Viimeksi ostetut/pelatut pelit

Tietokonejutut, pelit ja muu nörtismi; autot, kaasupullot ja muut lelut
bedlam

Viimeksi ostetut/pelatut pelit

Viesti Kirjoittaja bedlam »

Kyllähän peleillekin pitää tällainen ketju omistaa.

Resident Evil 4(PS2-version arvio)

Täytyypä sanoa, että yllätin itseni innostumalla näin kovasti yhdestä perhanan räiskintäpelistä. No, Obscure-kauhuseikkailu innostutti läpipeluuseen aiemmin syksyllä, mutta kyseisen pelin innostavuus perustui pitkälti kaksinpelimahdollisuuteen.

Jotain aiempaa Residenttiä joskus PC:llä aikanaan kokeilin, enkä innostunut yhtään. Tämä uusin ei perinteinen jatko-osa sarjalle kaiketi olekaan, kamerakulma on esim. siirretty pelihahmon olan taakse. Ja tämä ratkaisu toimii todella hyvin, periaatteessa olen pitänyt aina ensimmäisen persoonan peleistä enemmän, mutta tämä kuvakulma aiheuttaa jotenkin vielä pahemman paniikkitilan.

Alunperinhän RE4 ilmestyi yksinoikeudella Cubelle (arvostelu) ja vaikka graffojen suhteen käännöksessä on joutunut karsimista tekemään lähinnä valaistuksessa, on peli varmaankin komein koskaan näkemäni pleikkapeli. Eli höpinät siitä, että pelistä täysin innostuakseen täytyisi Nintendolaatikko hankkia, ovat rankasti liioteltuja.

Tavallisesti hyvää peliä etenen kuukaudessa n. 5 tunnin verran, mutta tätä olen parina iltana räiskinyt jo 7 tuntia. Ja saatanpa ensimmäistä kertaa innostua pelaamaan pelin jopa välittömästi uudelleen läpi. Se on jo harvinaista se.
1108

Re: Viimeksi ostetut/pelatut pelit

Viesti Kirjoittaja 1108 »

Tulee tahkottua nyttemmin:

Quake 4 (pc)
F.E.A.R (pc)

Colin McRae 2005 (xbox)
Harry Potter And The Goblet Of Fire (xbox) :oops:
Castlevania Curse of Darkness (xbox)
Gingston
Kitinäaddikti
Viestit: 69
Liittynyt: 22.10.2005 16:08
Paikkakunta: Tyrwää

Re: Viimeksi ostetut/pelatut pelit

Viesti Kirjoittaja Gingston »

Siitä on aikaa kun olen viimeksi ostanut pelejä ja minun kohdallani
se tarkoitaa 3 kuukautta.

Tässä kuluneen vuoden aikana ostetut:

Bugbearin Flat Out (Loistava peli, odotan innolla kakkos osaa)

Gta San Andearksen (Ei toimi uudessa koneessani, mutta
vanhassa toimii jonka annoin pikkuveljelle)

SimCity 4 deluxe (melko pian muuttui tylsäksi)

Syy miksei kiinnosta ostaa uutta peliä johtuu tarjonnasta,
kunnon stratgiat puuttuu ja entiset alkaa kyllästyttää. Sota
pelin ajattelin ostaa mutta en tiedä mikä olisi hyvä.
tuulenpuiska

Re: Viimeksi ostetut/pelatut pelit

Viesti Kirjoittaja tuulenpuiska »

Krapulapäissäni ostin Soul Calibur II:n (Cube) enkä ole katunut. Paljon mättöä, paljon kivaa. Japanilainen koulukunta näkyy voimakkaasti, mikä vie animefanin hymyn huulille.
Avatar
aasi
Kitisijä
Viestit: 6685
Liittynyt: 01.07.2005 21:12
Paikkakunta: Uleåborg

Re: Viimeksi ostetut/pelatut pelit

Viesti Kirjoittaja aasi »

Taitaa tulla jo ainakin pari vuotta kun olen viimeksi pelin ostanut ja kunnolla jaksanut pelata. Silloin hankin Europa Universaliksen, reaalistrategian Euroopasta uuden maailman löytämisen kynnykseltä aikaan ennen Napoleonia.

