Helsingin siluetti

Yleinen lätinä jä kitinä

Helsingin talojen korkeus

Vain taivas on rajana, rakennetaan ylös.
10
53%
Ei ei, hyi hyi. Vain matalia rakennuksia.
5
26%
Olen turkulainen, ei kiinnosta.
4
21%
 
Ääniä yhteensä: 19

Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Helsingin siluetti

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

https://www.hs.fi/kaupunki/art-2000008441600.html

Ihan kiinnostavaa. Totutusti markkinaratkaisua ajavat vihreät ja vasurit, kommunismia persut. Kokoomus on vaikeassa raossa. Vielä pari vaalikautta sitten markkinaratkaisun vastustaminen oli heidän kunnallisvaalikampanjansa kulmakivi, mutta nykyisin he kai suhtautuvat markkinoihin teoriassa myönteisesti. Saa nähdä, miten käytännössä.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Helsingin siluetti

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

urpiainen kirjoitti: 07.12.2021 8:12 https://www.hs.fi/kaupunki/art-2000008441600.html

Ihan kiinnostavaa. Totutusti markkinaratkaisua ajavat vihreät ja vasurit, kommunismia persut. Kokoomus on vaikeassa raossa. Vielä pari vaalikautta sitten markkinaratkaisun vastustaminen oli heidän kunnallisvaalikampanjansa kulmakivi, mutta nykyisin he kai suhtautuvat markkinoihin teoriassa myönteisesti.
Vasemmistohan ei tässä ole edistämässä markkinoita, vaan potkimassa kokkareita ja autoilijoita munille. He vaan eivät tajua, että asukaspysäköinnin hinnan korottaminen on autoilevan hyvätuloisen edun mukaista.

Kokoomus taas on vastustanut tätä, koska suurin osa heistä on puhtaita etupoliitikkoja, jotka eivät ymmärrä miten markkinat toimivat. Etupolitiikot ovat kiinnostuneita vain siitä ensimmäisestä kierroksesta kun rahaa liikkuu johonkin suuntaan. Mitään dynaamisia vaikutuksia he eivät ymmärrä.

Tästä asiasta kiistely osoittaa, että meidän pitäisi siirtää päätöksentekoa poliitikoilta markkinoille, koska poliitikot eivät näistä hommista ymmärrä keskimäärin yhtään mitään.
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8599
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: Helsingin siluetti

Viesti Kirjoittaja Lolita »

30 euroa kuussa! Kyllä sitä hintaa sietääkin nostaa, tuohan on halpaa kuin saippua. Kaavailtu 90 euroakaan ei ole paha.
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Helsingin siluetti

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Perheasuntojen top-asuinalueet listalta karsisin ainoastaan Punavuoren, Kampin ja Kruunuhaan. Muut on ihan jees mestoja prheelle, mutta joiltain alueilta saattaa kyllä puuttua hyvät koulut.
https://www.hs.fi/kaupunki/art-2000008442394.html

Westendin imua tuolla apprikoidaan. Johtuskohan ihan vaan siitä, että siellä ei ole sosiaalista tuotantoa kai lainkaan? Tosin kermapersekouluissa on sitten omat ongelmansa.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Helsingin siluetti

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Tuolt' vois' nyt käydä läpi, mutta - onkohan mulla korona vai mistä on kyse - just nyt ei millään jaksa: https://kerrokantasi.hel.fi/makasiinira ... se&lang=fi
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Helsingin siluetti

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ Hankaksi on tehty vertaileminen. Ensin luulin, että kaikkien on ollut pakko esitää samoista kohdista otetut konseptikuvat, mutta sitten esim. ilmakuvaa ei ollutkaan kaikilta. Numeroita ei nähnyt mistään helposti.

Aleksanterinkadun ja Espan kaltaisen menon levittäminen kohdealueelle ei tuntuisi fiksulta. Voi olla haastavaa saada mitään kivijalkakauppoja kannattamaan talven tuiskuissa. Tuonne voisi tietysti sijoittaa jotain isoja vetonaulakohteita väkeä vetämään, mutta ne ovat tuolla kuitenkin vähän sivussa. Rakentelisin mieluummin monumentit, jos niitä lisää tarvitaan, töölönlahden suunnalle. Matkailijana tykkään siitä, että kohteet eivät ole ihan levällään pitkin poikin kaupunkia. Maisemallisesti minusta tuohon sopisi vähän korkeammatkin talot etelärannan jatkeeksi ja väleistä sitten pilkottaisi tähtitornin mäki. Jos korkea on saatanasta, niin kielletään se laivojen parkkeeraus heti.

Ranta saisi saisi olla käveltävissä ja puut olisivat kivoja. Monissa konsepteissa ranta oli aika kivipainotteista. Ravintola-ja kahvilatarjonta kannattaisi suunnitella terassien varaan, eli kesäksi huimasti enemmän kapasiteettia kuin talveksi. Ei tuolla talvella tule suurta jalankulkuliikennettä olemaan.

