Ruokapäiväkirja

Aktiviteettien suunnitteluun ja kertaukseen.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14932
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Ruokapäiväkirja

Viesti Kirjoittaja So Hard »

NuoriDaavid kirjoitti:3)Mä sanoin, että lihaksia ei voi pitää millään ruokavaliolla jos haluaa laihtua, ellei kuntoile. Eli ei ole syömisongelma vaan kuntoiluongelma.
Mä en oikein ymmärrä mitä sä Dave haluat sanoa. Lihakset toki katoavat ilman treeniä ilman dieettiäkin, mutta väärällä dieetillä saa kyllä sen katoamisen nopeutumaan. Liian kovat miinuskalorit tai liian vähäinen protsku.
Universaali disclaimer.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Ruokapäiväkirja

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

So Hard kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:3)Mä sanoin, että lihaksia ei voi pitää millään ruokavaliolla jos haluaa laihtua, ellei kuntoile. Eli ei ole syömisongelma vaan kuntoiluongelma.
Mä en oikein ymmärrä mitä sä Dave haluat sanoa. Lihakset toki katoavat ilman treeniä ilman dieettiäkin, mutta väärällä dieetillä saa kyllä sen katoamisen nopeutumaan. Liian kovat miinuskalorit tai liian vähäinen protsku.

No joo, mutta ei se mitään rakettitiedettä ole ja suurimmalla osalla ongelma ei ole liian kovat miinuskalorit vaan liian vähäinen liikunta. Jos siis lihasten puutteesta puhutaan.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14932
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Ruokapäiväkirja

Viesti Kirjoittaja So Hard »

NuoriDaavid kirjoitti:
So Hard kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:3)Mä sanoin, että lihaksia ei voi pitää millään ruokavaliolla jos haluaa laihtua, ellei kuntoile. Eli ei ole syömisongelma vaan kuntoiluongelma.
Mä en oikein ymmärrä mitä sä Dave haluat sanoa. Lihakset toki katoavat ilman treeniä ilman dieettiäkin, mutta väärällä dieetillä saa kyllä sen katoamisen nopeutumaan. Liian kovat miinuskalorit tai liian vähäinen protsku.
No joo, mutta ei se mitään rakettitiedettä ole ja suurimmalla osalla ongelma ei ole liian kovat miinuskalorit vaan liian vähäinen liikunta. Jos siis lihasten puutteesta puhutaan.
Lihasten puute <> katoaminen. Toki olen siitä sama mieltä, että eipä kyllä suurimmalla osalla laihduttajista ongelma ole varmasti liian suuret miinuskalorit. Enemmänkin itsepetos kulutuksessa ja sisäänotossa.
Universaali disclaimer.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14942
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Ruokapäiväkirja

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Painon pudottaminen on helppoa, mutta ohessa lihasten säilyttäminen on joskus rakettitiedettä. Laihduttaminen on paska termi, koska se viittaa mikkihiiren etusormen osoittamaan kg-lukemaan.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Dumiz
Kitisijä
Viestit: 2248
Liittynyt: 04.07.2011 9:44

Re: Ruokapäiväkirja

Viesti Kirjoittaja Dumiz »

Ylermi Ylihankala kirjoitti:Painon pudottaminen on helppoa, mutta ohessa lihasten säilyttäminen on joskus rakettitiedettä.
Niin jos on kova kiirus. Meikällä kun ei ole. Aattelinkin ite jotain 115->95 tän vuoden aikana. Katotaas kuinka onnistuu.
Kaikki riippuu siitä kuinka saan itteni "kesällä" motivoitua pyöräilemään.
Ruokalan kalapuikko Pena
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14942
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Ruokapäiväkirja

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

^Painatsä 115 :shock: ...mehän ollaan noin saman pituisia.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Dumiz
Kitisijä
Viestit: 2248
Liittynyt: 04.07.2011 9:44

Re: Ruokapäiväkirja

Viesti Kirjoittaja Dumiz »

Reenivaatteet ja safkat päällä, melkein.
Ruokalan kalapuikko Pena
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Ruokapäiväkirja

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Ylermi Ylihankala kirjoitti:Painon pudottaminen on helppoa, mutta ohessa lihasten säilyttäminen on joskus rakettitiedettä. Laihduttaminen on paska termi, koska se viittaa mikkihiiren etusormen osoittamaan kg-lukemaan.
Miesten laihduttaminen on kuitenkin helppoa, koska lihaksiin voi kuitenkin vaikuttaa. Naisten laihduttaessa tissit häviää ja siihen ei auta kuin silikoni.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Ruokapäiväkirja

