Pyry-Torstai

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown
Viesti:

Re: Pyry-Torstai

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

Onko se kiva poika? Aiotko pussailla sitä?
Prepare for the worstest.
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Pyry-Torstai

Viesti Kirjoittaja Vesper »

nowaysis kirjoitti:Onko se kiva poika? Aiotko pussailla sitä?
Oon pussaillut, mutta ei se niin kiva ole. Se kyllä varmaan toivois, että pussailtais enemmänkin.

Edit: ja siis ilmeisesti oon hyvä pussailija, koska sain kivan lahjan!
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
masa

Re: Pyry-Torstai

Viesti Kirjoittaja masa »

Ei ollut eu kuluttaja-asiamihellä mitään saumaa saada rahoja pois:
Valitettavasti myyjä ei enää reagoi millään tavoin Saksan toimipisteemme yhteydenottoihin, eli keinoillamme asiaan ei voida saada ratkaisua.

Selvitin myös onko Saksassa Suomen kuluttajariitalautakunnan kaltaista toimijaa, joka voisi käsitellä riita-asiaa, mutta valitettavasti vaihtoehtoisten riidanratkaisuelinten verkosto Saksassa ei ole Suomen tavoin kattava, eikä tähän tapaukseen sellaista tahoa ole.

Mikäli haluat perätä oikeuksiasi jatkokeinoin, ainoa jota voimme tällaiseen tilanteeseen esittää on yleiseurooppalainen vähäisiä vaatimuksia koskeva menettely tuomiostuimessa.

Menettelyn voi käynnistää Helsingin käräjäoikeudessa.

Valitettavasti emme voi toimia tuomioistuinprosesseissa avustajina, joten päätöksen asian eteenpäin viemisestä joudut tekemään itsenäisesti.

Lisätietoa menettelystä löydät täältä sivuiltamme:

http://www.ecc.fi/fi-FI/oikeudenkaynti/ ... menettely/

Menettelyn käynnistämistä emme suosittelisi sellaisessa tilanteessa, jossa on selviä viitteitä yrityksen maksukyvyttömyydestä.

Yrityksen todellista maksukykyä tuskin monikaan voi määritellä, mutta ainakin sivusto on vielä auki eikä virallisia viitteitä konkurssista ole havaittavissa.

Pahoittelen ettei asiaan löytynyt ratkaisua tätä kautta.

Ystävällisin terveisin

XXXXXXx
lakimies

Euroopan kuluttajakeskus Suomessa

http://www.ecc.fi
Enpä taida jaksaa.. tai sitten rykäsen joku päivä huvikseni prosessin käyntiin.

Edit en sittenkään. On niin pieni summa kyseessä ettei mitään järkeä ottaa riskiä lisäkuluista.
Avatar
Nergal
Kitisijä
Viestit: 1660
Liittynyt: 17.01.2011 18:23
Paikkakunta: Tampere

Re: Pyry-Torstai

Viesti Kirjoittaja Nergal »

masa kirjoitti:Enpä taida jaksaa.. tai sitten rykäsen joku päivä huvikseni prosessin käyntiin.
Jaa niinkuin sillai seksuaalisti? :shock:

Koska päivästä muodostui kokolailla vapari niin ähelsin hetken ja sain kikkailtua luuriin toimivan ircin. Tavallaa olen surullinen itseni puolesta :D
Society failed to tolerate me and I have failed to tolerate society
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 4213
Liittynyt: 19.08.2005 14:09

Re: Pyry-Torstai

Viesti Kirjoittaja annepa »

Vesper kirjoitti:Haha, mä oon jotenkin luullut, että noi yliopiston tehtävät olis jotenkin tosi vaativia, ja siksi puristin omaani ihan apinanraivolla ulos muutama viikko sitten. Olin ihan satavarma että sieltä tulee täydennyspyyntö, mutta sieltä tulikin melkoiset kehulauselmat ja pyyntö esitelmöidä keväällä saman maikan toisella opintokokonaisuudella. Oon pöyristynyt.
Mulla on vähän sama fiilis näiden omien opintojen kanssa. Aina ei tarvi edes apinanraivoa tai hyvin treenattuja istumalihaksia! Me ollaan vaan niin hyviä!
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Avatar
Georgina
Kitisijä
Viestit: 3302
Liittynyt: 23.12.2005 22:36