Aikaavievä ja mielenkiintoinen peli, mutta myöhemmin pelimoottorin rajoitukset alkoivat käydä liian ikäviksi.
Tasan ei mene muumit kanootissa.
1108

Re: Viimeksi ostetut/pelatut pelit

Viesti Kirjoittaja 1108 »

Gingston kirjoitti:Bugbearin Flat Out (Loistava peli, odotan innolla kakkos osaa)
Jep, paskallakin on tekijänsä, kuten myös pelajansa. Aivan kauheata huttua koko peli. Ajotuntuma on syvältä ja poikittain ja peli muutenki on kuraa kokorahalla.

JEEE Suomessa tehty OSTAKAA KAIKKI...
kyyppo

Re: Viimeksi ostetut/pelatut pelit

Viesti Kirjoittaja kyyppo »

F.E.A.R. - Melkein alussa vielä. Vaikuttaa ihan hauskalta, mutta vaatii helvetisti koneelta.

Half Life 2 - Melkein alussa tämäkin, on nykyään vähän vaikeuksia motivoida itsensä pelaamaan mitään FPS:iä alkutsekkausta pidemmälle. Ihan hauskalta vaikuttaa kyllä tämäkin.

Colin McRae 2005 - Ajoin yhden asfalttipätkän ja yhden sorapätkän. Kauhea paska. Vauhdintuntua on, mutta auto menee kuin kiskoilla. Ei mitään haastetta, ei jaksa. Richard Burns Rally pitää edelleen helposti sijansa tämän hetken parhaana tietämänäni rallipelinä.

Live for Speed - Jonkun verran tuossa taannoin ajelin pelin ilmaista demoversiota. Tehty ensisijaisesti nettipeliksi. Mun mielestä ehdottomasti yksi parhaita ajopelejä ikinä. Suosittelen kokeilemaan, jos tykkää vähän haastavammista ajelupeleistä.
ninnithequeen

Re: Viimeksi ostetut/pelatut pelit

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Ukolla on joku The Thing nyt pelattavana, mua ei innostanut se yhtään. Silent Hill 5:sta odotamme kuin kuuta nousevaa molemmat.

Niin ja siis PS2:lla pelailemme ainoastaan.
AarneAnkka

Re: Viimeksi ostetut/pelatut pelit

Viesti Kirjoittaja AarneAnkka »

Space Rangers 2. Koukussa ollaan. Pelattu kerran läpi, nyt on uusi kierros menossa.
1108

Re: Viimeksi ostetut/pelatut pelit

Viesti Kirjoittaja 1108 »

ninnithequeen kirjoitti:Silent Hill 5:sta odotamme kuin kuuta nousevaa molemmat.

Niin ja siis PS2:lla pelailemme ainoastaan.
PS2 koneella muuten ei peliä nähdä.
Silent Hill 5 will be heading to PS3 or Xbox 2, or maybe even the next Nintendo console?"
ninnithequeen

Re: Viimeksi ostetut/pelatut pelit

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

1108 kirjoitti:
ninnithequeen kirjoitti:Silent Hill 5:sta odotamme kuin kuuta nousevaa molemmat.
Niin ja siis PS2:lla pelailemme ainoastaan.
PS2 koneella muuten ei peliä nähdä.
Silent Hill 5 will be heading to PS3 or Xbox 2, or maybe even the next Nintendo console?"
Näin minäkin ensin kuulin mutta jostain löytyi (ei nyt ihan varma) tieto että se saattanee ilmestyä jo PS2:llekin. Tosin kyllä se PS3 meillekin hankitaan...
Quarter

Re: Viimeksi ostetut/pelatut pelit

Viesti Kirjoittaja Quarter »

Tällä hetkellä:

Sniper Elite (pc)
F.E.A.R. (pc)

Ja odotetaan kun kuuta nousevaa tuota Need for speed: Most wanted
Sitä tahkotaankin jahka se 17. päivä ilmestyy.
Gingston
Kitinäaddikti
Viestit: 69
Liittynyt: 22.10.2005 16:08
Paikkakunta: Tyrwää

Re: Viimeksi ostetut/pelatut pelit

Viesti Kirjoittaja Gingston »

1108 kirjoitti: Jep, paskallakin on tekijänsä, kuten myös pelajansa. Aivan kauheata huttua koko peli. Ajotuntuma on syvältä ja poikittain ja peli muutenki on kuraa kokorahalla.

