Helsingin siluetti
-
- Kitisijä
- Viestit: 28953
- Liittynyt: 23.01.2014 9:59
Re: Helsingin siluetti
Ilmeisesti satamaratahanke etenee.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija
-
- Kitisijä
- Viestit: 18161
- Liittynyt: 27.10.2005 17:37
Re: Helsingin siluetti
Tarkoitatko Jätkäsaaren satamatunnelia?
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
-
- Kitisijä
- Viestit: 24285
- Liittynyt: 15.08.2005 8:41
Re: Helsingin siluetti
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
-
- Kitisijä
- Viestit: 28953
- Liittynyt: 23.01.2014 9:59
Re: Helsingin siluetti
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija
-
- Kitisijä
- Viestit: 18161
- Liittynyt: 27.10.2005 17:37
Re: Helsingin siluetti
Tämän tunnelisaagan erikoispiirre on se, että tahallaan halutaan tehdä päätös vähäisin tiedoin. Isoista julkisista liikenneinvestoinneista pitää teettää kattava kannattavuus- tai hyöty-kustannus-analyysi. Tunnelista ei kaupungin tulkinnan mukaan kuitenkaan tarvitse, koska ei ole kaupungin julkinen hanke, vaan toimija on yksityinen Helsingin Satama, jonka tosin kaupunki taitaa omistaa 100-prosenttisesti. Mutta h/k-analyysia ei siis ole. Kokoomus myös äänesti nurin aloitteen, jonka mukaan analyysi nyt kuitenkin olisi teetetty päätöksenteon pohjaksi.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
-
- Kitisijä
- Viestit: 18161
- Liittynyt: 27.10.2005 17:37
Re: Helsingin siluetti
sivustahuutaja kirjoitti: 09.10.2023 11:12 Asukaspysäköinnin hinnan korotukset ovat autoilijan etu. Autoilijan elämänlaatu tulee paranemaan nyt huomattavasti.
Tuskin lähestytään Helsingissä markkinataloutta ensi valtuustokaudellakaan. Arvannet, minkä puolueen Helsingin kuntavaaliohjelman teesi: "Torpataan jyrkästi esitykset [...] asukas- ja asiointipysäköinnin hinnan merkittävistä nostoista"sivustahuutaja kirjoitti: 09.10.2023 11:50 Suurin yksittäinen ongelma autoilijalle on parkkipaikan läytäminen iltapäiväruuhkassa. Asukaspysäköinnin hinnan nosto parantaa tilannetta. Valitettavasti korotus oli olemattoman pieni.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
-
- Kitisijä
- Viestit: 23745
- Liittynyt: 15.08.2005 0:29
Re: Helsingin siluetti
Maksaako Helsingin Satama siis hankkeen kustannukset?urpiainen kirjoitti: 19.03.2025 14:59 Tämän tunnelisaagan erikoispiirre on se, että tahallaan halutaan tehdä päätös vähäisin tiedoin. Isoista julkisista liikenneinvestoinneista pitää teettää kattava kannattavuus- tai hyöty-kustannus-analyysi. Tunnelista ei kaupungin tulkinnan mukaan kuitenkaan tarvitse, koska ei ole kaupungin julkinen hanke, vaan toimija on yksityinen Helsingin Satama, jonka tosin kaupunki taitaa omistaa 100-prosenttisesti. Mutta h/k-analyysia ei siis ole. Kokoomus myös äänesti nurin aloitteen, jonka mukaan analyysi nyt kuitenkin olisi teetetty päätöksenteon pohjaksi.
-
- Kitisijä
- Viestit: 18161
- Liittynyt: 27.10.2005 17:37
Re: Helsingin siluetti
No vähän epäselvää on, kun niitä h/k-laskelmia ei suostuta teettämään, mutta ymmärtääkseni ajatus on, että Helsingin Satama maksaa keräämällä rahat tunnelin käyttömaksuista ja (korotetuista) satamamaksuista, joita saattaa tulla paljon tai sitten ei. Toki tämä on joka tapauksessa käytännössä sama, kuin että kaupunki maksaa, koska kaupunki omistaa sataman ja esim. ne satamamaksut käytettäisiin muuhun kaupungin toimintaan. Lisäksi tämä valittu tunnelin A-versio siis syö Salmisaaren rakennusmahdollisuuksia, jotka olisivat nekin tuoneet rahaa kaupungille. Voi olla, että päätös on fiksu, mutta vaikea sanoa, kun tietopohja on pidetty niin ohuena.sivustahuutaja kirjoitti: 19.03.2025 15:55Maksaako Helsingin Satama siis hankkeen kustannukset?urpiainen kirjoitti: 19.03.2025 14:59 Tämän tunnelisaagan erikoispiirre on se, että tahallaan halutaan tehdä päätös vähäisin tiedoin. Isoista julkisista liikenneinvestoinneista pitää teettää kattava kannattavuus- tai hyöty-kustannus-analyysi. Tunnelista ei kaupungin tulkinnan mukaan kuitenkaan tarvitse, koska ei ole kaupungin julkinen hanke, vaan toimija on yksityinen Helsingin Satama, jonka tosin kaupunki taitaa omistaa 100-prosenttisesti. Mutta h/k-analyysia ei siis ole. Kokoomus myös äänesti nurin aloitteen, jonka mukaan analyysi nyt kuitenkin olisi teetetty päätöksenteon pohjaksi.
Edit. Soininvaarakin oli näköjään kirjoittanut tästä: https://www.soininvaara.fi/2025/03/06/s ... more-22410
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
-
- Kitisijä
- Viestit: 23745
- Liittynyt: 15.08.2005 0:29
Re: Helsingin siluetti
Suurin osa kokkareista ei ymmärrä mitään markkinataloudesta. He näkevät vain etupolitiikan: Vähemmän veroja ja halvempi parkki.urpiainen kirjoitti: 19.03.2025 15:06sivustahuutaja kirjoitti: 09.10.2023 11:12 Asukaspysäköinnin hinnan korotukset ovat autoilijan etu. Autoilijan elämänlaatu tulee paranemaan nyt huomattavasti.Tuskin lähestytään Helsingissä markkinataloutta ensi valtuustokaudellakaan. Arvannet, minkä puolueen Helsingin kuntavaaliohjelman teesi: "Torpataan jyrkästi esitykset [...] asukas- ja asiointipysäköinnin hinnan merkittävistä nostoista"sivustahuutaja kirjoitti: 09.10.2023 11:50 Suurin yksittäinen ongelma autoilijalle on parkkipaikan läytäminen iltapäiväruuhkassa. Asukaspysäköinnin hinnan nosto parantaa tilannetta. Valitettavasti korotus oli olemattoman pieni.