Otin, pesin hampaat ja ajoin.

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Paardi-perjantai

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

exPertti kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:Eilisessä vituttaa sekin, että loppuillasta kutsuin saman pariskunnan täksi illaksi meille. Toivottavasti eivät tule. Ei millään huvittaisi dokata tänään.

Pitäisiköhän keksiä joku hätävale...
Jos sanoit loppuillasta he eivät ehkä muista koko juttua. :)

:pliis:
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
musta muumio
Elämätön Kitisijä
Viestit: 259
Liittynyt: 20.01.2011 14:06

Re: Paardi-perjantai

Viesti Kirjoittaja musta muumio »

Voittehan te, Dave, tarjota vaan teetä ja pelata lautapelejä.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Paardi-perjantai

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

musta muumio kirjoitti:Voittehan te, Dave, tarjota vaan teetä ja pelata lautapelejä.
Periaatteessa joo, mutta käytännössä taitaa kuitenkin mennä kupitteluksi. Mutta toivotaan, että eivät tule.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Manaaja

Re: Paardi-perjantai

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

Toivottavasti et ainakaan ajanut autolla töihin...
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Paardi-perjantai

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

No autollapa hyvinkin..Perseestähän se on. Mutta ei sitä vaan tuu lähdettyä taksilla töihin.

Mutta tää ilta meni hyvin. Juteltiin Ferrarin ostostosta ja remmiahdetuista Jaguaareista jne. Toim.huom. mulla ei ole varaa Ferrarin ostoon, mutta naapuri oli käynyt koeajamassa.

Oikein mukava pariskunta.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14914
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Paardi-perjantai

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Dave nyt saatana. Sulla on varaa siihen taksiin ja jos vielä tiedät että on romilleja. Älä ole megaurpo.
Universaali disclaimer.
Kiukkutipu
Kitisijä
Viestit: 1268
Liittynyt: 17.12.2011 22:09

Re: Paardi-perjantai

Viesti Kirjoittaja Kiukkutipu »

Joo ei nyt voi kuin ihmetellä aikuisen miehen uskomatonta tyhmyyttä.
Oh, let me file that crap between "I dont give a fuck" and "Blow me"
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14936
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Paardi-perjantai

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Mä oon pettynyt ja huolestunut siitä, kuinka kevyesti Dave kuittaa känniajelunsa.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Paardi-perjantai

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

No. Eihän se auttais jos mä netissä ripottelisin tuhkaa päälleni virtuaalisesti. Sen sijaan aion olla jatkossa tekemättä noin. Aiemmin ei ole ollut mittaria, mutta nyt oli ja konkreettisesti näin, että homma ei toimi.

Eli kyllä toi asia mua harmittaa, mutta täytyy katsoa eteenpäin.

Kiitoksia kommenteista, olette oikeassa.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
Georgina
Kitisijä
Viestit: 3302
Liittynyt: 23.12.2005 22:36

Re: Paardi-perjantai

Viesti Kirjoittaja Georgina »

Kännissä mennään pyörällä töihin, kyllähän nyt joka urpo sen tietää!
When my baby is good she is good, but when she is bad she's even better
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23472
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Paardi-perjantai

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Kännissä jäädään kotiin saikulle.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Kiukkutipu
Kitisijä
Viestit: 1268
Liittynyt: 17.12.2011 22:09

Re: Paardi-perjantai

Viesti Kirjoittaja Kiukkutipu »

Työpäivää (aamua) edeltävänä iltana ei läträtä viinan kanssa yhtä (1) lasillista enempää.
Oh, let me file that crap between "I dont give a fuck" and "Blow me"
Avatar
Bhven
Kitisijä
Viestit: 4288
Liittynyt: 28.01.2011 22:35
Paikkakunta: Pökäle
Viesti:

Re: Paardi-perjantai

Viesti Kirjoittaja Bhven »

"Juon max yhden tölkin päivässä."

Kuva
In 1852 Henri Giffard flew a 3-horsepower steam-powered dirigible over Paris. it was the first powered aircraft.
Manaaja

Re: Paardi-perjantai

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

Mitä vittua. Puhallat metriin 0,9 ja teet sen päälle tietoisen päätöksen lähteä autolla töihin?

Siis oletko sä ihan oikeasti jotenkin pimahtanut päästäsi vai mitä vittua? Niin persaukinen en vois ollakaan etten tossa tilanteessa tilais taksia pihaan. Mut sä lähdet tietoisesti rattiin? Siis miten tuollasen voi niinq perustella, ei mee jakeluun mitenkään päin. Vaikka et muiden turvallisuudesta oliskaan kiinnostunut, niin eikö nyt jumalauta jo uhka useamman kuukauden kortittomuudesta narahtaessa aiheuta mitään "Hetkinen?" -tyylisiä ajatuksia tuossa vaiheessa?
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Paardi-perjantai

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Manaaja kirjoitti:Mitä vittua. Puhallat metriin 0,9 ja teet sen päälle tietoisen päätöksen lähteä autolla töihin?

