Käytätkö rannekelloa vakituisesti?

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit

Miten on?

Käytän
11
38%
En käytä
18
62%
 
Ääniä yhteensä: 29

Kiukkutipu
Kitisijä
Viestit: 1268
Liittynyt: 17.12.2011 22:09

Re: Käytätkö rannekelloa vakituisesti?

Viesti Kirjoittaja Kiukkutipu »

NuoriDaavid kirjoitti:patek-philippe
"Ei varastossa". Kuinka ala-arvoista!
Oh, let me file that crap between "I dont give a fuck" and "Blow me"
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14930
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Käytätkö rannekelloa vakituisesti?

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Mun ainakin 15 vuotta vanha titaniumrannekkeinen eco-drive pelittää yhä! Tietty se on ongelma, ettei sille ole arjessa mitään käyttöä ja juhlassa sitä ei kehtaa pitää, koska ne joilla on kello, pitävät sveitsiläisiä.
Universaali disclaimer.
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown
Viesti:

Re: Käytätkö rannekelloa vakituisesti?

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

Jos kelloa ei ole, rannetta tulee joka tapauksessa vilkuilleeksi tämän tästä.
Koska ranteeni on aika naurettavan kapea, mitään mahtikelloa en siihen huolisikaan. 16-vuotiaana saamani Orient toimii mainiosti, nahkainen(krokolisko) ranneke on vaihdettu ja tullaan vaihtamaan kunhan siitä taas aika jättää. Kellotaulu on lievästi suorakulmioon venytetty neliö.

Juhlavampaa ja naiselisempaa tyyliä edustaa isoäitini vanha pienen pieni kultaseiko, jonka rannekkeesta napsitutan palasia pois sitä mukaa, kun se löystyy. Kellotaulu on lievästi soikiohko. Molemmat sopivat kantajansa tyyliin ja kokoon, ja kotona en käytä kumpaakaan säästääkseni rannekkeita turhalta kulumiselta.
Prepare for the worstest.
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11449
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Käytätkö rannekelloa vakituisesti?

Viesti Kirjoittaja Vesper »

NuoriDaavid kirjoitti:Näyttää aika miehekkäältä kuvassa, mutta jos se on pieni niin varmaan luonnossa ei.
Tykkään miehekkäistä kelloista, musta ei ikinä tule mitään korukellon käyttäjää. On siis oikeastikin hieman suurempi 41 millisenä, tyttökellot on usein 37 mm tai alle.
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Käytätkö rannekelloa vakituisesti?

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

NuoriDaavid kirjoitti: Citizen Eco drive

So Hard kirjoitti: eco-drive .
Vesper kirjoitti:ecodrive
:dream:
Maailma pelastuu!
urpiainen kirjoitti: Citizen
:igor:

Urpiainen raiskaa maapalloa patterikellollaan!
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Käytätkö rannekelloa vakituisesti?

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

So Hard kirjoitti:Mun ainakin 15 vuotta vanha titaniumrannekkeinen eco-drive pelittää yhä! Tietty se on ongelma, ettei sille ole arjessa mitään käyttöä ja juhlassa sitä ei kehtaa pitää, koska ne joilla on kello, pitävät sveitsiläisiä.
Mä en oo ollut oikein hyvä huoltaja kellolleni :(

Ehkä viimeinen niitti oli kun kävin just kylpylässä saunassa ja uimassa se ranteessa. Sehän on pahinta mahdollista kidutusta kellolle. Nyt on huono omatunto.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Käytätkö rannekelloa vakituisesti?

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

JOS mä ostaisin nelinumeroisen summan maksavan kellon (mitä mä en varmasti koskaan tee), niin se olisi varmasti tylsästi joku Rolexin karvalakkimalli, koska jokainen tunnistaisi sen.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14930
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Käytätkö rannekelloa vakituisesti?

Viesti Kirjoittaja So Hard »

NuoriDaavid kirjoitti:
So Hard kirjoitti:Mun ainakin 15 vuotta vanha titaniumrannekkeinen eco-drive pelittää yhä! Tietty se on ongelma, ettei sille ole arjessa mitään käyttöä ja juhlassa sitä ei kehtaa pitää, koska ne joilla on kello, pitävät sveitsiläisiä.
Mä en oo ollut oikein hyvä huoltaja kellolleni :(

Ehkä viimeinen niitti oli kun kävin just kylpylässä saunassa ja uimassa se ranteessa. Sehän on pahinta mahdollista kidutusta kellolle. Nyt on huono omatunto.
Mä jäin miettimään tuota eco-driven hommaa. Eihän siinä akkua edes ole, vaan kondensaattori. Ei mikään akku voisi kestää moista aikaa. Kondensaattori on niin halpa osa, että jos sen vaihtamista ei ole tehty vaikeaksi, niin eihän sen pitäisi maksaa kuin muutama kymppi uudistaa se.
Universaali disclaimer.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14930
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Käytätkö rannekelloa vakituisesti?

