Viimeksi ostetut/pelatut pelit

Tietokonejutut, pelit ja muu nörtismi; autot, kaasupullot ja muut lelut
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21386
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Viimeksi ostetut/pelatut pelit

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Sudenhenki kirjoitti:Minä en ymmärrä Half-Lifen yletöntä hehkuttamista. Onhan kyseessä toki mainio peli, mutta minusta se on rankasti yliarvostettu.
Turhan helppohan tuo oli ja näin ollen tuli pelattua liian nopeasti läpi. Muuten kyllä ihan A-luokan peli. Visuaalisesti jopa parempi kuin viimeisin hankinta: Oblivion. Oblivion on vienyt mukaan, mutta on visuaalisesti epäjohdonmukaisempi kuin HL2. Oblivion tuntuu myös turhan helpolta? Onkohan tämä joku nykytrendi? Far Cryn loppupuolisko oli toki turhauttava, mutta useimpien pelien loppupuolisko on viime aikoina ollut vain tylsää läpijuoksua. HL2:sesakin viimeiset metrit menivät ihan turistina.

Jos jotain odotan, niin Fallout 3:sta. Morrowind ja Oblivion osoittavat, että PC-versiota ei tarvitse loppuun asti raiskata konsolimailman takia ja tästä syystä FO3 alkaa vaikuttaa mahdolliselta. Tulevaisuudessa Oblivionia suurempi maailma supermutanteilla tehostettuna voi olla ihan täyttä totta, ensimmäisessä persoonassa tottakai.
Yönmustaritari

Re: Viimeksi ostetut/pelatut pelit

Viesti Kirjoittaja Yönmustaritari »

Day of Defeat: source

Keväällä hankittu kannettava on aikaa myöten jäänyt vain nojaamaan yöpöydälle, kun siihen viereen on ostettu uudet näppikset, hiiret ja Iiso näyttö. Läppäri sylissä sohvalla istuminen käy nimittäin pitemmän päälle kyllä jurppimaan.

Nyt on hyvä mutta alkaa vähän konetehokin paikka paikoin vähän pykimään. Yksi ja sama. Kyllä. Tämä peli saa minut ostamaan pöytäkoneen.Vähän uutta rautaa jouluksi sitten. Siihen asti koitetaan pärjätä näillä.

Eilisyön sukseen vuoksi saan pian 1000 skillpointsia hankittua ja silloin palkitsen itseni kunnon tumuilla. Parhaimmat onnistumisen tunteet, kun lahtaa torlakalla vierustoverin sisukaluja viereiseen seinään ja vastaavasti suurimmat pettymykset, kun joku sniputtaa tarkkuuskiväärillä keskelle kypärää juuri kun itse sait tyypin tähtäimeen.

En ole edes xboksiin koskenut sen jälkeen kun tämän sain. Ajattelin kohta vaihtaa jollekin vuorotteluvapaalle, virkavapaalle tai sairaslomalle pelatakseni tätä vähän lisää. Tai sitten otan vaan loparit.
Avatar
guyatone
Kitinäaddikti
Viestit: 75
Liittynyt: 15.08.2005 11:06
Paikkakunta: jynkkylä

Re: Viimeksi ostetut/pelatut pelit

Viesti Kirjoittaja guyatone »

ihan kiimassa jynkyttäny n. 2 viikkoo Flat Out kakosta.
ajettavuus ei yllä Need for Speed pelien tasolle mutta tunnelma ihan katossa.
tyhmä huora spinnaa neulansilmä-mutkassa, laitan nitroille ja tähtään kylkeen.
siellä on ragdoll pelinä jopa curling. vittu jee.

ainoa miinus parista emo-rock raidasta.
If you want to fuck with eagles, you better learn to fly.
Elukka

Re: Viimeksi ostetut/pelatut pelit

Viesti Kirjoittaja Elukka »

Tänään tarttui vihdoin viimein hihaan Heroes of Might & Magic IV lisäosineen hulppeaan 15€:n hintaan.
Viikonloppuna tiedossa ankaraa hiirennaksuttelua. :napu:
Sinkkumatti

Re: Viimeksi ostetut/pelatut pelit

Viesti Kirjoittaja Sinkkumatti »

PiliBoxille uusia hyviä pelejä tiedossa?
Hitmankin perkele loppu jo. Se oli lyhyt, mutta ihan nasta peli.
AarneAnkka

Re: Viimeksi ostetut/pelatut pelit

Viesti Kirjoittaja AarneAnkka »

Kokeile vaikka Dead Rising ja Saints Row -demoja. Saa Livestä.
Sinkkumatti

Re: Viimeksi ostetut/pelatut pelit

Viesti Kirjoittaja Sinkkumatti »

