Voisitko äänestää toista ehdokasta?

Yleinen lätinä jä kitinä

Voisitko äänestää toista ehdokasta?

-stön äänestäjä, voisin äänestää Haavistoakin
8
30%
-ton äänestäjä, voisin äänestää Niinistöäkin
11
41%
-stön äänestäjä, jättäisin mielummin äänestämättä
4
15%
-ton äänestäjä, jättäisin mielummin äänestämättä
4
15%
 
Ääniä yhteensä: 27

Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16688
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Voisitko äänestää toista ehdokasta?

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

So Hard kirjoitti:Voi hyvä tavaton - Halosen myöntämän sotilasansiomitalin perusteella Haavisto ymmärtää jotain puolustusvoimista?
No ainakaan minä en esittänyt tuota perusteeksi.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14936
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Voisitko äänestää toista ehdokasta?

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Täytyy ihan sanoa, että se onko sivari vai RUK:n käynyt on pressan pätevyydessä yhtä merkittävää kuin kirjoittiko hän aikoinaan pitkän vai lyhyen englannin ylioppilaskirjoituksissa. Miten tästä edes viitsii keskustella.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Voisitko äänestää toista ehdokasta?

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Ylermi Ylihankala kirjoitti:Täytyy ihan sanoa, että se onko sivari vai RUK:n käynyt on pressan pätevyydessä yhtä merkittävää kuin kirjoittiko hän aikoinaan pitkän vai lyhyen englannin ylioppilaskirjoituksissa. Miten tästä edes viitsii keskustella.
Öö. En mä nyt ihan noin sanoisi. Presidentti kuitenkin on armeijan ylipäällikkö. Kyllä mä nyt näkisin, että se hiukan pätevöittää johtamaan organisaatiota, jos on joskus ollut sen palveluksessa.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Johnny Winter

Re: Voisitko äänestää toista ehdokasta?

Viesti Kirjoittaja Johnny Winter »

NuoriDaavid kirjoitti:Presidentti kuitenkin on armeijan ylipäällikkö.
Rauhanajan ylipäällikkö = puppet.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14936
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Voisitko äänestää toista ehdokasta?

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

NuoriDaavid kirjoitti:Öö. En mä nyt ihan noin sanoisi. Presidentti kuitenkin on armeijan ylipäällikkö. Kyllä mä nyt näkisin, että se hiukan pätevöittää johtamaan organisaatiota, jos on joskus ollut sen palveluksessa.
45-vuotta sitten saatu koulutus ei kyllä mielestäni tänä päivänä auta asiaa.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Voisitko äänestää toista ehdokasta?

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Johnny Winter kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:Presidentti kuitenkin on armeijan ylipäällikkö.
Rauhanajan ylipäällikkö = puppet.
Niin. Eikös nyt ole rauhanaika?
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Voisitko äänestää toista ehdokasta?

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Ylermi Ylihankala kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:Öö. En mä nyt ihan noin sanoisi. Presidentti kuitenkin on armeijan ylipäällikkö. Kyllä mä nyt näkisin, että se hiukan pätevöittää johtamaan organisaatiota, jos on joskus ollut sen palveluksessa.
45-vuotta sitten saatu koulutus ei kyllä mielestäni tänä päivänä auta asiaa.
Oletko vakaasti sitä mieltä, että siitä ei ole mitään hyötyä?
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Voisitko äänestää toista ehdokasta?

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Jos ei ole koskaan käynyt armeijaa, niin mun mielestä se tod. näk. johtaa siihen, että on liian myönteinen kuva armeijan suorituskyvystä.

Armeijan tienyt tietää, että ei se nyt oikeasti ole sellaista, kuin elokuvissa ja mainosvideoissa.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Johnny Winter

Re: Voisitko äänestää toista ehdokasta?

