Voisitko äänestää toista ehdokasta?

Yleinen lätinä jä kitinä

Voisitko äänestää toista ehdokasta?

-stön äänestäjä, voisin äänestää Haavistoakin
8
30%
-ton äänestäjä, voisin äänestää Niinistöäkin
11
41%
-stön äänestäjä, jättäisin mielummin äänestämättä
4
15%
-ton äänestäjä, jättäisin mielummin äänestämättä
4
15%
 
Ääniä yhteensä: 27

Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6315
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Voisitko äänestää toista ehdokasta?

Viesti Kirjoittaja exsu »

exPertti kirjoitti: Mutta ihminen voi olla älyllisesti vaan niin korkealla kuin hänen potentiaalinsa mahdollistaa.
Tää ei ole ihan yksiselitteistä. Mitattu korkein älykkyysosamäärä on naisella, joka vastailee jonkun lehden lukijoiden kysymyksiin. Pelkkä äly ei sinällään ole kovin käyttökelpoista.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6315
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Voisitko äänestää toista ehdokasta?

Viesti Kirjoittaja exsu »

exPertti kirjoitti: Mutta minä ainakin täällä väitän, että näin halutessaan motivoitunut ihminen mistä tahansa yhteiskuntaluokasta voi opiskella hyödyntäen täyttä potentiaaliaan.
Sinä voit Pertti väittää. Valitettavasti tutkimukset ovat kanssasi eri mieltä. Tuo olisi paljon kivempi maailma.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14932
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Voisitko äänestää toista ehdokasta?

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Äänestystuloksen valossa Haaviston kannattajat ovat umpimielisempiä, fanaattisempia ja kyvyttömämpiä ymmärtämään muita.
Universaali disclaimer.
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown

Re: Voisitko äänestää toista ehdokasta?

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

NuoriDaavid kirjoitti: En tiedä, miksi ärsytti. Nehän voi olla oikeasti tosi liberaaleja ja joviaaleja ja maailmaa syleileviä, mutta näyttivät niin niin,
...preppyiltä, ja sua ärsytti koska olit kateellinen.
Prepare for the worstest.
masa

Re: Voisitko äänestää toista ehdokasta?

Viesti Kirjoittaja masa »

exPertti kirjoitti: Mutta minä ainakin täällä väitän, että näin halutessaan motivoitunut ihminen mistä tahansa yhteiskuntaluokasta voi opiskella hyödyntäen täyttä potentiaaliaan.
Nuoruuden kaverini ei päässyt opiskelemaan, koska sille jäi maatila hoidettavaksi. Rahaa oli ja kaikki puitteet kunnossa, mutta liiketoiminnan jatkaminen pakotti skippaamaan opiskelun.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Voisitko äänestää toista ehdokasta?

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

nowaysis kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti: En tiedä, miksi ärsytti. Nehän voi olla oikeasti tosi liberaaleja ja joviaaleja ja maailmaa syleileviä, mutta näyttivät niin niin,
...preppyiltä, ja sua ärsytti koska olit kateellinen.
Mun sanakirjassani tukevahko 60-vuotias kukkahattutäti ei oo preppy :)
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown

Re: Voisitko äänestää toista ehdokasta?

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

Mun pitää etsiä niitä Niinistön homovastasia läppiä. Jos ne on totta, niin en vaan voi, koska Kurt Hummel.

Jos tästä tulee homovaali, niin oon kyllä Kurtin tiimissä sit, meni syteen tai saveen kartanot ja timantit. Ja imho jos sillä rahalla on niin suuri merkitys, niin voi muuttaa vaikka Dubaihin. Tai jonnekin muuallekin.
Prepare for the worstest.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Voisitko äänestää toista ehdokasta?

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

exsu kirjoitti:
exPertti kirjoitti: Mutta ihminen voi olla älyllisesti vaan niin korkealla kuin hänen potentiaalinsa mahdollistaa.
Tää ei ole ihan yksiselitteistä. Mitattu korkein älykkyysosamäärä on naisella, joka vastailee jonkun lehden lukijoiden kysymyksiin. Pelkkä äly ei sinällään ole kovin käyttökelpoista.
Mutta kuinka korkea ÄO onkaan meillä, jotka emme pelkästään vastaa kysymyksiin netissä, vaan kerromme myös, että kysyjä on latentti homoseksuaali!
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown

Re: Voisitko äänestää toista ehdokasta?