Viesti Kirjoittaja So Hard »

NuoriDaavid kirjoitti:JOS mä ostaisin nelinumeroisen summan maksavan kellon (mitä mä en varmasti koskaan tee), niin se olisi varmasti tylsästi joku Rolexin karvalakkimalli, koska jokainen tunnistaisi sen.
Rolex on kuulemma out ja junttia.
Universaali disclaimer.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16717
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Käytätkö rannekelloa vakituisesti?

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

NuoriDaavid kirjoitti:Oon kyllä eri mieltä. Mutta väitteesi kiinnostaa (tietenkin, kun puhutaan musta!). Mikä mielestäsi viittaa siihen, että olisin hifistelijä?
No mä olen ollut jotenkin huomaavinani, että erilaisten teknisten härpättimien ominaisuuksista - ja vielä tasolla ja innokkudella, joka ei oikein normi-ihmistä kosketa - keskustelevat vähän aihepiiristä riippuen Dave, Manaaja, Vagabondo, So Hard, varauksin ehkä myös Sivustahuutaja, Masa, Huima ja ketä näitä nyt onkaan. Tai siis muille se osallistuminen riippuu aihepiiristä, vain Dave on aika takuuvarmasti mukana joka tapauksessa. Ja lisäksi sä olet kai tasaisin väliajoin availlut erilaisia "esittele kiinnostava tekninen ratkaisu" ja "how stuff works" -ketjuja.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Kiukkutipu
Kitisijä
Viestit: 1268
Liittynyt: 17.12.2011 22:09

Re: Käytätkö rannekelloa vakituisesti?

Viesti Kirjoittaja Kiukkutipu »

NuoriDaavid kirjoitti:JOS mä ostaisin nelinumeroisen summan maksavan kellon (mitä mä en varmasti koskaan tee), niin se olisi varmasti tylsästi joku Rolexin karvalakkimalli, koska jokainen tunnistaisi sen.
Ostaisit mielummin Breitlingin. Just koska juuri kukaan ei tunnista sitä.
Oh, let me file that crap between "I dont give a fuck" and "Blow me"
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown
Viesti:

Re: Käytätkö rannekelloa vakituisesti?

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

So Hard kirjoitti:
Rolex on kuulemma out ja junttia.
Kyllä kunnon vintage Rolex on kaikkea muuta kuin edellä mainittua.
Prepare for the worstest.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Käytätkö rannekelloa vakituisesti?

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

So Hard kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:
So Hard kirjoitti:Mun ainakin 15 vuotta vanha titaniumrannekkeinen eco-drive pelittää yhä! Tietty se on ongelma, ettei sille ole arjessa mitään käyttöä ja juhlassa sitä ei kehtaa pitää, koska ne joilla on kello, pitävät sveitsiläisiä.
Mä en oo ollut oikein hyvä huoltaja kellolleni :(

Ehkä viimeinen niitti oli kun kävin just kylpylässä saunassa ja uimassa se ranteessa. Sehän on pahinta mahdollista kidutusta kellolle. Nyt on huono omatunto.
Mä jäin miettimään tuota eco-driven hommaa. Eihän siinä akkua edes ole, vaan kondensaattori. Ei mikään akku voisi kestää moista aikaa. Kondensaattori on niin halpa osa, että jos sen vaihtamista ei ole tehty vaikeaksi, niin eihän sen pitäisi maksaa kuin muutama kymppi uudistaa se.
Kuukkeli kyllä kertoo, että se on akku. Kelloliikkeissä kerrotaan, että pelkkä akun vaihto ei auta, koska kyseessä on yleinen koneiston jäykistyminen, joka vaatii purun ja puhdistuksen.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Käytätkö rannekelloa vakituisesti?

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

nowaysis kirjoitti:
So Hard kirjoitti:
Rolex on kuulemma out ja junttia.
Kyllä kunnon vintage Rolex on kaikkea muuta kuin edellä mainittua.
Niitä ei varmaan nelinumeroisilla summilla saa.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Käytätkö rannekelloa vakituisesti?