Siis oletko sä ihan oikeasti jotenkin pimahtanut päästäsi vai mitä vittua? Niin persaukinen en vois ollakaan etten tossa tilanteessa tilais taksia pihaan. Mut sä lähdet tietoisesti rattiin? Siis miten tuollasen voi niinq perustella, ei mee jakeluun mitenkään päin. Vaikka et muiden turvallisuudesta oliskaan kiinnostunut, niin eikö nyt jumalauta jo uhka useamman kuukauden kortittomuudesta narahtaessa aiheuta mitään "Hetkinen?" -tyylisiä ajatuksia tuossa vaiheessa?
Speksit olivat sellaiset, että jos olisin tilannut taksin, olisin myöhästynyt.

Eli mulla oli kaksi vaihtoehtoa:

a)Tilata taksi ja myöhästyä varmasti
b)Ajaa itse, olla ajoissa töissä ja ottaa riski rattijuoppoudesta kiinnijäämisestä.

Valitsin vaihtoehdon b ja se osoittauti jälkikäteen tarkasteltuna oikeaksi. En jäänyt ratista kiinni, en ajanut kolaria ja olin ajoissa töissä.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 6253
Liittynyt: 17.02.2011 13:04

Re: Paardi-perjantai

Viesti Kirjoittaja elco »

NuoriDaavid kirjoitti: Valitsin vaihtoehdon b ja se osoittauti jälkikäteen tarkasteltuna oikeaksi. En jäänyt ratista kiinni, en ajanut kolaria ja olin ajoissa töissä.
Aika pölhö rationalisointi. Jos nyt vaikka pidetään täysin arvottomina riskiä muille ihmisille niin luulisi nyt vähän tymemmänkin tajuavan, että sulla ja sun perheellä on aika paljon menetettävää, jos homma menee munille kun ajat kännissä.

Suosittelen valintatilanteen asettamista ajallisesti aikaisemmaksi ennen kun esim. menet pistoolin kanssa pankkiin ja alat ammuskelemaan.
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Paardi-perjantai

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

elco kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti: Valitsin vaihtoehdon b ja se osoittauti jälkikäteen tarkasteltuna oikeaksi. En jäänyt ratista kiinni, en ajanut kolaria ja olin ajoissa töissä.
Aika pölhö rationalisointi. Jos nyt vaikka pidetään täysin arvottomina riskiä muille ihmisille niin luulisi nyt vähän tymemmänkin tajuavan, että sulla ja sun perheellä on aika paljon menetettävää, jos homma menee munille kun ajat kännissä.

Suosittelen valintatilanteen asettamista ajallisesti aikaisemmaksi ennen kun esim. menet pistoolin kanssa pankkiin ja alat ammuskelemaan.
Kuten sanottu, niin ilmanmuuta olen toiminut helvetin typerästi siihen mennessä, kun olen tilanteessa, jossa puhallan 0.9 promillea ja pitää heti lähteä töihin. On äärettömän typerää, että olen joutunut ko. tilanteeseen.

Mun pitää jatkossa nimenomaan toimia niin, että en joudu ko. tilanteeseen. Yllättävä ratkaisu tietysti olisi, että ei ottaisi alkoa, jos seuraavana päivänä on työpäivä. Tämä ratkaisu täytyy pyrkiä toteuttamaan.

Onhan se tietysti helvetin kumma, että en vielä 44-vuotiaana ole tajunnut, että en voi ottaa alkoa, jos aamulla pitää töihin.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Paardi-perjantai

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Jos vielä mietitään sitä taksin tilaamisvaihtoehtoa, niin siinähän olisi käynyt silleen hauskasti, että koska olisin myöhästynyt, olisin joutunut soittamaan työpaikalle, että myöhästyn. Se taas olisi tietysti johtanut siihen, että hoitajattaret olisivat tsekanneet, että mistäs nyt tuulee, kun tri Dave tulee la aamuna myöhässä. Ei kait vaan ole ryyppy hirttänyt kiinni..

Toki se olisi ollut oma moka ja olisin saanut, mitä olisin tilannut jne, mutta valitsin noin.

Kyllä mä ymmärrän, että ihmisiä vituttaa, että maailmassa on idiootteja, jotka riskeeraavat syyttömien hengen ja terveyden. Pyydän anteeksi vielä kerran ja pyrin voimakkaasti siihen, että ko. ei toistuisi.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Manaaja

Re: Paardi-perjantai

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

Mun mielestä on vähän järkyttävää että sun asenne on se, että jos kerran ratkee ryyppäämään, niin sitten on ihan sama mitä sen jälkeen tekee, kun kerran on jo "joutunut tilanteeseen".

