Jääkiekon MM 2012

Aktiviteettien suunnitteluun ja kertaukseen.

Leijonien sijoitus

1
2
17%
2
1
8%
3
3
25%
4
2
17%
huonompi
4
33%
 
Ääniä yhteensä: 12

Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16673
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Jääkiekon MM 2012

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Kummasti nämä kisat taas vaan kiinnostavat. Suurimpana ennakkosuosikkina pidän Ruotsia: jouklkueessa on aika kovia nimiä, alkupuoli kisoista kotona ja sitten revanssi viime kevään finaalitappiosta (tai no, ei oikeastaan revanssi kun vastustaja on eri) ja voitto Ruotsiin.

Kovin haastaja on Venäjä. Kova jengi, ja loppupeleissä kotikisat läntisessä provinssissa. Venäläiset nyt ovat aina tosin vähän arvaamattomia, mutta jotenkin mä uskon näihin. Luvassa on KHL-maiden nousua, niin Venäjä haluaa näyttää kaapin paikan.

Pohjois-amerikkalaisista ei myöskään koskaan tiedä muilla mantereilla pelattavissa kisoissa. Jos sää suosii, ne voivat hyvin keskittyä turisteilemaan. Kanadan jengi on toki näistä kovempi - ja kun USA vielä otti joukkueeseen mukaan Pelicansin Laschin paikallisoppaaksi, niin jenkit panostanevat yöelämään.

Suomi ja Tsekki voivat varmaan nousta suht korkeallekin - tai sitten pudota alhaalle. Odotusravoisesti pitäisi kyllä taistella siinä USAn paikkeilla, riippuen jenkkien keskittymisen asteesta.

Suomen avausvastustaja Valko-Venäjä voi olla yllättävän hyvä. Jos Heikkilä saa KHL-jyrät pelaamaan hyvin, maa on parempi kuin Slovakia. Slovakialla olisikin jo tekemistä ihan Pohjoismaiden kakkosketjun kanssa: Norjalla on ihan kelpo elitserien-pelaajia ja Tanskakin on esittänyt hyviä otteita. Saksaan ja Latviaan en usko, ja jotenkin veikkaisin, ettei Sveitsikään kovin kova ole edes tässä keskisarjassa.

Kazakstan on kiinnostava: ilmeisesti maa on liikkeellä käytännössä maan KHL-jengillä, josta on toki poistettu vierastyöläiset(tähdet?). En usko hyvään suoritukseen, mutta pitäisi sen nyt parempi olla kuin Ranskan tai herraties Italian, joka lienee kisojen huonoin jengi.

Tuliks tässä nyt kaikki? Joka tapauksessa, KHL:n nousu muuttaa keskiryhmän voimasuhteita pois Keski-Euroopasta kohden Itää ja toisaalta Pohjoista.

Lohkojen loppujärjestys

Suomen lohko:
1. Kanada
2. Suomi
3. USA
4. Valko-Venäjä
5. Slovakia
6. Sveitsi
7. Kazakstan
8. Ranska

Ruotsin lohko:
1. Ruotsi
2. Venäjä
3. Tsekki
4. Norja
5. Tanska
6. Latvia
7. Saksa
8. Italia
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14936
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Jääkiekon MM 2012

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

urpiainen kirjoitti:Odotusravoisesti pitäisi kyllä taistella siinä USAn paikkeilla, riippuen jenkkien keskittymisen asteesta.
Kyllä Suomi painii eri sarjassa USA:n kanssa. Oikeastaan kisoissa on viisi kohtuullisen tasavahvaa suosikkia.

Kiinteät kertoimet
Jääkiekon MM 2012

1. 1 Kanada 3,90
2. 2 Venäjä 4,60
3. 3 Ruotsi 3,60
4. 4 Suomi 6,00
5. 5 Tshekki 7,70
6. 6 USA 24,00
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Diddley Bow
Kitisijä
Viestit: 3298
Liittynyt: 02.05.2012 13:34

Re: Jääkiekon MM 2012

Viesti Kirjoittaja Diddley Bow »

No niin kuin se Matikaisen Pena jo aikanaan sanosi, että ei se joukkue koostu parhaista pelaajista, vaan oikeista pelaajista oikeilla tonteilla. Suomi ja Komarov voittaa!
Who says you need to buy a guitar?
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14936
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Jääkiekon MM 2012