Re: Pyry-Torstai

Viesti Kirjoittaja Georgina »

Olen selvinnyt tästä päivästä ja valo tunnelin päässä pilkistää. Lähen nyt kotiin.
When my baby is good she is good, but when she is bad she's even better
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18736
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Pyry-Torstai

Viesti Kirjoittaja Niba »

Koska olen töissä yksikössä joka tarjoaa kaikenlaista yli- sun muu opistotasoista koulutusta, niin peruskoulutus on peruskoulutusta ja jatko- tai täydennyskoulutus on jatko- tai täydennyskoulutusta. En kuitenkaan anna opetusta tai muuta toimintaa koskeavia tarkempia lausuntoja. Onhan tämä hienoa, onhan?
Pyyhin Netikettiin..
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8599
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: Pyry-Torstai

Viesti Kirjoittaja Lolita »

Tuntuu todella, että aikuiskoulutus on lähinnä vitsi. Tai ainakin ainakin suunnittelemani näyttötutkinto, ei anna sisu periksi todellakaan kusettaa itsestään merkonomia, joten pitäisi ilmoittaa koululle, että unohtakaa koko juttu. Käytännössä tutkinto suoritettaisiin kirjoittamalla x lomakkeelista paskaa, hankkimalla siihen työpaikalta pomon tai kollegan puumerkit ja "arvostelu". Todenperäisyyttä ei kyseenalaista kukaan.
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8599
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: Pyry-Torstai

Viesti Kirjoittaja Lolita »

Ja joka kerta kun mä kerron tuon asia jollekin, tulee fiilis että saakeli miksen mä tekisi sitä. Niin lähellä, mutta niin kaukana.
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 4213
Liittynyt: 19.08.2005 14:09

Re: Pyry-Torstai

Viesti Kirjoittaja annepa »

Minä kyllä teen töitä tutkinnon eteen, mutta ei se vaikeaa ole. Tai ainakaan ei siltä tunnu.
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Pyry-Torstai

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Eräs kohta 2 vuotta sairaslomalla ollut nillittää naamakirjassa, kuinka hän on odottanut Varman päätöstä jo liki 4 kk ja on vihdoin saanut hylsyn. Ja että onpa kauhea työnantaja, kun on ottanut häneltä kesällä työsuhde-edut pois (auto, puhelin, liittymä, netti, lounarit, muut setelit jne) ja hän on ollut ilman palkkaakin jo neljä kuukautta. No tota, käsittääkseni aika harva työnantaja olisi antanut pitää etuja noinkaan pitkään, ne on kuitenkin tarkoitettu työntekoon... Saatana että palaa käämi.
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18736
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Pyry-Torstai

Viesti Kirjoittaja Niba »

Susi on nainen toiselle..
Edellisestä tuli mieleen
Saikohan rasva-allergian? Kun noissa ruokaloissa kaukaloon tuodaan öljylämmitteisiä eineksiä..
Kuten tarjoilijoista tulee juoppoja..
nyt tuli sitten sitten juopumattomuutta viisi kuukautta täyteen..
Katsotaan ensi viikolla mitä eriarvot näyttää..
Pyyhin Netikettiin..
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Pyry-Torstai

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Vesper kirjoitti:Eräs kohta 2 vuotta sairaslomalla ollut nillittää naamakirjassa, kuinka hän on odottanut Varman päätöstä jo liki 4 kk ja on vihdoin saanut hylsyn. Ja että onpa kauhea työnantaja, kun on ottanut häneltä kesällä työsuhde-edut pois (auto, puhelin, liittymä, netti, lounarit, muut setelit jne) ja hän on ollut ilman palkkaakin jo neljä kuukautta. No tota, käsittääkseni aika harva työnantaja olisi antanut pitää etuja noinkaan pitkään, ne on kuitenkin tarkoitettu työntekoon... Saatana että palaa käämi.
Työantaja voi irtisanoa, kun työntekijä ei pysty töihin. En muista lonkalta aikarajoja (eikä niitä ole lakiin kirjattukaan), mutta oikeuskäytäntö on olemassa. Sinähän toki tämän tiesitkin, mutta moni ei. Eli vaikka ei olisi vak. yhtiön mukaan työkyvytön, niin jos ei työntekijä töihin pysty, voi laillisesti irtisanoa. Ei tietenkään minkään pikkusairastelun takia, mutta 2 vuoden työstä poissaolo varmasti jo oikeuttaa irtisanomiseen. Tietty, jos työntekijä riitauttaa, niin oikeushan sen lopulta päättää.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 4213
Liittynyt: 19.08.2005 14:09

