Ruokapäiväkirja

Aktiviteettien suunnitteluun ja kertaukseen.
Avatar
Dumiz
Kitisijä
Viestit: 2248
Liittynyt: 04.07.2011 9:44

Re: Ruokapäiväkirja

Viesti Kirjoittaja Dumiz »

Kyl tissuttelua oon käyttänyt tuosta hyvin hitaasta dokaamisesta ETTÄ siitä kun vetää pari olutta vaikka leffaa katellessa illalla. Mut en kyl muista koska olisin kipeenä tissutellut, en varmaan koskaan.
Ruokalan kalapuikko Pena
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Ruokapäiväkirja

Viesti Kirjoittaja exsu »

Mäkin miellän tissuttelun toistuvaksi, ei-päihtymyshakuiseksi juomiseksi. Esimerkiksi tuo pintti (olisiko 2 alkoholiannosta) per ilta sairaana ollessa.
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Ruokapäiväkirja

Viesti Kirjoittaja exsu »

Sopiko hyvin mandariinien kanssa? Tuli sitruksen aromit kivasti esille?
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Ruokapäiväkirja

Viesti Kirjoittaja exsu »

^ Samoin. Sä kutsut olutta ruokailu yhteydessä ruokajuomaksi, mutta alkuperäinen viestisi käsitteli paria olutta ja viittä kiloa mandariineja.
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Avatar
Riemumieli
Kitisijä
Viestit: 6023
Liittynyt: 20.08.2005 23:12
Paikkakunta: Vantaa

Re: Ruokapäiväkirja

Viesti Kirjoittaja Riemumieli »

Jos ruoasta tulee harrastus ja tämän palstan perusteella jo jonkinlainen pakkomielle, onko se silloin pahasta?
Paras päivä ikinä.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Ruokapäiväkirja

Viesti Kirjoittaja exsu »

^^ Me ollaan ruokahysteerikkoeliitti!
http://www.aamulehti.fi/Kotimaa/1194788 ... eriaa.html
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Ruokapäiväkirja

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Riemumieli kirjoitti:Jos ruoasta tulee harrastus ja tämän palstan perusteella jo jonkinlainen pakkomielle, onko se silloin pahasta?
Liitymättä mitenkään juuri tähän ketjuun, niin onhan se kummallista, että syöminen vaatii nykyään vähintään keskiasteen tutkinnon. Ei se kuulkaa ole niin vaikeaa. Jos haluatte lihoa, syökää enemmän kuin kulutatte. Jos haluate laihtua, syökää vähemmän kuin kulutatte. Jätän lukijoille pääteltäväksi, mitä pitää tehdä jos haluaa painon pysyvän ennallaan.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Ruokapäiväkirja

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

exsu kirjoitti:^^ Me ollaan ruokahysteerikkoeliitti!
http://www.aamulehti.fi/Kotimaa/1194788 ... eriaa.html
jep.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
masa

Re: Ruokapäiväkirja

Viesti Kirjoittaja masa »

NuoriDaavid kirjoitti:Ei se kuulkaa ole niin vaikeaa. Jos haluatte lihoa, syökää enemmän kuin kulutatte.

Kyllä se vaan on, mikäli ei vedä laihaläskidieettiä jolloin paino kyllä putoaa lihaksista mutta läski jää.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Ruokapäiväkirja

Viesti Kirjoittaja exsu »

Kuten olen aiemminkin tunnustanut, mä olen suuren luokan ostoskyttääjä. Mitä pidempi jono, sitä useamman kanssaostajan kärrynsisällön ehtii tarkistamaan. Keskimäärin ihmiset syö paskaa. Helvetisti eineksiä, puolivalmista, sokerijogurttia ja muuta höttöä. Perusraaka-aineita, kuten juureksia, vihanneksia, marinoimattomia lihoja tai kaloja, oikeaa ruisleipää (ei esim 50% höttöä sisältäviä ruispaloja) näkyy vain harvoilla. Sitten on ne ryhmään "friikki" luokitellut korit, joissa on joku nutrilet- ateriankorvikepatukka, light-limsa, hilloviineri ja paketti lihapiirakoita. Näitä näkee ihan oikeasti. Yhtälailla luokkaan "paskaa" menee nuo gojimarjat, pipetoitavat planktonit ja muut vastaavat.

Mun mielestä on lähtökohtaisesti hyvä ja tervettä olla kiinnostunut omasta hyvinvoinnistaan, ja ihan aidosti. Ei niin, että paskaeineksen aiheuttamia haittoja yritetään helpottaa jollain sokeroidulla "ruoansulatusjogurilla".
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Ruokapäiväkirja

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

masa kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:Ei se kuulkaa ole niin vaikeaa. Jos haluatte lihoa, syökää enemmän kuin kulutatte.