Viesti Kirjoittaja Johnny Winter »

NuoriDaavid kirjoitti:
Johnny Winter kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:Presidentti kuitenkin on armeijan ylipäällikkö.
Rauhanajan ylipäällikkö = puppet.
Niin. Eikös nyt ole rauhanaika?
Niin ja eikös meillä juuri ole sellainen hehkeä punatukkainen armeijan käymätön narttu ylipäällikkönä? Ongelmia? Eli ihan sätkynukkerooli ja siihen on aivan turha vedota.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14936
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Voisitko äänestää toista ehdokasta?

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

NuoriDaavid kirjoitti:Oletko vakaasti sitä mieltä, että siitä ei ole mitään hyötyä?
Varmasti jotain hyötyä, muttei mitenkään merkittävän paljon. Tarkoitin sanoa, että se mitä ehdokas on armeijan jälkeen oppinut ja omaksunut puolustusvoimista ja siihen liittyvistä asioista on niin paljon tärkeämpää, että tuon armeija"meriitin" voisi jättää omaan arvoonsa.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16688
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Voisitko äänestää toista ehdokasta?

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

masa kirjoitti:Onko kuitenkin niin, että sto on Nato-myönteisempi kuin stö?
En osaa sanoa. Nato-kysymys on minulle aika irrelevantti, koska minulla ei itselläni ole siihen vankkaa kantaa ja olen aika tyytyväinen Suomen linjaan, eli syvennetään yhteistyötä ja tehdään nopeakin liittyminen mahdolliseksi, mutta vapaamatkustetaan toistaiseksi ulkopuolella. Ehdokkaiden suhtautuminen Natoon ei ole minulle kovin merkitsevä tekijä.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
masa

Re: Voisitko äänestää toista ehdokasta?

Viesti Kirjoittaja masa »

urpiainen kirjoitti: Nato-kysymys on minulle aika irrelevantti,

Sama täällä, ja ehkä näen kuitenkin kokonaisuudessa Naton uhkana idän kaupan jatkuvuudelle/laajentumiselle.

Muistelen vaan lukeneeni jostain Haaviston haastattelusta herran liputtaneen Natoa kovinkin innoissaan. Siis sen toimintaa ja mitä se saa aikaan.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Voisitko äänestää toista ehdokasta?

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Ylermi Ylihankala kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:Oletko vakaasti sitä mieltä, että siitä ei ole mitään hyötyä?
Varmasti jotain hyötyä, muttei mitenkään merkittävän paljon. Tarkoitin sanoa, että se mitä ehdokas on armeijan jälkeen oppinut ja omaksunut puolustusvoimista ja siihen liittyvistä asioista on niin paljon tärkeämpää, että tuon armeija"meriitin" voisi jättää omaan arvoonsa.
Aivan. Ei se armeijan käyminen ole mitenkään oleellista. Kitinähengessä halusin vain tarttua siihen, että annoit ymmärtää, että sillä ei ole mitään merkitystä.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Voisitko äänestää toista ehdokasta?

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

urpiainen kirjoitti:tehdään nopeakin liittyminen mahdolliseksi, mutta vapaamatkustetaan toistaiseksi ulkopuolella..
Hesarin mielipidepalstalla joku kyselikin muutama viikko sitten, että koska, missä ja kenen toimesta tämä paljon puhuttu "nato-optio" on myönnetty. Onko jollain tietoa?

Eli onko Nato myöntänyt meille Nato-option, jonka voimme halutessamme merkitä?
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16688
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Voisitko äänestää toista ehdokasta?

