Perse Perjantai

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
masa

Re: Perse Perjantai

Viesti Kirjoittaja masa »

KKK kirjoitti:Yritä tässä nyt töitä tehdä, kun punaviininoppa kuiskailee koko ajan korvaan "ota minut, senkin HÄRKÄ!"
Kohta otankin... NARTTU!

Kuva

Kuulostaa Mr. Pinkmanin nimikkoviiniltä.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Perse Perjantai

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

KKK kirjoitti:^ Sä et osaa käynnistää sitä oikein ;)
Oon kyllä kuiskaillu sille "I'm gonna screw you!"
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
Diddley Bow
Kitisijä
Viestit: 3298
Liittynyt: 02.05.2012 13:34

Re: Perse Perjantai

Viesti Kirjoittaja Diddley Bow »

NuoriDaavid kirjoitti:
KKK kirjoitti:^ Sä et osaa käynnistää sitä oikein ;)
Oon kyllä kuiskaillu sille "I'm gonna screw you!"
Tajusi että vedätät sitä, etkä ole oikea insinööri.
Who says you need to buy a guitar?
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Perse Perjantai

Viesti Kirjoittaja exsu »

Nyt alkoi tekee mieli. Siis punkkua.
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Avatar
Diddley Bow
Kitisijä
Viestit: 3298
Liittynyt: 02.05.2012 13:34

Re: Perse Perjantai

Viesti Kirjoittaja Diddley Bow »

exsu kirjoitti:Nyt alkoi tekee mieli. Siis punkkua.
Suositelen erkinpikakivääriä. Jos sitä vielä alkosta löytyy. Toimii mahdollisimman halvan makkaran kanssa.
Who says you need to buy a guitar?
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23467
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Perse Perjantai

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

PERKELE!

Juuri ennen kotiutumista alan täyttelemään tuntiraportteja. Tai siis yritän kun ei yhteyttä serveriin. Tietysti kuukauden viimeisenä päivänä kun laskutus pitäisi saada kuntoon asap.

Tuplakänni.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
MrM
Kitisijä
Viestit: 1554
Liittynyt: 11.11.2012 16:46
Paikkakunta: En kerro

Re: Perse Perjantai

Viesti Kirjoittaja MrM »

Vois melkeen hakea itsekin punkkupullon siitä hyvästä että teki kiinteistöhuollon duunit niiden puolesta.
It's 106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.
-Hit it.
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Perse Perjantai

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Minä lähden nyt kännäämään. Tui tui!
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 4213
Liittynyt: 19.08.2005 14:09

Re: Perse Perjantai

Viesti Kirjoittaja annepa »

Piti tehdä kouluhommia, hainkin töitä. Esseet on kuitenkin jo hyvällä mallilla, niin että ei hätäpaniikkia. Sweet!
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
masa

Re: Perse Perjantai

Viesti Kirjoittaja masa »

Jeesusperkele mikä homma oli saada saunaan ja kylppäriin "saunavalot"

Koska saunassa lasiseinä, piti saada normaalin valaistuksen rinnalle "hämärävalaistus" saunaan ja kylppäriin. Kaksi valosarjaa, yksi rikkoutunut jakopiirilevy ja 6 kpl kärähtäneitä ledejä myöhemmin ne toimii.


Lisää raporttia kunhan setti on testattu noin 90% ilmankosteudessa.

Oon pessimisti joten veikkaan et vituixmän.
Avatar
Pulkannaru
Kitisijä
Viestit: 4952
Liittynyt: 28.07.2008 22:31
Paikkakunta: Jäässä

Re: Perse Perjantai

Viesti Kirjoittaja Pulkannaru »

^
Ledien kuumankesto? Ledit katossa vai alempana?
nimim. saunaremppaa miettivä
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
masa

Re: Perse Perjantai

Viesti Kirjoittaja masa »

Pulkannaru kirjoitti:^
Ledien kuumankesto? Ledit katossa vai alempana?
nimim. saunaremppaa miettivä

Eikun mulla on ledisarja jossa 18 ledille pistoke. Tuo pistokejuttu on jaettu kahteen pirilevyyn jossa jokaisella 9 liitintä. Annoin sivuleikkureita toiselle ja heitin toisen levn pois ja liitin sen johtoon suoraan 6 kpl ledejä. Kaikki 6 lediä kärtsäs. Siinä piirilevyllä oli näemmä vielä joku jännitteen alentaja*

Virheellisesti sanoin että yks levy kärtsäs. Ei kärtsänny, vaan heitin mäkeen.

* en tiedä sähköhommista yhtikäs mtn. Testaan vaan ja katon mitä tapahtuu.