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Dumiz kirjoitti:Reenivaatteet ja safkat päällä, melkein.
Ja viikset?
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
Dumiz
Kitisijä
Viestit: 2248
Liittynyt: 04.07.2011 9:44

Re: Ruokapäiväkirja

Viesti Kirjoittaja Dumiz »

NuoriDaavid kirjoitti:
Dumiz kirjoitti:Reenivaatteet ja safkat päällä, melkein.
Ja viikset?
Ei ole noita viiksiä enää.
Ruokalan kalapuikko Pena
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14942
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Ruokapäiväkirja

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

NuoriDaavid kirjoitti: Naisten laihduttaessa tissit häviää ja siihen ei auta kuin silikoni.
Ja push upit!
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Riemumieli
Kitisijä
Viestit: 6023
Liittynyt: 20.08.2005 23:12
Paikkakunta: Vantaa

Re: Ruokapäiväkirja

Viesti Kirjoittaja Riemumieli »

NuoriDaavid kirjoitti:Miesten laihduttaminen on kuitenkin helppoa, koska lihaksiin voi kuitenkin vaikuttaa. Naisten laihduttaessa tissit häviää ja siihen ei auta kuin silikoni.
Toisaalta maha pienenee, jolloin tissit näyttävät taas isommilta. Rinnat myös kiinteytyvät, mikä lisää niiden herkullisuutta.
Paras päivä ikinä.
masa

Re: Ruokapäiväkirja

Viesti Kirjoittaja masa »

NuoriDaavid kirjoitti:Miesten laihduttaminen on kuitenkin helppoa, koska lihaksiin voi kuitenkin vaikuttaa. Naisten laihduttaessa tissit häviää ja siihen ei auta kuin silikoni.

Kumman valitset. Isotissisen läskin, vai pienitissisen hoikan? Voit itse päättää onko valintasi kohde mies vai nainen.
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11449
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Ruokapäiväkirja

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Ylermi Ylihankala kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti: Naisten laihduttaessa tissit häviää ja siihen ei auta kuin silikoni.
Ja push upit!
Häviää, kellä häviää.
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 4213
Liittynyt: 19.08.2005 14:09

Re: Ruokapäiväkirja

Viesti Kirjoittaja annepa »

Riemumieli kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:Miesten laihduttaminen on kuitenkin helppoa, koska lihaksiin voi kuitenkin vaikuttaa. Naisten laihduttaessa tissit häviää ja siihen ei auta kuin silikoni.
Toisaalta maha pienenee, jolloin tissit näyttävät taas isommilta. Rinnat myös kiinteytyvät, mikä lisää niiden herkullisuutta.
Miten rasvakudos voi kiinteytyä? En tajuu (taaskaan...).
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Kiukkutipu
Kitisijä
Viestit: 1268
Liittynyt: 17.12.2011 22:09

Re: Ruokapäiväkirja

Viesti Kirjoittaja Kiukkutipu »

annepa kirjoitti:
Riemumieli kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:Miesten laihduttaminen on kuitenkin helppoa, koska lihaksiin voi kuitenkin vaikuttaa. Naisten laihduttaessa tissit häviää ja siihen ei auta kuin silikoni.
Toisaalta maha pienenee, jolloin tissit näyttävät taas isommilta. Rinnat myös kiinteytyvät, mikä lisää niiden herkullisuutta.
Miten rasvakudos voi kiinteytyä? En tajuu (taaskaan...).

Liian iso nahkakaan ei kauheen kiinteältä näytä. Mutta mä nyt en ole koskaan tajunnut mitään.
Oh, let me file that crap between "I dont give a fuck" and "Blow me"
Avatar
MrM
Kitisijä
Viestit: 1554
Liittynyt: 11.11.2012 16:46
Paikkakunta: En kerro

Re: Ruokapäiväkirja

Viesti Kirjoittaja MrM »

NuoriDaavid kirjoitti:On turha etsiä ruokavaliota, jolla laihtuu ja ei menetä lihaksia. Sellaista ruokavaliota ei ole.
Ihanko tosissasi meinaat, ettei ravinnon proteiinipitoisuudella ole minkäänlaista merkitystä lihasten kannalta laihduttaessa?

Ja miinuskaloreilla ei kyllä lihaksia kuntoilemalla kasvatella. Päin vastoin. Jos tarkoitus on pudottaa painoa ja olla miinuskaloreilla, lihaksia ei juuri kannata rasittaa, koska ylimääräisiä rakennusaineita ei ole, millä fiksata lihaskudosvaurioita (mistä lihasten kasvu aiheutuu plussakaloreilla).
It's 106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.
-Hit it.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23536
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Ruokapäiväkirja

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Oikealla ravinnolla ja treenillä saadaan minimoitua lihaskato laihduttaessa.

