Käytätkö rannekelloa vakituisesti?

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit

Miten on?

Käytän
11
38%
En käytä
18
62%
 
Ääniä yhteensä: 29

Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9457
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Käytätkö rannekelloa vakituisesti?

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

NuoriDaavid kirjoitti:
urpiainen kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:Eli mä olen mielestäni enemmän vähän geek kuin hifistelijä.
Jo se, että teet tuollaisen eron, riittää siihen, että normaali-ihmisen näkökulmasta molemmat määreet sopivat sinuun hyvin. Omissa piireissänne voitte sitten määritellä kuka on vain kahden tähden sudenpentukenraali ja kuka kolmen.
Tää on niin tätä, kun toiset eivät edes ymmärrä että eivät ymmärrä.

Geek ja hifistelijä ovat aivan eri asioita.
Indeed. Dave on Geek ja mä hifistelijä :D
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9457
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Käytätkö rannekelloa vakituisesti?

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

NuoriDaavid kirjoitti:
urpiainen kirjoitti: Citizen
:igor:

Urpiainen raiskaa maapalloa patterikellollaan!
Luonnonvarojen kerskakuluttajana minulla on tietenkin autona 3 litranen V6:n ja kellona ensimmäisen sukupolven Suunto, joka syö valtavan paristonsa yllättävän nopeasti tyhjäksi. Bonuksena se raksuttaa pääasiassa hyllyllä, kun töitä on mukavampi tehdä ilman kelloa ranteessa. Mutta onhan se iso ja näyttävä elämäntyyliä alleviivaava värkki :D
Eri ohjelmisto kuin kuvan kellossa, mutta muuten saman näköinen.

Kuva
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Käytätkö rannekelloa vakituisesti?

Viesti Kirjoittaja exsu »

Mun mielestä urpiaisella pitäis olla ehdottomasti sellainen mikkihiirikello kuin Robert Langdonilla Dan Brownin kirjoissa.
Kuva
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16717
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Käytätkö rannekelloa vakituisesti?

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

^ Onhan toi ulkonäöllisestikin aika lähellä sitä linkittämääni kelloa. Mikki lienee halvempikin, eli ehkä sitten niin. Kunhan kaikki varmasti ymmärtävät kirjallisen alluusion ironiseksi.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14930
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Käytätkö rannekelloa vakituisesti?

Viesti Kirjoittaja So Hard »

urpiainen kirjoitti:Kitinäkeskustelun innoittamana googlailin! Tässä ollaan jo lähellä sitä, mitä Urpiainen voisi kellolta hakea: sveitsiläinen koneistolaatu yhdistyy korostetun skandinaaviseen, selkeän yksinkertaiseen designiin (myös valkoinen kellotauluväri saattaisi olla mahdollinen). Toisaalta, tuosta saisi ottaa pois tuon kakkosajan (ja siihen liityvän hölmön lisäviisarin), sekä miellään muutaman satasen hinnasta...
Eihän tuollainen tiedostava voi vasikannahkaa käyttää.
Universaali disclaimer.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Käytätkö rannekelloa vakituisesti?

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

So Hard kirjoitti:
urpiainen kirjoitti:Kitinäkeskustelun innoittamana googlailin! Tässä ollaan jo lähellä sitä, mitä Urpiainen voisi kellolta hakea: sveitsiläinen koneistolaatu yhdistyy korostetun skandinaaviseen, selkeän yksinkertaiseen designiin (myös valkoinen kellotauluväri saattaisi olla mahdollinen). Toisaalta, tuosta saisi ottaa pois tuon kakkosajan (ja siihen liityvän hölmön lisäviisarin), sekä miellään muutaman satasen hinnasta...
Eihän tuollainen tiedostava voi vasikannahkaa käyttää.
EIkös vasikannahkainen ranneke sovi hanhenmaksan syöntiin kuin työväenlaulu demarin suuhun?
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Käytätkö rannekelloa vakituisesti?

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

exsu kirjoitti:Mun mielestä urpiaisella pitäis olla ehdottomasti sellainen mikkihiirikello kuin Robert Langdonilla Dan Brownin kirjoissa.
Kuva

Oon kyllä huolestunut, että muistat minkälainen rannekello Robert Langdonilla on.

Mä kyllä muistan, että se vosu ajeli Smartilla, mutta se on eri asia!
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14930
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Käytätkö rannekelloa vakituisesti?

Viesti Kirjoittaja So Hard »

NuoriDaavid kirjoitti:EIkös vasikannahkainen ranneke sovi hanhenmaksan syöntiin kuin työväenlaulu demarin suuhun?
Tietysti urpiainen ostaa sen kellon, mutta koetan tässä tarjota hänelle niin kovasti rakastamaansa analyyttisen pohdiskelun paikkaa.
Universaali disclaimer.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Käytätkö rannekelloa vakituisesti?