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

urpiainen kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:Oon kyllä eri mieltä. Mutta väitteesi kiinnostaa (tietenkin, kun puhutaan musta!). Mikä mielestäsi viittaa siihen, että olisin hifistelijä?
No mä olen ollut jotenkin huomaavinani, että erilaisten teknisten härpättimien ominaisuuksista - ja vielä tasolla ja innokkudella, joka ei oikein normi-ihmistä kosketa - keskustelevat vähän aihepiiristä riippuen Dave, Manaaja, Vagabondo, So Hard, varauksin ehkä myös Sivustahuutaja, Masa, Huima ja ketä näitä nyt onkaan. Tai siis muille se osallistuminen riippuu aihepiiristä, vain Dave on aika takuuvarmasti mukana joka tapauksessa. Ja lisäksi sä olet kai tasaisin väliajoin availlut erilaisia "esittele kiinnostava tekninen ratkaisu" ja "how stuff works" -ketjuja.
Njoo. Mä olen kiinnostunut teknisistä härpäkkeistä joo, mutta mun käsittääkseni hifistely tarkoittaa johonkin yksittäiseen aihealueeseen perehtymistä ja itse asian harrastamista ja viilaamista myös konkreettisesti. Eli mä olen mielestäni enemmän vähän geek kuin hifistelijä.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Käytätkö rannekelloa vakituisesti?

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

So Hard kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:JOS mä ostaisin nelinumeroisen summan maksavan kellon (mitä mä en varmasti koskaan tee), niin se olisi varmasti tylsästi joku Rolexin karvalakkimalli, koska jokainen tunnistaisi sen.
Rolex on kuulemma out ja junttia.
joo-o. Toisaalta se on sellainen, jonka jokainen tuntee. Joku todellinen niche high end Patek Philippe on sellainen, että ei sitä monikaan tunne.

Mutta tosiaan en usko koskaan laittavani nelinumeroista summaa kelloon (ellei sitten markaa oteta taas käyttöön).
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11449
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Käytätkö rannekelloa vakituisesti?

Viesti Kirjoittaja Vesper »

So Hard kirjoitti:Mä jäin miettimään tuota eco-driven hommaa. Eihän siinä akkua edes ole, vaan kondensaattori. Ei mikään akku voisi kestää moista aikaa. Kondensaattori on niin halpa osa, että jos sen vaihtamista ei ole tehty vaikeaksi, niin eihän sen pitäisi maksaa kuin muutama kymppi uudistaa se.
Mä kävin kysymässä tästä kelloliikkeessä. Tarina meni jotenkin näin:

Vesper: Minulla olisi tässä tämä Eco-Drive, taitaa olla akku lopussa, voiko sen vaihtaa?
Myyjä: Kyllä voi, mutta ei kyllä kannata.
Vesper: Harmi, pidän kellostani.
Myyjä: Meillä on täällä monia hyviä kelloja, voisin näyttää?
Vesper: No selvä, pitäisi olla sellainen ja tällainen.
Myyjä: No miten olisi tämä?
Vesper: No tämä voisi sopiakin, vaikka vähän vielä haikailen econ perään...
Myyjä: Teen tästä oikein hyvän tajouksen, pudotan kivasti hintaa.
Vesper: No mitä maksaa?
Myyjä: Saat todlla edullisesti, 989€
Vesper: Ja mitäs se akun vaihto olisikaan maksanut?
Myyjä: Kympin-pari.
Vesper:
:shock:

Harmikseni kellossani on myös päivämääränuppi jotenkin rikki, korjaaminen tulisi tosiaankin melkein yhtä kalliiksi kuin uuden ostaminen.
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Avatar
Riemumieli
Kitisijä
Viestit: 6023
Liittynyt: 20.08.2005 23:12
Paikkakunta: Vantaa

Re: Käytätkö rannekelloa vakituisesti?

Viesti Kirjoittaja Riemumieli »

Kellosepän poikana olen pitänyt rannekelloja jo ennen kouluikää, enkä voisi kuvitella käveleväni ilman. Kellon katsominen kännystä on homoa ja vihervasemmistonatsismia. Jos olisi rahaa, ostaisin Rolexin, veisin sen isukin haudalla ja iskisin paskaksi ja sanoisin, että tuolta se näyttää. Isukki kun aina mietti, millainen koneisto Rolexin ei tikittävä, vaan askeltava oikein on.
Paras päivä ikinä.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14930
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Käytätkö rannekelloa vakituisesti?

Viesti Kirjoittaja So Hard »

NuoriDaavid kirjoitti:Kuukkeli kyllä kertoo, että se on akku. Kelloliikkeissä kerrotaan, että pelkkä akun vaihto ei auta, koska kyseessä on yleinen koneiston jäykistyminen, joka vaatii purun ja puhdistuksen.
Kuuklaa eco-drive ja capacitor, niin saat eri vastauksen. Muistelen kun takavuosina lueskelin kellon ohjekirjaa (!) niin siellä mainittiin että se on konkka.