Kyllä se vaan on, mikäli ei vedä laihaläskidieettiä jolloin paino kyllä putoaa lihaksista mutta läski jää.
Jos haluaa olla lihaksikas, niin siihen ei taida auttaa muu kuin treenaaminen. Sellaista ruokavaliota ei olekaan, että läski lähtee, mutta lihakset jää.

Mulla ei ole lihaksia, mutta en syytä siitä ruokavaliota, vaan sitä, että en treenaa.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16712
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Ruokapäiväkirja

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

NuoriDaavid kirjoitti:Jos haluaa olla lihaksikas, niin siihen ei taida auttaa muu kuin treenaaminen. Sellaista ruokavaliota ei olekaan, että läski lähtee, mutta lihakset jää.
Sä et pärjäisi maantiepyöräilijänä.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
masa

Re: Ruokapäiväkirja

Viesti Kirjoittaja masa »

NuoriDaavid kirjoitti: Jos haluaa olla lihaksikas, niin siihen ei taida auttaa muu kuin treenaaminen. Sellaista ruokavaliota ei olekaan, että läski lähtee, mutta lihakset jää.

Mulla ei ole lihaksia, mutta en syytä siitä ruokavaliota, vaan sitä, että en treenaa.
Niin. Aina kun Dave laihduttaa, se menettää niitä olemassa olevia vähäisiäkin lihaksia. Lopputuloksena on se, että kroppa näyttää siltä kuin sulla olisi 10 numeroa liian suuri neopren-puku päällä.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Ruokapäiväkirja

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

masa kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti: Jos haluaa olla lihaksikas, niin siihen ei taida auttaa muu kuin treenaaminen. Sellaista ruokavaliota ei olekaan, että läski lähtee, mutta lihakset jää.

Mulla ei ole lihaksia, mutta en syytä siitä ruokavaliota, vaan sitä, että en treenaa.
Niin. Aina kun Dave laihduttaa, se menettää niitä olemassa olevia vähäisiäkin lihaksia. Lopputuloksena on se, että kroppa näyttää siltä kuin sulla olisi 10 numeroa liian suuri neopren-puku päällä.
Aivan. Mutta tämä ei ole ruokavalion ongelma. Kyse oli siitä, onko syöminen vaikeaa vai ei. Se on helppoa. On turha etsiä ruokavaliota, jolla laihtuu ja ei menetä lihaksia. Sellaista ruokavaliota ei ole. Kuntoilu on asia erikseen. Treenamalla voi saada lihaksia.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Ruokapäiväkirja

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

urpiainen kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:Jos haluaa olla lihaksikas, niin siihen ei taida auttaa muu kuin treenaaminen. Sellaista ruokavaliota ei olekaan, että läski lähtee, mutta lihakset jää.
Sä et pärjäisi maantiepyöräilijänä.
Ei ne mömmötkään auta, jos ei treenaa.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
masa

Re: Ruokapäiväkirja

Viesti Kirjoittaja masa »

NuoriDaavid kirjoitti:. Kyse oli siitä, onko syöminen vaikeaa vai ei. Se on helppoa.
Esimerkkisi mukaan helppoa toki, mutta ei missään nimessä järkevää tai suositeltavaa.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Ruokapäiväkirja

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

masa kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:. Kyse oli siitä, onko syöminen vaikeaa vai ei. Se on helppoa.
Esimerkkisi mukaan helppoa toki, mutta ei missään nimessä järkevää tai suositeltavaa.
Yritän edelleen jankuttaa, että et sä millään ruokavaliolla saa niitä lihaksia säilymään, jos haluat laihtua. Kuntoilemalla kyllä voit säilyttää osan lihaksista, mutta kuntoilu ja ruokavalio ovat eri asioita. Turha etsiä sitä ihmedieettiä, jolla lihakset säilyy laihduttaessa eikä tarvitse kuntoilla. Sellaista ei ole.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
masa

Re: Ruokapäiväkirja

Viesti Kirjoittaja masa »

NuoriDaavid kirjoitti:Yritän edelleen jankuttaa, että et sä millään ruokavaliolla saa niitä lihaksia säilymään, jos haluat laihtua.