JEEE Suomessa tehty OSTAKAA KAIKKI...
Mikä ihme siinä on että aina kun ostaa suomalaista aina väitetään että on muka ostanut sen yltiöpatrioottisessa hengessä. Älkää ostako sitten suomalaista jos se kerran siitä on kiinni.

Ostin pelin koska siinä oli yksi L.A.B yhtyeen biisi ja oli siinä muutenkin hyvää rokkia. Pelistä ei koskaan etukäteen tiedä onko se hyvä, mutta Flat Out osoittautui hyväksi peliksi, paremmaksi kuin Need for Speed-sarja. Vai johtuuko asenteesi siittä että et osaa ajaa autoa?

Minulla on PC ja olen sitä mieltä että yksi alusta saa riittää, pelikoneita en hanki.
Avatar
mozart
Kitinän väärinkäyttäjä
Viestit: 179
Liittynyt: 06.11.2005 22:15

Re: Viimeksi ostetut/pelatut pelit

Viesti Kirjoittaja mozart »

Spyro 2 Play Station 2:lle :D Nautintojen nautinto nämä lasten pelit :P
bedlam

Re: Viimeksi ostetut/pelatut pelit

Viesti Kirjoittaja bedlam »

ninnithequeen kirjoitti:Silent Hill 5:sta odotamme kuin kuuta nousevaa molemmat.
Kannattaa ehdottomasti ostaa toi Resident Evil 4 jos kerran kauhuräiskiminen kiinnostaa. Itse olen pitänyt pelaamistani Silent Hill-peleistä kovasti, mutta kyllä tuo uusi RE taisi pisteet viedä tuossa sarjassa. Aika samantyylistä menoa, mutta ehkä vieläkin koreammassa ja mukaansatempaavammassa paketissa.
Feiz

Re: Viimeksi ostetut/pelatut pelit

Viesti Kirjoittaja Feiz »

Gingston kirjoitti:
1108 kirjoitti: Jep, paskallakin on tekijänsä, kuten myös pelajansa. Aivan kauheata huttua koko peli. Ajotuntuma on syvältä ja poikittain ja peli muutenki on kuraa kokorahalla.

JEEE Suomessa tehty OSTAKAA KAIKKI...
Mikä ihme siinä on että aina kun ostaa suomalaista aina väitetään että on muka ostanut sen yltiöpatrioottisessa hengessä. Älkää ostako sitten suomalaista jos se kerran siitä on kiinni.

Ostin pelin koska siinä oli yksi L.A.B yhtyeen biisi ja oli siinä muutenkin hyvää rokkia. Pelistä ei koskaan etukäteen tiedä onko se hyvä, mutta Flat Out osoittautui hyväksi peliksi, paremmaksi kuin Need for Speed-sarja. Vai johtuuko asenteesi siittä että et osaa ajaa autoa?

Minulla on PC ja olen sitä mieltä että yksi alusta saa riittää, pelikoneita en hanki.

NSFU 1 vie flat outtia about 100-0.

