First world problems

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25656
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: First world problems

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Mallihymiöt kännyssä/tietokoneessa näyttävät monesti erilaisilta, kuin mitä viestiin tulee.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Kreitsu
Kitisijä
Viestit: 5048
Liittynyt: 09.05.2006 8:45
Paikkakunta: Brexitland

Re: First world problems

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

Hyi saatana, olen ruskettunut vaikka olen pyrkinyt käyttämään aurinkovoidetta. Nyt näytän koko ajan likaiselta.
"I've learned so much from my mistakes...
I'm thinking of making a few more."
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: First world problems

Viesti Kirjoittaja exsu »

Ajattelin, että pärjätään yhdellä autolla, kun mun auto oli käytössä about kerran viikkoon viimeisen vuoden ajan. Nyt kun on vain yksi auto, tuntuu että olisi muka pakottavaa menoa autolla jonnekin ihan koko ajan molemmilla. Muutto ehkä hieman kärjisti tilannetta, kun olisi kaikkea pientä hoidettavana ja hankittavana. Asutaan erittäin hyvien julkisten yhteyksien varrella ja mikään em. asioista ei oikeasti ole kiireellinen.
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18756
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: First world problems

Viesti Kirjoittaja Niba »

Pyyhin Netikettiin..
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: First world problems

Viesti Kirjoittaja exsu »

Totuin alle kuukaudessa tilanteeseen, nyt ei enää häiritse.
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11449
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: First world problems

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Mulla olis auto pihassa, muttei ajokorttia!
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Avatar
Bhven
Kitisijä
Viestit: 4291
Liittynyt: 28.01.2011 22:35
Paikkakunta: Pökäle
Viesti:

Re: First world problems

Viesti Kirjoittaja Bhven »

Luulin katsovani tänään Possua ja Kärpästä (Alkaa 10 min päästä), mutta eihän mulla ole MTV Juniori -kanavaa. Shit.
In 1852 Henri Giffard flew a 3-horsepower steam-powered dirigible over Paris. it was the first powered aircraft.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14926
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: First world problems

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Pertti se jaksaa. Eiköhän tuo sun VAG-viha ole jo kaikille kiusallisen selvä, vanha levy.
Universaali disclaimer.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25656
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: First world problems

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Vesper kirjoitti:Mulla olis auto pihassa, muttei ajokorttia!
Joku C-korttia vaativa?
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11449
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: First world problems

Viesti Kirjoittaja Vesper »

James Potkukelkka kirjoitti:
Vesper kirjoitti:Mulla olis auto pihassa, muttei ajokorttia!
Joku C-korttia vaativa?
Kyllä tohon B riittää, mutta kortti on poliisimestari Sisun pyykkinarulla kuivumassa.

On muuten ihan helvetillistä olla autoton. Koko ajan olis tarvetta päästä vaikka minne, mutta eihän täältä pöndeltä minnekään pääse!
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25656
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: First world problems

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Vesper kirjoitti:
James Potkukelkka kirjoitti:
Vesper kirjoitti:Mulla olis auto pihassa, muttei ajokorttia!
Joku C-korttia vaativa?
Kyllä tohon B riittää, mutta kortti on poliisimestari Sisun pyykkinarulla kuivumassa.
Hups
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11449
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: First world problems

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Ajelin vuoden sisään liian usein omien sääntöjeni mukaan, ei siinä sen kummempaa. Ja olen sen verran lainkuuliainen, ettenaja kortitta. Ja eiköhän ne nykyisin aika helpolla näe korttia kysymättäkin, minkä auton haltijalla on voimassa oleva ajolupa...

Pitäis hankkia mopo, sillä sais ajella kortittakin!
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25656
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: First world problems

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Kuinka kauan kortti on hyllyllä?
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11449
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: First world problems

Viesti Kirjoittaja Vesper »

James Potkukelkka kirjoitti:Kuinka kauan kortti on hyllyllä?
Lähestyin asiassa itse ja kerroin kortin tarpeellisuudesta, joten ajokieltoani on kohtuullistettu lyhimpään mahdolliseen eli kuukauteen.
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25656
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: First world problems

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

:sir:
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25656
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: First world problems

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Olisiko siinä kuitenkin eroa, onko mopokortti-ikäluokkaa vai ei? Kun ennen vuotta 1985 syntyneet saavat ajaa ilman ajokorttia mopoa.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25656
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: First world problems

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11449
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: First world problems

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Kyllä Esko tietää!
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: First world problems

Viesti Kirjoittaja Gat »

Vesper kirjoitti:
James Potkukelkka kirjoitti:Kuinka kauan kortti on hyllyllä?
Lähestyin asiassa itse ja kerroin kortin tarpeellisuudesta, joten ajokieltoani on kohtuullistettu lyhimpään mahdolliseen eli kuukauteen.
Oletko sinäkin Vespa rattijuoppo vai mitä? Ylinopeus? En ole seurannut sossupokea.
Minähän silloin vajaat kaksi vuotta sitten sain vähäisestä jotain 0.7-0.8 mutta ajovirheettömästä luulin vain krapulaisesta hammaslääkärikäynnistä peräti 2 kk ajokieltoa. Ja 20 päiväsakkoa. Vaikka valehtelin vaikea määritellä tulojani, 2000 euroa piti pulittaa. Iltalehdistä olen lukenut, että köyhät ja julkkistaiteilijat ei maksa vastaavista päiväsakoista kuin korkeintaan muutaman huntin.
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16689
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: First world problems

