Viimeksi ostetut/pelatut pelit

Tietokonejutut, pelit ja muu nörtismi; autot, kaasupullot ja muut lelut
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2772
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: Viimeksi ostetut/pelatut pelit

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

James Potkukelkka kirjoitti: 07.11.2023 14:45 Kauheasti vauhkottu Alan Wake 2:sta. Miedosti kiinnostaisi, mutta kuten olen ennenkin kertonut, en vain koskaan pääse näihin seikkailupeleihin sisään.
En olen Alan Waken jälkeisiä tuotoksia pelannut, mutta ei kai genre ole seikkalupeli. Aika lailla kiskoilla mentiin, jotta leffa/tv-sarjamainen juttu pysyisi koossa. Alan Wakestahan esiteltiin kauan ennen julkaisua avoimen maailman tapaista kuvaa koko alueesta.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Viimeksi ostetut/pelatut pelit

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Joo, ei tuossa ainakaan vielä kauheasti ole valinnanvaraa tullut esiin.

Eilen harmitti, kun obduktion tehneellä FBI-agentilla ei ollut mitään suojavarusteita, ei edes hanskoja (sic!). Miksiköhän noin tehty.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Viimeksi ostetut/pelatut pelit

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Pelin tähän asti yllättävin hetki vahvan rallienglannin ja suomen sekoitusta puhunut Martti Suosalon esittämä talonmies.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Viimeksi ostetut/pelatut pelit

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Oli netti poikki pitkään niin innostuin pelaamaan wintoosan pasiansseja.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Viimeksi ostetut/pelatut pelit

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Olen nyt pelannut 30 tuntia tuota Alan Wake 2:sta. Ensimmäinen seikkalupeli, joka imaissut mukaansa. Yhden kerran olin vähällä katsoa netistä apua, kun juutuin pariksi päiväksi yhteen kohtaan. Onneksi en katsonut, koska lopulta selvitin itse.

Playstation portalin osto lisännyt pelaamista.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Viimeksi ostetut/pelatut pelit

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

BG3 act 3 tökkii. Tarinasta hukkui punainen lanka ja kaupungissa on väkeä sekä tekemistä aivan liikaa. Tyhjänpäiväinen keskustelu saa vain naksuttelemaan dialogit läpi. Vuoden peliksi tätä pystyy suosittelemaa aika harvoille.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Viimeksi ostetut/pelatut pelit

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Olen jäänyt koukkuun windowsin pasianssiin. Päivähaasteet on suoritettava.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Viimeksi ostetut/pelatut pelit

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Höpöteamsit kotona kuluu nykyään Diablo IV:tä pelaten.
Universaali disclaimer.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Viimeksi ostetut/pelatut pelit

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

James Potkukelkka kirjoitti: 08.01.2024 11:14 Olen nyt pelannut 30 tuntia tuota Alan Wake 2:sta. Ensimmäinen seikkalupeli, joka imaissut mukaansa. Yhden kerran olin vähällä katsoa netistä apua, kun juutuin pariksi päiväksi yhteen kohtaan. Onneksi en katsonut, koska lopulta selvitin itse.

Playstation portalin osto lisännyt pelaamista.
Nyt pelattu läpi. Ensimmäinen (sic!) peli, jonka olen läpi pelannut.

Eilen latasin Dead Space remaken, mutta en ole vielä kokeillut.

https://www.metacritic.com/game/dead-space/

Harkitsin myös Last of US remakea. Aikoinaanhan jäi alkuperäinen kesken.

Playstation portal oli erinomainen ostos. Paljon mukavampi pelata sohvalla istuen tai sängyssä röhnöttäen kuin tykin edessä istuen.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Viimeksi ostetut/pelatut pelit

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ Last of US on noista parempi peli, mutta Dead Space on myös erinomainen ja aika erilainen. Dead Space on hieman nopeatempoisempi ja toimintapainotteisempi.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Viimeksi ostetut/pelatut pelit

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Eilen vähän ehdin aloittaa Dead Space remakea.

Ensivaikutelma, että hyvän näköinen ja veri suihkuaa mallikkaasti, mutta ehkä liian paljon toimintaa. Mutta juuri aloitin, eli ei oikeastaan pitäisi sanoa mitään vielä.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Viimeksi ostetut/pelatut pelit

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^
Toiminta jatkuu alusta loppuun. Kyse on puhtaasti toimintakauhupelistä. Joitain pulmia ratkotaan matkalla, mutta se on aika kevyttä.

Jos haluat selviytymiskauhua avaruusympäristössä, niin suosittelen Prey. En kyllä lukisi edes tuota arvostelua, koska se kertoo jo niin paljon.
https://muropaketti.com/pelit/peliarvos ... -peleista/

Minusta Prey on aliarvostettu peli. Hieman toimintaa, hiiviskelyä, aika haastaviakin pulmia, kauhupelin elementtejä, avaruusteema, erittäin nätti. Dead spaceen verraten: huomattavasti vähemmän toimintaa, vähemmän lineaarinen, enemmän tutkittavaa, vaikeammat pulmat. Preyta ei missään nimessä kannata pelata liian helpolla. Taisteluihin on paljon vaihtoehtoja, joten liian helpolla pelatessa jää iso osa pelistä väliin. Toki vaikeusastetta voi muuttaa koska vaan, mutta selviytymispeleissä liian helpolla aloittaminen vie ajatukset väärille raiteille.