Ite pitäs hommata Quake 4:nen ja alkaa jauhaa sitä moninpeliä mutta tällä hetkellä on niin paljon muutakin tekemistä. Tekisi mieli aloittaa joku MMORPG mutta ei vaan voi juuri noitten tekemisten vuoksi. Nooh ehkä joulun jälkeen.
Avatar
martza
Kitisijä
Viestit: 1488
Liittynyt: 15.08.2005 8:37
Paikkakunta: Etelä-Suomi

Re: Viimeksi ostetut/pelatut pelit

Viesti Kirjoittaja martza »

Poika on ostanut viimeisimpänän BF2:n ja viikonloppuna osti Counter Striken "Day of Defeat" sourcen.
"Elämä syntyy hanurista - tai ainakin läheltä sitä"
Gingston
Kitinäaddikti
Viestit: 69
Liittynyt: 22.10.2005 16:08
Paikkakunta: Tyrwää

Re: Viimeksi ostetut/pelatut pelit

Viesti Kirjoittaja Gingston »

Feiz kirjoitti:NSFU 1 vie flat outtia about 100-0.
Makuasia sanoi koira kun muniansa nuoli, jos ainoa kriteeri on
auton nopeus niin kyllä NSF-sarja silloin voittaa, mutta minusta
Flat Outissa on parempi ajo tuntuma ja meiniki. Ja kyllä rokki
aina räpin voittaa.
1108

Re: Viimeksi ostetut/pelatut pelit

Viesti Kirjoittaja 1108 »

Gingston kirjoitti:Ostin pelin koska siinä oli yksi L.A.B yhtyeen biisi ja oli siinä muutenkin hyvää rokkia. Pelistä ei koskaan etukäteen tiedä onko se hyvä, mutta Flat Out osoittautui hyväksi peliksi, paremmaksi kuin Need for Speed-sarja. Vai johtuuko asenteesi siittä että et osaa ajaa autoa?

Minulla on PC ja olen sitä mieltä että yksi alusta saa riittää, pelikoneita en hanki.
Kuules nyt oksennuspallo.

Flat Outin ajotuntumaa saati mitään muutakaan pelin osa-aluetta ei voi sanoa hyväksi. Autoon on isketty vittu rautakanki katosta läpi minkä mukaan se kääntyy, on TODELLA hyvä ajotuntuma. NFSU1 pieksee mennen tullen mokoman paskapelin laajuudellaan ja ajotuntumallaan.

Ja minkälainen vitun idiootti ostaa PELIN jonkin vitun yhden kälysen biisin takia? Pässi, olisit ostanut sen helevetin Labin sinkun kaupasta ja käyttänyt loppurahat vahvempaan lääkitykseen.

PS: Valikosta saa musiikit pois NFSU1:stä. Ääliö.
ninnithequeen

Re: Viimeksi ostetut/pelatut pelit

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

bedlam kirjoitti:
ninnithequeen kirjoitti:Silent Hill 5:sta odotamme kuin kuuta nousevaa molemmat.
Kannattaa ehdottomasti ostaa toi Resident Evil 4 jos kerran kauhuräiskiminen kiinnostaa. Itse olen pitänyt pelaamistani Silent Hill-peleistä kovasti, mutta kyllä tuo uusi RE taisi pisteet viedä tuossa sarjassa. Aika samantyylistä menoa, mutta ehkä vieläkin koreammassa ja mukaansatempaavammassa paketissa.
Meillä on nuo RE:t. Mie en vaan tykänny. Silent Hillin tunnelma on niin...no kyl sä tiedät :wink:
Kolmonen oli Silent Hilleistä ehkä paras. Ja ykkösen kun jostain löytäis vielä, se oli meillä vaan lainassa...
bedlam

Re: Viimeksi ostetut/pelatut pelit

Viesti Kirjoittaja bedlam »

ninnithequeen kirjoitti: Meillä on nuo RE:t. Mie en vaan tykänny. Silent Hillin tunnelma on niin...no kyl sä tiedät :wink:
Kolmonen oli Silent Hilleistä ehkä paras. Ja ykkösen kun jostain löytäis vielä, se oli meillä vaan lainassa...
Mutta niinkuin kerroin, tuo nelonen ei oikeastaan liity aiempiin RE-peleihin mitenkään. Minäkin olen niitä sarjan aiempia osia kokeillut, enkä tykännyt yhtään. Mutta tää nelonen on hyvin pitkälti samantyylinen kuin tuo Silent Hill 3, josta itsekin tykkäsin kovasti.
ninnithequeen

Re: Viimeksi ostetut/pelatut pelit

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

bedlam kirjoitti: Mutta niinkuin kerroin, tuo nelonen ei oikeastaan liity aiempiin RE-peleihin mitenkään. Minäkin olen niitä sarjan aiempia osia kokeillut, enkä tykännyt yhtään. Mutta tää nelonen on hyvin pitkälti samantyylinen kuin tuo Silent Hill 3, josta itsekin tykkäsin kovasti.
Taitaapi kyllä olla niin, että juuri tuo nelonen meiltä puuttuupi. Pitää siis kirjoittaa Joulupukille.