Eniveis, kaik toimi, joten taisin onnistua.
masa

Re: Perse Perjantai

Viesti Kirjoittaja masa »

Kottarainen kirjoitti: Kai tää on sitten vaan se kuuluisa avioerotalo kohta :twisted:

Formerly known as rintamamiestalo?
Melnais
Kitisijä
Viestit: 2201
Liittynyt: 15.08.2005 0:23
Paikkakunta: Turku

Re: Perse Perjantai

Viesti Kirjoittaja Melnais »

Kottarainen kirjoitti: Alkaa todella käydä tuo remppa hermoon.
Helppo uskoa. Täällä tuo pieni seinäprojekti laajeni käsittäen nyt myös eteisen, josta spontaanisti revittin katto auki ja toinen seinä alas. Näin puoltayötä lähestyttäessä olohuoneesta kuuluu yhä kiivasta pakkelointia ja pääoven edessä on kasa purkulautaa. :doh:
Elämä kantaa, jos sen antaa
Avatar
MrM
Kitisijä
Viestit: 1554
Liittynyt: 11.11.2012 16:46
Paikkakunta: En kerro

Re: Perse Perjantai

Viesti Kirjoittaja MrM »

masa kirjoitti:Eikun mulla on ledisarja jossa 18 ledille pistoke. Tuo pistokejuttu on jaettu kahteen pirilevyyn jossa jokaisella 9 liitintä. Annoin sivuleikkureita toiselle ja heitin toisen levn pois ja liitin sen johtoon suoraan 6 kpl ledejä. Kaikki 6 lediä kärtsäs. Siinä piirilevyllä oli näemmä vielä joku jännitteen alentaja*
Millasta sähköä sille piirilevylle syötetään?

a) Ledejä ei saa koskaan kytkeä väärin päin napaisuudeltaan tai ne kärtsää, ne ei toimi kuten hehkulamput, vaan sun pitää tietää kumpi jalka on anodi ja kumpi on katodi.
b) Käytännössä kaikkien valaistukseen käytettävien ledien sietämä maksimijännite pyörii siinä 4VDC:n tuntumassa. Jos siis siinä sarjassa on joku 12V muuntaja, niin ledi käryää saman tien siihen suoraan kytkettynä, vaikka sen kytkisi oikein päin.

Riippuu tietty siitäkin, onks noi ledit kytketty sarjaan vai rinnan vai sekä että, mut vähintään noilla piirilevyillä on yleensä etuvastuksia, jotka rajoittaa niiden ledien saamaa virtaa.
It's 106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.
-Hit it.
prosessi
Kitinän uhri
Viestit: 716
Liittynyt: 13.11.2010 14:05

Re: Perse Perjantai

Viesti Kirjoittaja prosessi »

Hups, valvotun yön jälkeen ei ehkä pitäisi lähteä vastailemaan mihinkään mainonnan ennakkoarviointikyselyihin, joissa pitää kertoa mielipiteensä puolivalmiista mainoksesta mainoksen tekijöille. Silloin kun lopputulos voi olla jotain tällaista:

"Älkää aliarvioiko kuluttajia. Keskiverto kuluttaja ei ole niin tyhmä, etteikö tietäisi mihin pehmopaperia käytetään. Monotonisen tädin monologi sopisi paremmin esim. tällaiseen tekstiin:
"*** on äärimmäisen laadukas merkki, joten jopa minä, joka en ikinä tarvitse pehmopaperia mihinkään, sorrun kerta toisensa jälkeen kaupassa ostamaan milloin mitäkin ***-pehmopaperia. Kun kirjahyllyt tulivat täyteen paperipakkauksia, aloin täyttää niillä autotallia. Nyt auto mahtuu enää juuri ja juuri niiden sekaan, mutta jos joku lokki joskus kehtaa ulostaa autoni konepellille, ainakin olen varautunut!"

Aiemmin olin siis todennut, että parhaiten mainoksesta jäi mieleen tädin monotoninen ääni, joka loi mielikuvan henkilöstä, joka ei koskaan sotke, itke eikä naura, eikä varmaan käy edes vessassa...
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Perse Perjantai

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

McJanne kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:OIkeasti? :D
Kuva

Just tulin hetki sitten kotio, uppailin muutaman kuvan fäsepookkiin ja nautiskelen tässä lämmintää teetä ja sovin kyytiläisten kanssa huomisia kuvioita värivöiden SM-kisapaikalle matkaamiseen.

Rento ja mukava olotila <3
:jee:
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
masa

Re: Perse Perjantai

Viesti Kirjoittaja masa »

MrM kirjoitti: Millasta sähköä sille piirilevylle syötetään?

a) Ledejä ei saa koskaan kytkeä väärin päin napaisuudeltaan tai ne kärtsää, ne ei toimi kuten hehkulamput, vaan sun pitää tietää kumpi jalka on anodi ja kumpi on katodi.
b) Käytännössä kaikkien valaistukseen käytettävien ledien sietämä maksimijännite pyörii siinä 4VDC:n tuntumassa. Jos siis siinä sarjassa on joku 12V muuntaja, niin ledi käryää saman tien siihen suoraan kytkettynä, vaikka sen kytkisi oikein päin.

Riippuu tietty siitäkin, onks noi ledit kytketty sarjaan vai rinnan vai sekä että, mut vähintään noilla piirilevyillä on yleensä etuvastuksia, jotka rajoittaa niiden ledien saamaa virtaa.
12v

Ei kärtsänny, vaikka olikin ledejä väärin päin. Kärtsäs koska heitin sen piirilevyn pois ja niputin suoraan 6 lediä yhteen 12v tuloon. Ne etuvastukset puuttu.

eniveis, hyvin noi näytti toimivan kovassakin kosteudessa.

Vihaan sähköö.
Vastaa Viestiin