Oli niin tai näin, mä kyllä kokeilisin sitä kympin akun/konkan vaihtoa ekana ja vasta sitten laittasin KelloMiehen puhdistettavaksi tms. pelotteluun, jos ei auta.
Universaali disclaimer.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Käytätkö rannekelloa vakituisesti?

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

So Hard kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:Kuukkeli kyllä kertoo, että se on akku. Kelloliikkeissä kerrotaan, että pelkkä akun vaihto ei auta, koska kyseessä on yleinen koneiston jäykistyminen, joka vaatii purun ja puhdistuksen.
Kuuklaa eco-drive ja capacitor, niin saat eri vastauksen. Muistelen kun takavuosina lueskelin kellon ohjekirjaa (!) niin siellä mainittiin että se on konkka.

Oli niin tai näin, mä kyllä kokeilisin sitä kympin akun/konkan vaihtoa ekana ja vasta sitten laittasin KelloMiehen puhdistettavaksi tms. pelotteluun, jos ei auta.
Täytyy soittaa maahantuojalle ja kysyä. Pari kelloliikettä missä kävin, niin niissä ei ollut ko. akkua/kondensaattoria.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16717
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Käytätkö rannekelloa vakituisesti?

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

NuoriDaavid kirjoitti:Eli mä olen mielestäni enemmän vähän geek kuin hifistelijä.
Jo se, että teet tuollaisen eron, riittää siihen, että normaali-ihmisen näkökulmasta molemmat määreet sopivat sinuun hyvin. Omissa piireissänne voitte sitten määritellä kuka on vain kahden tähden sudenpentukenraali ja kuka kolmen.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Käytätkö rannekelloa vakituisesti?

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

urpiainen kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:Eli mä olen mielestäni enemmän vähän geek kuin hifistelijä.
Jo se, että teet tuollaisen eron, riittää siihen, että normaali-ihmisen näkökulmasta molemmat määreet sopivat sinuun hyvin. Omissa piireissänne voitte sitten määritellä kuka on vain kahden tähden sudenpentukenraali ja kuka kolmen.
Tää on niin tätä, kun toiset eivät edes ymmärrä että eivät ymmärrä.

Geek ja hifistelijä ovat aivan eri asioita.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
Sleazoid
Elämätön Kitisijä
Viestit: 363
Liittynyt: 16.08.2005 3:02
Paikkakunta: Helsinki

Re: Käytätkö rannekelloa vakituisesti?

Viesti Kirjoittaja Sleazoid »

So Hard kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:JOS mä ostaisin nelinumeroisen summan maksavan kellon (mitä mä en varmasti koskaan tee), niin se olisi varmasti tylsästi joku Rolexin karvalakkimalli, koska jokainen tunnistaisi sen.
Rolex on kuulemma out ja junttia.
Toi asenne on oikeastaan vaan Suomessa, pääsääntöisesti 80-luvun nolojen juppiaikojen peruina. Suomessa Rolex herättää helvetisti intohimoja niin puolesta kuin vastaan, mutta edes vastustajat eivät yleensä kiistä Rolexin laatua. Maailmalla Rolexia pidetään aivan ehdottosti huipputuotteena.

Itse käytän sveitsiläistä mekaanista rannekelloani päivittäin. Sääli että se on vain Omega eli sellainen entry level -luksussegmentin kello. Hyvä ja hieno ja laadukas sinänsä, mutta päivitystä tekis mieli.
Loppuiko data & argumentit?
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Käytätkö rannekelloa vakituisesti?

Viesti Kirjoittaja exsu »

Mulla on kolme rannekelloa, joita käytän asusteen omaisesti jos sopivat muuten vaatetukseen. Teemaan sopien kaikki jotain vaate/asustemerkkien omia (esprit, d&g ja police). Käytännössä kello on ranteessa harvemmin kuin kerran viikossa.

Puoliso on kellohifistelijä, ja se on halunnut ostaa mulle jo pitkään jotain kallista laatukelloa, mutta itse pidän äärimmäisen typeränä maksaa useita tonneja jostain rannekellosta. Omaa silmää miehen kokoelmasta miellyttää eniten nuo Sarpanevan tuotokset.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16717
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Käytätkö rannekelloa vakituisesti?

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Kitinäkeskustelun innoittamana googlailin! Tässä ollaan jo lähellä sitä, mitä Urpiainen voisi kellolta hakea: sveitsiläinen koneistolaatu yhdistyy korostetun skandinaaviseen, selkeän yksinkertaiseen designiin (myös valkoinen kellotauluväri saattaisi olla mahdollinen). Toisaalta, tuosta saisi ottaa pois tuon kakkosajan (ja siihen liityvän hölmön lisäviisarin), sekä miellään muutaman satasen hinnasta...
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Vastaa Viestiin