Ja GPS.Bluntly kirjoitti:Tuossa tapauksessa joudut ostamaan kellon, jonka voit käydä synkkaamassa cernissä atomikellosta. Pienen mittavirheen jos hyväksyy niin Mikes tarjoaa muistaakseni myös tätä palvelua.
Ja eri radiokellot.
Ja GPS.Bluntly kirjoitti:Tuossa tapauksessa joudut ostamaan kellon, jonka voit käydä synkkaamassa cernissä atomikellosta. Pienen mittavirheen jos hyväksyy niin Mikes tarjoaa muistaakseni myös tätä palvelua.
elco kirjoitti:Ostin alkutalvesta Canada Goosen entry-level mallin enkä tonnin kallista mallia, kun se ei vaan istunut.
Luetun ymmärtämisessä vikaa? Kerroin, että kympin kvartsikidekello on tarkempi kuin 100 000:n mekaaninen, joten mä en pystyisi itselleni mekaanisen kellon ostoa perustelemaan. Mulle kellon tehtävä on näyttää aikaa. En halua maksaa enemmän laitteesta, joka täyttää tehtävänsä huonommin kuin halvempi laite.Bluntly kirjoitti:Noissa radiokelloissa tuskin riittää tarkkuus Daven vaatimuksiin.
NuoriDaavid kirjoitti:Mulle kellon tehtävä on näyttää aikaa. En halua maksaa enemmän laitteesta, joka täyttää tehtävänsä huonommin kuin halvempi laite.
Eikö auton tehtävä ole kuljettaa sua paikasta toiseen? Et silti aja munaajan fanittamalla skodalla, joka maksaa kaikin puolin vähemmän kuin Q-mallin Audi. Vähän vaikea sitä Audia ihan järkiperusteilla on perustella, mutta voit toki yrittää.NuoriDaavid kirjoitti:
Luetun ymmärtämisessä vikaa? Kerroin, että kympin kvartsikidekello on tarkempi kuin 100 000:n mekaaninen, joten mä en pystyisi itselleni mekaanisen kellon ostoa perustelemaan. Mulle kellon tehtävä on näyttää aikaa. En halua maksaa enemmän laitteesta, joka täyttää tehtävänsä huonommin kuin halvempi laite.
Kallis auto on kuitenkin yleensä parempi myös auton tehtävässä: liikuttaa ihmisiä luotettavasti ja turvallisesti ja mielellään vähässä melussa. Mutta toki voi ajatella, että onko 100 000:n auto 5 kertaa parempi kuin 20 000:n auto. Tuskin. Se kuitenkin on parempi. Ei huonompi. 100 000:n mekaaninen kello taas on huonompi kello kuin 10:n kvartsikidekello.elco kirjoitti:Eikö auton tehtävä ole kuljettaa sua paikasta toiseen? Et silti aja munaajan fanittamalla skodalla, joka maksaa kaikin puolin vähemmän kuin Q-mallin Audi. Vähän vaikea sitä Audia ihan järkiperusteilla on perustella, mutta voit toki yrittää.NuoriDaavid kirjoitti:
Luetun ymmärtämisessä vikaa? Kerroin, että kympin kvartsikidekello on tarkempi kuin 100 000:n mekaaninen, joten mä en pystyisi itselleni mekaanisen kellon ostoa perustelemaan. Mulle kellon tehtävä on näyttää aikaa. En halua maksaa enemmän laitteesta, joka täyttää tehtävänsä huonommin kuin halvempi laite.
elco kirjoitti: Ei mulla ole erityistä tarvetta brassailla - etenkään työpaikalla.
Mut sehän on ihan oikeasti hienoa, jos ihminen kokee olevansa tyytyväinen materialistiseen kohtuuteen, ilman että itsensä tyytyväisenä pitäminen edellyttäisi jonkinlaisia mittareita käyttöarvon ulkopuolelta, eikö? Ei kukaan sanonut ettei kallista takkia tai kallista kelloa saisi omistaa. Saa toki, varsinkin jos katsoo siitä olevan jotain käyttöarvollista hyötyä. Ja saa silloinkin, jos kokee sen kompensoivan jotain muitakin arvoja, joiden olemassaolon kokee muuten puutteellisiksi ja oman henkilökohtaisen maailmansa sen vuoksi epätäydelliseksi.elco kirjoitti:Pointti oli lähinnä se, että jos joku keulii sillä kuinka sillä on maailman halvin lidlin takki niin se on jotenkin hienoa; jos taasen joku toinen listaa kalliin takin niin se on inhaa pröystäilyä.
NuoriDaavid kirjoitti: Kallis auto on kuitenkin yleensä parempi myös auton tehtävässä: liikuttaa ihmisiä luotettavasti ja turvallisesti ja mielellään vähässä melussa. Mutta toki voi ajatella, että onko 100 000:n auto 5 kertaa parempi kuin 20 000:n auto. Tuskin. Se kuitenkin on parempi. Ei huonompi. 100 000:n mekaaninen kello taas on huonompi kello kuin 10:n kvartsikidekello.
Usko huviksesi, tällaisiakin ihmisiä ihan oikeasti on olemassa, vaikkei Dave välttämättä olisikaan sellainen. Esteettisien arvojen rinnastusta en sen sijaan ymmärrä statusarvon yhteyteen.elco kirjoitti:statusarvolla ei ole sinulle autonvalinnassa mitään merkitystä?