Lihasta ei pysty kasvattamaan laihiksella, mutta maksimivoimaa pystyy kehittämään. Ei kuitenkaan niin tehokkaasti kuin bulkilla.

Ei se nyt niin vaikeaa ole.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown

Re: Ruokapäiväkirja

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

NuoriDaavid kirjoitti: Miesten laihduttaminen on kuitenkin helppoa, koska lihaksiin voi kuitenkin vaikuttaa. Naisten laihduttaessa tissit häviää ja siihen ei auta kuin silikoni.

Eipäs. Rinnoissa voi olla joko paljon rasvakudosta, joka tietty häviää laihtuessa, tai rintakudosta, joka ei häviä samalla tavalla, vaikka laihtuisikin. Siksi joillakin laihoilla voi olla Tosi Isot Tissit. Siis luonnostaan.
Viimeksi muokannut nowaysis, 23.01.2013 8:03. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Prepare for the worstest.
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown

Re: Ruokapäiväkirja

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

annepa kirjoitti:
Riemumieli kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:Miesten laihduttaminen on kuitenkin helppoa, koska lihaksiin voi kuitenkin vaikuttaa. Naisten laihduttaessa tissit häviää ja siihen ei auta kuin silikoni.
Toisaalta maha pienenee, jolloin tissit näyttävät taas isommilta. Rinnat myös kiinteytyvät, mikä lisää niiden herkullisuutta.
Miten rasvakudos voi kiinteytyä? En tajuu (taaskaan...).
Ei rasvakudos, mutta se rintalihas. Treenattu rintalihas nostaa tissiä paremmin esille.
Prepare for the worstest.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14932
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Ruokapäiväkirja

Viesti Kirjoittaja So Hard »

nowaysis kirjoitti:Ei rasvakudos, mutta se rintalihas. Treenattu rintalihas nostaa tissiä paremmin esille.
joo, mutta ei se rintalihas laihduttamalla treenaannu.
Universaali disclaimer.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Ruokapäiväkirja

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

nowaysis kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti: Miesten laihduttaminen on kuitenkin helppoa, koska lihaksiin voi kuitenkin vaikuttaa. Naisten laihduttaessa tissit häviää ja siihen ei auta kuin silikoni.

Eipäs. Rinnoissa voi olla joko paljon rasvakudosta, joka tietty häviää laihtuessa, tai rintakudosta, joka ei häviä samalla tavalla, vaikka laihtuisikin. Siksi joillakin laihoilla voi olla Tosi Isot Tissit. Siis luonnostaan.
:pics:
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Ruokapäiväkirja

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

MrM kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:On turha etsiä ruokavaliota, jolla laihtuu ja ei menetä lihaksia. Sellaista ruokavaliota ei ole.
Ihanko tosissasi meinaat, ettei ravinnon proteiinipitoisuudella ole minkäänlaista merkitystä lihasten kannalta laihduttaessa?
En meinaa.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 4213
Liittynyt: 19.08.2005 14:09

Re: Ruokapäiväkirja

Viesti Kirjoittaja annepa »

nowaysis kirjoitti:
annepa kirjoitti:
Riemumieli kirjoitti: Toisaalta maha pienenee, jolloin tissit näyttävät taas isommilta. Rinnat myös kiinteytyvät, mikä lisää niiden herkullisuutta.
Miten rasvakudos voi kiinteytyä? En tajuu (taaskaan...).
Ei rasvakudos, mutta se rintalihas. Treenattu rintalihas nostaa tissiä paremmin esille.
Toki, mutta jos jollain on paljon rasvakudosta ja vähän rintakudosta, niin laihtumisen tuloksena on kansallispuvun taskut. Siinä ei paljoa rintalihasten koko vaikuta.
Tietysti jos on paljon rintakudosta, joka ei ole venähtäny ja vähän rasvakudosta, niin laihtumisen seurauksen rinnat voi näyttää kiinteämmiltä. Pointtina siis on, että ei voi yleispätevästi sanoa että laihtumisen seurauksena rinnat kiinteytyvät, sehän riippuu ihan omasta rakenteesta.
Viimeksi muokannut annepa, 23.01.2013 10:53. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Avatar
Riemumieli
Kitisijä
Viestit: 6023
Liittynyt: 20.08.2005 23:12
Paikkakunta: Vantaa

Re: Ruokapäiväkirja

Viesti Kirjoittaja Riemumieli »

Tää on kiva aihe, tykkään tisseistä (siis naisten).
Paras päivä ikinä.