Re: Helsingin siluetti
Lähetetty: 19.01.2024 12:45
^ No kyllähän sen pitäisi riittää, että espoolaiset voivat saapua Helsinkiin joko laivalla tai lentokoneella.
Kitinää elämästä, ihmisistä ja kaikesta muusta tärkeästä
https://kitina.net/
Hokasin, että ehkä Hamasin tunnelit johtuvatkin yksityisautoilun vaikeuttamisesta?James Potkukelkka kirjoitti: ↑19.01.2024 12:49Nokkalan majakalta kesällä pääsee Helsinkiin mielestäni laivalla. Tai saattaa olla, että pitää hypätä veneestä ja uida rantaan.
Viherfasismi johtaa epätoivoisiin tekoihin!sivustahuutaja kirjoitti: ↑19.01.2024 13:07Hokasin, että ehkä Hamasin tunnelit johtuvatkin yksityisautoilun vaikeuttamisesta?James Potkukelkka kirjoitti: ↑19.01.2024 12:49Nokkalan majakalta kesällä pääsee Helsinkiin mielestäni laivalla. Tai saattaa olla, että pitää hypätä veneestä ja uida rantaan.
Fillarikommunistien nokkamies selittää hyvin: https://www.hs.fi/mielipide/art-2000010128809.htmlsivustahuutaja kirjoitti: ↑10.01.2024 11:57 ^
Ratikka on kalliimpi per matka kuin bussi. Olisi kiva nähdä laskelmat, että ratikkapohjainen ratkaisu on elinkaarilaskelman mukaan tehokkaampi kuin bussipohjainen.
Taitaa kuitenkin hävitä lepuskille saavutettavuudessa. Ja ainakin nyt lepuskissa on pirusti tyhjää toimistotilaa.sivustahuutaja kirjoitti: ↑28.01.2024 10:45 ^
Ennustan Kehä I varren välillä Konala/Valimo-Keilaniemi keräävän lähivuosina paljon työpaikkoja. Alue on saavutettavissa kaikkein parhaiten kaikilla kulkutavoilla ja luultavasti parkitkin järjestyvät autoilijoille.
Vaattovaarankin näkemät ongelmat koskivat lähinnä Espoota ja Vantaata Helsingin hoitaessa asioitaan fiksummin ja Ruotsin ongelmista oppien, ei Ruotsin ongelmia keppihevosena muihin intresseihin käyttäen. Nyt Helsingin kokoomusjohto näyttää tarttuvan vielä vahvemmin nimenomaan oleelliseen: https://www.hs.fi/kaupunki/art-2000010127199.htmlurpiainen kirjoitti: ↑06.02.2024 10:17Kaikki tietysti vaikuttavat, ja erityisesti se, miten näiden yhdistelmää (ja tietysti vielä monen muun asian) rakennetaan kokonaisuudeksi. On tyhmää edes kysyä tuolla tavalla yhtä syytä noista. Mutta joo, mä en nyt kerkeä kaivaa sulle linkkejä, eli siltä kannalta voit halutessasi sivuuttaa tämän viestini tyhjänä, mutta jos on ollenkaan seurannut järkevää (siis ei-persua) keskustelua Ruotsin ongelmista, niin lähiöpolitiikka on ilman muuta aivan keskeinen tekijä, muun muassa.sivustahuutaja kirjoitti: ↑06.02.2024 10:12 ^ onko näyttöä siitä, että ruotsin ongelmat johtuvat kaupunkisuunnittelusta eikä maahanmuutto ja sosiaalipolitiikasta?
Meillä on aika laaja tutkijakonsensus siitä, että koulujen ja asuinalueiden eriytyminen edistää Ruotsin ongelmien saamista tännekin. Mun käsittääkseni näyttö tuosta yhtä hyvästä kyvystä nostaa osaamista koskee lähinnä lukioita. Peruskoulun puolella aiemmin oli niin, että erot olivat suurempia luokkien välillä kuin koulujen välillä, ja siksi monet koulututkijat ovat Vartiaisen kanssa samaa mieltä painotetun opetuksen hoitamisesta lisätunteina pikemminkin kuin kokonaan erillisinä luokkina. Tämän lisäksi myös koulujen erot ovat alkaneet kasvaa, siksi kai Vartiainen ajattelee noita kouluunottoalueita.sivustahuutaja kirjoitti: ↑07.02.2024 9:39 ^
Onko meillä näyttöä siitäkään, että koulujen eriytyminen laskisi oppimistuloksia kokonaisuutena?
