Pienten harmitusten ketju

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9390
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Mä oon parhaani mukaan koittanut välttää euroviisuja, mutta nyt tää alkaa olla tosi hankalaa, kun käärijää tunkee jokatuutista. Kappalettakin oon nyt harmikseni joutunut pari pätkää kuulemaan. Toivottavasti tää nyt pian painuis unholaan...
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Bluntly kirjoitti: 15.05.2023 15:13 Firman norjalainen katkarapudiilaaja sai kenkää yyteissä. Millä nyt pidän kolesterolia korkealla?
Itseasiasa jäikin varhaiseläkkeelle. Luulin, että oli vain vähän meikäläistä vanhempi tyyppi.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14927
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

https://www.iltalehti.fi/muutlajit/a/06 ... 8d62daa9bd
Tämänkin otsikon kohdalla koen keskisuurta ärtymystä siitä, etten ole koskaan kuulutkaan kuolleesta suurihmisestä. Olen selvästi sivistyksen ulkokehällä oli kyse jopa urheilusta. Harmittaa itseni puolesta. Ansaitsisin parempaa.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Kännykän puhelinsovelluksen numeronäppäimet ja pc:n/laskimien numeronäppäimet ovat eri järjestyksessä. Tämä on oikeastaan aika käsittämätöntä.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14927
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

James Potkukelkka kirjoitti: 17.05.2023 10:53 Tämä on oikeastaan aika käsittämätöntä.
:paijaa: En halua tässä vaiheessa kommentoida enempää, vaan kunnioitan suruaikaasi.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9390
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

James Potkukelkka kirjoitti: 17.05.2023 10:53 Kännykän puhelinsovelluksen numeronäppäimet ja pc:n/laskimien numeronäppäimet ovat eri järjestyksessä. Tämä on oikeastaan aika käsittämätöntä.
PCn numeronäppäimet on laskemiseen, niin numerot siinä on laskimissa käytetyssä järjestyksessä. Puhelimen näppäimet on sitten luonnollisesti puhelinäppäimistön formaatissa. Tää on ihan loogista.

Piti oikein käydä tarkistamassa, että kännykän laskinsovelluksessa on numerot oikeassa järjestyksessä ja olihan ne :D
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Ongelma on toki se, että tällainen "standardi" on aikoinaan syntynyt..
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9390
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

James Potkukelkka kirjoitti: 17.05.2023 12:45 Ongelma on toki se, että tällainen "standardi" on aikoinaan syntynyt..
Joo, perin harmillista, että puhelimiin laitettiin numerot väärässä järjestyksessä, mutta taitaa juontaa veivattavista puhelimista ja vanhasta analogitekniikasta. Veivattavissahan nolla oli 9 jälkeen.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Kukaan ei kiellä lataamasta puhelimeen toisin sijoiteltua näppistä.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Bhven
Kitisijä
Viestit: 4273
Liittynyt: 28.01.2011 22:35
Paikkakunta: Pökäle
Viesti:

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja Bhven »

James Potkukelkka kirjoitti: 17.05.2023 10:53 Kännykän puhelinsovelluksen numeronäppäimet ja pc:n/laskimien numeronäppäimet ovat eri järjestyksessä. Tämä on oikeastaan aika käsittämätöntä.
Asenna RealCalc
In 1852 Henri Giffard flew a 3-horsepower steam-powered dirigible over Paris. it was the first powered aircraft.
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2772
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

James Potkukelkka kirjoitti: 17.05.2023 12:45 Ongelma on toki se, että tällainen "standardi" on aikoinaan syntynyt..
Jonkin aivopierun takia saksalaiset ovat keksineet käyttää tuota hisseissäkin:
schindler.jpg
schindler.jpg (17.48 KiB) Katsottu 823 kertaa
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Naispuolinen työkaveri usein pyytää syömään kanssaan ruokalaan. Hän on aivan mukava, mutta söisin mieluiten yksinäni.

En usko, että hän pyrkii pöksyihini. Hän on vain sosiaalinen ihminen, mitä minä taas en ole.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2772
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

James Potkukelkka kirjoitti: 24.05.2023 14:03 Naispuolinen työkaveri usein pyytää syömään kanssaan ruokalaan. Hän on aivan mukava, mutta söisin mieluiten yksinäni.

