Helsingin siluetti
-
- Kitisijä
- Viestit: 23551
- Liittynyt: 15.08.2005 8:41
Re: Helsingin siluetti
Minä ostaisin konserttilippuni kalliillakin jos vain olisi hyvä paikka missä kuunnella musiikkia ja lipitellä olutta.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
-
- Kitisijä
- Viestit: 16749
- Liittynyt: 27.10.2005 17:37
Re: Helsingin siluetti
Luet juttua hyvin erikoisesti. Minusta tuosta ei ole ollenkaan kyse. Tyyppi selittää, että hyvin nurinkurisesti ydinkeskustan kehittämisen johtoajatus ei ole ollut 15 minuutin sekoittunut jalankulku- ja ratikkakaupunki, vaan funktionaalisesti eriytynyt autokaupunki, jossa ydinkeskustan funktio on vielä sille erityisen huonosti sopiva näinä hybridityön, nettiostosten ja näivettyvän turismin aikoina. Kannattaisi korjata.sivustahuutaja kirjoitti: ↑21.09.2023 11:48 Tuo on ihan sitä samaa tuubaa kuin lässytys lähiruuasta, luomusta, kveerikahviloista, kasvisravintolosta ja sirkoista.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
-
- Kitisijä
- Viestit: 25830
- Liittynyt: 23.01.2014 9:59
Re: Helsingin siluetti
Koetaanko Pohjois-Amerikassa ongelmana, että Central business district on iltaisin tyhjä?
En nyt yht'äkkiä enää tajua, mikä tässä nyt on se ongelma. Miksi business districissä pitäisi iltaisin olla ihmisiä?
En nyt yht'äkkiä enää tajua, mikä tässä nyt on se ongelma. Miksi business districissä pitäisi iltaisin olla ihmisiä?
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
-
- Kitisijä
- Viestit: 16749
- Liittynyt: 27.10.2005 17:37
Re: Helsingin siluetti
No pitäisi ja pitäisi, kai se on ihan keskusteltavissa oleva arvokysymys, minkälaisia kaupunkeja haluamme.James Potkukelkka kirjoitti: ↑21.09.2023 12:47 Koetaanko Pohjois-Amerikassa ongelmana, että Central business district on iltaisin tyhjä?
En nyt yht'äkkiä enää tajua, mikä tässä nyt on se ongelma. Miksi business districissä pitäisi iltaisin olla ihmisiä?
Mut ekaan kysymykseen vastaus kai olisi, että osa kokee, osa ei. Mutta kyllä käsittääkseni myös Pohjois-Amerikassa on nimenomaan voimistunut liike, jossa ei olla tyytyväisiä funktionalistisesti eriteltyyn kaupunkiin ja halutaan eläväisempiä, toimintoja sekoittavia kaupunkikeskustoja.
Helsingissä tämä tarve ehkä korostuu, koska sijainti kapealla niemellä ei varmaan oikein kestä tulevan kaupungistumiskehityksen tuomia väkimassoja, jos niiden pitää ajaa autolla nukkumalähiön ja CBD:n väliä kahdesti päivässä. Lisäksi joku voisi ajatella niinkin ihmisystävällisesti, että kun ihmiset ilmiselvästi arvostavat (neliöhintoina, esim) tietynlaista kaupunkitilaa ja elämäntapaa, kannattaa heille sitä myös rakentaa.
Lisäksi jotkut oikein haihattelevaiset tyypit ajattelevat, että ihan taloudellisessakin mielessä Helsingin tulisi kyetä kilpailemaan erilaisista osaajista vaikkapa Kööpenhaminan, Oslon ja Tukholman kanssa, jotka ovat aika lailla Helsinkiä edellä urbaania viihtyisyyttä korostavan kaupunkisuunnittelun saralla. En usko, että kovin moni luovan luokan globaali tähti kokee autioituvan CBD:n ja ruman kanikoppilähiön yhdistelmää erityisen houkuttelevaksi.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
-
- Kitisijä
- Viestit: 25830
- Liittynyt: 23.01.2014 9:59
Re: Helsingin siluetti
Eikö tämä nyt ole äärimmäisen elitistinen ongelma? Pitäisi saada aivan Helsingin ydinkeskustaan lisää ihmisiä asumaan. Tässä ei siis puhuta missään Punavuoresta, Ullanlinnasta tai Kalliosta vaan siitä, että pitäisi saada enemmän ihmisiä Aleksille asumaan.Ydinkeskustassa kotitoimistolta lounaalle poikkeamisia ei juuri nähty, sillä alue on yhtä harvaan asuttu kuin keskimääräinen maaseudun kirkonkylä. Keskeltä Aleksanterinkatua mitatulla viiden minuutin kävelyvyöhykkeellä asuu ainoastaan noin 700 vakituista asukasta.
