Maanantai

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18736
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Maanantai

Viesti Kirjoittaja Niba »

Georgina kirjoitti:Mä haluan maneesin tai muuttaa uuteen-seelantiin.

Anō koe he toroa haere roa e topa ana ki te uru?
Ko te waipiro, pērā i te ahi, he pai hai pononga engari kaua hai rangatira.
Pyyhin Netikettiin..
Avatar
Georgina
Kitisijä
Viestit: 3302
Liittynyt: 23.12.2005 22:36

Re: Maanantai

Viesti Kirjoittaja Georgina »

sori, mä en osaa maoria.
When my baby is good she is good, but when she is bad she's even better
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18736
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Maanantai

Viesti Kirjoittaja Niba »

Georgina kirjoitti:sori, mä en osaa maoria.

EI se mitään, en minäkään, kuhan ilveilin. Vaikka olisi se kiva kaikkea osata?

Näissä tyynenmeren kielissä se on hauskaa että niissä vokaaleja ja konsonantteja on suunnilleen saman määrät kuin suomenkielessä.
Mikä tekee niista samanoloisia.

Lintujen nimiä on hyviä kuten Kivi, Kakapo ja Takahe jne.

Ainoa merkittävä ero on ettei Suomessa ole maanjäristyksiä jotka taloja kaataisi, muuten meno lienee ihan samaa työntekoa ja viinan juontia tai sitten pelkästään jompaa kumpaa, jos niinku ajatellaan siirtymistä eteläisille uusille saarille? Hollantilaiset kai sen nimen saarille antoi.
Pyyhin Netikettiin..
Avatar
Stadinarska
Kitisijä
Viestit: 9034
Liittynyt: 30.10.2006 19:18
Paikkakunta: Aina Stadi

Re: Maanantai

Viesti Kirjoittaja Stadinarska »

exsu kirjoitti:Arska: Mee Pyynikille munkkikahville. Siellä on hienot maisemat ja kuulemma hyvät munkit (itse en käytä). Lisätiedot tuolta: http://www.munkkikahvila.net/
Kiitos AURINKO! :h: Voi, että olit mukava lämpöinen tuulahdus taas kun vastasit kivasti!
Olisi aivan mainio mennä nyt vaikka Pyynikille ja vaikka sinun ja Sairan seurassa! Uskaltaisinkohan puhua Nergalinkin kanssa?? Munkkikahvit maistuisi varmaan! Ja ajatus isoista munkeista on, kuten tiedät, aina meille "pojille" suuriarvoinen! ja kyllä minä varmasti nauttisin olla tornissanne yksinkin, itseni Stadinarskan seurassa!

En minäkään paljoa tuota tyhjää kaloria pyri nauttimaan, mutta jos pulla tai munkki on tuoretta ja kahvee hyvää niin se on aikalailla sitä elämistä nykyhetkessä!!

Josta moni puhuu ja ihan asiasta! 8)

Pitäisi vaan puhua autolle kauniisti, että Tampereen reissu olisi edessä! Se voi hieman hämmentyä ja kysyä, onko se Stadia... :cry:

STADINARSKALAINEN :lol:
Stadinarska. Kussakin kuussa eriniminen.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Maanantai

Viesti Kirjoittaja exsu »

Mä tuun jos Pertti tulee! Tosin joudun ehkä turvallisuussyistä olemaan melko hiljakseen.
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Avatar
Nergal
Kitisijä
Viestit: 1660
Liittynyt: 17.01.2011 18:23
Paikkakunta: Tampere

Re: Maanantai

Viesti Kirjoittaja Nergal »

Ja mua ei saa hiljaiseksi edes litran viskillä.

Kauden ekat hirvet porisee kattilassa ja pottuja odotellessa. Nälkäisen odotus on yhtä tuskaa... Bonuksena oli suksee hirviseuran hakemus ja ensi v-loppuna joutuu painaan Valmet kainalossa metsälle. Isä lupasi antaa minulle oman rakkaan ihan kokonaan jos kaadan yhden hirven tänä vuonna.

