Pienten harmitusten ketju

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Varmaan joku myy sulle sellaiset kiikarihenkiset pullonpohjat säädettävällä polttovälillä. Voit katsoa telkkaria, vaikka tytär veisi sun oman paikkasi ja joutuisit eri etäisyydelle.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

sivustahuutaja kirjoitti: 24.09.2021 12:33 Onko kukaan tehnyt sellaista ratkaisua, että lukulasien sijaan käyttäisikin näyttöetäisyydelle optimoituja laseja, joilla sitten voisi myös lukea? Versus siis että käyttäisi lukulaseja näyttöhommissa.
Mun vahvemmat lasit on näyttötyöskentelyyn optimoitu. Kyllä näillä lukeekin ihan sujuvasti, mutta ei haittaisi vaikka olisi vielä yhdet tehokkaammat kännykän räpläämiseen tai lähietäisyydellä tapahtuvaan tarkkuuta vaativaan tekemiseen, kuten langan neulansilmään pujottamiseen.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

nokkaelain kirjoitti: 24.09.2021 10:39noihin tuli siis vain nollavahvuus alas.
Mun ikääntyminen on nyt siinä pisteessä, että tarvitsisin varmaan just tuollaiset.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

urpiainen kirjoitti: 24.09.2021 12:45
nokkaelain kirjoitti: 24.09.2021 10:39noihin tuli siis vain nollavahvuus alas.
Mun ikääntyminen on nyt siinä pisteessä, että tarvitsisin varmaan just tuollaiset.
Nyt kun pienten harmitusten ketjussa ollaan, niin täytyy sanoa, että ikääntyminen on perseestä :paavi:
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Vagabondo kirjoitti: 24.09.2021 12:40
Mun vahvemmat lasit on näyttötyöskentelyyn optimoitu. Kyllä näillä lukeekin ihan sujuvasti, mutta ei haittaisi vaikka olisi vielä yhdet tehokkaammat kännykän räpläämiseen tai lähietäisyydellä tapahtuvaan tarkkuuta vaativaan tekemiseen, kuten langan neulansilmään pujottamiseen.
Ehkä pitää hankkia työnantajan piikkiin näyttölasit ja sitten hommata itse uudet telkkarilasit. Vanhat lukulasit saavat jäädä toviksi lukukäyttöön.
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2772
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

Vagabondo kirjoitti: 24.09.2021 12:40 Mun vahvemmat lasit on näyttötyöskentelyyn optimoitu. Kyllä näillä lukeekin ihan sujuvasti, mutta ei haittaisi vaikka olisi vielä yhdet tehokkaammat kännykän räpläämiseen tai lähietäisyydellä tapahtuvaan tarkkuuta vaativaan tekemiseen, kuten langan neulansilmään pujottamiseen.
Mitään myyrälaseja ei ole koskaan ollut itselläni. Ilman laseja näen hyvin n. 25 cm päässä, lasit päässä taas pitää ottaa etäisyyttä näyttöön. Ilman laseja taas pitäisi olla siinä 25 cm päässä näytöstä, ettei alkaisi sumentua.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23440
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

sivustahuutaja kirjoitti: 24.09.2021 12:33Onko kukaan tehnyt sellaista ratkaisua, että lukulasien sijaan käyttäisikin näyttöetäisyydelle optimoituja laseja, joilla sitten voisi myös lukea? Versus siis että käyttäisi lukulaseja näyttöhommissa.
Näiden monitehojen lisäksi, kun oli kahdet kakkulat yhden hinnalla tarjous, niin otin toiset yksitehot joiden tarkennuspiste pitäisi olla optimoitu metrin päähän. Eipä ole tullut käytettyä.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ Katsot näyttöä mieluummin monitehoilla kuin noilla yksitehoilla? En pysty käsittämään. Ehkä jotkut sitten näkee paremmin monitehoilla. Itse hankin monitehot vain ja ainoastaan sen takia, että vielä live-duuniaikaan joutui katsomaan neukkareiden näyttöjä useamman metrin päästä ja silloin piti olla monitehot, jotta pysty välillä katsomaan kauas näytölle ja välillä omaa läppäriä.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23440
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

No en minä monitehon alareunoilla mitään katsele.

Pää ei sopeudu jos vaihtee laseja, tulee jysäri.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14928
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Bluntly kirjoitti: 24.09.2021 15:19 No en minä monitehon alareunoilla mitään katsele.