Mulle toki sopii, että Aleksanterinkadulle rakennetaan kattohuoneistoja ja Postitalo muutetaan asuinkäyttöön.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
-
- Kitisijä
- Viestit: 16749
- Liittynyt: 27.10.2005 17:37
Re: Helsingin siluetti
Mua taas ei tavalliseen tapaan juurikaan kiinnosta, mitä tehdään tai ei tehdä, tai ryhtyykö joku johonkin ennen kuin sotaveteraanien asiat on saatu kuntoon, vaan se, että kaikennäköiset mikaihamuotilat puhuvat niin tolkutonta roskaa ja analysoivat ilmiöitä niin päin seiniä. Tai autoteitä. Nyt kun hallitus on kriminalisoimassa holokaustista väärässä olemisen, niin ehkä ne voisivat laajemminkin sakottaa tyhmyydestä.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
-
- Kitisijä
- Viestit: 21495
- Liittynyt: 15.08.2005 0:29
Re: Helsingin siluetti
Luen juttua niin, että se 15 min ei enää kelpaakaan, vaan pitää olla jostain syystä 5 min. Itse puhun keskustasta pitkän sillan eteläpuolisena alueena. En näe keskustassa pitkään asuneena 10 min kävelymatkaa ongelmana.urpiainen kirjoitti: ↑21.09.2023 12:11 Luet juttua hyvin erikoisesti. Minusta tuosta ei ole ollenkaan kyse. Tyyppi selittää, että hyvin nurinkurisesti ydinkeskustan kehittämisen johtoajatus ei ole ollut 15 minuutin sekoittunut jalankulku- ja ratikkakaupunki, vaan funktionaalisesti eriytynyt autokaupunki, jossa ydinkeskustan funktio on vielä sille erityisen huonosti sopiva näinä hybridityön, nettiostosten ja näivettyvän turismin aikoina. Kannattaisi korjata.
Jos noiden jutun tiheästi asuttujen seutujen palvelut porskuttaisivat, niin sitten varmaan voisi lähteä tutkimaan, onko jutun argumentissa jokin pointti konsultin markkinointipuheen lisäksi. Olisi siis hyvä saada tietoa rahankäytöstä noilla alueilla. Liikkuvatko ne eurot vai eivät. Ainakin Kampin suunnalla tyhjää liiketilaa oli 10v sitten katutasossa aika lailla.
Ravintolat ovat se väsynein esimerkki keskustan eläväisyydestä, vaikka niitä itse kaipaan eniten. Keskimäärin suomalaisella ei kuitenkaan ole varaa syödä ulkona kovin paljoa, ei edes keskustan omistusasujilla. Jos kama tulee netistä, panot tinderistä ja viihde streamina, niin ei se kerran päivässä ostettu karamellilatte pidä mitään pystyssä.
