Sivu 20/24

Re: Helsingin siluetti

Lähetetty: 29.09.2023 8:54
Kirjoittaja Vagabondo
Hämeentie ehtikin jo käsittelyyn. Mä tykkäsin erityisesti Hämeentien suosion perusteluista:

Vastaajat rajasivat Hämeentiestä nimenomaan Hakaniementorilta Kurviin johtavan osuuden, joka uudistettiin joukkoliikenteen ja kevyen liikenteen väyläksi pääosin vuosina 2019–2020.

”Siinä onnistuttiin tekemään jo alun perin epäviihtyisästä kadusta vieläkin epäviihtyisämpi. Ja tämä onkin temppu, joka ei aivan kaikilta onnistu”, eräs vastaaja kirjoitti.

Re: Helsingin siluetti

Lähetetty: 29.09.2023 9:00
Kirjoittaja sivustahuutaja
^ Hämeentiellä olisi ollut aivan mahdollista tehdä ratikkakaistoista nurmikivettyjä. Mutta kai se oli turhaa, kun tulos oli muutenkin niin onnistunut (autot pois).

Re: Helsingin siluetti

Lähetetty: 29.09.2023 9:43
Kirjoittaja Bhven
Hämeentie on tietenkin nyt viihtyisämpi koska vähentyneen autoliikenteen takia melusaastetta on vähemmän. Vihreää saadaan lisää maalaamalla talojen seinät vihreiksi.

Re: Helsingin siluetti

Lähetetty: 02.10.2023 15:59
Kirjoittaja sivustahuutaja
Nauroin ääneen

Kulosaaren silta joudutaan purkamaan Helsingissä
https://www.hs.fi/kaupunki/art-2000009893949.html

Sillan uusiminen tulee kestämään 2,5–3 vuotta, jonka aikana autoilulle on käytössä vain yksi kaista suuntaansa ja jalankululle ja pyöräilylle yksi väylä.

Itseeni tuo nyt ei vaikuta, koska esim. Herttoniemeen nyt pyyhkäisee kehä I:sen kautta yhtä nopeasti kuin Kulosaaren kauttakin.

Hoitaisivat nyt länsiväylän remonttiin samaan aikaan, niin alkaisi olla keskustan erikoispalvelut taputeltu.

Re: Helsingin siluetti

Lähetetty: 02.10.2023 16:27
Kirjoittaja urpiainen
Ajan siellä tosi harvoin, enkä varman koskaan ruuhka-aikoina, mutta mun kokemus vastaa tuota lehdessä olevan kuvan tilannetta: silta on käytännössä tyhjä, kaistojen määrä sillalla ei ole pullonkaula mihinkään. Miltähän siellä näyttää ruuhkissa?

Re: Helsingin siluetti

Lähetetty: 02.10.2023 16:55
Kirjoittaja sivustahuutaja
^ Kyllä sinne yhdellä kaistalla ruuhka syntyy. Käytännön vaikutusta tuolla on vain helsinginniemen ja laajasalo/herttoniemen väliselle likenteelle. Muille kehä on jo nyt hyvä vaihtoehto.

Re: Helsingin siluetti

Lähetetty: 04.10.2023 12:46
Kirjoittaja sivustahuutaja
Helsingin muitakin siltoja joudutaan purkamaan
https://www.hs.fi/kaupunki/art-2000009894723.html

Kuva

Re: Helsingin siluetti

Lähetetty: 04.10.2023 12:57
Kirjoittaja Bluntly
sivustahuutaja kirjoitti: 04.10.2023 12:46 Helsingin muitakin siltoja joudutaan purkamaan
https://www.hs.fi/kaupunki/art-2000009894723.html
Jätetään vain peltilehmien sillat korjaamatta ja keskitytään vain kevyenliikenteen siltoihin, vihervasemmiston toive autottomasta keskustasta toteutuu melko nopeasti.

