Takapotku-Tiistai

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
Avatar
Haemaeraemies
Kitisijä
Viestit: 3886
Liittynyt: 14.08.2005 18:34

Takapotku-Tiistai

Viesti Kirjoittaja Haemaeraemies »

Takapotku-Tiistai kelpaa aloittaa hyvällä aamujyrällä, yhdellä Portugalin lukuisista lahjoista psytrancelle, Tryambakalla.

Tänään ois perussorvausta ja parit paltsut/koulutukset.. noh, kahvit eka koneeseen ja naputtelis vähän keikkoja.

btw, sateinen joulu on aika paskaa, alan taipua siihen että lumi voittaa vesisateen joulukuussa.

Good human, but sometimes if needed, a bad citizen.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Takapotku-Tiistai

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Sovittiin vaimon kanssa, että molemmat ostaa itselleen joululahjan hintaluokka max 120 juuroa. En millään keksi itselleni mitään :(
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9440
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Takapotku-Tiistai

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Haemaeraemies kirjoitti:psytrancelle, Tryambakalla.
Nää sun linkkaukset on kyllä haastavia. Niissä on monissa ihan hyviä ideoita eikä ne jouda edes soundien takia romukoppaan, mutta mun on jotenkin tosi vaikea innostua niistä. Mä en oikein keksi muuta syytä kuin ton konesoundin sävyttömyyden ja dynamiikan puutteen. Kaikki toistuu liiankin tarkasti samanlaisena ja mä jään kaipaamaan lisää tunnetta ja varianssia sointiin.

Ehdottomasti mielenkiintoisia ja sivistäviä linkkauksia kuitenkin, koska kappaleet on täysin oman maailmani ulkopuolelta.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
Haemaeraemies
Kitisijä
Viestit: 3886
Liittynyt: 14.08.2005 18:34

Re: Takapotku-Tiistai

Viesti Kirjoittaja Haemaeraemies »

Vagabondo kirjoitti:
Haemaeraemies kirjoitti:psytrancelle, Tryambakalla.
Nää sun linkkaukset on kyllä haastavia. Niissä on monissa ihan hyviä ideoita eikä ne jouda edes soundien takia romukoppaan, mutta mun on jotenkin tosi vaikea innostua niistä. Mä en oikein keksi muuta syytä kuin ton konesoundin sävyttömyyden ja dynamiikan puutteen. Kaikki toistuu liiankin tarkasti samanlaisena ja mä jään kaipaamaan lisää tunnetta ja varianssia sointiin.

Ehdottomasti mielenkiintoisia ja sivistäviä linkkauksia kuitenkin, koska kappaleet on täysin oman maailmani ulkopuolelta.
Hmm, ymmärrän tuon näkemyksen, että dynamiikkaa kaipaa, varsinkin jos tottunut ns livesoittimiin. Sekvensseri-pohjaisen elektronisen musiikin hienous on tosiaan äänimaailmoissa, ja "ennen kuulemattomissa" äänissä, tai mahdollisuudessa siis yhdistellä mitä tahansa minkä tahansa kanssa.

Mutta hieno asenne sulla, huomaa että olet oikea musadiggari :)
Good human, but sometimes if needed, a bad citizen.
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Takapotku-Tiistai

Viesti Kirjoittaja Vesper »

NuoriDaavid kirjoitti:Sovittiin vaimon kanssa, että molemmat ostaa itselleen joululahjan hintaluokka max 120 juuroa. En millään keksi itselleni mitään :(
Miksi?
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Avatar
Haemaeraemies
Kitisijä
Viestit: 3886
Liittynyt: 14.08.2005 18:34

Re: Takapotku-Tiistai

Viesti Kirjoittaja Haemaeraemies »

Vesper kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:Sovittiin vaimon kanssa, että molemmat ostaa itselleen joululahjan hintaluokka max 120 juuroa. En millään keksi itselleni mitään :(
Miksi?
Me sovittiin ettei osteta nyt lahjoja, kun on niin vitullinen kiire ja stressi ollut muutosta, plus massia on palanut kuin kreikan pelastamisessa parhaimillaan.

