Projekti: Auto!

Tietokonejutut, pelit ja muu nörtismi; autot, kaasupullot ja muut lelut
Dumari

Projekti: Auto!

Viesti Kirjoittaja Dumari »

Olen tässä vuoden sisällä mahdollisesti hommaamassa urheilullisempaa autoa, kuin mitä nyt on käytössä (primera 96, 125hp, sedan).
Auton olisi hyvä olla: väh. 170hp, taka/neliveto, kohtuullinen kulutus(yhd. n.10l/100km), sedan, väh vm.1997 ja hintahaarukka 15-25ke (veroineen)

Tämän hetken mietittyjä autoja on:
BMW : e36 M3/328
AUDI : S4

Jos joku tietää mahdollisia muita hyviä samantyylisiä vaihtoehtoja, niin olen kiitollinen kommenteista&ehdoituksista.
Luultavimmin hoidan autoni jostain ulkomailta, joten eksoottisempiakin vaihtoehtoja voi ehdoittaa.
Kaikki omat kokemukset ja asialliset mielikuvat ovat myös arvokkaita miettiessäni vaihtoehtoja.

edit: "Tuuninki-LowRiderit" ja muut ERITTÄIN epäkäytännölliset vehkeet voi unohtaa...
Viimeksi muokannut Dumari, 15.11.2005 10:55. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
SingleMalt

Re: Projekti: Auto!

Viesti Kirjoittaja SingleMalt »

Jos itse haet ulkomailta, kannattaa ajoittaa rostock-hanko-ylitys samaan aikaan, kuin Rintajoupin autokuljetus.

Tutun tuttu kävi joku aika takaperin hakemassa itselleen mersun saksasta ja ajoi auton samaan lauttaan, kuin rintajouppikin omansa. Ohjeiksi oli annettu kaikille, että avaimet täytyy jättää virtalukkoon. Kun kaveri sitten suomen puolella hyppäsi autoonsa, oli mittarista kadonnut matkan aikana 100 000km..

Mittareiden ruuvaus on saksassa nykyään kiellettyä, mutta kansanvälisillä vesillä ilmeisesti sallittua.. Olivat sattuneet sitten vahingossa ruuvaamaan rintajoupille kuulumattomattomankin auton mittarin.

Niin, ethän ainakaan rintajoupista osta omaasi?
Dumari

Re: Projekti: Auto!

Viesti Kirjoittaja Dumari »

SingleMalt kirjoitti:Mittareiden ruuvaus on saksassa nykyään kiellettyä, mutta kansanvälisillä vesillä ilmeisesti sallittua.. Olivat sattuneet sitten vahingossa ruuvaamaan rintajoupille kuulumattomattomankin auton mittarin.

Niin, ethän ainakaan rintajoupista osta omaasi?
Nykysäännöistä en ole varma, mutta kyllä Saksassa ainakin ennen sai laillisesti ruuvata mittareita, tosin ruuvaus piti ilmoittaa autoa myytäessä.
En osta miltään rintajoupilta, tai muultakaan isolta lafkalta joka autoja roudaa tänne. Duunikaveri tarjosi justiinsa tuomaa T6:ta mulle, mutta on turhan iso/arvokas peli mulle. Työkaverini ovat tuoneet Saksan lautoilla n.30-50 kärryä Suomeen. Jotain siis tiedän asiasta, ei ole sattumaa että erittäin usealla duunikaverilla on bemari tai mersu omasta takaa :D

Kunhan keksin että minkä kärryn haluan, niin voi olla että käytän jotain "etsivää" tai sitten hommaan "suhteideni" kautta kiesin. Ei ole mahdotonta että itsekin lähtisin käymään Saksassa...
SingleMalt

Re: Projekti: Auto!

Viesti Kirjoittaja SingleMalt »

Jaaha..

Taitaa tämäkin kuulemani "tositapaus" olla urbaani legenda, koska samaa juttua jauhetaan suomi 24:ssakin.. Se sitten tuosta totuudesta. Silkkaa paskapuhetta näemmä.
Bliss

Re: Projekti: Auto!

Viesti Kirjoittaja Bliss »

Dumari kirjoitti:
Jos joku tietää mahdollisia muita hyviä samantyylisiä vaihtoehtoja, niin olen kiitollinen kommenteista&ehdoituksista.
Subaru Impreza Turbo?? On ainakin neliveto!
Muutaman kerran tuttavan Subarua ajaneena voisin itsellenikin tahtoa semmosen.