Se on ihana:

Kuva
Society failed to tolerate me and I have failed to tolerate society
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 4213
Liittynyt: 19.08.2005 14:09

Re: Maanantai

Viesti Kirjoittaja annepa »

Nergal kirjoitti:Ja mua ei saa hiljaiseksi edes litran viskillä.

Kauden ekat hirvet porisee kattilassa ja pottuja odotellessa. Nälkäisen odotus on yhtä tuskaa... Bonuksena oli suksee hirviseuran hakemus ja ensi v-loppuna joutuu painaan Valmet kainalossa metsälle.
Onnea sukseesta. Minun on vaikea ymmärtää tällaisia hakemuksia. Meille pääsee soittamalla. Ennemmin on pulaa ihmisistä, ei oo tarvinu paljon raakkailla hakijoita. Justiinsa perjantaina eräs nuorimies soitteli ja tuli heti lauantaina kattoon mikä on homman nimi.
Olen antanut itseni ymmärtää että ukkoutuminen ei ole vain mejän seuran ongelma vaan ihan valtakunnallinen. Silti on vielä hakemuksia mallina laittaa, niinkö?

Onko isäs tietoinen/ootko sinä tietoinen pyyntialueen hirvimääristä? Kyllä täälläki poksuteltais, mutta ko ei näy ei kuulu. Ja jänkää on jutattu ihan riittävästi eri koirilla. Ei niitä ole. Toivottavasti teillä on parempi tilanne ja toivottavasti et kaada sarvipäätä vaan sarvettoman yksilön.
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Avatar
syttiK
Kitisijä
Viestit: 1116
Liittynyt: 05.04.2006 11:10
Paikkakunta: kiimakaupuNki

Re: Maanantai

Viesti Kirjoittaja syttiK »

Hoplaa! :) ..osasin vielä, viime kerrasta on reilusti aikaa.

Rannikolle on tulossa talvi. Jatkakaa!
Hei ämmä, sulla on väärä asenne.
Avatar
syttiK
Kitisijä
Viestit: 1116
Liittynyt: 05.04.2006 11:10
Paikkakunta: kiimakaupuNki

Re: Maanantai

Viesti Kirjoittaja syttiK »

exPertti kirjoitti:^ Joko siellä on lunta?
Ei onneks vielä! Pe yönä kuoli KESÄKUKAT pakkasessa.. 2v takaperin satoi eilen ekat lumet - riittäs vaan valkonen joulu mulle :)
Hei ämmä, sulla on väärä asenne.
Avatar
Nergal
Kitisijä
Viestit: 1660
Liittynyt: 17.01.2011 18:23
Paikkakunta: Tampere

Re: Maanantai

Viesti Kirjoittaja Nergal »

annepa kirjoitti:Onko isäs tietoinen/ootko sinä tietoinen pyyntialueen hirvimääristä? Kyllä täälläki poksuteltais, mutta ko ei näy ei kuulu. Ja jänkää on jutattu ihan riittävästi eri koirilla. Ei niitä ole. Toivottavasti teillä on parempi tilanne ja toivottavasti et kaada sarvipäätä vaan sarvettoman yksilön.
Jos en ihan päin honkia muista niin 26 isoa ja 18 vasaa ois listalla kaatoon nyt, kokonaismääriä en muista koska en ollut laskemassa. Seura johon liityin on kotipuolen kai vanhin seura ja ukkoutunut itseään jonakin eliittinä pitävä porukka. Uusia jäseniä eivät meinaa ottaa ja kohta vetävät rollaattoreilla hirvien perässä. Isäukko mut tonne puhui, oli todennut että poika mukaan jo, minä en montaa syksyä enää metsällä käy. Alkaa jäärällä ikä painaa, sano.