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Jännittää kuin nuorta varasta. 3-0.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Dumiz
Kitisijä
Viestit: 2248
Liittynyt: 04.07.2011 9:44

Re: Jääkiekon MM 2012

Viesti Kirjoittaja Dumiz »

Ylermi Ylihankala kirjoitti:Mikä olisi ollut esmes Peltosen pääoman lisäarvo, kun kerran johtajatyyppejä on muutenkin?
Kuten sanoin, ei paljoa lisäarvoa sille johtajuudelle kun M. Koivu johtaa orkesteria. Mutta jos Koivu ei olis tullut, niin kyllä sit varmaan Peltonen olis kelvannut liideriksi.
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18754
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Jääkiekon MM 2012

Viesti Kirjoittaja Niba »

Pyyhin Netikettiin..
Avatar
scarface
Elämätön Kitisijä
Viestit: 306
Liittynyt: 07.04.2011 22:12

Re: Jääkiekon MM 2012

Viesti Kirjoittaja scarface »

En usko, että mestaruutta uusitaan. Mahollisesti pronssilla. Vaikka pitäshän mun hehkuttaa että KULTAA tietty tulee, mutta mä oon sen verran pirkko peruspessimisti, etten klikkaa kohtaa "1".

Ekan matsin perusteella kuviot vielä haussa, vaikka paikkoja sateli. Jokinen voitas siirtää 1. vitjasta vittuun ja nostaa siihen tilalle KIISKINEN. Kokeileekohan Jalonen temppua tänä iltana? Tuskin..
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14916
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Jääkiekon MM 2012

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Suomella on paskin ykkösylivoima mitä muistan aikoihin - joku tilastonikkari vois kertoa, että onko. En kyllä ymmärrä mitä tuo Jokinen näissä peleissä tekee. Päivän kunnon perusteellahan tuonne piti valita?
Universaali disclaimer.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23475
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Jääkiekon MM 2012

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Joka ikisissä kisoissa sitä ylivoiman tehottomuutta on itketty.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14916
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Jääkiekon MM 2012

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Bluntly kirjoitti:Joka ikisissä kisoissa sitä ylivoiman tehottomuutta on itketty.
Ei pidä paikkaansa, aika monta kertaa Suomi on ollut YV-tilastoissa top 3:ssa. Maalinteko on aina ollut ongelma, mutta ei YV.
Universaali disclaimer.
Avatar
Bhven
Kitisijä
Viestit: 4289
Liittynyt: 28.01.2011 22:35
Paikkakunta: Pökäle
Viesti:

Re: Jääkiekon MM 2012

Viesti Kirjoittaja Bhven »

Mun mielestä olisi reilua, että paikanpäälle vaivautuneelle yleisölle maksettaisiin lippujen hinta takaisin, jos ottelussa tehdään vähemmän kuin kuusi maalia.

ontopic: en katsonut tämän päivän ottelua kokonaan, vaan siirryin kuuntelemaan propellerheadsia.
In 1852 Henri Giffard flew a 3-horsepower steam-powered dirigible over Paris. it was the first powered aircraft.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16673
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Jääkiekon MM 2012

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Toisaalta, jotenkin siitä tulee sellainen perusturvallinen olo, kun Suomen maalinteko tökkii. Taas. Vaikka kai tämä yli erä ylivoimaa ilman maalia alkaa olla Suomellekin tosiaan aika kova saavutus. Kokeilisin joko Komarovia Jokisen paikalla, tai sitten isommalla rotaatiolla Koivua ja Granlundia yhteen. Treenaisivat samalla tulevaa NHL-kautta varten. Muuten olen sitä mieltä, että nää on just sellaisia pelejä, joissa Peltonen olis tehnyt maalin tai pari. Mainoskatkojen Tiimari-mainokset, joissa Söderholm ja Peltonen ovat kovasti menosas kentälle, saavat jossittelemaan.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Jääkiekon MM 2012

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Oltiin eilen katsomassa Suomen peli pojan ja vanhimman tyttären kanssa.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18754
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Jääkiekon MM 2012

Viesti Kirjoittaja Niba »

NuoriDaavid kirjoitti:Oltiin eilen katsomassa Suomen peli pojan ja vanhimman tyttären kanssa.
Porho? Kummolin kaveri? Ankyrö bird? Kenelles neljäs lippu meni? ;)
Ai niin ostit jo kuukautta aiemmin ennekkoon oikealla hinnalla..
Mä en osta ees äärällä hinnalla..
Pyyhin Netikettiin..
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 6253
Liittynyt: 17.02.2011 13:04