Volvo V70 R
Löytyy vähän huonosti Suomesta, mutta muualta Euroopasta kyllä.

Tuo vaatimasi taka/neliveto rajoittaa tuhottomasti kivojen autojen listaa :o
Dumari

Re: Projekti: Auto!

Viesti Kirjoittaja Dumari »

Bliss kirjoitti: Subaru Impreza Turbo?? On ainakin neliveto!
Muutaman kerran tuttavan Subarua ajaneena voisin itsellenikin tahtoa semmosen.

Volvo V70 R
Löytyy vähän huonosti Suomesta, mutta muualta Euroopasta kyllä.

Tuo vaatimasi taka/neliveto rajoittaa tuhottomasti kivojen autojen listaa :o
Jep, just näin viime viikolla täällä meidän työpaikalle yhden V70 R:n, jonka rekkari oli ÄR-70 :D Mutta Volvo... farmari... EI!
Impreza, no joo.. kaipa sekin olisi yksi mahdollisuus. Jotenkin tuntuu vain että aika usealla on Impreza.

edit: Joo ja kai M3:kin on aika usealla, mutta ne vaan on niin mageita.
PerttiMakimaa

Re: Projekti: Auto!

Viesti Kirjoittaja PerttiMakimaa »

Alfa Romeo 156 2,5 V6 1998-2003 (190 hv)

Panisin... ...Eiku, ajaisin hymy huulessa. :) :) :)

EDIT: Todistaa, että en osaa lukea. Tuo on etuveto. Entä Ford Probe?
Bliss

Re: Projekti: Auto!

Viesti Kirjoittaja Bliss »

Dumari kirjoitti:Joo ja kai M3:kin on aika usealla, mutta ne vaan on niin mageita.
Allekirjoitan täysin!! :h:
Mä voin kyllä myydä sulle 525 BMW:n, tosin se on vähän vanhempi, mutta tehoa piisaa, ja soundi on aika miehekäs.
Eikä ole turhia tuunailtu. 18" vanteet ainoastaan :D
Mulli75

Re: Projekti: Auto!

Viesti Kirjoittaja Mulli75 »

Bliss kirjoitti:
Dumari kirjoitti:
Jos joku tietää mahdollisia muita hyviä samantyylisiä vaihtoehtoja, niin olen kiitollinen kommenteista&ehdoituksista.
Subaru Impreza Turbo?? On ainakin neliveto!
Muutaman kerran tuttavan Subarua ajaneena voisin itsellenikin tahtoa semmosen.
Tämän kyydissä olen ollut muutamia kertoja.
http://www.rsportscars.com/eng/cars/imp ... ti_wr1.asp

Näitä ei ole montaa kappaletta valmistettu. Se puolituttu joka omistaa tämmöisen ei tyytynyt tehoihin vaan viritysosia on ja tehoja joilla härnätä.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23440
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Projekti: Auto!

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Kuva
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Herra Manala

Re: Projekti: Auto!

Viesti Kirjoittaja Herra Manala »

Impreza Turbo oli ainakin MY'00:n osalta meluisa muovikoppi. Ihan kun olisi Corollassa istunut. En pitänyt, vaikka potkua riittikikin pitämään kivaa talvella.

Sen sijaan, jos haluat vähän huomaamattomamman ja "erikoisemman" nelikon, kannattaa katsastaa Seat Leon 2.8 V6 4.

0-100km/h 7.3s, huiput 235km/h ja kutosen murinat kaupan päälle. Potkua yli 200 hummaa. Jos vähempi meno (tai lastuttaminen) kiinnostaa, niin saman koslan saa myös 180hv 1.8 turbomoottorilla ja nelivedolla. Sillä suorituskyvyt ovat 7.7s ja 224km/h tuntumassa. Lastutettuna tuon saa kuitenkin liikkumaan V6:ttakin paremmin.