AarneAnkka kirjoitti:Kokeile vaikka Dead Rising ja Saints Row -demoja. Saa Livestä.
Niin siis miun pilipoksi on vielä vanahaa mallia..
AarneAnkka

Re: Viimeksi ostetut/pelatut pelit

Viesti Kirjoittaja AarneAnkka »

Sinkkumatti kirjoitti:Niin siis miun pilipoksi on vielä vanahaa mallia..
Jaa. No siinä tapauksessa kokeile Mercenaries -peliä. Saa öyhötä palkkasoturina vapaasti Pohjois-Koreassa. Kuin GTA sotatantereella. Tons of fun. Sairaan mageeta hypätä helikopterin jalakseen kiinni, heittää kuski mäkeen ja kaapata kopteri lennosta. Peli ei ole uusi, mutta hyvä.
Avatar
Tinkezione
Kitinän väärinkäyttäjä
Viestit: 107
Liittynyt: 16.08.2005 19:08

Re: Viimeksi ostetut/pelatut pelit

Viesti Kirjoittaja Tinkezione »

Je, edelleen World of Warcraft. Mikäs hyvän tappaisi.
Angita

Re: Viimeksi ostetut/pelatut pelit

Viesti Kirjoittaja Angita »

Mä kerron jo valmiiks et saan kahen viikon sisään broidin vanhan tietsikan ja sit alkaa lyyti kirjottaa. Se kone nimittäin pyörittää myös Oblivionia! Aaaaaah! Ihanaa! Ne maisemat! Se tunnelma! Se kaikki! :h: World of Warcraftia en taida uskaltaa kokeilla - liian addiktoivaa kuuleNma.
Quarter

Re: Viimeksi ostetut/pelatut pelit

Viesti Kirjoittaja Quarter »

Prey tuli hankittua. Erikoinen idea ainakin. Loppujuoni ei ole vielä paljastunut mutta alluja pääsee lahtaamaan. Kannattaa kokeilla.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23505
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Viimeksi ostetut/pelatut pelit

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Angita kirjoitti:World of Warcraftia en taida uskaltaa kokeilla - liian addiktoivaa kuuleNma.
Mitä vielä, pääsinhän minäkin siitä eroon (vaihdoin parempaan).
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
AarneAnkka

Re: Viimeksi ostetut/pelatut pelit

Viesti Kirjoittaja AarneAnkka »

Bluntly kirjoitti:(vaihdoin parempaan).
Mihin? :shock: Jauhelihasoppaan?
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23505
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Viimeksi ostetut/pelatut pelit

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Tähän. Tosin siirryn tämän pariin heti kun julkaistaan.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Tinkezione
Kitinän väärinkäyttäjä
Viestit: 107
Liittynyt: 16.08.2005 19:08

Re: Viimeksi ostetut/pelatut pelit

Viesti Kirjoittaja Tinkezione »

Mikään jo olemassa olevista peleistä ei kykene haastamaan World of Warcraftia kokonaistarjonnassa. Toisissa peleissä on parempi PvP-systeemi; good riddance jos se kiehtoo, toisissa peleissä on sit vaan pelkästään instantioitua kontenttia, toisissa ei ollenkaan, jne. ad nauseaum.

Seuraava odotuslistalla oleva peli tältä saralta on Warhammer Online.

Löysin jotain tämän palstan kirjoittajiakin wowigalleriasta, mutta jostain syystä ei sitten hahmoja ole listattu...pelataankos sitä peliä ollenkaan vai tullaanko tuonne vain irkkigallerioitsemaan? :twisted:
mustakikkeli

Re: Viimeksi ostetut/pelatut pelit

Viesti Kirjoittaja mustakikkeli »

Rukouksiini on näemmä vastattu, ainakin on alettu huhuta että Blizzard olisi kovasti pykäämässä jatko-osaa Starcraft:lle. Sitähän mä tuossa pari viikkoa sitten juuri toivoin tässä keskustelussa. Saisi SC:n tarina toivottavasti arvoisensa lopun.