Mutta jotain pientä kyllä joutuu silti hoitaa vaikka nainen sanoi että " ei tarvi". Olen tässä kohta 3.5 vuodessa oppinut että " ei tarvi" ei tarkoita että "ei tarvi" tietyissä yhteyksissä..
Good human, but sometimes if needed, a bad citizen.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Takapotku-Tiistai

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Vesper kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:Sovittiin vaimon kanssa, että molemmat ostaa itselleen joululahjan hintaluokka max 120 juuroa. En millään keksi itselleni mitään :(
Miksi?
Koska vaimo on sitä mieltä, että parempi, että hän ostaa oman lahjansa itse. :)
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Takapotku-Tiistai

Viesti Kirjoittaja Vesper »

NuoriDaavid kirjoitti:
Vesper kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:Sovittiin vaimon kanssa, että molemmat ostaa itselleen joululahjan hintaluokka max 120 juuroa. En millään keksi itselleni mitään :(
Miksi?
Koska vaimo on sitä mieltä, että parempi, että hän ostaa oman lahjansa itse. :)
Mä en tajua tätä ajatusmaailmaa.
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9440
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Takapotku-Tiistai

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Haemaeraemies kirjoitti:...dynamiikkaa...livesoittimiin.

Mutta hieno asenne sulla, huomaa että olet oikea musadiggari :)
Noh, kiitos kohteliaisuudesta. Mulla sattui yläasteella yhdeksi vuodeksi loistava, hieman tavallisuudesta poikkeava, musiikin opettaja. Muusikko piireissä kasvanut ja omasi todella laaja-alaisen musiikintuntemuksen. Tunnit kuluivat musiikkia kuunnellen. Hyvän levykokoelmansa ja tietämyksensä ansiosta osasi kaivaa hienoja kappaleita eri tyylisuunnista. Se vuosi avarsi paljon omaa musiikkimakua.

Hifismi ruokkii tota dynamiikan kaipuuta siinä missä se nostaa vaatimustasoa soundien ja miksauksen suhteen. You get some, you lose some. Täytyy myöntää, että äänentoiston parantumisen myötä on osa levyistä joita diggaili ennen jäänyt hyllylle pölyttymään. Kappaleet ei ole huonontuneet, vaan vaatimustaso äänen suhteen on noussut.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Takapotku-Tiistai

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Vesper kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:
Vesper kirjoitti: Miksi?
Koska vaimo on sitä mieltä, että parempi, että hän ostaa oman lahjansa itse. :)
Mä en tajua tätä ajatusmaailmaa.
Noo. Kyllä se mun lahjan ostaminen hänelle on ollut sellaista pakkopuristamista. Mulle tämä järjestely käy ihan hyvin.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23489
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Takapotku-Tiistai

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Heitän melkein aina lahjani roskiin käyttämättöminä, joten aika järkevää ostaa itse.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Haemaeraemies
Kitisijä
Viestit: 3886
Liittynyt: 14.08.2005 18:34

Re: Takapotku-Tiistai

Viesti Kirjoittaja Haemaeraemies »

Vagabondo kirjoitti:
Haemaeraemies kirjoitti:...dynamiikkaa...livesoittimiin.

Mutta hieno asenne sulla, huomaa että olet oikea musadiggari :)
Noh, kiitos kohteliaisuudesta. Mulla sattui yläasteella yhdeksi vuodeksi loistava, hieman tavallisuudesta poikkeava, musiikin opettaja. Muusikko piireissä kasvanut ja omasi todella laaja-alaisen musiikintuntemuksen. Tunnit kuluivat musiikkia kuunnellen. Hyvän levykokoelmansa ja tietämyksensä ansiosta osasi kaivaa hienoja kappaleita eri tyylisuunnista. Se vuosi avarsi paljon omaa musiikkimakua.