Re: Helsingin siluetti

Lähetetty: 04.10.2023 13:06
Kirjoittaja sivustahuutaja
^ Veneliikenteen kehittämiseksi töölönlahdelta aiotaan kaivaa kanava Taivallahdelle. Siltojen rakennus kanavan yli alkaa 2045.

Re: Helsingin siluetti

Lähetetty: 05.10.2023 12:35
Kirjoittaja Bluntly

Re: Helsingin siluetti

Lähetetty: 05.10.2023 12:42
Kirjoittaja James Potkukelkka
Onkohan tuo "live laugh love" -slogan ironinen? Kyseessähän on äärimmäinen klishee.

Kuva

Re: Helsingin siluetti

Lähetetty: 05.10.2023 12:57
Kirjoittaja Bluntly
Itselle särähti:
Kiinnosteleeko keikka tai tuotanto Etelä-Suomen kuumimmassa tapahtumaympäristössä?
= ilmastointi ei toimi.

Re: Helsingin siluetti

Lähetetty: 05.10.2023 13:11
Kirjoittaja sivustahuutaja
James Potkukelkka kirjoitti: 05.10.2023 12:42 Onkohan tuo "live laugh love" -slogan ironinen?
Tykkään tuollaisista sloganeista. Ei tarvitse kuluttaa aikaa henkilöön tutustumiseen. Sloganit kun avaavat näkymän heidän sieluunsa. Enkä siis tarkoita mitenkään pahalla tavalla, vaan silleen syvällisesti.

Re: Helsingin siluetti

Lähetetty: 09.10.2023 10:52
Kirjoittaja Vagabondo
Helsinkiläiset autonomistajat kertovat, että systemaattinen yksityisautoilun vähentämiseen pyrkivä politiikka toimii. Tällä kertaa kyse asukaspysäköintimaksujen korotuksista. Yllättävintä uutisessa oli, että Helsingin yksityisautoilun vastainen linja tulee edelleen yllätyksenä joillekin Helsinkiläisille.

https://www.hs.fi/kaupunki/helsinki/art ... 91444.html

Re: Helsingin siluetti

Lähetetty: 09.10.2023 11:12
Kirjoittaja sivustahuutaja
Vagabondo kirjoitti: 09.10.2023 10:52 Helsinkiläiset autonomistajat kertovat, että systemaattinen yksityisautoilun vähentämiseen pyrkivä politiikka toimii. Tällä kertaa kyse asukaspysäköintimaksujen korotuksista. Yllättävintä uutisessa oli, että Helsingin yksityisautoilun vastainen linja tulee edelleen yllätyksenä joillekin Helsinkiläisille.

https://www.hs.fi/kaupunki/helsinki/art ... 91444.html
Asukaspysäköinnin hinnan korotukset ovat autoilijan etu. Autoilijan elämänlaatu tulee paranemaan nyt huomattavasti. Festariautojen säilyttäjiä voi vituttaa.

Re: Helsingin siluetti

Lähetetty: 09.10.2023 11:45
Kirjoittaja Bluntly
sivustahuutaja kirjoitti: 09.10.2023 11:12 Autoilijan elämänlaatu tulee paranemaan nyt huomattavasti.
Kyllä. Heti kun muuttavat pois Hellsingistä.

Re: Helsingin siluetti

Lähetetty: 09.10.2023 11:50
Kirjoittaja sivustahuutaja
^ Suurin yksittäinen ongelma autoilijalle on parkkipaikan läytäminen iltapäiväruuhkassa. Asukaspysäköinnin hinnan nosto parantaa tilannetta. Valitettavasti korotus oli olemattoman pieni. Parkkipaikan todellinen arvo on yli 4000€ vuodessa, joten tuon verran asukaspysäköinninkin pitäisi maksaa, jos halua festariautooan säilyttää kadunvarressa provinssien välillä.