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

NuoriDaavid kirjoitti:
nowaysis kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti: En tiedä, miksi ärsytti. Nehän voi olla oikeasti tosi liberaaleja ja joviaaleja ja maailmaa syleileviä, mutta näyttivät niin niin,
...preppyiltä, ja sua ärsytti koska olit kateellinen.
Mun sanakirjassani tukevahko 60-vuotias kukkahattutäti ei oo preppy :)
Tukevuus ei tietty tule kyseeseen =/ Menee Hyacinth Bucket -osastolle.

Mutta luitko jo Preppy Handbookin? Sen vanhan siis.
Prepare for the worstest.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14932
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Voisitko äänestää toista ehdokasta?

Viesti Kirjoittaja So Hard »

exPertti kirjoitti:
exsu kirjoitti:
exPertti kirjoitti: Mutta minä ainakin täällä väitän, että näin halutessaan motivoitunut ihminen mistä tahansa yhteiskuntaluokasta voi opiskella hyödyntäen täyttä potentiaaliaan.
Sinä voit Pertti väittää. Valitettavasti tutkimukset ovat kanssasi eri mieltä. Tuo olisi paljon kivempi maailma.
Mitkä seikat sitten estävät tämän?

Minusta olet puhunut tähän asti ainoastaan yhteiskuntaluokan paineesta ja sitten toisaalta vähäpotentiaalisten hankalammasta avunsaannista. Ja resursseista.
Mä en ymmärrä millä politiikan keinoilla perheiden sisäistä suhtautumista esim. koulutukseen ryhdytään muuttamaan. Se, että tilasto kertoo, että duunariperheestä tulee duunaria kertoo minusta ennen muuta siitä, että sekä älykkyys että asenteet kouluttautumiseen ovat perinnöllisiä.

Ei sillä ole mitään tekemistä sen kanssa,etteikö yhteiskunta antaisi mahdollisuutta. Kyllä se antaa. Ne joilla ei ole pitkäjänteisyyttä, motivaatiota tai aivokapasiteettia kouluttautua tehköön jotain muuta. Yhteiskunta tarvitsee kaikenlaisia osaajia, olisi oikeastaan vahingollista jos kaikki hinkuisivat maistereiksi tasapuolisesti.
Universaali disclaimer.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Voisitko äänestää toista ehdokasta?

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

nowaysis kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:
nowaysis kirjoitti:
...preppyiltä, ja sua ärsytti koska olit kateellinen.
Mun sanakirjassani tukevahko 60-vuotias kukkahattutäti ei oo preppy :)
Tukevuus ei tietty tule kyseeseen =/ Menee Hyacinth Bucket -osastolle.

Mutta luitko jo Preppy Handbookin? Sen vanhan siis.
En :(

Ehkäpä joudun nyt murskaamaan kitinän tyttöjen haaveet ja kerron, että preppyvaiheesta oon nyt siirtynyt Camel boots mieheksi!
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
masa

Re: Voisitko äänestää toista ehdokasta?

Viesti Kirjoittaja masa »

So Hard kirjoitti: Ne joilla ei ole pitkäjänteisyyttä, motivaatiota tai aivokapasiteettia kouluttautua tehköön jotain muuta.

Ne voi ryhtyä vaikka presidentiksi!
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6315
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Voisitko äänestää toista ehdokasta?

Viesti Kirjoittaja exsu »

exPertti kirjoitti: Mitkä seikat sitten estävät tämän?

Minusta olet puhunut tähän asti ainoastaan yhteiskuntaluokan paineesta ja sitten toisaalta vähäpotentiaalisten hankalammasta avunsaannista. Ja resursseista.
Ne oli esimerkkejä niistä rakenteellisista eroista, joista Uprsukin tuolla jo pariin kertaan mainitsi. Mä en keksi mitään hyvää keinoa selittää sulle sitä, millä tavoin erilainen sellaisen perheen elämä on, jossa kaikki ei mene kuin aapisessa. Mutta ei koulu ole lapselle mikään rinnakkaistodellisuus siitä arkielämästä, kaikki vaikuttaa kaikkeen.

