Maanjäristys Sunnuntai

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18754
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Maanjäristys Sunnuntai

Viesti Kirjoittaja Niba »

Menin makaamaan sänkyyn ja tunsin sängyn heiluvan, olo oli kuin täristimessä, olen Suomen järistyspisteessä Kuusankoskella.
Olen noin 3 kilometrin päässä viime joulukuun episentrumista..
http://www.helsinki.fi/geo/seismo/maanj ... 22011.html
Olen tuntenut joskus aikaisemminkin samanlaisia huojuntoja mutta nyt olen ollut puolitoista kuukautta ikman viinaa ;), toivon ettei tule mitään suurempia värinöitä lisää, toisaalta eipä siihen voi vaikuttaa..
Arvioisin? magnitudin olleen jotain 0,5-1,5 välillä, seutu on vanhaa joen kokoamaan savimaata ja jääkauden kokoamaa harjunoreenia..

Täytyy vielä tsekata tiedot?
Mielenkiintoista! :cheer:
Pyyhin Netikettiin..
Manaaja

Re: Maanjäristys Sunnuntai

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

Richterin asteikolla alle 2.5 magnitudin maanjäristyksiä harvoin pystytään ihmiskeholla tuntemaan.
Avatar
Dumiz
Kitisijä
Viestit: 2248
Liittynyt: 04.07.2011 9:44

Re: Maanjäristys Sunnuntai

Viesti Kirjoittaja Dumiz »

Eka tpk!

Pari timmaa vielä ja sitten vapaus. Tänään myös omarauha ilta, aattelin hakee mässyä ja stiikata leffoja.
Ruokalan kalapuikko Pena
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18754
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Maanjäristys Sunnuntai

Viesti Kirjoittaja Niba »

Jaaha olen sairaankuljettajana, vai oikeammin kuntoutujan kuljettajana..
Ihan kiva sää oli tulla nyt hiukan vetinen keli..tuon järistyksen kesto oli ainakin odotettu n. 10 sekuntia vaikka asteikko olisikin heittänyt härän pyllyä.. Lukihan tuolla että pieniäkin järistyksiä voi ihminen tuntea jos on lähellä ja järistys tapahtuu lähellä maan pintaa? I have a gift then? ;) Jokainen maanjäristys on aina kokijalleen todellinen maanjäristys!
Pyyhin Netikettiin..
Avatar
Pulkannaru
Kitisijä
Viestit: 4952
Liittynyt: 28.07.2008 22:31
Paikkakunta: Jäässä

Re: Maanjäristys Sunnuntai

Viesti Kirjoittaja Pulkannaru »

Reissusta palattu. Voi maksa parkaa :D
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23475
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Maanjäristys Sunnuntai

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Join eilen neljä olutta ja sammahdin, kunto kohdillaan. Moisen suorituksen jälkeen voisi olla taas hetken tipattomalla.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Fiona
Kitinän uhri
Viestit: 535
Liittynyt: 12.08.2011 15:24

Re: Maanjäristys Sunnuntai

Viesti Kirjoittaja Fiona »

Olen ehkä maailman huonoin sisustaja. Menee herrrrrmot kun en löydä mitään mieluista. Ei jaksa.
Logic will get you from A to Z; imagination will get you everywhere ― Albert Einstein
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Maanjäristys Sunnuntai

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Ihan kuin olis krapula.
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23475
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Maanjäristys Sunnuntai

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Fiona kirjoitti:Olen ehkä maailman huonoin sisustaja.
No hätä, tämä titteli kuuluu meikäläiselle. Tosin vain toisten mielestä, itse rakastan kämppäni värejä.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
saira
Kitisijä
Viestit: 3388
Liittynyt: 14.08.2005 19:47
Paikkakunta: Tampere

Re: Maanjäristys Sunnuntai

Viesti Kirjoittaja saira »

Pari litraa pihlajanmarjoja perattu. Nyt sit täytyis päättää mitä niistä tekis. Ku sais seljanmarjoja jostain ni tekisin marmeladia...
"The only reason for time is so that everything doesn't happen at once."
~Albert Einstein
Avatar
Fiona
Kitinän uhri
Viestit: 535
Liittynyt: 12.08.2011 15:24

Re: Maanjäristys Sunnuntai

Viesti Kirjoittaja Fiona »

Bluntly kirjoitti: No hätä, tämä titteli kuuluu meikäläiselle. Tosin vain toisten mielestä, itse rakastan kämppäni värejä.
Jotka ovat neonvihreä ja oranssi? :) Värit eivät tuota minulle oikeastaan ongelmia vaan se, että en keksi mitään seinälle laitettavaa joka ei olisi taulu. Kaikki seinätarrat, metallilehdet yms. näyttävät jotenkin oudoilta. Asunto on ollut enemmän tai vähemmän keskeneräinen jo vuoden ja alkaa vaikuttaa siltä, että leikin seuraavankin vuoden, että minulla on parempaakin tekemistä kuin pohtia sisustuksellisia elementtejä.
Logic will get you from A to Z; imagination will get you everywhere ― Albert Einstein
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23475
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Maanjäristys Sunnuntai

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Olen ratkaissut ongelman täyttämällä vapaan seinätilan kirjahyllyillä ja viihde-elektroniikalla.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
saira
Kitisijä
Viestit: 3388
Liittynyt: 14.08.2005 19:47
Paikkakunta: Tampere

Re: Maanjäristys Sunnuntai

Viesti Kirjoittaja saira »

^Mulla on matemaattisia kaavoja. Flappitaulun papereilla. Tosin vaan onneksi hetkeksi ja vain olohuone.
"The only reason for time is so that everything doesn't happen at once."
~Albert Einstein
Avatar
Fiona
Kitinän uhri
Viestit: 535
Liittynyt: 12.08.2011 15:24

Re: Maanjäristys Sunnuntai

Viesti Kirjoittaja Fiona »

Niin, pitäisi saada vain asuinkumpparikin vakuutettua siitä, että olohuone ei ole olohuone ilman Waltaria ja Dostojevskia.
Logic will get you from A to Z; imagination will get you everywhere ― Albert Einstein
Vastaa Viestiin