Re: Pyry-Torstai

Viesti Kirjoittaja annepa »

NuoriDaavid kirjoitti:
Vesper kirjoitti: Ja että onpa kauhea työnantaja, kun on ottanut häneltä kesällä työsuhde-edut pois (auto, puhelin, liittymä, netti, lounarit, muut setelit jne) ja hän on ollut ilman palkkaakin jo neljä kuukautta. No tota, käsittääkseni aika harva työnantaja olisi antanut pitää etuja noinkaan pitkään, ne on kuitenkin tarkoitettu työntekoon... Saatana että palaa käämi.
Työantaja voi irtisanoa, kun työntekijä ei pysty töihin.
No tuota... Jos työnantaja antaa työsuhteessa oleville ihmisille työsuhde-etuja ja joku on sairaslomalla, mutta työsuhde jatkuu, niin kai ne edut kuuluu saada. Toisaalta jos ei töihin pysty niin voi irtisanoa. Että en oikeen ymmärrä tätä etujen poistoa, jos työsuhde jatkuu. Millä perusteella ne edut on poistettu? Ihan siis kysyn, koska en ymmärrä.
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Pyry-Torstai

Viesti Kirjoittaja So Hard »

annepa kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:
Vesper kirjoitti: Ja että onpa kauhea työnantaja, kun on ottanut häneltä kesällä työsuhde-edut pois (auto, puhelin, liittymä, netti, lounarit, muut setelit jne) ja hän on ollut ilman palkkaakin jo neljä kuukautta. No tota, käsittääkseni aika harva työnantaja olisi antanut pitää etuja noinkaan pitkään, ne on kuitenkin tarkoitettu työntekoon... Saatana että palaa käämi.
Työantaja voi irtisanoa, kun työntekijä ei pysty töihin.
No tuota... Jos työnantaja antaa työsuhteessa oleville ihmisille työsuhde-etuja ja joku on sairaslomalla, mutta työsuhde jatkuu, niin kai ne edut kuuluu saada. Toisaalta jos ei töihin pysty niin voi irtisanoa. Että en oikeen ymmärrä tätä etujen poistoa, jos työsuhde jatkuu. Millä perusteella ne edut on poistettu? Ihan siis kysyn, koska en ymmärrä.
Työsuhde-edut on osa palkanmaksua. Jos ei ole palkanmaksuvelvoitetta, ei ole velvoitetta antaa myöskään puhelinta ja autoa. Lounareita ei edes saa antaa enempää kuin yhden per tehty työpäivä. Saikulla ollessa lounareita ei saisi antaa.

Onhan se työsuhde voimassa mammalomallakin, mutta ei silloin silti saada palkkaa, suhata työsuhdekärryllä ja soitella työsuhdeluurilla.
Universaali disclaimer.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Pyry-Torstai

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Ihan ex-maalaisjärjellä komppaan tixua. Kun saikulla ei palkkaakaan makseta pidempään kuin työehtosopimuksessa seisoo, niin miksi sitten palkkaan kuuluvia työsuhde-etuja.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 4213
Liittynyt: 19.08.2005 14:09

Re: Pyry-Torstai

Viesti Kirjoittaja annepa »

^^ Totta, kiitti. Ehkä tossa hämäs se, että esim äitiyslomalla edut säilyy vaikka palkkaa ei tule. Tai siis näin edellisellä työnantajalla. Muistaakseni. Ainaki puhelin- ja nettiedut säilyi.
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Pyry-Torstai

Viesti Kirjoittaja So Hard »

annepa kirjoitti:^^ Totta, kiitti. Ehkä tossa hämäs se, että esim äitiyslomalla edut säilyy vaikka palkkaa ei tule. Tai siis näin edellisellä työnantajalla. Muistaakseni. Ainaki puhelin- ja nettiedut säilyi.
Nettietu voi helpommin säilyäkin, kun se ei ole edes verotettava etu. Menee hankalaksi työnantajalle maksaa ennakonpidätykset jos rahapalkka on nolla.
Universaali disclaimer.
Vastaa Viestiin