No siis totta munassa kyse on ensisijaisesti statussymbolista mulle itselleni. Kaikkihan alkoi niinkin naurettavasta asiasta, että kaverini osti reilun 300 heppaisen X5:nelco kirjoitti:NuoriDaavid kirjoitti: Kallis auto on kuitenkin yleensä parempi myös auton tehtävässä: liikuttaa ihmisiä luotettavasti ja turvallisesti ja mielellään vähässä melussa. Mutta toki voi ajatella, että onko 100 000:n auto 5 kertaa parempi kuin 20 000:n auto. Tuskin. Se kuitenkin on parempi. Ei huonompi. 100 000:n mekaaninen kello taas on huonompi kello kuin 10:n kvartsikidekello.
Sä maksat siis luotettavuudesta ja turvallisuudesta ja mielellään vähästä melusta 80 000 euron kertamaksun ja käyttö on kalliimpaa?
Esteetisillä seikoilla ja statusarvolla ei ole sinulle autonvalinnassa mitään merkitystä?
Ja muutenko ei saa?MrM kirjoitti:Saa toki, varsinkin jos katsoo siitä olevan jotain käyttöarvollista hyötyä. Ja saa silloinkin, jos kokee sen kompensoivan jotain muitakin arvoja, joiden olemassaolon kokee muuten puutteellisiksi ja oman henkilökohtaisen maailmansa sen vuoksi epätäydelliseksi.
Millaisista muista syistä sitten mitään ylipäänsä enää ostaisi? Missä kohtaa mentiin mielestäsi liian pitkälle? Sulla itselläs vähän taisi lipsahtaa nyt pitkälle noilla oletetuilla pröystäilyjen tuomitsemisilla. Mutta sehän on sulle niin kovin tyypillistä.elco kirjoitti:Ja muutenko ei saa?MrM kirjoitti:Saa toki, varsinkin jos katsoo siitä olevan jotain käyttöarvollista hyötyä. Ja saa silloinkin, jos kokee sen kompensoivan jotain muitakin arvoja, joiden olemassaolon kokee muuten puutteellisiksi ja oman henkilökohtaisen maailmansa sen vuoksi epätäydelliseksi.
Sä vedät nyt ehkä vähän pitkälle meneviä johtopäätöksiä näistä takkiostoksista, mutta se on sulle niin kovin tyypillistä.
Kannattaa pitää simmut visusti irti kaverisi kellosta kun seuraavan kerran hiihdät kympin kvartsikidekello ranteessasi häntä tapaamaan.NuoriDaavid kirjoitti: No siis totta munassa kyse on ensisijaisesti statussymbolista mulle itselleni. Kaikkihan alkoi niinkin naurettavasta asiasta, että kaverini osti reilun 300 heppaisen X5:n
Täytyy olla varovainenelco kirjoitti:Kannattaa pitää simmut visusti irti kaverisi kellosta kun seuraavan kerran hiihdät kympin kvartsikidekello ranteessasi häntä tapaamaan.NuoriDaavid kirjoitti: No siis totta munassa kyse on ensisijaisesti statussymbolista mulle itselleni. Kaikkihan alkoi niinkin naurettavasta asiasta, että kaverini osti reilun 300 heppaisen X5:n
Aivan. Ei sillä ole mitään tekemistä itse statusarvon kanssa. Aivan yhtä hyvin voin ajaa niin Skodalla kuin avomesellä, ilman että sen statusarvo mietityttää mua pätkääkään. Sen sijaan jos syystä tai toisesta satun vaikka nauttimaan avoautoilusta, se voi vaikuttaa sen autonvalinnan yhteydessä lopputulokseen yllättävän paljon, vaikka Skoda olisikin kaikilla mittareilla mitattuna huomattavasti järkevämpi valinta. Ihmiset tekee valintoja fiilispohjalta.Kottarainen kirjoitti:Meitä on. Aika paljonkin. Täysin eri asia on sitten se, jos haluan jonkun turhakkeen siksi, että itse satun tykkäämään siitä.
On niitä hienojakin, mulla ei vain ole rahaa niihin. Nykyinen on kätevä kun siihen saa avaimetkin kiinni.Dumiz kirjoitti:Mä oon just alkanut oivaltaa kuinka kellot ovat käteviä. Vielä menee varmaan 10 vuotta että keksin niiden olevan hienoja.
Kiukkutipu kirjoitti:Hienoja kelloja. Ja vielä talviale!
No en tietenkään. Katoin vaan noi etusivulla olevat n. 10 kipaletta..Kiukkutipu kirjoitti:^Ehditkö klikkailla koko valikoiman läpi muka?
Se voi olla ammatillisesti ihan järkevä juttu. Jos asiakkaiden ja yhteistyökumppanien suuntaan ei näytä huolitellulta ja menestyvältä, niin helposti voidaan olettaa että ei ole hyvä hommissaan. Toisinaan image is everything. Erityisesti liikkeenjohdon konsultoinnissa ja aasinajamisessa, joissa myydään omaa osaamista ulos. Vähän sama juttu että miehen ei keskimäärin kannata olla lyhyt tai lihava jos haluaa edetä työelämässä pitkälle.masa kirjoitti:Kaveri on ekonoomiretku ja ihan hyvin menestynyt jantteri. Jannu takoo järjestään 300-400 kiloeuron liksoja vuodessa. Heti ensimmäisistä duunipäivistä lähtien se alkoi varustautumaan Bossin puvuilla, paremmilla kelloilla, nahkaisilla kalliilla työsalkuilla, auto meni vaihtoon jne. Oli kuulemma pakko, kun ympäristö asetti vaatimukset ja paineet..