Viesti Kirjoittaja exsu »

NuoriDaavid kirjoitti:
Oon kyllä huolestunut, että muistat minkälainen rannekello Robert Langdonilla on.
Se on niissä kirjoissa keskeisessä osassa!
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14930
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Käytätkö rannekelloa vakituisesti?

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Kellohifistely on kyllä niin erikoinen tieteenala, että ei tajua. Ymmärrän joo, että se on miesten koru, mutta minusta enimmäkseen tarpeeton ja epämukava laite. Ehkä joskus hankin tumman puvun kanssa pidettävän sivistyneistökellon, mutta että olisi joku kokoelma kelloja eri tilaisuuksiin .. does not compute.
Universaali disclaimer.
Avatar
Nergal
Kitisijä
Viestit: 1660
Liittynyt: 17.01.2011 18:23
Paikkakunta: Tampere

Re: Käytätkö rannekelloa vakituisesti?

Viesti Kirjoittaja Nergal »

On kelloja useampia mutta kun vuosien tauon jälkeen yritin pitää niin ranne tuntu vaan omituiselta ja en osannut pitää. Pyöräillessä on Suunto tassussa mutta jokapäiväisesti en vaan osaa kelloa pitää.

Vaeltamassa/metsässä käydessä on kyllä kello mukana ihan vaan sen takia että pystyy suunnistamaan jos sikseen homma menee (ihan normi viisarikello).
Society failed to tolerate me and I have failed to tolerate society
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Käytätkö rannekelloa vakituisesti?

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

exsu kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:
Oon kyllä huolestunut, että muistat minkälainen rannekello Robert Langdonilla on.
Se on niissä kirjoissa keskeisessä osassa!
:shock:

Kirjoitit tuon monikossa!
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
Pulkannaru
Kitisijä
Viestit: 4952
Liittynyt: 28.07.2008 22:31
Paikkakunta: Jäässä

Re: Käytätkö rannekelloa vakituisesti?

Viesti Kirjoittaja Pulkannaru »

Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
Avatar
Nergal
Kitisijä
Viestit: 1660
Liittynyt: 17.01.2011 18:23
Paikkakunta: Tampere

Re: Käytätkö rannekelloa vakituisesti?

Viesti Kirjoittaja Nergal »

So Hard kirjoitti:...mutta että olisi joku kokoelma kelloja eri tilaisuuksiin .. does not compute.
Olet siis samalla linjalla Jungnerin kanssa: "En käytä kelloa, koska se vaarantaa ympäristöä ja heikentää kauppatasetta. Kello on turha asuste ja niiden valmistus turhaa kuluttaa luonnonvaroja. Lisäksi lähes kaikki kellot tuodaan ulkomailta"
Society failed to tolerate me and I have failed to tolerate society
Avatar
Nergal
Kitisijä
Viestit: 1660
Liittynyt: 17.01.2011 18:23
Paikkakunta: Tampere

Re: Käytätkö rannekelloa vakituisesti?

Viesti Kirjoittaja Nergal »

NuoriDaavid kirjoitti:Kirjoitit tuon monikossa!
Pakkohan se on kun kirjoja on useampi.
Society failed to tolerate me and I have failed to tolerate society
Avatar
Nergal
Kitisijä
Viestit: 1660
Liittynyt: 17.01.2011 18:23
Paikkakunta: Tampere

Re: Käytätkö rannekelloa vakituisesti?

Viesti Kirjoittaja Nergal »

Ei kuulu tähän ketjuun, mutta ilmeisesti lukukykyni on rajallinen kun vasta tajusin nyt että Jungnerin lausahdus on yleispätevä asiaan kuin asiaan:

"En käytä kondomia, koska se vaarantaa ympäristöä ja heikentää kauppatasetta. Kondomi on turha asuste ja niiden valmistus turhaa kuluttaa luonnonvaroja. Lisäksi lähes kaikki kondomit tuodaan ulkomailta"

"En käytä alushousuja, koska se vaarantaa ympäristöä ja heikentää kauppatasetta. Alushousut on turha asuste ja niiden valmistus turhaa kuluttaa luonnonvaroja. Lisäksi lähes kaikki alushousut tuodaan ulkomailta"
Society failed to tolerate me and I have failed to tolerate society
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18757
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Käytätkö rannekelloa vakituisesti?