-
- Kitisijä
- Viestit: 25830
- Liittynyt: 23.01.2014 9:59
Re: Helsingin siluetti
Mitä se Mika Ihamuotila on sanonut? Löytyy ehkä tässä ketjusta, mutta tästähän sulle maksamme isot rahat.urpiainen kirjoitti: ↑21.09.2023 15:14 Mua taas ei tavalliseen tapaan juurikaan kiinnosta, mitä tehdään tai ei tehdä, tai ryhtyykö joku johonkin ennen kuin sotaveteraanien asiat on saatu kuntoon, vaan se, että kaikennäköiset mikaihamuotilat puhuvat niin tolkutonta roskaa ja analysoivat ilmiöitä niin päin seiniä. Tai autoteitä. Nyt kun hallitus on kriminalisoimassa holokaustista väärässä olemisen, niin ehkä ne voisivat laajemminkin sakottaa tyhmyydestä.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
-
- Kitisijä
- Viestit: 16749
- Liittynyt: 27.10.2005 17:37
Re: Helsingin siluetti
No ei se ehkä mitään erityistä ole sanonut, jotenkin vaan on osunut silmään sellaisena edustavana esimerkkinä viuhtojasta, jota ei kiinnosta mikään data tai argumentaatio (go Homie!), vaan joka messuaa sielunsa syvyyksistä kumpuavaa vakaumusta erityisen tökerösti. Tosta voi katsella:James Potkukelkka kirjoitti: ↑22.09.2023 8:31Mitä se Mika Ihamuotila on sanonut? Löytyy ehkä tässä ketjusta, mutta tästähän sulle maksamme isot rahat.urpiainen kirjoitti: ↑21.09.2023 15:14 Mua taas ei tavalliseen tapaan juurikaan kiinnosta, mitä tehdään tai ei tehdä, tai ryhtyykö joku johonkin ennen kuin sotaveteraanien asiat on saatu kuntoon, vaan se, että kaikennäköiset mikaihamuotilat puhuvat niin tolkutonta roskaa ja analysoivat ilmiöitä niin päin seiniä. Tai autoteitä. Nyt kun hallitus on kriminalisoimassa holokaustista väärässä olemisen, niin ehkä ne voisivat laajemminkin sakottaa tyhmyydestä.
https://twitter.com/MikaIhamuotila
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
-
- Kitisijä
- Viestit: 25830
- Liittynyt: 23.01.2014 9:59
Re: Helsingin siluetti
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
-
- Kitisijä
- Viestit: 21495
- Liittynyt: 15.08.2005 0:29
Re: Helsingin siluetti
Vielä tuosta kaupunkikonsultin argumentista.
Asukastiheyden osalta konsultti oli käsin poiminut 2 sweet spottia, joissa tiheys on suurin. Sitten perusteltiin, että steissi ja alekranterinkatu on huonoja, koska ei asu ihmisiä. Kuitenkin muun keskustan väestöntiheyteen päästään ympäri monessa paikassa Helsingissä ja Espoossa. Tiheydellä mitattuna Matinkylä pöhisee siinä missä Etu-Töölökin. Meillä on siis fantastinen tilanne, koska pöhisevää tiheyttä on ympäriinsä ja 15 minuutin kaupunkia rakentuu pitkin metsiä.
https://blogs.helsinki.fi/tomingeoblogi ... tiheys.png
Minusta konsultin näkökulma ja 15 minuutin kaupunki ovat hölmöjä näkökulmia. Kaupungin ideahan ei ole se, että 5 minuutin säteellä on työpaikka, päiväkoti, koulu, ruokakauppa ja kortteliravintola. Tuollaiseen päästään pikkukunnissakin. Kaupungin vahvuus on siinä, että väestöpohja riittää elättämään hyvin erikoistuneitakin palveluita, jolloin kaupungissa on sellaista valikoimaa, mitä muualla ei pysty syntymään. Mainitsemani peruspalvelut tietty pitää kaikkialla olla (osa syntyy markkinoiden avulla, osa on julkisia), koska niitä nyt vaan käytetään eniten. Erikoisemmat palvelut eivät elä pelkän naapuruston varassa, vaan joukon asiakkaita pitää liikkua noiden palveluiden ääreen. Tietty nuokin palvelut on sijoitettu yleensä suurimman asiakaskeskittymän viereen, mutta iso osa asiakkaita tulee muualta. Se sitten riippuu palvelusta, minne sen kannattaa sijoittua. Joku luksuskenkäkauppa on espan eteläpuolella, varuste.net taas on yhdistetetyn saavutettavuuden kannalta hyvässä paikassa Konalassa. Tarvitaan tiheää kaupunkia, jossa on hyvä liikkua kaikilla välineillä ja riittävän palvelurikkaita käveltäviä hot spotteja. Ydin saa aivan hyvin olla autoton, kunhan sen pirun sumpun saa jostain kierrettyä hyvää tietä pitkin.
Tämä muuten mahtuisi Kaivokadulle ja jäisi ratikoillekin tilaa. Jos tätä ei siihen rakenneta, niin sitten puhe asuntojen tarpeesta oli pelkkää sumutusta.