Hifismi ruokkii tota dynamiikan kaipuuta siinä missä se nostaa vaatimustasoa soundien ja miksauksen suhteen. You get some, you lose some. Täytyy myöntää, että äänentoiston parantumisen myötä on osa levyistä joita diggaili ennen jäänyt hyllylle pölyttymään. Kappaleet ei ole huonontuneet, vaan vaatimustaso äänen suhteen on noussut.
Voisit pitää tästä:



kaveri tekee musiikkia äänistä, alunperin leffoista, mutta sitten tajusi että hitto, miksei samaa voisi tehdä maailmasta. Suosittelen tarkastamaan myös Gardyn- nimisen teoksen häneltä, mahtavaa settiä. Tehty äitienpäivä-kortiksi, koottu puutarha-soundeista ja äitinsä haastattelusta.

Joburg jam on tehty Johannesburgista kuvatuista ja nauhoitetuista matskuista.

Uskomaton jätkä toi Pogo <3 <3 <3
Good human, but sometimes if needed, a bad citizen.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Takapotku-Tiistai

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Bluntly kirjoitti:Heitän melkein aina lahjani roskiin käyttämättöminä, joten aika järkevää ostaa itse.
No on he munkin vaimoltani saamat lahjat joskus olleet vähän -eh- outoja.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
Haemaeraemies
Kitisijä
Viestit: 3886
Liittynyt: 14.08.2005 18:34

Re: Takapotku-Tiistai

Viesti Kirjoittaja Haemaeraemies »

NuoriDaavid kirjoitti:
Bluntly kirjoitti:Heitän melkein aina lahjani roskiin käyttämättöminä, joten aika järkevää ostaa itse.
No on he munkin vaimoltani saamat lahjat joskus olleet vähän -eh- outoja.
Mä sain viimevuonna niin hyvin mietityn lahjan, että en varmaan ikinä. Paineet ois kovat ylittää se, mutten keksi miten :D
Good human, but sometimes if needed, a bad citizen.
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Takapotku-Tiistai

Viesti Kirjoittaja Vesper »

NuoriDaavid kirjoitti:
Vesper kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti: Koska vaimo on sitä mieltä, että parempi, että hän ostaa oman lahjansa itse. :)
Mä en tajua tätä ajatusmaailmaa.
Noo. Kyllä se mun lahjan ostaminen hänelle on ollut sellaista pakkopuristamista. Mulle tämä järjestely käy ihan hyvin.
Lähinnä siis ihmettelen tätä pakko-ostamista. Että jouluna on PAKKO ostaa lahjoja!!111 Kai vaimosi voisi ostaa ko. lahjan itselleen ilman jouluakin? Ja koska et keksi itsellesi mitään, paketoi se 120€ itselles ja käytä sitten kun tulee eteen jotain ostettavaa, kuten preppy-releet välipäivien alennusmyynneistä ;)

Mun maailmassa joululahjat annetaan sydämestä, ei pakosta. Ostelen lahjoja ihmisille, joilta en todellakaan odota vastalahjoja. Joskus harvoin kyselen edes lahjatoiveita, sen sijaan yritän kuunnella aktiivisesti ja lukea "merkkejä". Joo, tiedetään, miesten mielestä tää on jotain salatiedettä. Itse en juuri toiveitani toitottele, vaan olen yleensä ihan kykeneväinen ostamaan ne minulle tarpeelliset asiat ihan itse ja muulloinkin kuin jouluna. Joulun paketit on sitten minullekin yllätyksiä ja jotain, mitä lahjan antaja on oikeasti halunnut minulle antaa. Joulu :h:
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 4213
Liittynyt: 19.08.2005 14:09

Re: Takapotku-Tiistai

Viesti Kirjoittaja annepa »