Kuva Kuva

Sitten on tietysti Mitsun Evot. Niitä ei koskaan ole liikaa suomen teillä näkynyt. Mutta jos sellaisen hankit, varaan itselleni koeajon. :wink:

Takavetosista voin taas sen verran sanoa, että kyllä ne ovat ehdottomia pelejä kesäkeleillä, mutta talvikeleillä lähinnä turhauttavia. Kyllä se perseen linkuttaminen on ihan hauskaa ekat 2 viikkoa, mutta sen jälkeen rupee lähinnä vituttamaan se, että seistään muiden tukkeena, kun etuvedot ja nelivedot menevät heittämällä ohi kaikista normaaleistakin liikennevalolähdöistä.

Jos pitäisi ainoastaan yksi auto ostaa, enkä pitäisi harrastepeliä erikseen, niin kyllä se ehdottomasti olisi nelikko. Paras mahdollinen kompromissi.
Herra Manala

Re: Projekti: Auto!

Viesti Kirjoittaja Herra Manala »

Bliss kirjoitti:Mä voin kyllä myydä sulle 525 BMW:n, tosin se on vähän vanhempi, mutta tehoa piisaa,
Hurjat 170 hummaa liikuttamassa ruotsinristeilijää? En usko että tämä on ihan sitä mitä dumari hakee autoltaan suorituskykypuolelta.
Dumari

Re: Projekti: Auto!

Viesti Kirjoittaja Dumari »

Dodi, aika kertoa lisää aivoituksista. Elikä haussa siis on samalla käyttöauto, elikä mikään TOSI erikoinen vehje ei tule kyseeseen. Suorituskyky ei ole kaikkea, mutta kuitenkin olen maniksen kanssa samoilla linjoilla että 525 on alakanttiin.

Aivan tuoreeseen peliin ei taida hillot riittää, enkä haluakkaan että riittää. Rima on korkealla kaikkien vaatimusten osalta, koska ei huvittaisi vaihtaa sitä seuraavaa autoa aivan heti toiseen. Imprezaa en ole tyypannut muistaakseni enkä Mitsun Evoa. Evo kuulostaa äkkiseltään paremmalta korvaan, koska niitä ei olisi ihan kaikilla ja muutenkin mutu on sen puolella.

Mietintään: mitä eroa on V6 koneessa ja turbotetussa 4-sylinterisessä, jos oletetaan että kummatkin ovat tehoiltaan 200heppaa? Ja kumman eduksi.
Siis noin yleensä arvuuttelen... ?

Siitä talvesta ja takavedosta vielä, kyllähän noissa uudemmissa kieseissä on sutimisenestot sun muut napuskat, jotka estävät autoa sudittamasta. Ihan älytöntähän se myös olisi n.200hp takavetoisella keskikokoisella henkilöautolla talvella alkaa "viivaa ottamaan", tuskin siinä kovinkaan hyvin kävisi.

ps. enkä tässä erikseen ala vastaamaan jokaiseen ehdotukseen, koska en halua dissailla ketään/kenenkään ehdotuksia vaan kommentoin kiinnostavia tapauksia tjsp... kiitoksia kaikille jotka jaksavat vastata :wink:
Bliss

Re: Projekti: Auto!

Viesti Kirjoittaja Bliss »

Herra Manala kirjoitti:
Bliss kirjoitti:Mä voin kyllä myydä sulle 525 BMW:n, tosin se on vähän vanhempi, mutta tehoa piisaa,
Hurjat 170 hummaa liikuttamassa ruotsinristeilijää? En usko että tämä on ihan sitä mitä dumari hakee autoltaan suorituskykypuolelta.
Ihanaa että olet tietävinäsi mitä autoni konepellin alla asustelee :lol:
Mulli75

Re: Projekti: Auto!

Viesti Kirjoittaja Mulli75 »

Bliss kirjoitti:
Herra Manala kirjoitti:
Bliss kirjoitti:Mä voin kyllä myydä sulle 525 BMW:n, tosin se on vähän vanhempi, mutta tehoa piisaa,
Hurjat 170 hummaa liikuttamassa ruotsinristeilijää? En usko että tämä on ihan sitä mitä dumari hakee autoltaan suorituskykypuolelta.
Ihanaa että olet tietävinäsi mitä autoni konepellin alla asustelee :lol:
Näyttää taas siltä kun nainen on asialla jotkut näkemättä vähättelee autoa tai naista.
millivanilli

Re: Projekti: Auto!