Re: Jääkiekon MM 2012

Viesti Kirjoittaja elco »

Juutuubista pukkaa Suomen matsia Ruotsissa yhdellä googlauksella ja 20s häkkäyksellä. Lisäplussana vielä se, ettei tule mainoksia ja ei tarvitse kuunnella Mertajuuren "OIJJOIJOII, siinä oli Mulkerström kuin olisi eiliesen teeren tyttöä kädestä pidellyt":tä.
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
masa

Re: Jääkiekon MM 2012

Viesti Kirjoittaja masa »

elco kirjoitti:Ei tarvitse kuunnella Mertajuuren "OIJJOIJOII,
Heh, minusta taas Mertaranta on parasta.


Joskus Ruotsissa ollessani katselin jotain limuturnuaksen matsia ja niiden selostajat oli kuin YLE 1:sen keskusteluohjelmassa. Siis flekmaattisinta ja värittömintä touhua mitä voi ikinä kuvitella.
Avatar
scarface
Elämätön Kitisijä
Viestit: 306
Liittynyt: 07.04.2011 22:12

Re: Jääkiekon MM 2012

Viesti Kirjoittaja scarface »

Eilen kyllä AVA:n miesselostaja Taivainen rokkas ihan kympillä. Olen pitkään ollu jo Mertarannan vastustaja, jos semmosta saa julkisesti tässä Mertsiä palvovassa maassa sanoakaan, mutta tää Taivainen oli miellyttävä, asiallinen ja osaava selostaja. Toivottavasti selostaa matsit jatkossakin, Saukkosta ei oikein jaksa.. Mies kun ei aina nimiä tahdo muistaa oikein :D

Hieno matsi eilen, BTW! :) Vauhdikas ja siisti! Ja niitä maaleja, thank God, niitäki saatiin vihdoin ja viimein.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14916
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Jääkiekon MM 2012

Viesti Kirjoittaja So Hard »

http://www.iltalehti.fi/mmjaakiekko2012 ... 4_j0.shtml

Mä kokeilisin Kiiskistä ennemin ykkösketjuun.
Universaali disclaimer.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Jääkiekon MM 2012

Viesti Kirjoittaja exsu »

So Hard kirjoitti:
Mä kokeilisin Kiiskistä ennemin ykkösketjuun.
Kuva
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14916
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Jääkiekon MM 2012

Viesti Kirjoittaja So Hard »

^ :lol:
Universaali disclaimer.
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18754
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Jääkiekon MM 2012

Viesti Kirjoittaja Niba »

Pyyhin Netikettiin..
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18754
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Jääkiekon MM 2012

Viesti Kirjoittaja Niba »



Hassu kappale, mutta..
Pyyhin Netikettiin..
Avatar
Bhven
Kitisijä
Viestit: 4289
Liittynyt: 28.01.2011 22:35
Paikkakunta: Pökäle
Viesti:

Re: Jääkiekon MM 2012

Viesti Kirjoittaja Bhven »

Mika aukkonen, kolmen aukon Mika selostaa. Laitoin tulosvetoon 0-5 Ranskalle.
In 1852 Henri Giffard flew a 3-horsepower steam-powered dirigible over Paris. it was the first powered aircraft.
Avatar
Bhven
Kitisijä
Viestit: 4289
Liittynyt: 28.01.2011 22:35
Paikkakunta: Pökäle
Viesti:

Re: Jääkiekon MM 2012

Viesti Kirjoittaja Bhven »

"Tän tyyppiset joukkueet ei sovi Suomelle."

ROFLOLMUAHHA.
In 1852 Henri Giffard flew a 3-horsepower steam-powered dirigible over Paris. it was the first powered aircraft.
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18754
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Jääkiekon MM 2012

Viesti Kirjoittaja Niba »

Tulee vaan oikea taso esiin suomen joukkoeessa, Kammolan huiputuksen jälkeen, otan AB-kammolan ja nussin sen säleiksi, jossei oo kovin kallis?
Urheilu on vain bisnestä l. Petteri Järvinen, eipä juuri muuta no sirkushuveja kansalle joka odottaa Käteisen seuraavaa maksulappua suureen eurooppalaiseen arvontaan? ;)
Pyyhin Netikettiin..
Vastaa Viestiin