Eikös meilä ole Suomesta pikemminkin näyttöä siitä, että kaikki koulut ovat suunnilleen yhtä hyviä nostamaan sisääntulevan aineksen tasoa?
Nyt Hesari jo kysyy, että haluaako kokoomus vaihtaa Vartiaisen:urpiainen kirjoitti: ↑07.02.2024 16:27 Mutta taitaa jäädä suutariksi. Kävi ilmi, että kokoomus vastustaa jyrkästi kokoomuksen ehdotusta: https://www.hs.fi/kaupunki/art-2000010210128.html
Mun kokoomuslaiset tutut ovat jo aikapäiviä juoruilleet, että kokoomus on hyvinkin tyytymätön Vartiaiseen. Mutta toistaiseksi viesti on ollut, että odottavat seuraavia kuntavaaleja, että pääsevät pormestarista eroon ja laittavat uuden tilalle. Eli ei tässä nyt kyllä ehkä herää enää kysymys kokoomuksen tyytymättömyydestä Vartiaiseen (tai ottavatko tätä uudelleen pormestariehdokkaakseen) vaan pikemminkin se, että odottavatko edes kuntavaaleihin. Luulisi, että pakko odottaa.Hesari kirjoitti:Kuntavaalien lähestyessä tapahtumasarja herättää kysymyksen jopa siitä, miten tyytyväisiä kokoomuksessa ollaan Vartiaiseen. Pitäähän puolueen alkaa jo pian pohtia sitä, kenen kasvoilla vaaleihin lähdetään.
Toki myös Vartiaisen omat halut tavoitella jatkoa pormestarina ovat edelleen arvoitus.
Tää on kaikkiaan tosi huonoa suunnittelua missä on kokonaan unohdettu talven olemassaolo, kun on koitettu keksiä jotain tosi näppärää lainsäädäntöä. Varmaan kopioituna jostain missä ei ole talvea.sivustahuutaja kirjoitti: ↑20.02.2024 8:50 Helsinki poistaa kärkikolmioita liikenteestä ja luottaa, että talvella autoilijat itse tajuavat, milloin heillä on etuajo-oikeus ja milloin ei
https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/ ... bf4fba7adf
Mites tää nyt menee? Liikenneohjauslaitteen asettaminen on viranomaisen päätös ja ymmärtääkseni laitteen kunto on myös virkamiehen vastuulla. Jos korotus on viikkotolkulla jään alla, niin eikös kaupungilla ole vastuu saattaa liikenteenohjauslaite, eli korotettu jalkakäytävä, taas tunnistettavaan muotoon?
Eikös tuo nopeusrajoitushomma ole liittynyt lumeen? Eli pyöreä merkki on näkynyt, mutta on ollut lumen peitossa. Periaatteessa tuo jo kertoo autoilijalle, että kohdassa voisi olla nopeusrajoituksen muutos. Lumen peittämä kärkikolmio tietty olisi vielä helpompi keissi, koska eihän sen muotoisia merkkejä taida olla muita.
Joo, oli lumenpeittämä. En tiedä tarkempia yksityiskohtia. Lumen alle jäänyt risteyskorotus on vielä huomattavasti vaikeampi havaita kuin tuo nopeusrajoitushomma.sivustahuutaja kirjoitti: ↑20.02.2024 9:51Eikös tuo nopeusrajoitushomma ole liittynyt lumeen? Eli pyöreä merkki on näkynyt, mutta on ollut lumen peitossa. Periaatteessa tuo jo kertoo autoilijalle, että kohdassa voisi olla nopeusrajoituksen muutos. Lumen peittämä kärkikolmio tietty olisi vielä helpompi keissi, koska eihän sen muotoisia merkkejä taida olla muita.