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

NuoriDaavid kirjoitti:
urpiainen kirjoitti:tehdään nopeakin liittyminen mahdolliseksi, mutta vapaamatkustetaan toistaiseksi ulkopuolella..
Hesarin mielipidepalstalla joku kyselikin muutama viikko sitten, että koska, missä ja kenen toimesta tämä paljon puhuttu "nato-optio" on myönnetty. Onko jollain tietoa?
Eli onko Nato myöntänyt meille Nato-option, jonka voimme halutessamme merkitä?
Ei tietenkään. Ei kai se sellaista hakemuksen käsittelyä edeltävää lupausta voisi julkisesti ja sitovasti koskaan antaa. Ymmärtääkseni termillä tarkoitetaankin suurin piirtein Suomen oman puolustusselonteon linjausta, jossa Natoon ei liitytä, mutta syvennetään yhteistyötä ja kumppanuusohjelmassa toimimista, eikä suljeta pois täysjäsenyyttä pitkällä tähtäimellä, riippuen vähän EU:n yhteisen ulko- ja puolustuspolitiikan kehittymisestä. Noin niinku suurinpiirtein. Lisäksi oletan, uskon ja toivon, että ulko- ja puolustuspoliittinen johtomme ja virkamieskuntamme pitää yllä hyvää keskusteluyhteyttä ja sitä kautta yhteisymmärrystä tilanteesta Naton ja johtavien natomaiden kanssa. Tähän sisältyvä epämääräisyys ja epävarmuus on arvioni mukaan hyväksyttävä hinta vapaamatkustamisen tuomista eduista.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Voisitko äänestää toista ehdokasta?

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

^Aivan. Eli on kansalaisten sumuttamista puhua "Nato-optiosta", kun mitään Nato-optiota ei ole olemassa.

Eo. termi antaa ymmärtää, että Suomi sitten halutessaan, jos/kun siltä tuntuu, voi koska tahansa tarpeen ilmaantuessa liittyä Natoon. Näinhän asia ei tietenkään ole.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14926
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Voisitko äänestää toista ehdokasta?

Viesti Kirjoittaja So Hard »

NuoriDaavid kirjoitti:^Aivan. Eli on kansalaisten sumuttamista puhua "Nato-optiosta", kun mitään Nato-optiota ei ole olemassa.

Eo. termi antaa ymmärtää, että Suomi sitten halutessaan, jos/kun siltä tuntuu, voi koska tahansa tarpeen ilmaantuessa liittyä Natoon. Näinhän asia ei tietenkään ole.
Kyllä tämän "Nato-option" konkreettinen sisältö on kalustohankintojen nato-yhteensopivuuden varmistaminen ja kumppanuuden nimissä tehtävät operatiiviset harjoitukset. Eli pistorasiaa on muokattu siihen suuntaan, että jos poliitikot joskus löytävät töpselin, se sopii sutjakammin.
Universaali disclaimer.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16688
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Voisitko äänestää toista ehdokasta?

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

NuoriDaavid kirjoitti:^Aivan. Eli on kansalaisten sumuttamista puhua "Nato-optiosta", kun mitään Nato-optiota ei ole olemassa.

Eo. termi antaa ymmärtää, että Suomi sitten halutessaan, jos/kun siltä tuntuu, voi koska tahansa tarpeen ilmaantuessa liittyä Natoon. Näinhän asia ei tietenkään ole.
No antaa ja antaa. Ei minusta. Kuten sanoin, minusta asiaa noin puoli sekuntia ajattelevalle on selvää, että termillä ei tarkoiteta tuota vaan Suomen politiikan omaa linjausta. Ja jos nyt yhtään on seurannut Suomen toimia Naton suhteen (vaikka tuolta: www.finlandnato.org), niin huomannee Suomen politiikan (siis tuon nato-option) päämääränä olevan kutakuinkin tuo virheellinen ymmärrys termistä. Mutta päämäärä on eri kuin tosiasiallinen sisältö.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Voisitko äänestää toista ehdokasta?

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Mun mielestä poliitikkojen tulisi selväsanaisesti sanoa, että jos haluamme, että meillä on Naton selkänoja silloin, kun sitä tarvitsemme, niin meidän on liityttävä Natoon silloin, kun emme sitä tarvitse.

Tähän analogia, jonka kaikki tiedätte.

