Hiljainen keskiviikko

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
Avatar
Pulkannaru
Kitisijä
Viestit: 4952
Liittynyt: 28.07.2008 22:31
Paikkakunta: Jäässä

Re: Hiljainen keskiviikko

Viesti Kirjoittaja Pulkannaru »

Saira taitaa katsoa tätä asiaa laput silmillä.
Kaikki "rikolliset" eivät halua kuulua rikollisjärjestöön. Tuolta saa helposti selvitettyä uusia henkilöitä ja kytköksiä - esimerkiksi.
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
Avatar
saira
Kitisijä
Viestit: 3388
Liittynyt: 14.08.2005 19:47
Paikkakunta: Tampere

Re: Hiljainen keskiviikko

Viesti Kirjoittaja saira »

^Ehkä katson, johtuen siitä, että tiedän nää piirit Treella, tiedän näiden kokousten historian, sisällön jne. Mutta en ymmärrä sitä logiikkaa millä poliisi kuvaa kokouksia. Niikuin laitoin, ymmärrän tiettyjen kerhojen seurannan, ja ymmärtäisin tämänkin iltaisen jos kaikki kokoukset kuvattaisiin. Mutta sitä en ymmärrä, että yleinen kokous kuvataan vain näillä talleilla kun kokouksessa on sisältönä sama kuin muiden tallien ollessa isäntinä. Ja kun Treella ei olekaan kuin yhteyksiä, niinkuin kirjoitin, tämä on pieni kylä. Voisi sanoa, että kaikki tuntee kaikki. Myös Bandidoksella on mun vanhoja tuttujani, nuoruuden tuttavia 20 vuoden takaa, eräs vanha pomo jne. Nämä ovat liittyneet kerhoon sen jälkeen kun olen heihin ihan muualla tutustunut. Ja ei, en vieraile tallilla tai ole muuten yhteydessä kuin että morjestan kun näemme jossain.
"The only reason for time is so that everything doesn't happen at once."
~Albert Einstein
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Hiljainen keskiviikko

Viesti Kirjoittaja exsu »

Siellä käydään näyttäytymässä. Liivimiehet näyttää liivejään ja poliisi kameraansa. Joskus ysärillä muistan, että mustavihreäpäivillä kuvattiin kaikki ituhipit jo ennen mielenosoituspaikalle lähtevään linja-autoon nousua. Että JOS jotain sattuu, niin tiedetään ketä Putte Possun nimipäiville osallistui. Että ei tuo ihan tavatonta ole.
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Avatar
saira
Kitisijä
Viestit: 3388
Liittynyt: 14.08.2005 19:47
Paikkakunta: Tampere

Re: Hiljainen keskiviikko

Viesti Kirjoittaja saira »

^Totta tuokin.
"The only reason for time is so that everything doesn't happen at once."
~Albert Einstein
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Hiljainen keskiviikko

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Ymmärrätkö, että poliisi ei välttämättä tiedä kaikkea, mitä sä tiedät? Sä tiedät, että ko. kokouksissa ei puuhata mitään rikollista, mutta poliisi ei sitä tiedä. Poliisi katsoo, että tarkkailussa olevan jengin tiloissa näyttää olevan kokous ja kuvaa läsnäolevien pyörät. Ei sen kummempaa.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
saira
Kitisijä
Viestit: 3388
Liittynyt: 14.08.2005 19:47
Paikkakunta: Tampere

Re: Hiljainen keskiviikko

Viesti Kirjoittaja saira »

^Ymmärtäisin jos kokoukset olisi pidetty salassa tai olisivat uusi keksintö.
"The only reason for time is so that everything doesn't happen at once."
~Albert Einstein
Avatar
RouvaPupu
Kitinän väärinkäyttäjä
Viestit: 157
Liittynyt: 12.07.2012 22:02
Paikkakunta: f00k land

Re: Hiljainen keskiviikko

Viesti Kirjoittaja RouvaPupu »

Diddley Bow kirjoitti:Eräs rouva soitti mulle tänään. Made my day!
Soitteleeko sulle rouvia paljonkin, noin yleensä.
fa-q.
Avatar
Pulkannaru
Kitisijä
Viestit: 4952
Liittynyt: 28.07.2008 22:31
Paikkakunta: Jäässä