En usko, että hän pyrkii pöksyihini. Hän on vain sosiaalinen ihminen, mitä minä taas en ole.
IT-alalla on onneksi opittu tämä. Puolet porukasta tupakoi, mutta kaikki käyvät yksitellen pöllillä. Aiemmin kun kaikki olivat samassa firmassa töissä (eikä alihankkijalla), käytiin yhdessä syömässä. Nyt saan käydä yksin rauhassa klo 14, kun lähes kaikki syövät työpöydän ääressä jotain valmiskökköä.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Mättölöissä on nykyisin harmittavan harvoin kalaa.

Ja jos on niin se on jotain kökköä kuten leivitettyä. Tai kuten tänään savulla myrkytettyä.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Tietenkin loisteputki alkaa vilkkumaan juuri kun olet palannut rautakaupasta.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

James Potkukelkka kirjoitti: 04.05.2023 11:01 Olen päätynyt jollekin väärälle listalle ja 27.2 lähtien mulle joku huijari on lähes päivittäin yrittänyt soittaa. Olen joka kerta blokannut numeron vastaamatta, mutta vaihtaa aina numeroa.
Ensin tulivat eri numeroista Englannista, siten Kanadasta ja nyt Australiasta.
Koska blokkaus ei näytä toimivan kokeilen nyt seuraavaksi sitä, että vastaan numeroon ja kerron, että mulle ei kannata soittaa. En lähde mukaan mihinkään huijaukseen.
Tämä tuntuu nyt loppuneen.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

James Potkukelkka kirjoitti: 24.05.2023 14:03 Naispuolinen työkaveri usein pyytää syömään kanssaan ruokalaan. Hän on aivan mukava, mutta söisin mieluiten yksinäni.

En usko, että hän pyrkii pöksyihini. Hän on vain sosiaalinen ihminen, mitä minä taas en ole.
Taas :(
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ Flirtti vaan päälle, niin kohta syöt taas yksin!
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

sivustahuutaja kirjoitti: 29.05.2023 12:00 ^ Flirtti vaan päälle, niin kohta syöt taas yksin!
:lol:
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14927
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

James Potkukelkka kirjoitti: 29.05.2023 11:54 Taas :(
Kokeiles sellaista, että alat valittamaan hänelle ensi kerralla kivuliaista peräpukamista sillee yksityiskohtaisesti. Tähän vielä joku haiseva ja märkivä silsa. Tee siis itsestäsi ällöttävä sillee inhimillisellä tavalla. Jos edelleen hakeutuu seuraasti, voit ainakin onnitella itseäsi vitun hyväksi tyypiksi.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Windows yrittää arvata, milloin haluan ikkunan koko ruudun kokoiseksi. Tästä on pelkkää haittaa. Saisikohan ominaisuuden pois jostain?
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Welcome to Microsoft Community.
You can try the following steps to see if it helps with this issue。
1. Open the settings, in the opened Windows settings window, find and click the "system" icon. 2. In the opened system settings window, click the "Multitasking" menu item in the left sidebar.
3. In the right window, you can find a setting item "Automatically arrange when dragging the window to the edge or corner of the screen".
4. Set the switch of this setting item to the "off" state.
Edit: "some of these settings are hidden or are managed by your organization"

Ei pysty muuttamaan. :cry:
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9390
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Katsastusmies käski vaihtamaan tuulilasin. Onhan se vanha ja kulunut, mutta sääli vaihtaa lasi joka ei ole mistään halki. Uusi lasi on kuitenkin kivimagneetti ja kohta rikki.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16596
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Vagabondo kirjoitti: 08.06.2023 16:17 Katsastusmies käski vaihtamaan tuulilasin. Onhan se vanha ja kulunut, mutta sääli vaihtaa lasi joka ei ole mistään halki. Uusi lasi on kuitenkin kivimagneetti ja kohta rikki.
Mulla oli patongin kanssa tilanne, jossa aina silloin tällöin katsastusmies käski vaihtamaan tuulilasin ja takavalon umpion. En vaihtanut. Yleensä meni läpi seuraavana vuonna.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9390
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

urpiainen kirjoitti: 08.06.2023 16:22 Mulla oli patongin kanssa tilanne, jossa aina silloin tällöin katsastusmies käski vaihtamaan tuulilasin ja takavalon umpion. En vaihtanut. Yleensä meni läpi seuraavana vuonna.
Laittoi korjauskehoitteen rekisteriotteeseen. Kuukausi aikaa korjata. Lainkuuliaisena tottelen. Suullisen kehoituksen olisin ohittanut.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Vastaa Viestiin