Asukastiheyden osalta konsultti oli käsin poiminut 2 sweet spottia, joissa tiheys on suurin. Sitten perusteltiin, että steissi ja alekranterinkatu on huonoja, koska ei asu ihmisiä. Kuitenkin muun keskustan väestöntiheyteen päästään ympäri monessa paikassa Helsingissä ja Espoossa. Tiheydellä mitattuna Matinkylä pöhisee siinä missä Etu-Töölökin. Meillä on siis fantastinen tilanne, koska pöhisevää tiheyttä on ympäriinsä ja 15 minuutin kaupunkia rakentuu pitkin metsiä.
https://blogs.helsinki.fi/tomingeoblogi ... tiheys.png
Minusta konsultin näkökulma ja 15 minuutin kaupunki ovat hölmöjä näkökulmia. Kaupungin ideahan ei ole se, että 5 minuutin säteellä on työpaikka, päiväkoti, koulu, ruokakauppa ja kortteliravintola. Tuollaiseen päästään pikkukunnissakin. Kaupungin vahvuus on siinä, että väestöpohja riittää elättämään hyvin erikoistuneitakin palveluita, jolloin kaupungissa on sellaista valikoimaa, mitä muualla ei pysty syntymään. Mainitsemani peruspalvelut tietty pitää kaikkialla olla (osa syntyy markkinoiden avulla, osa on julkisia), koska niitä nyt vaan käytetään eniten. Erikoisemmat palvelut eivät elä pelkän naapuruston varassa, vaan joukon asiakkaita pitää liikkua noiden palveluiden ääreen. Tietty nuokin palvelut on sijoitettu yleensä suurimman asiakaskeskittymän viereen, mutta iso osa asiakkaita tulee muualta. Se sitten riippuu palvelusta, minne sen kannattaa sijoittua. Joku luksuskenkäkauppa on espan eteläpuolella, varuste.net taas on yhdistetetyn saavutettavuuden kannalta hyvässä paikassa Konalassa. Tarvitaan tiheää kaupunkia, jossa on hyvä liikkua kaikilla välineillä ja riittävän palvelurikkaita käveltäviä hot spotteja. Ydin saa aivan hyvin olla autoton, kunhan sen pirun sumpun saa jostain kierrettyä hyvää tietä pitkin.
Tämä muuten mahtuisi Kaivokadulle ja jäisi ratikoillekin tilaa. Jos tätä ei siihen rakenneta, niin sitten puhe asuntojen tarpeesta oli pelkkää sumutusta.
-
- Kitisijä
- Viestit: 25830
- Liittynyt: 23.01.2014 9:59
Re: Helsingin siluetti
^Jos tuon rakentaisi maan sisään, jottei silhuetti häiriinny?
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
-
- Kitisijä
- Viestit: 4306
- Liittynyt: 28.01.2011 22:35
- Paikkakunta: Pökäle
Re: Helsingin siluetti
^ Vaakatasoon junaradan päälle.
Val Kilmer is my favourite member of the Doors. -Homer Simpson
-
- Kitisijä
- Viestit: 16749
- Liittynyt: 27.10.2005 17:37
Re: Helsingin siluetti
Ei mahdu, koska keskustatunnelivaraus.James Potkukelkka kirjoitti: ↑22.09.2023 9:35 ^Jos tuon rakentaisi maan sisään, jottei silhuetti häiriinny?
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
-
- Kitinä VIP-jäsen
- Viestit: 9501
- Liittynyt: 23.09.2010 9:38
Re: Helsingin siluetti
Tämä. Kehäteitä pitkin pääsee hyvin laidalta laidalle. Mutta sellaista järkevää tietä siirtyä keskustan toiselta puolelta toiselle ei oikein ole, vaan pitää aivan turhaan puskea ytimen läpi.sivustahuutaja kirjoitti: ↑22.09.2023 9:24Ydin saa aivan hyvin olla autoton, kunhan sen pirun sumpun saa jostain kierrettyä hyvää tietä pitkin.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
-
- Kitisijä
- Viestit: 21495
- Liittynyt: 15.08.2005 0:29
Re: Helsingin siluetti
^
Minusta järkevin reitti niemen kiertoon olisi Turunväylä-Itäväylä. Tuon kun pistäisi kuntoon, niin tuolta "kehältä" voisi sitten poiketa etelään ja saavuttaa esim. kallion helposti. Turunväylä vetää risteykseen asti upeasti. Eli siellä pitäisi vain heittää väylä tunneliin tai jotain ennen risteystä ja siitä sitten pasilaan. Teollisuuskatu-Itäväylä on ihan ok, vaikkei mitään motaria olekaan.