Re: Hiljainen keskiviikko

Viesti Kirjoittaja Pulkannaru »

saira kirjoitti:Ehkä katson, johtuen siitä, että tiedän nää piirit Treella, tiedän näiden kokousten historian, sisällön jne. Mutta en ymmärrä sitä logiikkaa millä poliisi kuvaa kokouksia
Katsot asiaa liian läheltä. Et tiedä kaikkea mitä tuolla puhutaan ja mitä kaikkea kaikki osallistujat jossain muualla tekevät.
Tuolla kokouksessa käy henkilöt x,y ja z. Toisaalla käy x, y ja w. Ja muualla x, z ja q. Jne. Kuvattuna. Sitten sinivuokkojen kerhotalolla mietitään kuka pyörittää minkakinlaista juttua tietokantana vuosien seurannan tuloksia.
Kokouksien julkisuudella ei tässä ole mitään tekemistä. Älä anna sen hämätä.
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
Avatar
Pulkannaru
Kitisijä
Viestit: 4952
Liittynyt: 28.07.2008 22:31
Paikkakunta: Jäässä

Re: Hiljainen keskiviikko

Viesti Kirjoittaja Pulkannaru »

^^
Oho. Takas täällä. Taas :h:
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
Avatar
RouvaPupu
Kitinän väärinkäyttäjä
Viestit: 157
Liittynyt: 12.07.2012 22:02
Paikkakunta: f00k land

Re: Hiljainen keskiviikko

Viesti Kirjoittaja RouvaPupu »

Pulkannaru kirjoitti:^^
Oho. Takas täällä. Taas :h:
*sydänsadetta*
fa-q.
Avatar
saira
Kitisijä
Viestit: 3388
Liittynyt: 14.08.2005 19:47
Paikkakunta: Tampere

Re: Hiljainen keskiviikko

Viesti Kirjoittaja saira »

^^^Siksi en ymmärräkään. Eli miksi kaikkia kokouksia ei sitten kuvata? Eihän näiden yksittäisten kokousten perusteella mitään verkostoja voi saada selville.
"The only reason for time is so that everything doesn't happen at once."
~Albert Einstein
Avatar
Pulkannaru
Kitisijä
Viestit: 4952
Liittynyt: 28.07.2008 22:31
Paikkakunta: Jäässä

Re: Hiljainen keskiviikko

Viesti Kirjoittaja Pulkannaru »

^
Meinaatko ettei mopoilijoita seurata muutoin kuin avoisesti kuvaamalla? :D :D
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
Avatar
saira
Kitisijä
Viestit: 3388
Liittynyt: 14.08.2005 19:47
Paikkakunta: Tampere

Re: Hiljainen keskiviikko

Viesti Kirjoittaja saira »

^Tiedän, et seurataan, mut jos näin avoimesti näissä, niin olisi loogista, että kaikissa näissä tilaisuuksissa. Tai miksi näin näkyvästi vain näissä, kun voisin uskoa, että muutenkin siellä paljon kuvataan liikkujia. Eli sillä, että poliisista tehdään näin näkyvä, on joku merkitys, en vain oikein ymmärrä mikä ja mitä sillä yritetään saavuttaa.
Viimeksi muokannut saira, 22.08.2012 22:53. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"The only reason for time is so that everything doesn't happen at once."
~Albert Einstein
Avatar
RouvaPupu
Kitinän väärinkäyttäjä
Viestit: 157
Liittynyt: 12.07.2012 22:02
Paikkakunta: f00k land

Re: Hiljainen keskiviikko

Viesti Kirjoittaja RouvaPupu »

Nergal kirjoitti:Sanos aamukasalle terveisiä!

Rysäytin sitten eilen keskikokoseen mökkiin katon. Tuntuu sillai kropassa että muistaa taas tehneensä.
Saatana kun mä en osaa käyttää tätä uutta systeemiä, tämä on jo kolmas kerta kun kirjoitan tämän saman jutun. Märät pillut sanon ma.