Viesti Kirjoittaja millivanilli »

Dumari kirjoitti: Ei ole mahdotonta että itsekin lähtisin käymään Saksassa...
mä tulen sitten mukaan. kiitos.
Dumari

Re: Projekti: Auto!

Viesti Kirjoittaja Dumari »

millivanilli kirjoitti:
Dumari kirjoitti: Ei ole mahdotonta että itsekin lähtisin käymään Saksassa...
mä tulen sitten mukaan. kiitos.
Tulkki aina kelpaa mukaan reissulle.
millivanilli

Re: Projekti: Auto!

Viesti Kirjoittaja millivanilli »

Dumari kirjoitti:
millivanilli kirjoitti:
Dumari kirjoitti: Ei ole mahdotonta että itsekin lähtisin käymään Saksassa...
mä tulen sitten mukaan. kiitos.
Tulkki aina kelpaa mukaan reissulle.
sweet :D
SingleMalt

Re: Projekti: Auto!

Viesti Kirjoittaja SingleMalt »

Dumari kirjoitti:Dodi, aika kertoa lisää aivoituksista. Elikä haussa siis on samalla käyttöauto, elikä mikään TOSI erikoinen vehje ei tule kyseeseen.
Audi S4? jaa, tämän olitkin jo maininnut.

Civic Type-R? Melkoinen tykki kuulemma kadulla.

Uusi, tuleva malli on muuten nätti. Kuin sika pienenä.

Kuva

Unohda kaikenmaailman Alfat. Niiden kanssa et tule saamaan kuin järkyttävän vitutuksen aikaan. Nättejä, mutta täysiä paskoja.
Dumari

Re: Projekti: Auto!

Viesti Kirjoittaja Dumari »

SingleMalt kirjoitti:Audi S4? jaa, tämän olitkin jo maininnut.

Civic Type-R? Melkoinen tykki kuulemma kadulla.

Uusi, tuleva malli on muuten nätti. Kuin sika pienenä.

Unohda kaikenmaailman Alfat. Niiden kanssa et tule saamaan kuin järkyttävän vitutuksen aikaan. Nättejä, mutta täysiä paskoja.
S4:ta olis kyllä hyvä päästä koeajamaan, kuten bemskua kanssa.

Typerän kohdalla on se ikävä fakta, että se on joka toisella keravan kollilla. Itse autosta tiedän tosi vähän, ainostaan että jossain on 2.0T 200hp. Urheilullista Accordia vois kyllä katsella, mutta niitä ei ole Suomessa lienee montaa... taitaa se Prelude olla seuraava pykälä Civic:stä näillä leveysasteilla.
SingleMalt

Re: Projekti: Auto!

Viesti Kirjoittaja SingleMalt »

Dumari kirjoitti:Typerän kohdalla on se ikävä fakta, että se on joka toisella keravan kollilla.
Toki, mutta muista myös se, että harvinaisemmissa autoissa on harvinaisempien varaosien hinnatkin. Myös saksasta diilattujen mallien varaosahinnoittelua on nostettu paljon, juuri siksikin, että maahantuojat haluavat takaisin menettämänsä rahat, kun heidän tuomat autot eivät enää kelpaa.

Älä osta liian harvinaista. Se on hankala ja kallis peli arkikäyttöön.
1108

Re: Projekti: Auto!

Viesti Kirjoittaja 1108 »

Osta Fiat 127
Dumari

Re: Projekti: Auto!

Viesti Kirjoittaja Dumari »

SingleMalt kirjoitti:
Dumari kirjoitti:Typerän kohdalla on se ikävä fakta, että se on joka toisella keravan kollilla.
Älä osta liian harvinaista. Se on hankala ja kallis peli arkikäyttöön.
Oikeassa olet, tämä huomioidaan kanssa.
Edith

Re: Projekti: Auto!

Viesti Kirjoittaja Edith »

Bluntly kirjoitti:
Toi oon vaan niin loistava! Mä en ennen tiennyt, että tuollaisia oikeasti myydään. Hilpeetä. Kitystä oppii. Ei muuta. Jatkakaa.
Dumari

Re: Projekti: Auto!

Viesti Kirjoittaja Dumari »

Tässä jotain suuntaa

Tuossa olisi vielä Veroja 3-4ke
Tuosta kun hommaisi vm. 99 olevan, niin vóila!
Vastaa Viestiin