Keskustatunnelin rakentaminen läpikulkuun olisi hölmöä, koska jo nyt länsiväylä ruuhkautuu niemelle saavuttaessa. Jos liikennettä siinä lisättäisiin, niin ei se helpottaisi yhtään. Helsingin niemen läpi ei saisi ohjata mitään liikennettä. Kaduilla liikkuvien autojen määrää taas pitäisi ensisijaisesti rajoittaa pysäköintimaksuilla eikä vittuilulla. Jos kadunvarsi maksaa 3 kertaa enemmän kuin stockan luola, niin kyllä se pistää mersumiehenkin miettimään. Ja jos silti kadunvarsi maistuu, niin saapahan joku mummo uudet vaipat.
Minusta järkevin reitti niemen kiertoon olisi Turunväylä-Itäväylä. Tuon kun pistäisi kuntoon, niin tuolta "kehältä" voisi sitten poiketa etelään ja saavuttaa esim. kallion helposti. Turunväylä vetää risteykseen asti upeasti. Eli siellä pitäisi vain heittää väylä tunneliin tai jotain ennen risteystä ja siitä sitten pasilaan. Teollisuuskatu-Itäväylä on ihan ok, vaikkei mitään motaria olekaan.
Keskustatunnelin rakentaminen läpikulkuun olisi hölmöä, koska jo nyt länsiväylä ruuhkautuu niemelle saavuttaessa. Jos liikennettä siinä lisättäisiin, niin ei se helpottaisi yhtään. Helsingin niemen läpi ei saisi ohjata mitään liikennettä. Kaduilla liikkuvien autojen määrää taas pitäisi ensisijaisesti rajoittaa pysäköintimaksuilla eikä vittuilulla. Jos kadunvarsi maksaa 3 kertaa enemmän kuin stockan luola, niin kyllä se pistää mersumiehenkin miettimään. Ja jos silti kadunvarsi maistuu, niin saapahan joku mummo uudet vaipat.
-
- Kitinä VIP-jäsen
- Viestit: 9501
- Liittynyt: 23.09.2010 9:38
Re: Helsingin siluetti
Juu
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
-
- Kitisijä
- Viestit: 16749
- Liittynyt: 27.10.2005 17:37
Re: Helsingin siluetti
Satuinkin mainitsemaan tämän tyypin just eilen. Sama meno jatkuu tänäänkin:
Mä olen nyt erinäisistä syistä viime aikoina asioinut yllättävän paljon Helsingin keskustassa. Aina autolla, kun se on niin sujuvaa, vaivatonta ja halpaa. Tyyppi uhriutuu omista harhoistaan.
Mä olen nyt erinäisistä syistä viime aikoina asioinut yllättävän paljon Helsingin keskustassa. Aina autolla, kun se on niin sujuvaa, vaivatonta ja halpaa. Tyyppi uhriutuu omista harhoistaan.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
-
- Kitinä VIP-jäsen
- Viestit: 9501
- Liittynyt: 23.09.2010 9:38
Re: Helsingin siluetti
Nämä on pitkälti siirtyneet verkkoon, eikä välttämättä enää sijaitse pks seudulla. Ja vaikka sijaitsisikin, niin ei kannata lähteä ajelemaan, jos ei satu olemaan jossain kulkureittiesi läheisyydessä.sivustahuutaja kirjoitti: ↑22.09.2023 9:24Kaupungin vahvuus on siinä, että väestöpohja riittää elättämään hyvin erikoistuneitakin palveluita, jolloin kaupungissa on sellaista valikoimaa, mitä muualla ei pysty syntymään.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
-
- Kitisijä
- Viestit: 21495
- Liittynyt: 15.08.2005 0:29
Re: Helsingin siluetti
^
Kaikki ei kuitenkaan siirry verkkoon ja kaupungeissa tulee jatkossakin oleman juttuja, joita ei muualla ole. Esimerkiksi meidän perheen työpaikkoja ei ole missään böndellä. Kaupungeissa saattaa olle mahdollisuuksia, joita arvostaa vain promillen murto-osa asukkaista ja silti tapahtuu kohtaamisia.