Niin, mä txt sulle aika kauan aikaa sitten ja siellä joku vanha herra innostui hieman liikaa ja oikein soitti takaisin. Oli aika pettynyt että viesti oli tarkoitettu numeron vanhalle haltijalle.
fa-q.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Hiljainen keskiviikko

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Kun ohjelma sanoo, että sun viestin väliin on tullut uusi viesti, sun pitää klikata lähetä namiskuukkelia uudelleen.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
RouvaPupu
Kitinän väärinkäyttäjä
Viestit: 157
Liittynyt: 12.07.2012 22:02
Paikkakunta: f00k land

Re: Hiljainen keskiviikko

Viesti Kirjoittaja RouvaPupu »

NuoriDaavid kirjoitti:Kun ohjelma sanoo, että sun viestin väliin on tullut uusi viesti, sun pitää klikata lähetä namiskuukkelia uudelleen.
Thank you, Dave. Njoo, mä hokasin hiukan myöhemmin että tässä on toi ärsyttävä sydeemi.
fa-q.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Hiljainen keskiviikko

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

saira kirjoitti:^Tiedän, et seurataan, mut jos näin avoimesti näissä, niin olisi loogista, että kaikissa näissä tilaisuuksissa. Tai miksi näin näkyvästi vain näissä, kun voisin uskoa, että muutenkin siellä paljon kuvataan liikkujia. Eli sillä, että poliisista tehdään näin näkyvä, on joku merkitys, en vain oikein ymmärrä mikä ja mitä sillä yritetään saavuttaa.
Sä ajattelet liian monimutkaisesti. Poliisi seuraa, keitä käy tarkkailussa olevan kerhon tiloissa. Ei muuta. Älä hae mitään syvällisempää.

Toinen virhe on, että sä ajattelet, että poliisi tietää sen, mitä sä tiedät. Ei poliisi tiedä. Se vain katsoo, että tarkkailussa olevan kerhon tiloissa on paljon vieraita.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
Pulkannaru
Kitisijä
Viestit: 4952
Liittynyt: 28.07.2008 22:31
Paikkakunta: Jäässä

Re: Hiljainen keskiviikko

Viesti Kirjoittaja Pulkannaru »

^
Mä taas näkisin asian niin että ne tietää PALJON enemmän mitä saira tietää.
Ja haluavat tietää vielä enemmän.
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14914
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Hiljainen keskiviikko

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Musta on jokseenkin reilua peliä poliisilta jos tiedustelutoimintaa harrastetaan peittelemättäkin. Kyllähän kuvata pystyttäisiin ilman että huomataankin. Vaikea kyllä nähdä mikä issue tässä nyt oikein sairalla on. Jos kulta näyttää persettä ja poliisi kuvaa sen, so what?
Universaali disclaimer.
Avatar
saira
Kitisijä
Viestit: 3388
Liittynyt: 14.08.2005 19:47
Paikkakunta: Tampere

Re: Hiljainen keskiviikko

Viesti Kirjoittaja saira »

^Ei, mun kulta ei näytä persettä, ei ole koskaan ollutkaan sen tyylinen. Eikä nykyisellään edes käytä alkoholia. Eikä edes ole omien sanojensa mukaan motoristi, vaikka pyörä vielä onkin.

Ja siis sitä mä kyselen Ylermiltä, logiikkaa. JOS tekisivät samalla tavalla kaikkialla, salassa tai esillä, mutta kun poliisi tulee esille vain näillä kerroilla. Koska tästä saa kuvan, että poliisit nimenomaan viestittävät tällä käytöksellä jotain, niinkuin kokouksiin osallistuvatkin sen ottavat, ei niin positiivista. Koska jos haluttaisi viestiä positiivista, nämä poliisit eivät pitäisi merkkejään piilossa ja kieltäytyisi näyttämästä niitä. Mutta jos kokousten pito pitää toimivia välejä joka suuntaan koossa, niin eikö se silloin ole poliisinkin etu? Miksi siis käyttäytyä niin, että motoristit ottavat sen provosointina? Vaikka kai sekin ihmisiä yhdistää kun hermostuvat käytöksestä, joka viestii suoraan osallistujien olevan epäiltyjä jostain.

Mut sehän tässä on hauskaa, että täällä esim Sons Of Abraham MCC (tamperelainen kristillistä nuoriso- ja hyväntekeväisyystyötä tekevä Biker Union Finlandin hyväksymä moottoripyöräkerho) ja ne Bandiitit käyvät samoissa bileissä ja tapahtumissa, ja hyvissä väleissä, siis jos ääripäitä käytetään esimerkkeinä. Uskoisin ettei välit kaikkien tallien välillä olisi niin toimivat jos kokouksia ei pidettäisi, koska näissä kokoontumisissa näkee niitä uusiakin naamoja ja sitä kautta ihmiset tulevat tutuiksi, ainakin ulkonäöltä.