Kyllä siinä tilannevaiheessakin voi ihan oikeasti vielä pelastaa mitä pelastettavissa on ja pyrkiä tekemään fiksuja ja vastuuntuntoisia ratkaisuja eikä ajatella että "no nyt kävi näin, vedetään sitten loppuun asti päin persettä".
Avatar
Nergal
Kitisijä
Viestit: 1660
Liittynyt: 17.01.2011 18:23
Paikkakunta: Tampere

Re: Paardi-perjantai

Viesti Kirjoittaja Nergal »

Minä en aja jos on hajuakaan promilleista, paheksun erittäin paljon. Myönnän että känninssä olen ajanut mutta se on ollut suljetulla alueella ja valvottomissa olosuhteissa, julkisesti en ole hönössä ajanut.

Ja siitä pidän kiinni, mikään ei ole paskempaa kuin ajaa joku hengiltä krapulassa asenteella "Enhän minä nyt enää ole jurrissa".

Dave -10 points
Society failed to tolerate me and I have failed to tolerate society
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Paardi-perjantai

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Manaaja kirjoitti: kun kerran on jo "joutunut tilanteeseen"..
Tarkennan, että en koe, että olen "joutunut", vaan itse itseni laittanut. En vähimmässäkään määrin väitä, että kukaan olisi kaatanut viinaa mun kurkkuuni.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Paardi-perjantai

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Edelleen; kiitoksia kommenteista.

Yritän voimakkaasti vaikuttaa siihen, että vastaava ei toistuisi.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
masa

Re: Paardi-perjantai

Viesti Kirjoittaja masa »

Jaha. Kitinävaltakunnan arkkiatrissa asuu pieni Kontulalainen.

Hyvä Dave.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16664
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Paardi-perjantai

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

elco kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti: Valitsin vaihtoehdon b ja se osoittauti jälkikäteen tarkasteltuna oikeaksi. En jäänyt ratista kiinni, en ajanut kolaria ja olin ajoissa töissä.
Aika pölhö rationalisointi.
No niin, paluu lomalta ja Kitinä on masentavampi kuin muistinkaan. Enkä nyt tarkoita (vain?) sitä, että huomaan olevani täsmälleen Elcon linjoilla, vaan kyllä tuo Daven käytös on tässä aika hirvittävää. Vähän Pertsan tapaan (mikäs väärän kuninkaan päivä nyt on) olen kyllä tavallaan valmis ymmärtämään - joskaan en toki hyväksymään saati vastuusta vapauttamaan - niitä, jotka tulevat ajattelemattomuuttaan vahingossa ajaneeksi lievässä kännissä krapulapäivänä. Mutta että puhaltaa 0,9 promillea ja tämän tiedon valossa katsoo perustelluksi lähteä rattiin. Ja vielä jälkikäteenkin pään selvittyä pitää ratkaisua oikeana. Tämä ei ole vain vastuutonta piittaamattomuutta itsestä ja muista, vaan myös puhtaasti typerää. Jos tosiaan on valmis riskeeraamaan oman, suhteellisen tyydyttävän elämäntavan jatkamisen ennallaan (ja samalla muutamien sivullisten mahdollisen tappamisen) välttääkseen pienen sosiaalisen epämukavuuden työpaikallaan, erityisesti kun homman epäonnistumisen todennäköisyys ei ole mitätön, niin edes homman onnistuessa valintaa ei voi pitää jälkikäteenkään oikeana ainakaan moraalisuuden, rationaalisuuden tai minkään muunkaan järkevän oikeellisuuskäsityksen valossa. Rationaalinen analyysi mahdollisista lopputuloksista todennäköisyyksineen ei muutu, vaikka tiedämmekin, että tällä kertaa irrationaalinen uhkapelisi tuotti toivomasi tuloksen. En tiedä, kumpi minua ällöttää enemmän, alkuperäinen toimintasi vai sen jälikäteinen, epä-älyllinen mukaperustelu. Molemmat kuitenkin aika paljon.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Paardi-perjantai

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Eli mitä mun pitäisi tehdä, jotta olisin vähemmän väärässä? Ajatella, että tein väärin? Tottakai mä tein juridisesti ja moraalisesti väärin. Itsekkäästä näkökulmasta tarkastellen otin riskin ja riski ei realisoitunut.

Mulla oli valittavana:

a)varma pieni tappio
b)todennäköisesti ei mitään tappiota ja suuren tappion pieni riski

Riskihakuisena valitsin b:n.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Vastaa Viestiin