Ja kun se pelaaminenkin kolmella täysin erilaisella mutta varsin tasapainoisella rodulla oli niin kliffaa, vaikka varsinkin Brood Wars:ssa käytettiinkin yksiköissä paljon yksinkertaista "kivi-paperi-sakset"-meininkiä, mutta minulle se toimi. Ainakin tykkäsin sen yksinpelistä paljon enemmän kuin "parhaimmaksi tosiaikanaksutteluksi" väitetyn Total Annihilationin yksinpelistä. Siinä kyllä riitti paljon yksiköitä, mutta ne olivat melkein kaikki samankaltaisia tankkeja pienin eroin, eikä sillä ollut juurikaan eroa kummalla "rodulla" pelasi. Samat yksiköt, eri näköisinä. Yh.
Avatar
Tinkezione
Kitinän väärinkäyttäjä
Viestit: 107
Liittynyt: 16.08.2005 19:08

Re: Viimeksi ostetut/pelatut pelit

Viesti Kirjoittaja Tinkezione »

mustakikkeli kirjoitti:Rukouksiini on näemmä vastattu, ainakin on alettu huhuta että Blizzard olisi kovasti pykäämässä jatko-osaa Starcraft:lle. Sitähän mä tuossa pari viikkoa sitten juuri toivoin tässä keskustelussa. Saisi SC:n tarina toivottavasti arvoisensa lopun.
Näh. World of Starcraft vaan tulille ja mies odottelemaan Total Annihilationin tekijoiden uutta Total Annihilationia. ;)
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23505
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Viimeksi ostetut/pelatut pelit

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Tinkezione kirjoitti:Mikään jo olemassa olevista peleistä ei kykene haastamaan World of Warcraftia kokonaistarjonnassa. Toisissa peleissä on parempi PvP-systeemi; good riddance jos se kiehtoo, toisissa peleissä on sit vaan pelkästään instantioitua kontenttia, toisissa ei ollenkaan, jne. ad nauseaum.
Suurimmaksi ongelmaksi WoWssa koin PVEn. Johtuen varmaan kun peli on suunnattu suurille massoille niin raideilla ei tarvita piinkovaa organisointia. Maku menee kun randomraidi pärjää kohtuullisesti MCssä (kun oli vielä "kova" zone). Hahmon täräyttäminen maksimiin ei vaadi oikeastastaan minkäänlaista paneutumista hahmon ominaisuuksiin. Hyvää tietysti oli että casual-pelaajana pärjäsi ihan hyvin. Suurin ongelma oli varmaankin väärän serverin valinta.

Toki kun ensimmäinen MMORPG oli EQ1 niin totuin tietynlaiseen tyyliin.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Tinkezione
Kitinän väärinkäyttäjä
Viestit: 107
Liittynyt: 16.08.2005 19:08

Re: Viimeksi ostetut/pelatut pelit

Viesti Kirjoittaja Tinkezione »

Bluntly kirjoitti:Suurimmaksi ongelmaksi WoWssa koin PVEn. Johtuen varmaan kun peli on suunnattu suurille massoille niin raideilla ei tarvita piinkovaa organisointia. Maku menee kun randomraidi pärjää kohtuullisesti MCssä (kun oli vielä "kova" zone).
Ai ei tarvita? Blackwing Lairista Vaelastrasz, Chromaggus ja Nefarian... Ahn'Qirajsta Huhuran, Twin Emperors ja C'thun... Naxxramasista oikeastaan kaikki heti ekoista trasheista lähtien... Mä en nyt lähtisi Molten Coren sunnuntaijuoksentelujen perusteella kovasti huutelemaan että raideilla ei tarvita organisointia.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23505
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Viimeksi ostetut/pelatut pelit

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Tinkezione kirjoitti:Ai ei tarvita? Blackwing Lairista Vaelastrasz, Chromaggus ja Nefarian... Ahn'Qirajsta Huhuran, Twin Emperors ja C'thun... Naxxramasista oikeastaan kaikki heti ekoista trasheista lähtien... Mä en nyt lähtisi Molten Coren sunnuntaijuoksentelujen perusteella kovasti huutelemaan että raideilla ei tarvita organisointia.
No aikansa kutakin. Enivei, ei meikäläisen makuun.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Riemumieli
Kitisijä
Viestit: 6023
Liittynyt: 20.08.2005 23:12
Paikkakunta: Vantaa

Re: Viimeksi ostetut/pelatut pelit

Viesti Kirjoittaja Riemumieli »

Viimeksi ostin pelin Makai Kingdom: Chronicles of the Sacred Tome. Peli jatkaa Disgaean viitoittamalla tiellä, en ole tosin sitä(kään) ehtinyt pätkääkään pelata. Tilasin pelin Saksan Amazonista, harmittaa saksankielinen manuaali. Onneksi www.gamefaqs.com auttaa.