Lara Croftit on meillä myös kovassa käytössä, en nyt vaan tiedä olisko niitä ilmestynyt lisää lähi-aikoina :think:
Avatar
pikkuego
Kitinän uhri
Viestit: 909
Liittynyt: 15.08.2005 8:20
Paikkakunta: Shalla-Bal
Viesti:

Re: Viimeksi ostetut/pelatut pelit

Viesti Kirjoittaja pikkuego »

Joko se on NFSU 2 tai MotoGP 3, ei voi muistaa. Seuraavana voisin harkita jotain tappomättö-viihdettä, kun jotenkin latistaa heläyttää montaa sataa vastaantulijan etupuskuriin kun kellekään ei käy mitenkään.
bedlam

Re: Viimeksi ostetut/pelatut pelit

Viesti Kirjoittaja bedlam »

ninnithequeen kirjoitti: Taitaapi kyllä olla niin, että juuri tuo nelonen meiltä puuttuupi. Pitää siis kirjoittaa Joulupukille.
Ei tämä ihan samanlaista vääristynyttä ahdistuksentunnetta aiheuta kuin SHillit äänimaisemillaan, mutta tää on niin kertakaikkisen tyylikkäästi toteutettu että imaisee varmasti mukaansa. Ja kyllä pakokauhu tässäkin välillä valtaa koko kehon. Mut ajoi Anttilaan ostoksille jo pelkästään kuvien selailu:
KuvaKuva

ninnithequeen kirjoitti: Lara Croftit on meillä myös kovassa käytössä, en nyt vaan tiedä olisko niitä ilmestynyt lisää lähi-aikoina :think:
Taisi olla, että uuden sukupolven konsolille on uusi Lara taas tulossa. Saatta myös olla, että muistelen omiani.
Gingston
Kitinäaddikti
Viestit: 69
Liittynyt: 22.10.2005 16:08
Paikkakunta: Tyrwää

Re: Viimeksi ostetut/pelatut pelit

Viesti Kirjoittaja Gingston »

1108 kirjoitti:Flat Outin ajotuntumaa saati mitään muutakaan pelin osa-aluetta ei voi sanoa hyväksi. Autoon on isketty vittu rautakanki katosta läpi minkä mukaan se kääntyy, on TODELLA hyvä ajotuntuma. NFSU1 pieksee mennen tullen mokoman paskapelin laajuudellaan ja ajotuntumallaan.

Ja minkälainen vitun idiootti ostaa PELIN jonkin vitun yhden kälysen biisin takia? Pässi, olisit ostanut sen helevetin Labin sinkun kaupasta ja käyttänyt loppurahat vahvempaan lääkitykseen.
Kuulehan nyt persläpi, ensimmäinen heräte ostaa peli oli tuo, niin ja minulla on jo L.ABin cd jossa on sama kappale kuin pelissäkin. Sen jälkeen otin selvää millainen peli on kysessä ja hyvältä vaikutti, sen jälkeen tein ostopäätöksen, mutta silloinkaan ei voi olla täysin varma mitä saa. Olen pelannut Flat Outia enemmän kuin NFS-sarjan pelejä, joihin ei kerran läpi pelattuaan enää ole kiinnostanut palata, mutta Flat Outin pariin olen palannut.
PS: Valikosta saa musiikit pois NFSU1:stä. Ääliö.
Vaikka rokki aina räpin voittaa niin voi sitä silti sitä räppiä kuunnella, vai onko tämä jo liian monimutkaista sinulle?
Viimeksi muokannut Gingston, 14.11.2005 20:50. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Vastaa Viestiin