osaan ulkokehän kitkamateriaalin ja akselin välimaastosta.
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Ensimmäinen autosi

Viesti Kirjoittaja exsu »

Tää oli eka jonka kuluihin osallistuin, virallisesti oli kuitenkin poikaystävän nimissä:
Kuva
Eli 240D mersu vm. -80. Hieno peli. Sillä ajoin silloin, kun olin juuri saanut kortin.

Eka, jonka papereissa lukee oma nimi on nykyinen:
Kuva
Manaaja

Re: Ensimmäinen autosi

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

Kuva

Näyttää nopealta!
Avatar
Dumiz
Kitisijä
Viestit: 2248
Liittynyt: 04.07.2011 9:44

Re: Ensimmäinen autosi

Viesti Kirjoittaja Dumiz »

Kuva

Opel E-kadett 1.6i
Perintöamme väärinpäin, inhosin ulkonäköä jo ennenkuin "sain" sen.
50tkm sillä tuli kuitenkin pöristeltyä.

edit: vuasmalli -90
Viimeksi muokannut Dumiz, 16.11.2011 22:29. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ruokalan kalapuikko Pena
Manaaja

Re: Ensimmäinen autosi

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

^ Oot kyllä niin paska pysäköimään ettei tosikaan!
Noppaelain
Elämätön Kitisijä
Viestit: 367
Liittynyt: 20.01.2011 1:33
Paikkakunta: Satunnainen

Re: Ensimmäinen autosi

Viesti Kirjoittaja Noppaelain »

Kuva
Citroen Zx 1.4 -94.

Ensimmäinen ja ainoa auto joka on ollut käytössä.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Ensimmäinen autosi

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Pertsalla on kyllä ollut tyylikkäin menopeli (siis tuo syöksysämpylä).
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9401
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Ensimmäinen autosi

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Manaaja kirjoitti:Näyttää nopealta!
Mi16/T16?

Oikeesti mä vaan halusin linkata tän :D
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
masa

Re: Ensimmäinen autosi

Viesti Kirjoittaja masa »

On teillä ollut hienoja autoja. Tässä omani:

Kuva

Kuva


Kuva

Kuva

Kuva


Uudempia en jaksa listata.
Johnny Winter

Re: Ensimmäinen autosi

Viesti Kirjoittaja Johnny Winter »

Tämmönen sementtitehtaan keltaisena:

Kuva
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Ensimmäinen autosi

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

exPertti kirjoitti: V4-kone.
En oo tiennyt, että V4:a on autoissa olemassa. Mikäs niiden idea on? Eikös V-muoto yleensä tehdä tilan säästämiseksi. Luulisi, että 4 sylinteriä mahtuisi rivissäkin.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Ensimmäinen autosi

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Valkoisella neekerillä on kanssa ollut hieno auto.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Ensimmäinen autosi

Viesti Kirjoittaja exsu »

exPertti kirjoitti:
exsu kirjoitti:Eka, jonka papereissa lukee oma nimi on nykyinen:
Hmm, näyttää jotenkin tutulta jos väri on tosiaan tuo.
Juu saman näköisen se on. En huomannut katsoa kuvan vuosimallia, oma on 2001. Tosin tota tehtiin niin vähän aikaa, että kaikki on saman näköisiä. Ei se ihan ainoa Suomessa sentään ole!
Manaaja

Re: Ensimmäinen autosi

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

Vagabondo kirjoitti:
Manaaja kirjoitti:Näyttää nopealta!
Mi16/T16?
LOL! 1.6 kaasari "look" joka tarjosi 90 huippuhevosvoimaa silloin kun koneen lämmöt olivat nousseet normaaliin ja molemmat kurkut kaasarista aukesivat. Sitä ennen pelkästään toisen auki olevan kaasarikurkun voimin ehkä noin 60 ankaraa hevosta käytettävissä.

Toi on 309, ei 405. Noita mainitsemiasi varustelutasoja ei ollut 309:iin tarjolla. 309-mallisarjan huippuversiot olivat 1.6-16 GTI ja 1.9(-16) GTI, joita tuo siis ei edusta.
Manaaja

Re: Ensimmäinen autosi

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

masa kirjoitti:On teillä ollut hienoja autoja. Tässä omani:

Kuva

Kuva


Kuva
Mitä helvettiä, sullahan on tällä perusteella ollut hienoimmat autot koko ketjussa.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9401
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Ensimmäinen autosi

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Manaaja kirjoitti:Toi on 309, ei 405.
:oops:

Miten mä erehdyin luulemaan tota helmasarjalla tuunatuksi 405:si. Onhan toi kori liian lyhyt, kun tarkemmin katsoo.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Manaaja

Re: Ensimmäinen autosi

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

Vagabondo kirjoitti:Miten mä erehdyin luulemaan tota helmasarjalla tuunatuksi 405:si. Onhan toi kori liian lyhyt, kun tarkemmin katsoo.
Ja kaiken lisäksi liian kaksiovinen. Mutta harvassa autossa on ollut 13" aluvanteet. Tuossa oli.
masa

Re: Ensimmäinen autosi

Viesti Kirjoittaja masa »

Manaaja kirjoitti: Mitä helvettiä, sullahan on tällä perusteella ollut hienoimmat autot koko ketjussa.

Jätkä vittuilee!


Tarkemmin asiaa tutkiessani mun apina oli kaksiovinen ja paskatissakin oli kanttilamput. Tuo kupla on kyl muuten just samanlainen ja värinen, paitsi että mulla oli noi Empin 8 spoket maalattu auton väriseksi.
Vastaa Viestiin