NuoriDaavid kirjoitti:
Vesper kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti: Koska vaimo on sitä mieltä, että parempi, että hän ostaa oman lahjansa itse. :)
Mä en tajua tätä ajatusmaailmaa.
Noo. Kyllä se mun lahjan ostaminen hänelle on ollut sellaista pakkopuristamista. Mulle tämä järjestely käy ihan hyvin.
Pitää kuunnella pitkin vuotta että mitä se vaimo juttelee ja hommailee. Meilläkin on lahjojen ostaminen puolin ja toisin pakkopullaa, mutta tämä "kuulostelu" kuitenkin joten kuten toimii. Esim olen kahden kaverin kanssa järkännyt samppanjaillallisia nyt syksyn aikana pari kertaa. Homman nimi on se, että yks tuo alkuruoan, emäntä järkkää pääruan ja sit toinen vieraista tuo vielä jälkiruoan. Jokainen tuo pullon samppanjaa, kaikki eri merkkejä. Ihan vain maistelun vuoksi (on löydetty suosikekja ja inhokkeja) ja siksi että eukot tuiterissa on hauskaa. No hellu sitten hoksas jossain diilihommassa tarjouksen samppanjamaistelusta ja osti sen mulle (meille molemmille) joululahjaksi. Lahja oli pakko paljastaa etukäteen päivämäärän varmistamisen takia. Mut aika hyvin hoksattu!
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 4213
Liittynyt: 19.08.2005 14:09

Re: Takapotku-Tiistai

Viesti Kirjoittaja annepa »

Vesper kirjoitti: Mun maailmassa joululahjat annetaan sydämestä, ei pakosta. Ostelen lahjoja ihmisille, joilta en todellakaan odota vastalahjoja. Joskus harvoin kyselen edes lahjatoiveita, sen sijaan yritän kuunnella aktiivisesti ja lukea "merkkejä". Joo, tiedetään, miesten mielestä tää on jotain salatiedettä. Itse en juuri toiveitani toitottele, vaan olen yleensä ihan kykeneväinen ostamaan ne minulle tarpeelliset asiat ihan itse ja muulloinkin kuin jouluna. Joulun paketit on sitten minullekin yllätyksiä ja jotain, mitä lahjan antaja on oikeasti halunnut minulle antaa. Joulu :h:
Jäsen Vesper puhuu viisaasti. Minä en malta oottaa ees joulua jos joku hyvä lahja jollekin ystävälle tulee vastaan vaikkapa kesäkuussa. Se pitää antaa heti!

Pakkolahjat on pyrstöstä.
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14923
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Takapotku-Tiistai

Viesti Kirjoittaja So Hard »

NuoriDaavid kirjoitti:Koska vaimo on sitä mieltä, että parempi, että hän ostaa oman lahjansa itse.
Kai sä nyt sentään ymmärrät, että vähintään joku kukka tai joku sun täytyy kuitenkin antaa sen osoittamiseksi, että ajattelet? Lahjan antamista itse itselleen on toki tehty iät ja ajat. Sitä sanotaan lahjakortiksi.
Universaali disclaimer.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Takapotku-Tiistai

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

So Hard kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:Koska vaimo on sitä mieltä, että parempi, että hän ostaa oman lahjansa itse.
Kai sä nyt sentään ymmärrät, että vähintään joku kukka tai joku sun täytyy kuitenkin antaa sen osoittamiseksi, että ajattelet? Lahjan antamista itse itselleen on toki tehty iät ja ajat. Sitä sanotaan lahjakortiksi.
Mun vaimossa on monia hyviä puolia ja yksi on se, että hän kommunikoi mun suuntaani selkeästi ja tarkoittaa mitä sanoo. Eli kun sovimme hänen aloitteestaan, että emme osta lahjaa toisillemme, niin se on niin. Eli en aio ostaa mitään hänelle ja en yhtään epäile, että se olisi joku ongelma.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9440
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Takapotku-Tiistai

