Helsingin siluetti

Yleinen lätinä jä kitinä

Helsingin talojen korkeus

Vain taivas on rajana, rakennetaan ylös.
10
53%
Ei ei, hyi hyi. Vain matalia rakennuksia.
5
26%
Olen turkulainen, ei kiinnosta.
4
21%

Ääniä yhteensä: 19

urpiainen
Kitisijä

Re: Helsingin siluetti

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

^ Mä luulin, että panostat Espoon prosessiin.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
urpiainen
Kitisijä

Näköjään Vapaavuori haluaa mukaan lehtien spekulointeihin.

"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
urpiainen
Kitisijä

^ Ei se hae. Sydän ei kestä.

https://www.hs.fi/visio/art-2000010647399.html
James Potkukelkka
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010649260.html

Helsingin pormestarin tehtävä on aivan varmasti raskas, mutta uskon, että pääministerin tehtävä on kuitenkin raskaampi ja Helsingin pormestarin palkka on parempi.

Mutta tätä kirjoittaessani sain jonkinlaisen oivalluksen: pmi tekee töitä omassa hallituksessaan ja voi ajaa hallituksensa ohjelmaa. Kaupungissa ei ole hallitus-oppositio asetelmaa, eli ehkä se tosiaan on raskaampaa, kun pitäisi yrittää saada kompromissi aikaan kaikkien kanssa.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
urpiainen
Kitisijä

urpiainen kirjoitti: 15.12.2023 9:56 "Kuka majoittuisi tähän hintaan Pohjolan perukoilla Helsingissä"

Minusta ihan hyvä kysymys.

https://www.hs.fi/kaupunki/art-2000009886739.html
https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010649759.html
sivustahuutaja
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^
Olin perhejuhlissa tuolla. Olihan se päheetä kun lautasliina aseteltiin hyliin kuin jossain hienommassakin ravintelissa.

Miljöö oli mielestäni hieman halpa asemointiin nähden. Sellainen halvalla prameaksi tehdyn oloinen, jos tiedätte mitä tarkoitan. Voisin kuvitella, että sellaiset pinnat saa ostettua kiinasta halvalla.

Sijainti on liian kaukana ytimestä. Uskoisin, että potentiaalinen asiakaskunta haluaa mahdollisuuden (vaikka eivät sitä käyttäisi) astua ovesta ulos ja olla heti kaupungin sykkeessä.
urpiainen
Kitisijä

"Kallion juurella olevista laajoista oleskelualueista on luovuttu. Sen sijaan ne sijoitettaisiin siltojen välitukien sekä mahdollisesti Seurasaarentien puolelle, jonne voisi mahdollisesti tulla myös kioskipalveluita."

Jää auki, tuleeko välitukien päälle rakennettavien oleskelualueiden yhteyteen hyvät hyppypaikat ja uimaportaat mereen, vai mennäänkö Helsingin normaalin linjan mukaan ja kielletään uiminen & tehdään se mahdollisimman hankalaksi? Jos uimaystävällisellä infralla, kannatan Humalbaanaa.

https://www.hs.fi/pkseutu/art-2000010651919.html
sivustahuutaja
Kitisijä

^ kannatan tietoiskuja, joissa kerrotaan pyöräilijöille mielettömästä uudesta keksinnöstä nimeltä vaihteet.
James Potkukelkka
Kitisijä

Jossain luin, että tuossa Meilahdessa kulkee jossain kohtaa jyrkkä elintasoraja, kun meren puolelle rakennetaan meren päälle pyörätietä ja samalla sairaalan puolella irtosanotaan vajaa 1000 henkeä.
Bhven
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Bhven »

Helsinkiläisenä veronmaksajana ehdotan sillan tilalle tunnelivaihtoehtoa kallion läpi. Tunneli on parempi vaihtoehto talvipyöräilyn kannalta. Tunnelin kustannukset on ok, kunhan ovat alle 800 miljoonaa euroa. Jotkut ovat myös sotkeneet HUSin mukaan keskusteluun. Rahan laittaminen pyöräilyinfraan on parempaa kuin läskien sairaalapaapominen.
'
Maisemataulut ovat ylimääräisiä ikkunoita.
James Potkukelkka
Kitisijä

^Tunneli toimisi myös väestösuojaan. Jos vastustaa sitä, pelaa Putinin pussiin!
urpiainen
Kitisijä

^ :jee:
Bluntly
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Ei pöllömmän näköinen pytinki. Ainakin jos vertaa viereiseen sysirumaan kauppakeskukseen.