Esimerkiksi lahjakkaiden lasten kohdalla ongelma voi olla siinä, että kotoa ei saa mitään tukea tai kannustusta, saati sitten mahdollisuuksia kehittää lahjakkuuttaan. Jos koululla olisi paremmat mahdollisuudet huomioida hyvin suoriutuvia oppilaita, tämä epäsuhta kevenisi.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14932
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Voisitko äänestää toista ehdokasta?

Viesti Kirjoittaja So Hard »

exsu kirjoitti:Esimerkiksi lahjakkaiden lasten kohdalla ongelma voi olla siinä, että kotoa ei saa mitään tukea tai kannustusta, saati sitten mahdollisuuksia kehittää lahjakkuuttaan. Jos koululla olisi paremmat mahdollisuudet huomioida hyvin suoriutuvia oppilaita, tämä epäsuhta kevenisi.
Sehän on ollut vasemmistolaista ajattelua poistaa tasoluokat. Ei tuo nyt oikein demari-ideologiaan sopivalta koulutuspolitiikalta kuullosta.
Universaali disclaimer.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6315
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Voisitko äänestää toista ehdokasta?

Viesti Kirjoittaja exsu »

So Hard kirjoitti: Sehän on ollut vasemmistolaista ajattelua poistaa tasoluokat. Ei tuo nyt oikein demari-ideologiaan sopivalta koulutuspolitiikalta kuullosta.
Se tasoluokkajuttu perustui eri asioihin. Tasapäistävä peruskoulu, jossa vain hitaammin suoriutuvat saavat omantasoista opetusta, ei palvele ketään.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14932
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Voisitko äänestää toista ehdokasta?

Viesti Kirjoittaja So Hard »

exsu kirjoitti:
So Hard kirjoitti: Sehän on ollut vasemmistolaista ajattelua poistaa tasoluokat. Ei tuo nyt oikein demari-ideologiaan sopivalta koulutuspolitiikalta kuullosta.
Se tasoluokkajuttu perustui eri asioihin. Tasapäistävä peruskoulu, jossa vain hitaammin suoriutuvat saavat omantasoista opetusta, ei palvele ketään.
No demarihallitusten ja -opetusministerin luomus se tasapäistävä peruskoulu nimenomaan on, vaikoeikö?
Universaali disclaimer.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Voisitko äänestää toista ehdokasta?

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Onko exsu sanonut, että hänen kertomansa taustan vaikutus on yhteiskunnan vika tai että yhteiskunta voi tehdä sille jotain?

Mä olen vanhemmiten alkanut uskoa noihin eksun kertomiin asioihin. Elämässä aina oppii uutta.

Mä esim. muistan, miten kuudennella luokalla opin, että kaikki eivät kerro mielipidettään silloin kun sen kertomisesta olisi hyötyä, vaan whinettävät jälkikäteen.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Voisitko äänestää toista ehdokasta?

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

exPertti kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:Onko exsu sanonut, että hänen kertomansa taustan vaikutus on yhteiskunnan vika tai että yhteiskunta voi tehdä sille jotain?
Ei. Käsittääkseni hän on sanonut, että häntä ärsyttää kokoomuslainen "jokainen voi tavoitella unelmiaan" ja siinä ärsyttää se, että vasemmistolainen kateusajattelu koettaa torpata tavoittelemasta unelmiaan. :D
Oon nyt exsun GBF ja kerron, että häntä ärsyttää se, että kaikki eivät tajua em. mahdollisuuksien epätasa-arvoa.

Mä tajuan sen :]
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9464
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Voisitko äänestää toista ehdokasta?