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Haemaeraemies kirjoitti: Voisit pitää tästä:
Joo, toi oli hyvä. Samoin kuin se äitienpäiväkappale, jonka joskus tänne linkkasit. Kuuntelin sen silloin aikoinaan. Ne elokuvapätkät ei niinkään istuneet mun makuun.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
Nergal
Kitisijä
Viestit: 1660
Liittynyt: 17.01.2011 18:23
Paikkakunta: Tampere

Re: Takapotku-Tiistai

Viesti Kirjoittaja Nergal »

Kylkiluu sitten tosiaan oli sanonut pikkasen naps, eli murtunut. Aloin vähän kitiseen kun yskitti ja poikkesin piruuttani TAYS:ssa kuvauttaan kun vein kukkia hoitsuille jotka hoitivat äitiä. Lääkäri oli vähän priceless ilmeeltään kun katseli kuvia, laski että yhteensä 6 murtumaa niissä luissa jotka kuvassa näkyivät 5 parantunutta ja yksi ihan uutukainen. Tästä opimme sen että jos niissä rappusissa pitää juosta niin kannattaa olla kunnolla kännissä eikä kirmata 3 kaljan voimalla, puuttuu juopontuuri.

Nytpä tiedän miltä tukiaisesta tuntuu 5 numeroa liianpienessä hepeneessä, teippas kyljen niin tiukalle että henkimeinaa kulkea. Bonuksena flunssa tulossa ja yskittää sillai kivasti.
Society failed to tolerate me and I have failed to tolerate society
Kiukkutipu
Kitisijä
Viestit: 1268
Liittynyt: 17.12.2011 22:09

Re: Takapotku-Tiistai

Viesti Kirjoittaja Kiukkutipu »

Kerran elämässä on näköjään koettava juurihoito ilman puudutusta.
Voittajaolo (not).
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Takapotku-Tiistai

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Kiukkutipu kirjoitti:Kerran elämässä on näköjään koettava juurihoito ilman puudutusta.
Miksi ihmeessä?
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Kiukkutipu
Kitisijä
Viestit: 1268
Liittynyt: 17.12.2011 22:09

Re: Takapotku-Tiistai

Viesti Kirjoittaja Kiukkutipu »

NuoriDaavid kirjoitti:
Kiukkutipu kirjoitti:Kerran elämässä on näköjään koettava juurihoito ilman puudutusta.
Miksi ihmeessä?
Mukava tulehduspesäke siinä hampaan juurissa ja ympärillä. Puudutus ei oikein onnistunut. Ei se mitään, ei ollut juuri tuntoa muutenkaan.

Tästä viisastuneena: hankkikaa ihmiset purentakisko jos narskuttelette yöaikaan hampaitanne...
Avatar
Kreitsu
Kitisijä
Viestit: 5048
Liittynyt: 09.05.2006 8:45
Paikkakunta: Brexitland

Re: Takapotku-Tiistai

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

Kiukkutipu kirjoitti: Tästä viisastuneena: hankkikaa ihmiset purentakisko jos narskuttelette yöaikaan hampaitanne...
Täällä maksaa purentakisko hammaslääkärillä £1700. Ostin ensiavuksi Jenkeistä jostain apteekista tällaisen.

http://www.amazon.co.uk/SleepRight-Dent ... 080&sr=1-6

Maksoi siellä about 35 taalaa ja olen positiivisesti yllättynyt. Pari yötä meni totutella siihen (räin sen ulos parina ekana yönä), mutta nyt se ei enää häiritse.

Kirskuttelu on loppunut. Muutaman kerran olen herännyt siihen, että olen yrittänyt kirskutella oikein kunnolla ja suoja on puoliksi muljahtanut pois paikaltaan. Mutta tuotakaan ei enää tapahdu kuin harvoin. :P
Vastaa Viestiin