Jos erikoisuuksilla ei olisi väliä, niin me kaikki voisimme muuttaa böndelle valokaapelin päähän. Kyllä sieltä pakettiautomaatti ja koulu löytyy.
Kaikki ei kuitenkaan siirry verkkoon ja kaupungeissa tulee jatkossakin oleman juttuja, joita ei muualla ole. Esimerkiksi meidän perheen työpaikkoja ei ole missään böndellä. Kaupungeissa saattaa olle mahdollisuuksia, joita arvostaa vain promillen murto-osa asukkaista ja silti tapahtuu kohtaamisia.
Jos erikoisuuksilla ei olisi väliä, niin me kaikki voisimme muuttaa böndelle valokaapelin päähän. Kyllä sieltä pakettiautomaatti ja koulu löytyy.
-
- Kitisijä
- Viestit: 16749
- Liittynyt: 27.10.2005 17:37
Re: Helsingin siluetti
Vartiainen on oikealla asialla: https://www.hel.fi/fi/uutiset/pormestar ... elsingissa
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
-
- Kitisijä
- Viestit: 21495
- Liittynyt: 15.08.2005 0:29
Re: Helsingin siluetti
^
Hyvää kehitystä. En ole ihan varma, että keskustan erityisluoneisuus tulee säilymään tuossa prosessissa ilman subventointeja. Toisaalta maapohjan verotuksen suuntaan siirtyminen vähentää tarvetta hajauttaa subventoidujen toimintoja. Jos joku haluaa tulevaisuudessa asua subventoidun oopperan, ratikan sun muun vieressä, niin hän maksaa mojovan maaveron siinä missä espoon böndellä omakotitalossa asuva maksa hyvin vähän.
Helsingin kauneimmaksi muuten äänestettiin tämä katu. Kaunis. Mukava kävellä, pyöräillä, autoilla, parkkeerata ja ratikoida.
Hyvää kehitystä. En ole ihan varma, että keskustan erityisluoneisuus tulee säilymään tuossa prosessissa ilman subventointeja. Toisaalta maapohjan verotuksen suuntaan siirtyminen vähentää tarvetta hajauttaa subventoidujen toimintoja. Jos joku haluaa tulevaisuudessa asua subventoidun oopperan, ratikan sun muun vieressä, niin hän maksaa mojovan maaveron siinä missä espoon böndellä omakotitalossa asuva maksa hyvin vähän.
Helsingin kauneimmaksi muuten äänestettiin tämä katu. Kaunis. Mukava kävellä, pyöräillä, autoilla, parkkeerata ja ratikoida.
-
- Kitisijä
- Viestit: 25830
- Liittynyt: 23.01.2014 9:59
Re: Helsingin siluetti
Kyllä joukkoliikennekatu on kauniimpi!
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
-
- Kitisijä
- Viestit: 23551
- Liittynyt: 15.08.2005 8:41
Re: Helsingin siluetti
Rumimmaksi äänestäisin katua, joka on reunustettu näillä:
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
-
- Kitisijä
- Viestit: 21495
- Liittynyt: 15.08.2005 0:29
Re: Helsingin siluetti
^
Sikin-sokin-ikkunat on kyllä suomalaisen nykyarkkitehtuurin syöpä. Minusta muissa maissa ei ole näkynyt samanlaista intoa sikin sokin sotkuun. Kai tuo on joku suomalainen juttu, jota jokaisen laadukkaan arkkitehdin pitää harrastaa.
Sikin-sokin-ikkunat on kyllä suomalaisen nykyarkkitehtuurin syöpä. Minusta muissa maissa ei ole näkynyt samanlaista intoa sikin sokin sotkuun. Kai tuo on joku suomalainen juttu, jota jokaisen laadukkaan arkkitehdin pitää harrastaa.