Re: Helsingin siluetti

Lähetetty: 09.10.2023 12:11
Kirjoittaja Vagabondo
sivustahuutaja kirjoitti: 09.10.2023 11:12 Asukaspysäköinnin hinnan korotukset ovat autoilijan etu. Autoilijan elämänlaatu tulee paranemaan nyt huomattavasti. Festariautojen säilyttäjiä voi vituttaa.
Teoriassa joo. Käytännössä mä olen yllättynyt, jos Helsinki ei jatka pysäköintipaikkojen vähentämistä sitä mukaa kun autot vähenee, jolloin pysäköinti kallistuu muttei helpotu. Ainakin Helsingin niemellä siis. Reunemmalla voi käydä kuten ennustat.

Re: Helsingin siluetti

Lähetetty: 09.10.2023 12:15
Kirjoittaja sivustahuutaja
^
Jos parkkipaikkoja otetaan muuhun käyttöön ja käyttäjät maksavat 4000€ per vuosi tai enemmän, niin en keksi miksi parkkipaikoja ei voisi vähentää. Voi toki olla, että osa vähennyksistä tehdään kiusallaan. Se sopisi hyvin helsingin linjaan.

Nykyinen asukaspysäkäintisysteemi on naurettavan halpa ja hinnoittelultaan kivikautinen. Appsien aikakaudella asukaspysäköintikin voisi olla tuntiveloitteista. Näin saataisiin entisestään helpotettua autoa käyttävien elämää suhteessa autoa säilyttäviin.

Re: Helsingin siluetti

Lähetetty: 10.10.2023 15:18
Kirjoittaja urpiainen

Re: Helsingin siluetti

Lähetetty: 10.10.2023 15:42
Kirjoittaja sivustahuutaja
^ tulee olemaan ihan mielenkiintoista nähdä kaupungin laskelmat. Saadaanko tosiaan yhden parkkipaikan varaamisesta lumen säilytykseen ainakin 1000e hyöty. Vai onko taas pelkkää vittuilua ilman numeroita?

Re: Helsingin siluetti

Lähetetty: 11.10.2023 8:44
Kirjoittaja James Potkukelkka
sivustahuutaja kirjoitti: 10.10.2023 15:42 ^ tulee olemaan ihan mielenkiintoista nähdä kaupungin laskelmat. Saadaanko tosiaan yhden parkkipaikan varaamisesta lumen säilytykseen ainakin 1000e hyöty. Vai onko taas pelkkää vittuilua ilman numeroita?
Luonnollisesti yksinkertaisinta ja varmasti halvinta olisi kipata
lumet mereen, mutta sitähän ei haluta jatkaa (kuvitellusta tai todellisista) ympäristösyistä.

Re: Helsingin siluetti

Lähetetty: 17.10.2023 20:52
Kirjoittaja Bhven
Olen tästä samaa mieltä elokapinan kanssa. Yhtään puuta ei saa kaataa pois kaupungin tieltä vaan päinvastoin puita on istutettava lisää.


Re: Helsingin siluetti

Lähetetty: 19.10.2023 13:36
Kirjoittaja Bluntly
Eihän normaalin kansalaisen ole mitään mahdollisuutta nähdä tuota pytinkiä. Ikinä.

Nurin vain ja parempi tilalle. Parempihan se on keskittää ministeriöitä samaan paikkaan.

Valtio haluaa purkaa Helsingissä rakennuksen, jossa on kaikuja Eiffel-tornista

Re: Helsingin siluetti

Lähetetty: 19.10.2023 13:51
Kirjoittaja sivustahuutaja
^

En nyt ole ihan innoissani tuosta purkamisesta. Jos perusteena on se, että rakennus ei näy kadulle, niin silloinhan kaikkien vanhojen rakennusten sisätilat voi purkaa kadun puoleista julkisivua lukuunottamatta, kunhan ulos kadulle näyttää samalta.

Jos valtiolla on tarve moderneille työtiloille, niin töölönlahdella piisaa lääniä rakentaa uutta. Ministeriöiden keskittäminen eduskunnan viereen tuntuisi fiksulta.