EDIT: Preyn alku on erittäin hidastempoinen.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14927
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Viimeksi ostetut/pelatut pelit

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

2248 peliä pelannut mobiilisti pojan kanssa vuorotellen muutaman viikon. Suomen listalla atm 512, globaalisti 108 231, joten varsin suosittu peli kyseessä. Koukuttava tetristyylinen numeroihin pohjautuva logiikkapeli.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Viimeksi ostetut/pelatut pelit

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

sivustahuutaja kirjoitti: 30.01.2024 9:38 ^
Toiminta jatkuu alusta loppuun. Kyse on puhtaasti toimintakauhupelistä. Joitain pulmia ratkotaan matkalla, mutta se on aika kevyttä.

Jos haluat selviytymiskauhua avaruusympäristössä, niin suosittelen Prey. En kyllä lukisi edes tuota arvostelua, koska se kertoo jo niin paljon.
https://muropaketti.com/pelit/peliarvos ... -peleista/

Minusta Prey on aliarvostettu peli. Hieman toimintaa, hiiviskelyä, aika haastaviakin pulmia, kauhupelin elementtejä, avaruusteema, erittäin nätti. Dead spaceen verraten: huomattavasti vähemmän toimintaa, vähemmän lineaarinen, enemmän tutkittavaa, vaikeammat pulmat. Preyta ei missään nimessä kannata pelata liian helpolla. Taisteluihin on paljon vaihtoehtoja, joten liian helpolla pelatessa jää iso osa pelistä väliin. Toki vaikeusastetta voi muuttaa koska vaan, mutta selviytymispeleissä liian helpolla aloittaminen vie ajatukset väärille raiteille.

EDIT: Preyn alku on erittäin hidastempoinen.
Tuo ehkä sopisi mun biorytmeihin paremmin.

Aprikos
Prey received positive reviews from critics and is considered one of the best games of 2017 by several gaming magazines and websites
https://en.wikipedia.org/wiki/Prey_(201 ... prov=sfti1#
Eli ei nyt varmastikaan aliarvostettu...
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Viimeksi ostetut/pelatut pelit

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^
Kyllä Prey yleisesti arvioitiin enemmän kasin peliksi kuin ysin:
https://www.metacritic.com/game/prey/

Oma arvosana on 9,5/10. Erityisesti Prey oli lajityyppinsä paras peli sitten System Shock 2:sen (1999).
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Viimeksi ostetut/pelatut pelit

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Tuota ei ole optimoitu PS5:lle. Pitäisi kyllä yhteensopivana toimia.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Viimeksi ostetut/pelatut pelit

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ Näyttäisi toimivan hienosti PS5:sellä 30fps. Tuskin tulee mitään päivitystä, koska peli ei tainnut myydä kovin kummoisesti.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Viimeksi ostetut/pelatut pelit

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Luettiin ehkä samaa ketjua. OP sanoo, että itse asiassa toimi hänellekin

https://www.reddit.com/r/prey/s/ibgIb19Z25
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Viimeksi ostetut/pelatut pelit

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Mainittakoon, että en ymmärrä tuota fps-fetissiä. Ketjun OP:n mukaan 30 fps olisi kauhistus. Kuitenkin elokuvia katsomme ongelmitta 24 fps.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Viimeksi ostetut/pelatut pelit

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^
Peleissä grafiikka on tarkempaa ja matala fps erottuu paremmin liikkeessä. Leffoissa taas on todettu 48 fps:n vähentävän immersiota, koska kaikki näkyy liian selvästi. Tunnetuin esimerkki on Hobitti trilogia. Jos kuvan taustalla kaikki pysyy selkeänä liikkeessä, niin lavasteiden täytyy olla huomattavasti laadukkaampia kuin mitä nyt käytetään. Elokuvaväki on oppinut optimoimaan yksityiskohdat sen mukaan, näytetäänkö niitä tarkoissa lähikuvissa vai ei.

Nopeatempoiseen fps-peliin 30 fps on aika matala. Tuosta syystä pc-puolella 144 hz monitorit ovat yleistyneet ja kilpailullisemmat käyttävät jo 240 hz monitoreja. Ei noita monitoreja toki täpöllä käytetä, vaan sitten synkataan virkistystaajuus pelin päivitysnopeuden mukaan, eli hz on vain katto.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Viimeksi ostetut/pelatut pelit

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Muutaman tunnin Preytä nyt pelattu. Grafiikoista kyllä näkyy, että on edellistä sukupolvea. Mutta eo. kuitenkin toissijaista. Itse peli tuntuu toimivan PS5 + Playstation portable yhdistelmällä aivan ongelmitta. En ensin tajunnut, että tämä on osittain myös tasohyppely.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Vastaa Viestiin