Suomeen rakennetaan 32-kerroksinen pilvenpiirtäjä
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
James Potkukelkka
Kitisijä

Ei näytä kuvassa 32-kerroksiselta :think:
Bluntly
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

James Potkukelkka kirjoitti: 30.08.2024 12:57 Ei näytä kuvassa 32-kerroksiselta :think:
Mun silmään näyttää. Huomioi, että melkein kaikki ikkunat on kahden kerroksen korkuiset.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
sivustahuutaja
Kitisijä

^^
2 kerrosta per tuollainen ikkuna ja 2 kerrosta tuolla alhaalla näkymättömissä kun kuvakulpa on triplan korkealta kannelta = 16 ikkunariviä x 2.

Havainekuvan rakennus näyttää hienolta, koska siinä on selkeitä linjoja, vaakalinjoja, pystylinjoja, eikä sikinsokinpaskaikkunoita.
James Potkukelkka
Kitisijä

sivustahuutaja kirjoitti: 30.08.2024 13:12 kuvakulpa on triplan korkealta kannelta
tämä varmaan selittää eniten. Ja olisiko tuo ylin ikkunakorkeus 4 kerrosta?
sivustahuutaja
Kitisijä

^ Eiköhän ylin ikkunarivikin ole 2 kerrosta, mutta kerroskorkeus vaan on siellä suurempi.
Lolita
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Lolita »

James Potkukelkka kirjoitti: 30.08.2024 12:57 Ei näytä kuvassa 32-kerroksiselta :think:
Noista sienistä päätellen talo tulee Pasilan sillan viereen, eli osa kerroksista on sillan takana piilossa alempana kuin tie tuossa.

Edit. Se olikin myöhemmissä viesteissä mainittu.
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Jaa, kaivokadun katkaisu ei ollutkaan tässä keskustelussa. Jatkan kuitenkin tänne, kun HS jatkaa asiasta uutisointia. Nyt kun tätä on muutaman kerran pohtinut, niin huomaan kallistuvani linjalle, että tää on oikeestaan ihan jees idea. Vallankin kun uutisen mukaan siihen liittyisi bulevardien pitäminen kaksi kaistaisina. Saattoliikenne aseman sivulle saataa oikeastaan jopa helpottua kun läpiajoliikenne alueelta poistuu ja tuleehan tuosta aukiosta varmasti viihtyisämpi kun se ei ole jatkuvan liikenteen vallassa.

Eli ihan sama -asenne muuttunut positiiviseksi hymistelyksi. Mä epäilen, että asennemuutokseni taustalla on myös Urpiaisen pitkä kampanjointi urbaanin kävelykaupungin puolesta. Hivenen ärsyttävää huomata mielipidevaikuttamisen toimivan :apuva:
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
sivustahuutaja
Kitisijä

^ keskustan pitäisi ehdottomasti olla kävelykeskusta, jonne pääsee helposti autolla. Göteborgissa jätettiin auto tasan siihen mistä kävelykadut alkoivat.
urpiainen
Kitisijä

Vagabondo kirjoitti: 12.09.2024 15:40 Jaa, kaivokadun katkaisu ei ollutkaan tässä keskustelussa. Jatkan kuitenkin tänne, kun HS jatkaa asiasta uutisointia. Nyt kun tätä on muutaman kerran pohtinut, niin huomaan kallistuvani linjalle, että tää on oikeestaan ihan jees idea. Vallankin kun uutisen mukaan siihen liittyisi bulevardien pitäminen kaksi kaistaisina. Saattoliikenne aseman sivulle saataa oikeastaan jopa helpottua kun läpiajoliikenne alueelta poistuu ja tuleehan tuosta aukiosta varmasti viihtyisämpi kun se ei ole jatkuvan liikenteen vallassa.

Eli ihan sama -asenne muuttunut positiiviseksi hymistelyksi. Mä epäilen, että asennemuutokseni taustalla on myös Urpiaisen pitkä kampanjointi urbaanin kävelykaupungin puolesta. Hivenen ärsyttävää huomata mielipidevaikuttamisen toimivan :apuva:
:hep: :hep: :hep:
James Potkukelkka
Kitisijä

Hankkikaa huone!

Mieluiten sellainen, jossa ei ole ikkunoita!
urpiainen
Kitisijä

Eiks tähän yhteyteen olisi voinut pikemminkin tarjota jotain kaupungin uutta, autotonta puistoaluetta uteliaiden katseilta suojaavine puineen?
James Potkukelkka
Kitisijä

urpiainen kirjoitti: 13.09.2024 11:01 Eiks tähän yhteyteen olisi voinut pikemminkin tarjota jotain kaupungin uutta, autotonta puistoaluetta uteliaiden katseilta suojaavine puineen?
Eikös Keskuspuistossa Laaksossa ole ollut vuosikymmeniä paikka, jos halua tavata ulkoilmassa?