PS. Pitäisi minun saksaa osata, mutta lukunopeus englannin kieleen verrattuna on valitettavan verkkainen.
Paras päivä ikinä.
mustakikkeli

Re: Viimeksi ostetut/pelatut pelit

Viesti Kirjoittaja mustakikkeli »

Tinkezione kirjoitti:Näh. World of Starcraft vaan tulille ja mies odottelemaan Total Annihilationin tekijoiden uutta Total Annihilationia. ;)
WoW:n suhteen olen vähän kuin tuo Angita eli en uskalla. Olen alkanut saada etäisyyttä pelaamiseen (silloin tällöin harvoin saatan jostain (yleensä ikivanhasta) pelistä vielä innostua), ja pelkään että retkahtaisin sen myötä lopullisesti.

Niiltä Total Annihilationin tekijöiltähän tuli aikoinaan joku toinen keskiaikaan sijoittuva naksupeli, mutta jopa TA-fanit haukkuivat sen. Tulin vuosia sitten ostaneeksi sen lisäosansa kera, mutta kokeilin vain pikaisesti. Arvelin että saattaisin jopa pitää siitä koska TA-fanit eivät tykänneet (koska eivät tykänneet Starcraftistakaan). Arvaukseni meni ilmeisen vikaan.

On tää vaikeeta.
Avatar
Tinkezione
Kitinän väärinkäyttäjä
Viestit: 107
Liittynyt: 16.08.2005 19:08

Re: Viimeksi ostetut/pelatut pelit

Viesti Kirjoittaja Tinkezione »

Bluntly kirjoitti:
Tinkezione kirjoitti:Ai ei tarvita? Blackwing Lairista Vaelastrasz, Chromaggus ja Nefarian... Ahn'Qirajsta Huhuran, Twin Emperors ja C'thun... Naxxramasista oikeastaan kaikki heti ekoista trasheista lähtien... Mä en nyt lähtisi Molten Coren sunnuntaijuoksentelujen perusteella kovasti huutelemaan että raideilla ei tarvita organisointia.
No aikansa kutakin. Enivei, ei meikäläisen makuun.
No niin. ;) Ei lähdetä kertomaan faktana WoW:in PvE:stä asioita, joista ei nähtävästi tiedetä. Oman mielipiteensä saa toki perustaa vaikka mille kantille ja jos ei maistu niin ei maistu. Sitten kannattaa kokeilla jotakin muuta.

Tuohon "random-porukalla suhteellisen hyvään MC-menestykseen" pitää vielä kommentoida sen verran, että jokainen mesta on alussa vaikea ja vaatii opettelua, ja homman muuttuminen triviaaliksi vaatii sen, että joku senkin työn on jo tehnyt. Sama pätee jokaiseen tämän tyyppiseen online-peliin: sisältö trivialisoituu. Ei siltä voi välttyä, jos kyseessä on taitoihin eikä esim. arpajaisiin perustuva tapahtuma.

Niiden kuuden miljoonan pelaajan joukkoon liittymistä arponeille tiedoksi, 10-day free trialin (+ ladattavan peliclientin) saapi osoitteesta: http://teaser.wow-europe.com/

Tuon trial accountin voi sitten muuttaa full accountiksi ihan normaalisti pelin ostamalla. Hahmot säilyvät sellaisenaan jne. Mukana seuraa tuossa vaiheessa myös sitten se ilmainen ensimmäinen kuukausi. Jatkossa, mikäli ei halua luottisnumeroitaan ympäri nettiä levitellä, kaupasta saa 2 kuukauden pätkinä peliaikakortteja, jotka maksavat 24.90 kun tietää mistä ostaa.

:napu:
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10702
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Re: Viimeksi ostetut/pelatut pelit

Viesti Kirjoittaja Elppis »

Broidi on hankkinut pleikkari kakkoselle Multi Tap:n!!!! :cheer: Se, ja 52 tuuman televisio, niin mut ja miehen saa useinkin kylään :D
The great club outshines the individual, always and forever.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23505
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Viimeksi ostetut/pelatut pelit

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Tinkezione kirjoitti:No niin. ;) Ei lähdetä kertomaan faktana WoW:in PvE:stä asioita, joista ei nähtävästi tiedetä. Oman mielipiteensä saa toki perustaa vaikka mille kantille ja jos ei maistu niin ei maistu. Sitten kannattaa kokeilla jotakin muuta.
Kyseinen random tapahtui siis aikaan kun olin kohtuukovassa raidikillassa aikaan ennen ZG.

Ja kuten sanoin suurin ongelmani oli väärä serveri. Tai varmahan en voi olla olisiko toinen serverikään auttanut. Mutta esimerkiksi nykyisessä killassa olen nuorimpia ja kokemattomimpia pelaajia viiden vuoden MMORPG kokemuksella ja sopii meikäläiselle.

Mutta toinen tykkää tyttärestä, toinen äidistä ja kolmas perheen koirasta.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Vastaa Viestiin