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

exsu kirjoitti:
So Hard kirjoitti: Sehän on ollut vasemmistolaista ajattelua poistaa tasoluokat. Ei tuo nyt oikein demari-ideologiaan sopivalta koulutuspolitiikalta kuullosta.
Se tasoluokkajuttu perustui eri asioihin. Tasapäistävä peruskoulu, jossa vain hitaammin suoriutuvat saavat omantasoista opetusta, ei palvele ketään.
Urpiainen on ainakin kovasti syyllistänyt Elina Lepomäkeä (ja minua siinä sivussa, kun satun Elinaa kannattamaan) nimenomaan siitä, että kehtasi mennä ehdottamaan tasoluokkia peruskouluun. Tasoluokat nimenomaan kuulemma aiheuttaa sosiaalista eriarvoisuutta, jos olen oikein ymmärtänyt.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown

Re: Voisitko äänestää toista ehdokasta?

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

^^Go Team! :)
Prepare for the worstest.
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown

Re: Voisitko äänestää toista ehdokasta?

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

Vagabondo kirjoitti: Tasoluokat nimenomaan kuulemma aiheuttaa sosiaalista eriarvoisuutta, jos olen oikein ymmärtänyt.
Tutkimusten mukaan näin.
Prepare for the worstest.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9464
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Voisitko äänestää toista ehdokasta?

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

NuoriDaavid kirjoitti: Oon nyt exsun GBF ja kerron, että häntä ärsyttää se, että kaikki eivät tajua em. mahdollisuuksien epätasa-arvoa.

Mä tajuan sen :]
Käsittääkseni kaikki sen tajuavat. Erimielisyyttä mielestäni on enemmän siinä mitä ja kenen sille pitäisi jotain tehdä. Jonkinlainen oikeistoblokki täällä tuntuu olevan sillä kannalla, että asia on perheiden vastuulla ja vanhempien pitäisi pitää hyvä huoli jälkeläisistään ja tukea heitä elämässä ja opinnoissa. Urpilainen on esittänyt höpö höpö. Exsu on sanonut, että tilanne on kovin väärin.
Viimeksi muokannut Vagabondo, 25.01.2012 13:18. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Voisitko äänestää toista ehdokasta?

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Vagabondo kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti: Oon nyt exsun GBF ja kerron, että häntä ärsyttää se, että kaikki eivät tajua em. mahdollisuuksien epätasa-arvoa.

Mä tajuan sen :]
Käsittääkseni kaikki sen tajuavat.
No mä en tajunnut vielä muutama vuosi sitten. Silloin olin sitä mieltä, että työläisperheiden lapset eivät hanki korkeakoulutusta siitä yksinkertaisesta syystä, että ovat tyhmempiä. Nyt uskon, että he ovat keskimäärin vähän tyhmempiä, mutta asiassa on paljon muutakin.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12408
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Voisitko äänestää toista ehdokasta?

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

So Hard kirjoitti:
Mä en ymmärrä millä politiikan keinoilla perheiden sisäistä suhtautumista esim. koulutukseen ryhdytään muuttamaan. Se, että tilasto kertoo, että duunariperheestä tulee duunaria kertoo minusta ennen muuta siitä, että sekä älykkyys että asenteet kouluttautumiseen ovat perinnöllisiä.

Ei sillä ole mitään tekemistä sen kanssa,etteikö yhteiskunta antaisi mahdollisuutta. Kyllä se antaa. Ne joilla ei ole pitkäjänteisyyttä, motivaatiota tai aivokapasiteettia kouluttautua tehköön jotain muuta. Yhteiskunta tarvitsee kaikenlaisia osaajia, olisi oikeastaan vahingollista jos kaikki hinkuisivat maistereiksi tasapuolisesti.
Jep. Koulutuksen suhteen on tasa-arvo. Mahdollisuuksien tasa-arvo. Ilmaisen koulutuksen varjopuoli on sitten se, että jotkut "hengaavat" jossain yliopistolla turhaan pitkään, kun ei ole lukukausimaksuja.

Sellaisella abstaktiolla kuin ihmisten tasa-arvoisuus ei ole mitään tekemistä tieteellisen ajattelun kanssa. Jokaikinen yksilö on eriarvoinen jokaikisen ominaisuuden, lahjan, kyvyn ja virheen suhteen.
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9464
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Voisitko äänestää toista ehdokasta?

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

exPertti kirjoitti: Vakava asia, ei pitäisi naurattaa, mutta anteeksi.
Pilaat mun vakavan DI imagon :axe:
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.