Viesti Kirjoittaja Niba »

En ole laittanut kelloa käteeni takaisin sen jälkeen kuin 23 vuotta sitten teholla leikkasivat pois, en katso tarvitsevani ranteessa jotain haisevaa paskaa joka kerää kaiken hien ja paskan iholta ja ilmasta..
Kelloja on seinillä, talojen seinissä, kännyssä, kirkontorneissa, tietokoneen työpöydällä, stereoissa on kello, televisiossa on kello, joka puolella on kello jos haluaa tarkistaa.. ehkä voisin pitää jotain 70 000€ kelloa ranteessa mutten halvempia, niissä ei ole riittävästi statusta. Ai niin askelmittarissa on kello..

No, no, no no..
Viimeksi muokannut Niba, 02.03.2012 15:46. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Pyyhin Netikettiin..
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Käytätkö rannekelloa vakituisesti?

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Nergal kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:Kirjoitit tuon monikossa!
Pakkohan se on kun kirjoja on useampi.
No mut kuka niitä lukee enemmän kuin sen Da Vinci -koodin?!
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9457
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Käytätkö rannekelloa vakituisesti?

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Nergal kirjoitti:Ei kuulu tähän ketjuun, mutta ilmeisesti lukukykyni on rajallinen kun vasta tajusin nyt että Jungnerin lausahdus on yleispätevä asiaan kuin asiaan:

"En käytä kondomia, koska se vaarantaa ympäristöä ja heikentää kauppatasetta. Kondomi on turha asuste ja niiden valmistus turhaa kuluttaa luonnonvaroja. Lisäksi lähes kaikki kondomit tuodaan ulkomailta"
Katsotaas miten tää toimii:

"En käytä linja-autoja, koska ne vaarantaa ympäristöä ja heikentää kauppatasetta. linja-auto on turha kulkuneuvo ja niiden valmistus kuluttaa luonnonvaroja. Lisäksi lähes kaikki kuskitkin tuodaan ulkomailta"

Jotenkin toi vähän särähtää mun korvaaan, mut ehkä se jollekin persulle vois sopia.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Noppaelain
Elämätön Kitisijä
Viestit: 367
Liittynyt: 20.01.2011 1:33
Paikkakunta: Satunnainen

Re: Käytätkö rannekelloa vakituisesti?

Viesti Kirjoittaja Noppaelain »

Meinasin pari vuotta sitten ruveta käyttämään kelloa. Ylioppilaslahjaksi saadun käyttämättömän kellon paristo oli vuotanut ja koneisto tuhoutunut (sammui jo -95). 50e oli maksanut kuulemma uudet osat. Ainakin lahjan antaneet sukulaiset olisivat iloisia, jos näkisivät kellon käytössä.

Toisaalta, haluaisinko olla näin ysäriä:
Kuva
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16717
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Käytätkö rannekelloa vakituisesti?

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

NuoriDaavid kirjoitti:
Nergal kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:Kirjoitit tuon monikossa!
Pakkohan se on kun kirjoja on useampi.
No mut kuka niitä lukee enemmän kuin sen Da Vinci -koodin?!
Sitä paitsi, kuten mä just selitin, ei niitä oikein voi lukea enempää kuin yhden, koska niitä oikeastaan on vain yksi.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Nergal
Kitisijä
Viestit: 1660
Liittynyt: 17.01.2011 18:23
Paikkakunta: Tampere

Re: Käytätkö rannekelloa vakituisesti?

Viesti Kirjoittaja Nergal »

NuoriDaavid kirjoitti:No mut kuka niitä lukee enemmän kuin sen Da Vinci -koodin?!
Minä ainakin. Lukenut Enkelit ja demonit, Da vinci koodin ja Kadonneen symbolin, omasta mielestä Da vinci koodi oli vähän huttua noiden kahden muun rinnalla. Voi johtua siitä että olin katsonut leffan ennen kirjan lukemista.
Society failed to tolerate me and I have failed to tolerate society
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23523
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Käytätkö rannekelloa vakituisesti?

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Epäilisin olevan Radon kannalla, jos ostaisin.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Noppaelain
Elämätön Kitisijä
Viestit: 367
Liittynyt: 20.01.2011 1:33
Paikkakunta: Satunnainen

Re: Käytätkö rannekelloa vakituisesti?

Viesti Kirjoittaja Noppaelain »

Bluntly kirjoitti:Epäilisin olevan Radon kannalla, jos ostaisin.
Isälläni olisi poissa käytöstä kello, jossa olisi ehtaa radiumia. Ehkä otan sen käyttöön.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Käytätkö rannekelloa vakituisesti?

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Vein kellon arvioitavaksi, kannattaako korjata. Oon kyllä jo aloittanut luopumisen =(
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Vastaa Viestiin