Lopuksi vielä wikipediasta määritelmä optiosta "Optio on johdannaissopimus, jossa option myyjä (eli asettaja) antaa sitovan lupauksen kaupan tekemisestä jollakin kohde-etuudella sovittuna hetkenä tai ajanjaksona tulevaisuudessa tiettyyn hintaan"

Tähän termi Nato-optio sopii huonosti. Ei ole sovittu mitään.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9445
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Voisitko äänestää toista ehdokasta?

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

NuoriDaavid kirjoitti:Mun mielestä poliitikkojen tulisi selväasanaisesti sanoa, että jos haluamme, että meillä on Naton selkänoja silloin, kun sitä tarvitsemme, niin meidän on liityttävä Natoon silloin, kun emme sitä tarvitse.
Mutta kun ei tuokaan ihan tarkkaan ottaen pidä paikkaansa. Meillä ei vain ole varmuutta NATOn sotilaallisesta tuesta ellemme ole jäseniä. Tavallaan NATO kuitenkin antaa jo nykyisellään suojaa Suomelle, koska se saattaisi osallistua sotatoimiin.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21386
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Voisitko äänestää toista ehdokasta?

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

exsu kirjoitti:
sivustahuutaja kirjoitti: Kyllä se tiedetään mihin ne rahat menevät, jos sitä rahaa ei aiemminkaan ole riittänyt lasten harrastuksiin.
Joo, ruokaan ja asumiseen.
Eli väität toimeentulotuen menevän niin kätevästi ruokaan ja asumiseen, että harrastuksiin ei jää mitään? Ja että se tuen lisääminen sitten käytettäisiin 100% harrastuksiin? Eihän tuossa ole päätä eikä häntää.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Voisitko äänestää toista ehdokasta?

Viesti Kirjoittaja exsu »

sivustahuutaja kirjoitti: Eli väität toimeentulotuen menevän niin kätevästi ruokaan ja asumiseen, että harrastuksiin ei jää mitään?
:lollero:

Millaisia summia sä kuvittelet toimeentulotukena jaettavan?
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21386
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Voisitko äänestää toista ehdokasta?

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

exsu kirjoitti:
sivustahuutaja kirjoitti: Eli väität toimeentulotuen menevän niin kätevästi ruokaan ja asumiseen, että harrastuksiin ei jää mitään?
Millaisia summia sä kuvittelet toimeentulotukena jaettavan?
About tonniinhan tuolla on tarkoitus nostaa sinkun tulot. Perusosaan sisältyy laskennallisena komponenttina mm. harrastukset, joten olisi aika outoa väittää toimeentulotuen menevän kokonaisuudessaan ruokaan ja asumiseen.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Voisitko äänestää toista ehdokasta?

Viesti Kirjoittaja exsu »

sivustahuutaja kirjoitti: About tonniinhan tuolla on tarkoitus nostaa sinkun tulot. Perusosaan sisältyy laskennallisena komponenttina mm. harrastukset, joten olisi aika outoa väittää toimeentulotuen menevän kokonaisuudessaan ruokaan ja asumiseen.
No kyllä mä väitän, että jos on toimeentulotukiasiakas, niin ei niillä rahoilla ihan hulluna harrasteta. Se, että perusosaan sisältyy laskennallisesti harrastukset tarkoittaa lähinnä sitä, että niihin ei voi hakea lisäksi harkinnanvaraista tukea (kuten esimerkiksi lääkkeisiin voi, sillä ne eivät kuulu siihen laskennallisesti). Se ei tarkoita, että sen edes oletetaan riittävän muuhun. Kyllä tuolla summalla ihan peruseläminen vaatii jo aika tarkkaa talouden suunnittelua.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21386
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Voisitko äänestää toista ehdokasta?

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

exsu kirjoitti:No kyllä mä väitän, että jos on toimeentulotukiasiakas, niin ei niillä rahoilla ihan hulluna harrasteta.
Miksi pitäisi harrastaa hulluna? Eikö se pelkkä harrastaminen riitä? Minulla ei edes hyvätuloisena ole varaa harrastaa purjehdusta kunnon veneellä hullusta veneestä puhumattakaan.
Vastaa Viestiin