Pää ei sopeudu jos vaihtee laseja, tulee jysäri.
Pari viikkoa menee, kun kokonaan sopeutuu.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Bluntly kirjoitti: 24.09.2021 15:19 No en minä monitehon alareunoilla mitään katsele.
Meikäläisellä ruudun yläosa menee linssien yläosaan jaruudun alaosa linssien alaosaan => monitehoilla joutuisin liikuttamaan päätä jatkuvasti. Yksitehoilla silmänliike kattaa koko ruudun.

Omat silmät tutnuvat sopeutuvan lasien vaihtoon nopeasti. Enkä kärsi särystä.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23440
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Jos haluan nähdä jotain alareunalla, pitäisi nostaa laseja. Toisessa kädessä hiiri, toinen näppiksellä ja muna liian lyhyt, ei onnistu.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2772
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

Naapurin viimeisen päälle ulkonäöstään ja pukeutumisestaan huolta pitävä nuori mies antaa koiriensa paskantaa keskelle keskelle jalkakäytävää, eikä koskaan siivoa jälkiä. Jos osun paikalle, hän sentään vetää oven viereen tarpeitaan tekevän koiransa mukaan.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23440
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Puhelimen pitäminen perstaskussa on puhdasta typeryyttä.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14928
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Oli liukkaat sukat ja pieni koordinaationerehdys. Kaaduin asuntomme portaissa loukaten perseeni, oikeita varpaitani, oikeaita sormiani ja niska hieman retkahti. Ei mitään vakavaa, mutta kipu oli semiroteva. Pahin ehkä varpaat, jotka tömäytin kaiteeseen yrittäessäni vastustaa holtitonta valumista kohti alatasannetta.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Ylermi Ylihankala kirjoitti: 27.09.2021 8:33 Oli liukkaat sukat ja pieni koordinaationerehdys. Kaaduin asuntomme portaissa loukaten perseeni, oikeita varpaitani, oikeaita sormiani ja niska hieman retkahti. Ei mitään vakavaa, mutta kipu oli semiroteva. Pahin ehkä varpaat, jotka tömäytin kaiteeseen yrittäessäni vastustaa holtitonta valumista kohti alatasannetta.
Edellisessä kodissamme vaimo aikoinaan liukastui puuportaissa. Sen jälkeen laitettiin liukuesteet portaisiin.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ meillä on maalatut liukuesteet. Toimivat hyvin. En sitten tiedä, tulevatko ajan mittaan kulumaan liukkaammiksi.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14928
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Joskus kiertelin vaimon kanssa kauppoja, enkä löytänyt mitään fiksun näköistä. Prismastakin oli juuri loppunut sellainen valkoinen karhennusteippi. Täytyy varmaan tehdä asialle muutakin kuin valittaa.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Ylermi Ylihankala kirjoitti: 27.09.2021 10:10 Joskus kiertelin vaimon kanssa kauppoja, enkä löytänyt mitään fiksun näköistä. Prismastakin oli juuri loppunut sellainen valkoinen karhennusteippi. Täytyy varmaan tehdä asialle muutakin kuin valittaa.
En enää muista (yllätys yllätys, kun yli 20 vuotta aikaa), mistä ostettiin. Mutta siistin näköistä mustaa liukuesteteippiä. Uskoakseni musta paras väri.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Mä liukastuin kanssa portaissa. Laitoin just tota. Nyt liukastuessa repeytyy myös sukat.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14928
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Toi musta on varmasti toiminnallinen, mutta ei vaimo hyväksy mustaa teippiä valkoisissa portaissa ja pääosin valkoisessa muussakin sisustuksessa. Kiitos kuitenkin.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

urpiainen kirjoitti: 27.09.2021 10:34
Mä liukastuin kanssa portaissa. Laitoin just tota. Nyt liukastuessa repeytyy myös sukat.
Parempi rikkinäiset sukat kuin neliraajahalvaus.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Aika kummallista muuten, että Suomessa, jossa kaikki on yleensä joko pakollista tai kiellettyä, ei ole pakollisia liukuesteitä portaissa...
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14928
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

James Potkukelkka kirjoitti: 27.09.2021 10:38 Aika kummallista muuten, että Suomessa, jossa kaikki on yleensä joko pakollista tai kiellettyä, ei ole pakollisia liukuesteitä portaissa...
Kyllä vakuutusyhtiöiden tulisi kantaa oma vastuunsa ja asettaa pakolliseksi liukuesteiden lisäksi varoitusmerkki sekä vilkkuvalot jo eteiseen.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Vastaa Viestiin