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Minulla on taas vähän vaikea seurata autokeskustelun johdonmukaisuutta (oletan, että Vespan kortin kuivumisessa on kyse toistuvista ylinopeuksista). Vielä jotenkin ymmärrän sen, että lainkuuliaisuuttaan ei aja kortitta, kun kortti on otettu pois toistuvan laistapiittaamattomuuden takia. Kortitta ajon voi kai ainakin säännönmukaisia ylinopeuksia harrastava tyyppi mieltää vakavammaksi rikokseksi kuin säännöllisen liikesääntöjen käytännön halveksinnan, vaikka näin niinku potentiaalisen lainvastaisen toiminnan viattoman uhrin näkökulmasta asia on tietysti täsmälleen päinvastoin.

Mutta miten voidaan ajatella sen, että tyyppi riskeeraa korttinsa toistuvilla laittomuuksilla, vaikka ajokortti on hänelle keskimääräistä tärkeämpi, olevan jotenkin tuomiota lieventävä seikka? Pitäisi melkeinpä olla päinvastoin.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14936
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: First world problems

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Itse en ymmärrä kortin tarpeellisuuden tai välttämättämyyden merkitystä rangaistukseen. Koko ajatus on kaikessa yliymmärtämisessään järjetön. En myöskään pidä siitä, kuinka oikeudessa vedotaan joskus onnistuneestikin milloin milläkin verukkeella omasta uudesta paremmasta elämästä. Liian ruotsalaista.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14936
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: First world problems

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

En kritisoi tässä ketään vaan järjestelmää.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11449
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: First world problems

Viesti Kirjoittaja Vesper »

En edes jaksa lähteä tähän keskusteluun syvemmin, mutta omaksi puolustukseni sanon, että kun ajaa n. 50 tkm vuodessa pääasiallisesti suuria teitä (maantie/moottoritie), kipuaa mittarin neula usein rajoitusten yläpuolelle. Kaikki saamani sakot ovat maantieltä. En siis "kaahaa" taajamassa tmv, vaan pääasiallisesti tyhjillä maanteillä. Taitaapa jokainen päiväsakoille mennyt ylinopeussakkonikin olla alennettu juuri kyseisestä syystä: tyhjä tie ja hyvät olosuhteet. Lisäksi tähän kolmen sumaan mahtuu yksi kamerasakko, josta olen edelleen sitä mieltä että ajoin rajoitusten mukaan (puuttui varmaan liikennemerkki tai sitten olen sokea) sekä yksi stop-merkin noudattamatta jättäminen, kun en merkin kohdalla tyhjällä tiellä pysäyttänyt kokonaan vaan ainoastaan hiljensin vauhdin noin 10 km/h. Se ainoa toinen tilanteessa ollut auto oli hyvin kaukana takanani ajanut poliisi, jolla sattui olemaan kamera ja tutka päällä. Että en edelleenkään pidä itseäni erityisen suurena rikollisena tai liikenteen vaarantajana.

Sen sijaan koen typeryydeksi lähteä liikenteeseen ajo-oikeudetta, sillä mikäli siitä jäisi kiinni, olisi rangaistus todennäköisesti huomattavasti pidempi ajo-oikeuden menettäminen.

Ja sitten taas tuohon ajokortti-asiaan sen verran, että jos henkilö tarvitsee työssään ajokorttia, kohdistuisi rangaistus osittain myös työnantajaan ja se ei varmasti lainsäädännöllisestikään ole ihan jepa. Ajokielto- ja päiväsakkosysteemissä ylipäätään on vapaalla autoedulla ajava henkilö eriarvoisessa asemassa muihin nähden.
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14926
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: First world problems

Viesti Kirjoittaja So Hard »

exPertti kirjoitti:Kenelle hyvänsä voi käydä noin puolihuolimattomasti. Matin ja Maijan lypsypolku satasen alueen keskellä (naps), auto ei ihan pysähtynyt stop-merkillä täysin tyhjällä tiellä (naps) ja talvinopeuteen siirtymispäivä tutulla tiellä (naps)
Jos on noin puolihuomaamaton, ei pitäisi ajaa lainkaan. Vespalle käy noin ihan tietoisen riskinoton takia. Jos on niin tumppu, että jos yrittää ajaa lainkuuliaisesti ja onnistuu silti tyrimään 3 kertaa noin lyhyessä aikaperiodissa, kortti on myönnetty väärin perustein ja pitäisi ottaa kokonaan pois.

Nimim. 0 sakkoa 22 vuodessa.
Universaali disclaimer.
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11449
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: First world problems

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Juuri näin. Omalla kohdalla täysin tietoinen valinta (pl. toi yksi kamerasakko), harvoin. Ajan vahingossa ylinopeutta. Ja taajamassa taas hyvinkin tietoisesti rajoitusten mukaan.
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Vastaa Viestiin