Alkaa olemaan katoava toiminta hirvenmetsästys, nuorisoa ei kiinnosta ja kaupasta saa lihaa. Jos nyt muutaman kerran poikkeis ja jos homma natsaa niin tosissaan sitten jos saadaan Karhulle yksi lupa. Tykkään enemmän Koffista mutta voin minä nyt yhden Karhun kaataa! :) Jännä juttu että karhulle saa olla panoksia yksi vähemmän kuin hirvelle, EU ownaa itsensä kun tuijottaa pelkkiä tilastoja joiden mukaan hirvi on karhua vaarallisempi. Onneksi on Petraan 20 laakin lipas jonka voi vaihtaa nopsaan :)
Society failed to tolerate me and I have failed to tolerate society
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 4213
Liittynyt: 19.08.2005 14:09

Re: Maanantai

Viesti Kirjoittaja annepa »

Nergal kirjoitti:
annepa kirjoitti:Onko isäs tietoinen/ootko sinä tietoinen pyyntialueen hirvimääristä? Kyllä täälläki poksuteltais, mutta ko ei näy ei kuulu. Ja jänkää on jutattu ihan riittävästi eri koirilla. Ei niitä ole. Toivottavasti teillä on parempi tilanne ja toivottavasti et kaada sarvipäätä vaan sarvettoman yksilön.
Jos en ihan päin honkia muista niin 26 isoa ja 18 vasaa ois listalla kaatoon nyt, kokonaismääriä en muista koska en ollut laskemassa.
On meilläki lupia. Luvat on eri asia. Saa niitä kaatolupia olla jos ei ole mitä kaataa. Toivottavasti teillä päin on.
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18736
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Maanantai

Viesti Kirjoittaja Niba »

Vihdoin on riistanhoito onnistunut ja hirvivaara vähentynyt teillä minimiin! Onnittelut metsästäjille kaadoista ja varsinkin salakaadoista, jotka kuppaa :paavi: suonta paremmin.. :komp:
Pyyhin Netikettiin..
Avatar
syttiK
Kitisijä
Viestit: 1116
Liittynyt: 05.04.2006 11:10
Paikkakunta: kiimakaupuNki

Re: Maanantai

Viesti Kirjoittaja syttiK »

exPertti kirjoitti:
syttiK kirjoitti:
exPertti kirjoitti:^ Joko siellä on lunta?
Ei onneks vielä! Pe yönä kuoli KESÄKUKAT pakkasessa.. 2v takaperin satoi eilen ekat lumet - riittäs vaan valkonen joulu mulle :)
Eikä Mersujakaan ole vielä näkynyt?
Mitä Mersuja? :D Niillä ajelee vaan råmanit ja ruåttalaiset. Ohopsansaa.
Hei ämmä, sulla on väärä asenne.
Avatar
syttiK
Kitisijä
Viestit: 1116
Liittynyt: 05.04.2006 11:10
Paikkakunta: kiimakaupuNki

Re: Maanantai

Viesti Kirjoittaja syttiK »

Tääl kans hakulomakkeilla ja palalla omaa mettää/oikeutta jonkun metsäpalstaan 'karsiuditaan' muiden hakijoiden joukosta metsästysseuran riveihin. Muuten on mahdotonta päästä mukaan.
Oon sanonu, että riistaa en alkaa laittaan enkä asu aseiden kanssa - kovin oon joutunu kääntään takkini ainaki toisessa asiassa.
Hei ämmä, sulla on väärä asenne.
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 4213
Liittynyt: 19.08.2005 14:09

Re: Maanantai

Viesti Kirjoittaja annepa »

Hmm no ehkä joo tajuan ton maahomman. Mut ei se kovin kauaskantoista ole. Täällähän saa metästää valtion mailla. Seurue voi metästellä ihan hyvin vaikka kellään seurueessa ei ois omaa maata ensinkään. Minä saan metästää Napsulla koska maksan vieraspaikkakuntalaismaksun seuralle, jonka kotipaikka on Rollo.
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Vastaa Viestiin