Olenko mä väittänyt niin?
NuoriDaavid kirjoitti:Kuntoilemalla kyllä voit säilyttää osan lihaksista, mutta kuntoilu ja ruokavalio ovat eri asioita. Turha etsiä sitä ihmedieettiä, jolla lihakset säilyy laihduttaessa eikä tarvitse kuntoilla. Sellaista ei ole.
Mähän sanoin alunperin että syöminen on vaikeaa silloin kun on tarkoitus pudottaa painoa mualtakin kuin lihaksista.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Ruokapäiväkirja

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

masa kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:Yritän edelleen jankuttaa, että et sä millään ruokavaliolla saa niitä lihaksia säilymään, jos haluat laihtua.

Olenko mä väittänyt niin?
NuoriDaavid kirjoitti:Kuntoilemalla kyllä voit säilyttää osan lihaksista, mutta kuntoilu ja ruokavalio ovat eri asioita. Turha etsiä sitä ihmedieettiä, jolla lihakset säilyy laihduttaessa eikä tarvitse kuntoilla. Sellaista ei ole.
Mähän sanoin alunperin että syöminen on vaikeaa silloin kun on tarkoitus pudottaa painoa mualtakin kuin lihaksista.
En yritä vittuilla tai vängätä huvikseni, vaan ihan vilpittömästi; ratkaisu tuohon ei löydy syömisestä. Eli silloin se ei ole syömiseen liittyvä ongelma.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
masa

Re: Ruokapäiväkirja

Viesti Kirjoittaja masa »

NuoriDaavid kirjoitti:
En yritä vittuilla tai vängätä huvikseni, vaan ihan vilpittömästi; ratkaisu tuohon ei löydy syömisestä. Eli silloin se ei ole syömiseen liittyvä ongelma.

Mä en nyt enää tajua mitä sä yrität kertoa.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Ruokapäiväkirja

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

masa kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:
En yritä vittuilla tai vängätä huvikseni, vaan ihan vilpittömästi; ratkaisu tuohon ei löydy syömisestä. Eli silloin se ei ole syömiseen liittyvä ongelma.

Mä en nyt enää tajua mitä sä yrität kertoa.
Näin varmaan on, että me ei ymmärretä toisiamme. :)

Eli kerrataan:

1)Mä sanoin, että syöminen on helppoa. Jos haluaa laihtua, syö vähemmän kuin kuluttaa ja päinvastoin.
2)Sä sanoit, että syöminen on vaikaa, jos haluaa laihduttaa ja pitää lihakset
3)Mä sanoin, että lihaksia ei voi pitää millään ruokavaliolla jos haluaa laihtua, ellei kuntoile. Eli ei ole syömisongelma vaan kuntoiluongelma.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16712
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Ruokapäiväkirja

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

NuoriDaavid kirjoitti:
urpiainen kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:Jos haluaa olla lihaksikas, niin siihen ei taida auttaa muu kuin treenaaminen. Sellaista ruokavaliota ei olekaan, että läski lähtee, mutta lihakset jää.
Sä et pärjäisi maantiepyöräilijänä.
Ei ne mömmötkään auta, jos ei treenaa.
No toi on taas se, miksi mä en pärjäisi.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
masa

Re: Ruokapäiväkirja

Viesti Kirjoittaja masa »

NuoriDaavid kirjoitti: 3)Mä sanoin, että lihaksia ei voi pitää millään ruokavaliolla jos haluaa laihtua, ellei kuntoile. Eli ei ole syömisongelma vaan kuntoiluongelma.

On se syömisongelma koska sun pitää syödä riittävästi että jaksat kuntoilla. Kuntoilu lisää sallitun syömisen määrää, mutta sen tason löytäminen jolloin syöminen - kuntoilu - laihtuminen on balanssissa on vaikeaa.
Avatar
Dumiz
Kitisijä
Viestit: 2248
Liittynyt: 04.07.2011 9:44

Re: Ruokapäiväkirja

Viesti Kirjoittaja Dumiz »

Mä kun karistan laardejani, niin aloitan heti ekana lihasten kasvattamisella. Sitten on paljon helpompaa laihtua kun lihakset kuluttaa vaikkei reenais. Tosin meikälle tuo on nyt vähän ainoo keino kun aerobisen urheilun määrä on erittäin rajallista kiitos nivelrikon.
Ruokalan kalapuikko Pena
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Ruokapäiväkirja

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

masa kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti: 3)Mä sanoin, että lihaksia ei voi pitää millään ruokavaliolla jos haluaa laihtua, ellei kuntoile. Eli ei ole syömisongelma vaan kuntoiluongelma.

On se syömisongelma koska sun pitää syödä riittävästi että jaksat kuntoilla. Kuntoilu lisää sallitun syömisen määrää, mutta sen tason löytäminen jolloin syöminen - kuntoilu - laihtuminen on balanssissa on vaikeaa.
Okei. Nyt ymmärsin, mitä ajoit takaa.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Vastaa Viestiin