Mutta joo, en usko, että tähän tulee vieläkään sellaista vastausta, joka ymmärtäisin. Näin kun (ilmeisesti) poliisien tahallista provosointia en tässä ymmärrä. Miksi ei ennemmin luoda positiivisempaa suhdetta "normikerhoihin", joita Tampereella riittää.

Tässä muuten etnografinen tutkimus eräältä helsinkiläiseltä tallilta.
"The only reason for time is so that everything doesn't happen at once."
~Albert Einstein
Avatar
Pulkannaru
Kitisijä
Viestit: 4952
Liittynyt: 28.07.2008 22:31
Paikkakunta: Jäässä

Re: Hiljainen keskiviikko

Viesti Kirjoittaja Pulkannaru »

`
En nyt ala aiempaa parempaa selitystä vääntämään.
Helpottaisiko ymmärtämistä, jos ottaisit silmälaput pois ja myös ne vaaleanpunaiset silmälasit :) ? Hae uusia ajatuksien kulkuja vanhojen urien tilalle?

Olen ollut työssäni noiden kerhojen kanssa tekemisissä ja toisaalta kaverikuntaani kuuluu myös virkavallan edustajia. On ollut silmiä avaavaa saada tietää kaikenlaista oman työn puolelta, virkavaltahan ei mitään ole kertonut.
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Hiljainen keskiviikko

Viesti Kirjoittaja Vesper »

NuoriDaavid kirjoitti:Toinen virhe on, että sä ajattelet, että poliisi tietää sen, mitä sä tiedät. Ei poliisi tiedä. Se vain katsoo, että tarkkailussa olevan kerhon tiloissa on paljon vieraita.
Tai sitten se menee niin, että poliisi tietää enemmän kuin Saira.
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Avatar
Dumiz
Kitisijä
Viestit: 2248
Liittynyt: 04.07.2011 9:44

Re: Hiljainen keskiviikko

Viesti Kirjoittaja Dumiz »

Miksi niiden mopokerhojen täytyy pitää yhteisiä kokouksia? Mitä siellä käsitellään?
Ruokalan kalapuikko Pena
Avatar
saira
Kitisijä
Viestit: 3388
Liittynyt: 14.08.2005 19:47
Paikkakunta: Tampere

Re: Hiljainen keskiviikko

Viesti Kirjoittaja saira »

^Siellä esitellään uusia talleja, kerrotaan tulevista yleisistä tapahtumista, käydään lävitse vanhoja asioita, jos sellaisia on.

Pulkannnaru: nyt en ymmärrä, mistä "noista" kerhoista sä puhut? Tavallisista rakentelijoista, joiden ainoa rikkomus on se, että mopossa on liian suuret äänet, vai poliisin rikollisjengeihin luokiteltavista? Jos sä luokittelet ne kaikki samaan nippuun, ni sähän siinä virheen teet.
"The only reason for time is so that everything doesn't happen at once."
~Albert Einstein
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 6253
Liittynyt: 17.02.2011 13:04

Re: Hiljainen keskiviikko

Viesti Kirjoittaja elco »

saira kirjoitti: Tässä muuten etnografinen tutkimus eräältä helsinkiläiseltä tallilta.
TLDR.

Poliisi varmaankin viestittää seurannalla prosenttijengeille, että teitä seurataan ja ei-prosenttijengeille, että prosenttijengien kanssa ei parane hengata. Luulisi vähän tyhmemmänkin motoristin ymmärtävän, että kyseessä on avoimesti järjestäytynyt rikollisuus, jonka jäsenile pruukaa sattumaan enempi ammuskeluja, nyrkkitappeluita, kiristyksiä, kavalluksia jne kuin esim. minulle.

Tässä on vähän samaa vikaa kuin siinä, että jos muslimien enemmistö tuomitsee rähinöinnin niin miksei se tuomitse omiensa rähinöintiä? En ymmärrä, miksi motorisoitu tamperelainen kristitty hyväntekoyhdistys hengailee samoissa tapahtumissa linnakundien ja pahantekijöiden kanssa, joiden ideologiaan kuuluu toimia lain ulkopuolella. Prosenttitägi selässä pitäisi selkeästi olla merkki sille muulle 99%:lle, että näiden kanssa tulee ongelmia ja ne ongelmat eivät johdu poliisista vaan 1%:sta. Tässä tulee - ainakin minulle - sellainen kuva, että nämä kaikki täysin viattomat intohimoiset motoristikerholaiset asettuvat samaan veneeseen prosenttijengien kanssa poliisia vastaan.
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
Vastaa Viestiin