Helsingissä ja muuallakin pitäisi suunnitella enemmän rengasmaisia reittejä kaupunkiin: Viihtyisää puistoa, tiivistä kaupunkia palveluineen ja niitä monumentteja.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Helsingin siluetti

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Ei pysty, ei kykene. En ole vieläkään päässyt yli siitä rautatieaseman pyramidista.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Helsingin siluetti

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ Paremmin se tuplapyramidi siihen sopi kuin se Triplan kopio.

Kaupunkia on vaikea rakentaa kun mitään isoa ei saa tehdä minnekään. Sitten ruikutetaan, että ei ole tiivistä.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Helsingin siluetti

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Olisi niitä isoja voinut rakentaa vaikka mihin. Purettu vaikka jotain 60-luvun paskaa ja triplattu koko.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Helsingin siluetti

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ Sinusta siihen bussiaukiolle pitäisi rakentaa jotain matalampaa? Vieressä olevat postitalo, sanomatalo ja hiliday inn ovat kaikki aika korkeita. Asema ja Vlavan talo ovat ainoat matalat lähitienoilla.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Helsingin siluetti

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Mun puolesta siihen olisi voinut pykätä puiston.

Toki olisi ollut liian houkutteleva narkeille ja puistoraiskaajille.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Helsingin siluetti

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ Johan siinä vieressä on kaksi kamalaa puistoa, jotka eivät nekään vedä väkeä?
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Helsingin siluetti

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Mitä minä muista välitän? Minä itse! Minä! Minä!

Ainut missä kuljen on asemalta parin korttelin etäisyydelle. Siinä tekisi mieli nähdä muutakin kuin rumia taloja, spurguja, nistejä ja raiskaajia.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Helsingin siluetti

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Helsingin siluetti

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ onkos manhattanilla kuinka paljon virkamiesten fallosfantasioita? Täähän kaatu kolmiovaateeseen.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Helsingin siluetti

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Eiköhän toi käänny neuvotteluissa, niin että taiteellisista visioista luovutaan ja pykätään pelkistettyjä neliötorneja pystyyn.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Helsingin siluetti

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

James Potkukelkka kirjoitti: 22.12.2021 14:48Ei saatu Manhattania :(
Mutta ehkä tennistorni.

Helsinki saa luksusluokan tennisklubin
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Helsingin siluetti

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ ei kai tuo voi toteutua? Tennis on harvinaisen tehotonta tilankäyttöä. Vaikea uskoa, että tilan vaihtoehtoistuoton mukaan hinnoiteltuna vuoroille on juurikaan kysyntää. Jos menestyy, perustan sisäsuunnistusradan espalle.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Helsingin siluetti

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Voisikohan Pasilan tornitalohankkeen peruuntuminen olla jonkinlainen indikaattori siitä, että loppu on lähellä? Mä nyt tietysti olen pysähtynyt kello, joka aina näyttää välittömän romahduksen vaaraa..

Muistelen vaan, miten juuri 90-luvun laman kynnyksellä oli kaikenlaisia huikeita pilvenpiirtäjävisioita. Ilkka Kylävaarakin hassasi niissä 100 miljoonaa markkaa, mitä pidettiin siihen aikaan isona rahana. Ajan henkeä muuten kuvaa, että kirjalijatkin olivat wanna be kiinteistömoguleita.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Helsingin siluetti

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Tosiaan. Pasilan peruutettujen tornien lisäksi tuo Jätkäsaaren tennistorni eliittiklubilla kuulostaa sekin vähän saman ajankohdan manialta.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Helsingin siluetti

Viesti Kirjoittaja So Hard »

urpiainen kirjoitti: 23.12.2021 10:11 Tosiaan. Pasilan peruutettujen tornien lisäksi tuo Jätkäsaaren tennistorni eliittiklubilla kuulostaa sekin vähän saman ajankohdan manialta.
Toki Jätkäsaari vetoaa ehkä vähän maksukykyisempään väkeen kuin Pasila.
Universaali disclaimer.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Helsingin siluetti

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Vielä ei kuitenkaan kukaan ole saanut (kait?) ideaa alkaa valmistaa kullattuja kuntosalilaitteita? 80-luvun lopulla Suomessa (sic!) joku sai tuon idean. Ehkä tuonne Jätkäsaaren torniin voisi tarjota??
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Helsingin siluetti

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

James Potkukelkka kirjoitti: 23.12.2021 8:33 Voisikohan Pasilan tornitalohankkeen peruuntuminen olla jonkinlainen indikaattori siitä, että loppu on lähellä?
Nope. On tuo nyt parempi setti kuin kolmiot.

Helsinki kaivoi vanhan suunnitelman pöytälaatikosta
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Helsingin siluetti

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

https://www.hs.fi/kaupunki/art-2000008588910.html

Ensin joukkoliikennesilta uhkaa lintuluotoja, ja nyt teurastetaan villisiat! Kuka vastaa, kysyn vaan!
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Helsingin siluetti

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ tiikeri vastaa: hyvää oli.
Vastaa Viestiin